AndroidHealthClinic

Insuline

Bezoekers in dit topic

Rizzla

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
17 apr 2006
Berichten
37
Waardering
0
Beste,

Binnenkort begin ik aan mijn insuline, ik heb er lang over nagedacht en ik ben er nu klaar voor. Maar vooraleer ik eraan begin heb ik nog enkele vragen.

1) Ik heb een vial van Humalog 100ui/ml (3ml (3,5mg/ml) ). Ik wil opbouwen en zal dus starten met 5iu (tot max 10 iu). Dus moet ik principe een halve ml nemen en dit opbouwen tot 1 ml?

2) Moet men zo'n insulinegun gebruiken bij zo'n vial? Of gaat dat ook met gewone insuline naalden?

greetz
 
Gewoon slinpin als ik me niet vergis..
 
kan ook met losse slin naalden...maar je zet echt geen ml per keer hoor..!
kijk dat nog ff goed na, 1ml is 100ui...dus je zet 1 tiende ml.
 
Kan zoals de andere twee al zeggen gewoon met losse slin naalden. Zo een hele flacon Humalog is 300 ui. Als je een halve ml zou zetten dan heb je 50 ui ingespoten en dat is wat te veel denk ik:). Bekijk het dus goed voor je begint!
 
idd foutje van mij... :/


Thx voor de reacties!
 
Beste,

Binnenkort begin ik aan mijn insuline, ik heb er lang over nagedacht en ik ben er nu klaar voor. Maar vooraleer ik eraan begin heb ik nog enkele vragen.

1) Ik heb een vial van Humalog 100ui/ml (3ml (3,5mg/ml) ). Ik wil opbouwen en zal dus starten met 5iu (tot max 10 iu). Dus moet ik principe een halve ml nemen en dit opbouwen tot 1 ml?

2) Moet men zo'n insulinegun gebruiken bij zo'n vial? Of gaat dat ook met gewone insuline naalden?

greetz


zou maar ff wachten met insuline en je hebt er de ballen verstand van. je weet nie eens hoe je het moet zetten en wilt gelijk al een halve ml zetten en op bouwen tot 1ml als je dat doet ben je hartstike dood kun je geen koolhydraten tegen nemen kom je in suiker coma. jij weet het verschil nog nie tussen 1ml en 10 iu. en je weet nie eens met welke spuit je het moet zettten, een pen is alleen voor suikerpatienten en wij doen het met insuline spuitje kun je halen bij de apo.
 
Laatst bewerkt:
Je kan het best deze slinspuitjes nemen:

Microfine insulinespuiten 0,5ml U40 0,30mm (30G) x 8mm van BD -

Zijn spuitjes van een 0,5 ml, dus 50 streepjes.

0,5ml = 50 iu
0,1ml = 10 iu (10 streepjes)
0,05ml = 5 iu (5 streepjes)

Dus nooit 50 streepjes, da's 50iu:eek:
Lijkt me niet verstandig!!


yep tot 10 op de spuit heb je 10iu insuline dus 10 streepjes, 5 streepjes hebt je 5iu. hgh meet je anders af dat is tot 50 op de spuit dus 50 streepjes dat is 5iu bij hgh,. en voor elke iu insuline 1 eetlepel dextrose nemen. neem je meer insuline dan dextrose per iu dan ga je zeker knock out, neem al 3 jaar insuline dus weet er alles van, oja en gooi vitargo carboloader bij je shakes in dan heb je nog extra snelle koolhydraten dus nog minder kans op hypo.
 
Haha, tering.. Dus als je iets te weinig dex binnen krijgt ga je nokkie zeg je?
Wat een onzin!! Misschien moet je je eens laten testen want het klinkt alsof je al diabeet bent frits!

:)
 
Haha, tering.. Dus als je iets te weinig dex binnen krijgt ga je nokkie zeg je?
Wat een onzin!! Misschien moet je je eens laten testen want het klinkt alsof je al diabeet bent frits!

:)

je moet beter lezen kerel er staat als je meer insuline zet dan dextrose neemt ga je out,
 
edit
 
Laatst bewerkt:
Er zijn mensen die een proteineshakeje pakken na 6 iu snelwerkende slin en die hebben nergens last van.. De ander kan er weer helemaal niet tegen.
Dus je kunt jezelf niet op getallen vastpinnen. :)
 
verschilt denk ik per persoon ik laatst een week lang geen dextrose voorhanden (nergens verkrijgbaar:mad:) en toen geprobeert 3IU met glaasjes coca cola (zit glucose in) en ging best daarna opgevoerd tot 6IU en nergens last van.
 
Back
Naar boven