XXL Nutrition

Ingeschreven

Bezoekers in dit topic

kegelsandy

Novice
Lid geworden
5 aug 2015
Berichten
25
Waardering
14
Lengte
1m93
Massa
96kg
Vetpercentage
13%
Zoals de titel al aangeeft, gaat deze blog over mijn manier van leven, ervaringen & vorderingen tijdens de flexchallenge gedurende het komende jaar.
Voor wie de flexchallenge nog niet bekent is, kort even wat uitleg. De flexchallenge is een programma ontworpen voor bodybuildingaddicts & fitnessers waarin je 3-6-12 maanden lang begeleidt wordt door 2 experts (harry de jonge en rene groenen) in dit wereldje op het vlak van voeding, training, tips & tricks. Het uiteindelijke doel is ( voor wie dit wilt) deel te nemen aan de flexcup, een bodybuilding wedstrijd voor beginners. Deelnemen aan de flexcup, eender welke wedstrijd is steeds een doel van mezelf geweest net als het lijf van een atleet te bekomen!


Natuurlijk vragen jullie jezelf ook af wie het gezicht achter deze blog is & waarom ik deze blog aanmaak:

Heb al heel wat achter de rug heeft
Ik fitness nu al reeds enkele jaren (+-5 jaar) maar ben pas fanatiek beginnen trainen na men 2de jaar. De reden dat ik hiermee ben begonnen is 1 van de grootste factoren die zowat heel men leven tot nu toe beïnvloed.
Heel mijn leven lang ben ik erg zwaarlijvig geweest. Jaren lang als jongen werd ik gepest en ik kan jullie vertellen.. De wereld waarin kinderen leven, is hard!

Op 13-jarige leeftijd heb ik de knop omgedraaid, de weegschaal was niet men beste vriend en zijn cijfers al helemaal niet. 94.. een moment dat ik nooit zal vergeten. Om dit te veranderen heb ik een dieet gevolgd en viel ik maar liefst 15kg af! men leven werd normaler op fysiek vlak maar mentaal is dit iets wat je steeds met jezelf meedraagt. Tot op de dag van vandaag is dit nog steeds zo.

Voor het dieet deed ik geen sport, maar toen ik er in sloeg om de kg ‘s achter me te laten ben ik gestart met voetbal. Omdat ik op latere leeftijd hieraan begon was dit uiteraard ook met een grote achterstand. Gedurende 2 seizoenen heb ik dit volgehouden, mezelf opgewerkt & zo werd ik ook één van hen.
toen ik 16 werd en enkele jongens van men vriendenkring actief waren in de gym werd ik hier toch ook wel nieuwsgierig naar. six-packs, een grote borst, brede armen,.. welke jonge droomt er nu niet van om met zo'n lichaam rond te lopen? Zich niet meer te hoeven schamen op het strand, in het zwembad of onder elkaar in de kleedkamer.
Toen we besloten met z'n drieën te starten waren de eerste stappen richting de gym toch maar aarzelend. Als kleine jonge tussen al deze goed uitziende mensen hield ik toch vol. Waarom? Omdat ik er ook beter uit wou zien.

Maanden later bleef ik als enige van ons 3 nog over. Dag in dag uit kon je me terug vinden in de gym & werd ik 1 van hen. steeds opnieuw kwam ik thuis en stond ik vastberaden aan het kookfornuis mijn maaltijden te bereiden (prep) om de volgende dag naar school te vertrekken met een extra tas vol voorbereide maaltijden.
Dit leidde tot heel wat resultaat, ik kwam heel wat spiermassa bij en werd één van de grote jongens! Jammer genoeg door de jonge leeftijd, tekort aan kennis en weinig of geen begeleiding was dit niet enkel spiermassa maar ook vetmassa dat ik bij kwam.

125 kg, Een enorm lichaam maar niet zoals het hoorde, Ondertussen heb ik hierover een jaar gedaan om onder de 3 cijfers te gaan, ik bereikte de 93 kg doormiddel van een low carb, high proteïn dieet, doorzettingsvermogen, wilskrachten heel wat cardio.
Ik bereikte een betere fysiek, zag er beter uit maar nog lang niet hoe ik wou/wil.

Door omstandigheden zat het mentaal niet mee de laatste tijd, kwam ik ook weer enkele kg ‘s bij (3-4) en zit ik al enkele weken thuis. Doordat dit alles nog steeds mijn droom niet wegneemt kwam ik onlangs op de website terecht van Rene & Harry (begeleiders Flexchallenge) wat ervoor gezorgd heeft dat ik deze stap heb ondernomen en ik in het kort aan de challenge begin.

12 maanden lang wordt ik maandelijks begeleid, word mijn voeding- en trainingsschema aangepast naar mij persoonlijk & is er slechts 1 doel en finishlijn: Het podium op! men zelfvertrouwen opbouwen & na deze lange lijdensweg ook een gelukkiger iemand worden.


IK heb hier zin in! De mensen die mij kennen weten dat ik van een uitdaging hou en ben super benieuwd naar de veranderingen die ik ga maken! Hoop in 1 van men volgende blogs jullie al wat voor-en na foto's te kunnen voorschotelen

---------- Toegevoegd om 19:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:36 ----------

Ondertussen zit week 1 erop!
 
Laatst bewerkt:
Soo wat een verhaal man. Tja supergoed bezig (wat een doorzettingsvermogen) een ander kaartje kan ik niet aan je verhaal hangen. Ga zo door, ik ben zeer benieuwd naar de foto's.

Wat ik je wel mee wil geven: waar geluk is niet afhankelijk van wat mensen van je vinden, maar van wat jij zelf van jezelf vindt. Zelfacceptatie en houden van jezelf, om wie jij werkelijk van binnen bent dat is waar geluk.

Voor mij ben je een topper !
 
Mooi verhaal!

Ik lees dat je echt gepassioneerd bent en ook nog eens de ballen hebt om door te zetten. Weinige kunnen je volgen. Nu hard trainen/ dieëten en het podium op!

Ben benieuwd naar de foto's ;)
 
Soo wat een verhaal man. Tja supergoed bezig (wat een doorzettingsvermogen) een ander kaartje kan ik niet aan je verhaal hangen. Ga zo door, ik ben zeer benieuwd naar de foto's.

Wat ik je wel mee wil geven: waar geluk is niet afhankelijk van wat mensen van je vinden, maar van wat jij zelf van jezelf vindt. Zelfacceptatie en houden van jezelf, om wie jij werkelijk van binnen bent dat is waar geluk.

Voor mij ben je een topper !


Leuk om dit te lezen marr!
Dit doe ik dan ook voor mezelf, om de passie en het doorzettingsvermogen nu tot een goed einde te brengen & het verleden achter me te laten is het podium een stap die ik altijd al wou & wil zetten! onder begeleiding van mensen die hier echt van af weten door middel van hard trainen maar vooral goede voeding kan dit niet anders dan goed komen!

Bedankt voor je reactie!!

---------- Toegevoegd om 06:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:05 ----------

Mooi verhaal!

Ik lees dat je echt gepassioneerd bent en ook nog eens de ballen hebt om door te zetten. Weinige kunnen je volgen. Nu hard trainen/ dieëten en het podium op!

Ben benieuwd naar de foto's ;)


De passie & ballen mankeren hier zeker niet ! ^^
De motivatie is nog eens zo groot sinds ik hiermee begonnen ben (nu 1 week)

Ready to build a better me ;)
 
Thumbs up !
 
Week 1

49 maaltijden en 5 work-outs later, Week 1 zit er op!
& ik moet zeggen, het is enorm goed gegaan! Het voelt goed aan om jezelf aan een strikt maar evenwichtig dieet te houden.

Na week 1 vragen jullie zich waarschijnlijk af ' en, en? heb je al resultaat?'
Jazeker! Er is zeker zichtbaar verschil! Maar de 1ste echte meting is pas op 25-08-2015
en zoals je weet: Meten is weten!
Mijn lichaam reageert goed op de training- en voedingsmethode dat ik opgelegd kreeg door Rene. Zoals jullie eerder konden lezen had ik al wat kennis en ervaring waardoor meal preppen dus ook geen probleem vormde.

Ik ben enorm benieuwd naar hoe het de komende weken zal gaan en hoe de vorderingen zullen verlopen! Ik hou jullie op de hoogte!
 
Ja we zijn benieuwd naar de metingen. :) GOGO
 
Week 1

49 maaltijden en 5 work-outs later, Week 1 zit er op!
& ik moet zeggen, het is enorm goed gegaan! Het voelt goed aan om jezelf aan een strikt maar evenwichtig dieet te houden.

Na week 1 vragen jullie zich waarschijnlijk af ' en, en? heb je al resultaat?'
Jazeker! Er is zeker zichtbaar verschil! Maar de 1ste echte meting is pas op 25-08-2015
en zoals je weet: Meten is weten!
Mijn lichaam reageert goed op de training- en voedingsmethode dat ik opgelegd kreeg door Rene. Zoals jullie eerder konden lezen had ik al wat kennis en ervaring waardoor meal preppen dus ook geen probleem vormde.

Ik ben enorm benieuwd naar hoe het de komende weken zal gaan en hoe de vorderingen zullen verlopen! Ik hou jullie op de hoogte!

De schema's van René zijn prima, werken voor de meesten optimaal. Sowieso altijd beter dan wat je hier op DBB veelal langs ziet komen aan halfbakken fb schemaatjes.

Mooi dat je enthousiast bent, met enthousiasme en motivatie bereik je het meeste.
Je zal periodes krijgen met zware trainingen, lekkerrrrr. Knallen!

Go for it,
succes.
 
De schema's van René zijn prima, werken voor de meesten optimaal. Sowieso altijd beter dan wat je hier op DBB veelal langs ziet komen aan halfbakken fb schemaatjes.

Mooi dat je enthousiast bent, met enthousiasme en motivatie bereik je het meeste.
Je zal periodes krijgen met zware trainingen, lekkerrrrr. Knallen!

Go for it,
succes.

Bedankt!
Ik ga er voor, heb een doel voor ogen & op deze manier kan ik het wel bereiken
& het zware trainen? Niks beter dan dat ;)
 
Goed verhaal en goede motivatie, ik volg! Zit zelf ook te twijfelen om ooit mee te doen aan de flexchallenge dus ben benieuwd naar je verhalen!

Succes!!
 
Goed verhaal en goede motivatie, ik volg! Zit zelf ook te twijfelen om ooit mee te doen aan de flexchallenge dus ben benieuwd naar je verhalen!

Succes!!

Thx man!
Wat houd je tegen?
Je kan ook de online editie doen en starten op elk moment
Ik had hun voorstelling al eerder gezien enkel het bedrag hield me tegen
Uitgerekend is dit peanuts als je weet wat hiermee te behalen valt en wat het totaal
Pakket in houdt.

M'n vriendin is er sinds gisteren ook mee begonnen maar onder leiding van Harry
 
Ha Andy,

Wat een goed verhaal man, doorzetter. Ik ben ook deze maand met de flexchallenge begonnen. Ik ga je topic volgen!

Gr
 
Persoonlijk zou ik dat niet doen.

Vandaag nog over gehad met een meid die daar ook zat. Toen zij daar begon hadden ze 300 mensen onder hun hoede!! Hoe the fuck wil je dat doen? De helft zou inmiddels zijn afgevallen.

Verder hadden ze haar al maanden geleden op 1300 kcals gezet, 6x pw krachttraining, 6x60 minuten cardio! Op den duur viel ze niets meer af... Nu is ze bij ons in begeleiding, voeding met 700 omhoog en inmiddels 2% kwijt.
 
Inspirerend verhaal! Doorzettingsvermogen heb je alvast. Keep your focus!
Succes!
 
6x pw kracht & Cardio? Lijkt me raar. Niemand die ik ondertussen ken van daar (mensen die al 9 maand onder begeleiding staan) Zitten aan deze hoeveelheden & de afvallers, denk dat het zoals bij velen is in deze sport/passie niet? Geen discipline om de voeding & trainingen te doen zoals het moet. Correct me if i'm wrong. Er zijn veel personen met super en enorm resultaat, je kan contact opnemen op elk moment van de dag en word bijgestaan bij al jouw vragen Ben er persoonlijk al zeer tevreden over!:) ---------- Toegevoegd om 15:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:32 ---------- Thx man! Wens je zeker al veel succes! Onder begeleiding van Harry of Rene? Welk doel heb je voor ogen?

En toch is het zo. Bij de afvallers zitten niet alleen mensen die stoppen, maar die naar een andere coach zijn gegaan. Het was ook om aan te geven hoe groot hun groep is, je kan nooit zoveel mensen tegelijkertijd goed begeleiden.
 
Meting 1

De eerste meting was afgelopen maandag. Hiervoor heb ik door testen die ik moest doen voor m'n ziekte (Chronische Hyperventilatie) verplicht 10 dagen compleet stil moeten zitten. Niet wandelen, fietsen,.. 0,0! Daar sta je dan vol spanning in je ondergoed (figuurlijk :D ) na 10 dagen niks te doen en niet 1 maar 2 cheatmaaltijden verder. Uiteindelijk werd m'n vetpercentage gemeten, foto's genomen en m'n gewicht genoteerd. Vorige keer werd m'n % met een andere tang gemeten, de reden hiervan is omdat de tang die ik nu heb een drukindicator heeft wat erg handig is. Zo oefen je elke meting dezelfde hoeveelheid druk uit op de tang. Daarom zou m'n percentage iets gestegen zijn want het is duidelijk zichtbaar dat er wat af is!

Resultaat: - 5 kg en enkele vet% minder.

Hiermee was ook Rene tevreden!

piece of cake ?!

Na wat aanpassingen in het voedingschema kreeg ik ook onmiddelijk men trainingschema van Rene. Qua voeding verandert er niet super veel. Enkele grammen minder van dit en weer enkele meer van dat. Hiermee heb ik net als afgelopen maand geen probleem mee. Regelmaat, hoeveelheden,.. & het is best lekker allemaal!
All for the gainz ;-)

Iron

De komende maand zien de trainingen er als volgt uit: van 5 naar 4 krachtrainingen, van 2 naar 3 rustdagen aangevuld met cardio 3x per week(zowel HIIT als LIIT). De eerste 2 trainingen zitten erop. Ik heb het gevoel lichamelijk dat het veranderen van schema me veel gaat opbrengen. De trainingen worden steeds intenser en zwaarder .



Zoals gezegd dus elke maand een update over hoe het gaat. Ben zelf enorm benieuwd, tevreden & gedreven!
 
Train je ook bij muscle totaal?
 
Gisteren de eerste meting achter de rug.
Spannend na de vakantie en om dit de eerste keer mee te doen. Wel heel motiverend!

-3kg & 2% minder:army:
Op naar volgende maand.
Aangezien er geen speciale gelegenheden zijn zou ik dit keer als doel minstens 2,5% af willen halen.:punch:
Zou ik onder de 13% zitten wat ook weer als resultaat geeft dat ik 1x HIIT training per week minder moet :o
 
Succes met de standaard schema's die je krijgt. Als je ergens van moet weg blijven is het wel bij de Flex Challenge. Ze hebben honderden ''atleten'' die ze begeleiden. Denk je serieus dat je een op maat gemaakte training en voedings schema krijgt lol.

Het is leuk, maar puur voor de mensen die totaal nog geen verstand van training en voeding hebben.
 
Back
Naar boven