AndroidHealthClinic

Injecteerbare vitamine b12 / b-12 faq

Bezoekers in dit topic

Neurobion koop ik hier im belgie gewoon in de apotheek...
 
Ja maar de apotheken in België/Duitsland verzenden niet naar nl :(
 
Heeft iemand nog goed adres?

In voor antwoord.

Ff zo een vraag hier over, is B12 inject hetzelfde als b5 poeder wat betreft anti acne? weet niet ofiemand dit weet.
 
Ik ben dus bezig met b12, ben er voor zover erg tevreden over maar ik wil kijken als ik er misschien nog wat meer uit kan halen. Ik zet nu elke dag 1ml 2 weken op 2 weken af maar ik wil nadat ik de volgende keer 2 weken af ben geweest 2 weken 2ml ED zetten. Is dit verstandig? Zo nee, waarom niet?
 
Ik heb onlangs bloed laten trekken en mijn vit B12 was 618 ng/L terwijl de grens tussen 145 - 0 ng/L ligt. Dit komt doordat ik hoog in eiwitten zit: mijn eetschema is berekend op 20 EN% eiwitten. Heeft een B12 injectie dan nog wel nut?
 
ik ben gewoon naar belgie gereden en ben een stuk of 10 apo's lang gegaan
1 apotheek heeft misschien 3-4 doosjes voor je maar je kunt ze wel bestellen daar hoeveel je wil (maar 2x rijden voor b12 word m niet)
buiten dat vind ik b12 geen aanrader. ik zet 2 spuiten elke dag maar vind het nogal tegenvallen.
je merkt dat je wat meer kan eten maar dat is dan ook echt alles
 
ik ben gewoon naar belgie gereden en ben een stuk of 10 apo's lang gegaan 1 apotheek heeft misschien 3-4 doosjes voor je maar je kunt ze wel bestellen daar hoeveel je wil (maar 2x rijden voor b12 word m niet) buiten dat vind ik b12 geen aanrader. ik zet 2 spuiten elke dag maar vind het nogal tegenvallen. je merkt dat je wat meer kan eten maar dat is dan ook echt alles
Meer moet je er ook niet van verwachten.
 
Meer moet je er ook niet van verwachten.

Daar kom je in de praktijk achter ja maar in de theorie geeft het meer uithoudingsvermogen (meer rode bloedcellen) en verhoogd het je concentratie vermogen.. Klopt dus geen kut van.
 
Daar kom je in de praktijk achter ja maar in de theorie geeft het meer uithoudingsvermogen (meer rode bloedcellen) en verhoogd het je concentratie vermogen.. Klopt dus geen kut van.

Dat zeg ik al jaren. Het is tenslotte maar een vitamine. Vit B12 zal je enkel voelen als je een tekort aan vit B12 hebt en dat tekort aanvult met B12 injecties. Dan zal je vermoeidheid verdwijnen. Zelfs die theorie van meer eten door vit B12 heb ik nooit ondervonden. Wil je meer rode bloedcellen en een hoger hematocriet, moet je testosteron zetten of nog beter EPO.
 
Ik ben zelf erg vermoeid al een tijdje en in de avond kan ik me heel slecht concentreren (ik zie dan ook niet meer helder) maar vit b12 werkt bij mij niet helaas maar ik heb dan ook geen idee waar het dan wel aan kan liggen
 
Ik ben zelf erg vermoeid al een tijdje en in de avond kan ik me heel slecht concentreren (ik zie dan ook niet meer helder) maar vit b12 werkt bij mij niet helaas maar ik heb dan ook geen idee waar het dan wel aan kan liggen

Ik weet wel waarom. Je hebt lang gekuurd en je bent bijlange nog niet hersteld. Kuren vraagt herstel en dat kan maanden duren en tren is dan ook weer een middel dat veel winst geeft maar voor die middelen betaal je een prijs achteraf. B12 zal daar niets aan veranderen (omdat je geen tekort hebt) en de hoeveelheid die jij genomen hebt, was al helemaal niet nodig. Mensen met een B12 tekort zetten misschien om de twee weken een B12 spuit (ernstige gevallen om de week) en jij nam er 2 per dag. Wat jij moet doen, is eens een hele lange tijd (minstens en jaar) niet kuren en je lichaam op een normale manier terug in zijn evenwicht laten komen. Binnen een half jaar zal je je misschien weer normaal beginnen voelen.
 
Ga ik proberen na m'n kuur (y)
 
Ik vond de normale dosering in studieliteratuur.

Dosering
Profylaxe en behandeling van vitamine B12–deficiëntie: I.m. of diep s.c.: begindosering 10 injecties à 1000 microg met een interval van ten minste 3 dagen; onderhoudsdosering 1000 microg eenmaal per 2 maanden of 300 microg eenmaal per maand.

https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/Preparaatteksten/H/hydroxocobalamine (vitamine B12).asp

Dat is dus zeker niet ED zoals hier wel eens genoemd wordt. Ik zoek de motivering voor het 3 dagen interval nog........
 
Ik vond de normale dosering in studieliteratuur.



http://www.farmacotherapeutischkompas.nl/Preparaatteksten/H/hydroxocobalamine20(vitamine B12).asp

Dat is dus zeker niet ED zoals hier wel eens genoemd wordt. Ik zoek de motivering voor het 3 dagen interval nog........

Dit is wel de behandeling voor mensen met een ernstig tekort en die daardoor zeer vermoeid zijn. Een persoon met een normaal B12 vit gehalte in zijn bloed heeft geen enkel voordeel om zo dikwijls B12 te injecteren. Om de twee weken of om de maand een spuitje is meer dan genoeg.
 
Mensen met een B12 tekort zetten misschien om de twee weken een B12 spuit (ernstige gevallen om de week)


Dit is wel de behandeling voor mensen met een ernstig tekort en die daardoor zeer vermoeid zijn. Een persoon met een normaal B12 vit gehalte in zijn bloed heeft geen enkel voordeel om zo dikwijls B12 te injecteren. Om de twee weken of om de maand een spuitje is meer dan genoeg.

Punt 1; graag een onderbouwing van je argumenten. Je roept steeds wat in de AAS sectie maar van jou heb ik nog nooit een referentie naar een onderzoek gezien.
Punt 2; je spreekt jezelf tegen! Eerst heb je het over een tekort en een frequentie van om de 2 weken. Daarna schrijf je dezelfde frequentie voor mensen met een nornaal B12 gehalte.
Punt 3; profylaxe betekent voorkomen van ziekte, en deficiëntie betekent ook een tekort. Kortom ik schreef heel duidelijk de hoeveelheden en frequentie voor mensen bij tekorten. Ik geef nergens aan dat het gaat om hogere dosissen dan een aantoonbaar tekort. Dat maak jij ervan omdat je niet goed leest.
 
Punt 1; graag een onderbouwing van je argumenten. Je roept steeds wat in de AAS sectie maar van jou heb ik nog nooit een referentie naar een onderzoek gezien.
Punt 2; je spreekt jezelf tegen! Eerst heb je het over een tekort en een frequentie van om de 2 weken. Daarna schrijf je dezelfde frequentie voor mensen met een nornaal B12 gehalte.
Punt 3; profylaxe betekent voorkomen van ziekte, en deficiëntie betekent ook een tekort. Kortom ik schreef heel duidelijk de hoeveelheden en frequentie voor mensen bij tekorten. Ik geef nergens aan dat het gaat om hogere dosissen dan een aantoonbaar tekort. Dat maak jij ervan omdat je niet goed leest.

Ik spreek mij helemaal niet tegen. Jij hebt eigenlijk helemaal geen vit B12 nodig als alles in orde is maar als je zo idioot bent om met een interval van 3 dagen een B12 spuit te zetten, kan je het beter om de twee weken of om de maand zetten. Dan heb je zelfs nog veel te veel B12 in je bloed. Onderzoeken heb ik daarvoor niet nodig. Ten eerste is daar genoeg info over te vinden (genoeg fora over mensen met een chronische B12 defficientie die over hun behandeling discussieren) en ten tweede had ik bij een bloedonderzoek (november 2011) een waarde in mijn bloed die 3 keer te hoog was en toen zette ik om de twee weken een spuit.
 
Back
Naar boven