XXL Nutrition

Ideaal vetpercentage

Bezoekers in dit topic

Ik zit zelf volgens zon meter die je in de handen moet vasthouden op 12% maar ik zie alleen een 4-pack. Toch train ik elke dag wel abs, als ik wakker wordt even een paar setjes op me matje en dergelijke. (Train 16 maanden)

waarom train je in godsnaam elke dag abs ???
 
met 20% zie je echt geen abs man

Doe maar eens een huidplooimeting

Ik heb het ook nog niet meegemaakt ik wil wel ff foto's zien van iemand met 20%BF en 6-pack

Als je ze bij kan aanwijzen ben je koning whahaah
 
tussen 12 en 14% wel degelijk een prima 4 pack idd ;)
Veel mensen overdrijven met hun procentjes en fantaseren die procentjes een heel stuk te laag.
daarvoor hoef je geen eens ver te lezen ;)

Of te hoog fantaseren ?

Hoe heb je jouw vetpercentage gemeten ?

(zelfde vraag voor Romano, Hudge vraag ik niet eens met zijn 20%... ik ben zelf ook een keer door zo'n omrom stuurtje gemeten en zat op 25% ... ja zo kan ik ook een belachelijke schatting maken)

Een foto van een sixpack op 12+% zou ik ook wel eens willen zien.
 
Of te hoog fantaseren ?

Hoe heb je jouw vetpercentage gemeten ?

(zelfde vraag voor Romano, Hudge vraag ik niet eens met zijn 20%... ik ben zelf ook een keer door zo'n omrom stuurtje gemeten en zat op 25% ... ja zo kan ik ook een belachelijke schatting maken)

Een foto van een sixpack op 12+% zou ik ook wel eens willen zien.


Ik heb 12% heb het net nog laten meten ;)!

743242747_6_y0L7.jpg

00090542hcg.jpg


zo als te zien is, is er een 6 pack aanwezig (dit is wel van tijdje geleden is inmiddels al wat meer geworden ;))
 
op mijn droogste had ik 8 procent, (heb nu zo'n 11 a 12 procent), en toen zag ik de abs echt perfect dus ik zou zeggen 8-9 procent :D

good luck!

---------- Toegevoegd om 13:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:25 ----------

Ik heb 12% heb het net nog laten meten ;)!

743242747_6_y0L7.jpg

00090542hcg.jpg


zo als te zien is, is er een 6 pack aanwezig (dit is wel van tijdje geleden is inmiddels al wat meer geworden ;))
weeg je maar 64 kg ? of kloppen je stats nie meer ?
 
Hij's 1m73.

Na even terug te zien leek de rest van mijn comment nogal patronizing, dus maar weggehaald.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb me opnieuw gewogen en kwam uit op 65 ;)

Maar ik ben ook maar 1,73 dusja!
 
Ik weet niet of dit topic nog aan is maar ik zit rond de 13 procent. is dit normaal?
 
First post, epic bump!
 
12-13% hou ik aangenaam vol tijdens een bulk, heb wel eens <8% gezeten maar dat was een kort experiment en niet heel prettig
 
Ik weet niet of dit topic nog aan is maar ik zit rond de 13 procent. is dit normaal?

Het antwoord staat al in dit inmiddels 6 jaar oude topic. Een "normaal" vetpercentage is voor iedereen anders.
Er zijn mensen die 40% normaal vinden, maar er zijn er ook waarvoor 8% heel normaal is.

Je moet kijken naar waar jij je het prettigst bij voelt.
Voor mij persoonlijk is dat rond de 12-13%. Ontspannen heb ik dan een vaag 4pack, en span ik de buikspieren aan dan komt er een 6 pack te voorschijn.

Hoger dan 15%, dan voel ik mij niet meer prettig. (iets met te dik eruit zien in de spiegel en broeken die te strak zitten).

Lager dan 10% voelt ook niet prettig, ondanks het sixpack. Het voelt dan net of ik geen reserves meer heb.

Ter informatie. Ik ben hardloper. Krachttraining doe ik ter ondersteuning voor het hardlopen en om er niet compleet als een Etiopier uit de gaan zien, die de luxaflex aanziet voor een stapelbed. Die lage vetpercentages haal ik alleen in een periode waarin ik zeer veel kilometers maak.
 
Is de zichtbaarheid van (bijvoorbeeld) je abs ook niet afhankelijk (los van je vp) van andere factoren zoals bijvoorbeeld hoeveel vocht je lichaam vasthoudt en dergelijk? Ik ken mensen die (voor m'n gevoel) wat meer vet hebben dan anderen maar wel een stuk duidelijkere definitie hebben van de spieren op hun lichaam. Heeft dit niet met vocht en ook andere genetics te maken?
 
hoe groot je buikspieren zijn
hoe hoog je vetpercentage is
hoe veel vocht je vasthoudt
tint van huid
lichtinval
manier waarop pezen over buikspieren lopen (genetics)

zijn de belangrijkste factoren voor een eckte sixpack

verder hebben verschillende mensen andere aanleg wat betreft vet opslaan op bepaalde plekken
 
Je vet% is 12% en je buikspieren komen nog niet door? Dan zou ik meer buikspieren gaan trainen. Ideaal % is voor iedereen anders. Je kunt wel 7% hebben maar al je een magere lat bent zonder spieren dan heb je niks aan een laag vet%.

en.... een goede vetmeting laat je uitvoeren door iemand die daar ervaring mee heeft. Die niet op een speciale weegschaal gaan staan maar met een tangetje en dan nog moet je iemand hebben die het goed kan anders kan er zomaar 2-3% verschil inzitten
 
8/12 procent
 
14 procent ideaal vm
 
Back
Naar boven