XXL Nutrition

Hulp nodig bij caloriebehoefte berekenen

Bezoekers in dit topic

RobHer

Novice
Lid geworden
1 apr 2014
Berichten
10
Waardering
0
Lengte
1m94
Massa
103kg
Even voorstellen, ik ben Robin, 27 jaar en ik weeg momenteel rond de 103 kg, 1.94m lang.

Ik ben sindskort begonnen met mijn voeding bijhouden in myfitnesspal en ik doe 4/5x per week krachttraining.
Ik heb al wat jaartjes ervaring met sporten, alleen lette ik nooit op mijn eten, sinds ik dat wel doe voel ik me een stuk fitter, dus dat is al een pluspunt.

Ik loop alleen nog een beetje aan tegen de caloriebehoefte op bepaalde dagen. Ik heb berekend dat mijn BMR 2264 is, m'n dagelijkse caloriebehoefte 3509 is en daar moet ik dus zo'n 300-500 calorieën onder zitten om vet te verbranden. Nu is alleen mijn vraag, hoe zit dit op rustdagen? Eet ik dan hetzelfde qua calorieën als de dagen dat ik wel sport? Want als ik teveel eronder ga zitten gaat dat ten koste van spiermassa toch?

Bij voorbaat dank,

Robin
 
Zou gewoon elke dag rond de 300-500 in de min gaan zitten als je wilt cutten
 
Kleine fluctuaties in het netto verschil in energie inname tov je onderhoudsbehoefte maken vrij weinig uit van dag tot dag

eet wat extra kcal op wat actievere dagen en minder op rustigere of eet elke dag evenveel, maakt voor je body composition niet veel uit
 
Back
Naar boven