MuscleMeat

Hulp nodig bij weekschema (doel: six-pack en vetpercentage verlagen)

Bezoekers in dit topic

MrFitness

Novice
Lid geworden
30 nov 2016
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
75kg
Vetpercentage
23%
Hallo,

Ik ben een 22-jarige jongen met een lengte van 1m80 en een gewicht van 75kg. Daarnaast heb ik 23% lichaamsvet (94cm buikomtrek en 37cm nekomtrek).

Mijn voornaamste doel is om mijn lichaamsvet te verlagen naar een gezonde percentage. Een six-pack en wat spieren zijn de bijkomende doelen.

Momenteel heb ik 1 hometrainer (8 weerstandsniveau handmatig in te stellen, gewicht vliegwiel 6kg) en een set van 2 dumbbells van gietijzer thuis staan (max gewicht per dumbbell is 15kg)


Nou lees ik op het internet verschillende adviezen van MyFitnessPal tot aan verschillende trainingsschemaatjes, maar ik ben er nog niet helemaal over uit. Dit met name omdat ik niet weet of het nou echt boeiend is om met een keukenweegschaal letterlijk alles te wegen en loggen... en omdat ik geen goed wekelijkse trainingsschema ken om mijn doel(en) te bereiken. Overigens lijkt het mij handig om een weekschema te implementeren waarbij ik ook gebruik kan maken van mijn hometrainer (helpt evt bij het verlagen van mijn vetpercentage, toch?) en van mijn dumbbells).

Voor de rest had ik nog dingen gelezen over TDEE en BMR, maar ik heb er nog niet helemaal veel van begrepen en hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen..

Doel:
Vetpercentage van 23% verlagen naar een gezonde vetpercentage + six-pack en eventuele spieren/kracht.

Prioreiten
overall

Beschikbare apparatuur:
Set dumbbells van 2x15 KG totaal en een hometrainer

Beschikbare tijd:
Zondag tm vrijdag



Bij voorbaat bedankt!!
 
Laatst bewerkt:
Ga naar een gym, ga hard trainen en ga 500kcal onder je behoefte eten. Groetjes Piet.
 
het is echt niet zo moeilijk hoor ga naar een goede gym en vraag een basisschema en ga volledig clean eten en mss kun je als echte beginner wel tijdens het verlagen van je vp een beetje spiermassa winnen. Alle vragen die je stelt vind je hier op het forum deze even zoeken. En gewoon niet opgeven en blijven doorzetten maar zoek je wel een goede gym met een trainer die zijn vak kent want anders gaat het niet lukken.
 
Back
Naar boven