XXL Nutrition

Intramusculaire(IM) Injectieprocedure

Bezoekers in dit topic

Injectieprocedure AAS
Intramusculaire toediening (IM) in de QUADRICEPS

Benodigd materiaal

Injectiegerei:
Syringe:
2mL – 5 mL

Naalden:
0,8*40mm
0,6*25mm

Markeerstift:
Alcohol gebaseerd

Sterilisatiegerei:
Watten:
Vetvrije

Alcohol:
Sterilon o.i.d.

amb4hh.png


Procedure

1. Prepareer de medicament(en).
a. Laat de medicament(en) op kamertemperatuur komen;
b. Was beide handen met een anti bacteriële zeep;
c. Verwijder de eventuele dop(flip off) van medicijnvial(s);
d. Steriliseer de rubberenstop van medicijnvial;​

2. Prepareer het injectiegerei voor opname medicament(en)
a. Verwijder syringe uit steriele verpakking;
b. Verwijder naald 0,8*40mm uit steriele verpakking;
c. Plaats de gecapte naald 0,8*40mm op de syringe;​

3. Trek de benodigde hoeveelheid medicijn op uit de medicijnvial(s)
a. Verwijder de veiligheidscap van syringe met naald;
b. Zuig een hoeveelheid lucht in de syringe gelijk aan de gewenste hoeveelheid medicijn;
c. Steek de syringe met naald in de gewenste medicijnvial;
d. Houd de medicijn vial met ingestoken syringe (met naald) ondersteboven;
e. Injecteer de eerder (b) opgetrokken hoeveelheid lucht in de medicijnvial;
f. Trek de benodigde hoeveelheid medicijn uit de medicijnvial, in de syringe;
g. Verwijder eventuele luchtbellen in de vloeistof, terwijl de syringe met naald nog in de medicijnvial zit;
h. Plaats de veiligheidscap op de naald;
i. Verwijder de 0,8*40 naald;​

*Indien men uit een tweede vial medicijn wilt halen, herhaald men stap b tot en met g.


4. Prepareer de gewenste injecteerlocatie.
a. Trek een verticale streep vanaf het midden van de knie tot het midden van het begin van het bovenbeen;
b. Trek een horizontale streep over het midden van de quadripceps.
*Rechter Quadriceps: De gewenste injecteerlocatie bevind zich in het midden van het vak rechts beneden;
*Linker Quadriceps: De gewenste injecteerlocatie bevind zich in het midden van het vak links beneden;​
Zie foto, druk op "TOON" hieronder.
28hfkus.png
5. Injecteer de opgetrokken medicatie binnen gemarkeerde injectielocatie.
a. Verwijder naald 0,6*25mm uit steriele verpakking;
b. Plaats de gecapte naald 0,6*25mm op de syringe;
c. Steriliseer de binnenkant van de gemarkeerde injectielocatie;
d. Verwijder de veiligheidscap van naald 0,6*25;
e. Steek de syringe met naald voor 2/3e loodrecht binnen de gemarkeerde injectielocatie, de spier dient volledig ontspannen te zijn;
f. Aspireer door middel van de plunger(injecteermechanisme) een tiende terug te trekken;
i. Indien men bloed optrekt verwijder syringe met naald en herstart stap e op een 2/3 cm weg van eerder geinjecteerde locatie;
ii. Indien men luchtbellen, witte vloeistof of niets optrekt continueer naar stap g;​
g. Injecteer de volledige hoeveelheid medicijn in de spier;
h. Verwijder de syringe met naald na ongeveer 15 seconden en plaats direct een kleine hoeveelheid watten op het injectiegaatje;
i. Plaats de veiligheidscap op de syringe met naald 0,6*25mm;
j. Masseer de vloeistof in de spier;​

6. Ruim het gebruikte injectiegerei en de medicamenten op.
a. Gooi het gebruikte injectiegerei veilig weg;
b. Plaats de medicijnvials in een donkere, droge en koele omgeving;​
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk gebruik ik momenteel zelfs 0,5*25 voor quadriceps en schouders, hier ben ik zeer tevreden over.
 
Ik zelf heb nu 0,5x16 gehaald ( groter hadden ze niet ) is het hier nog mogelijk mee te injecteren?
 
Ik zelf heb nu 0,5x16 gehaald ( groter hadden ze niet ) is het hier nog mogelijk mee te injecteren?

wat denk je zelf? t board staat vol met injectie advies en info over naalden en jij haalt 0.5x16

:roflol:

enige wat ik kan bedenken is triceps long head te injecteren met 0,5x16
 
Laatst bewerkt:
Normaal steek je een 0,25mm naald er 2/3 in = 16.. als ik nu dan gewoon de hele naald er in steek moet het toch goedkomen :)?
 
Normaal steek je een 0,25mm naald er 2/3 in = 16.. als ik nu dan gewoon de hele naald er in steek moet het toch goedkomen :)?

Ik stak zelfs m'n 08x40 gewoon volledig in m'n quad :) Je kunt die 16 wel gebruiken voor je pecs, delts, triceps, biceps en mss quads ook nog wel als je beetje droog staat. Overigens wel een beetje vreemd dat je zegt dat ze ze niet groter hadden :') Duurt lekker lang met opzuigen dan.
 
Ik heb nog naalden voor het opzuigen 0,8x40, maar ze hadden geen dunnere naalden (behalve 0,5x16) of insuline naalden.
 
Als je nu dus twee medicijnen wilt injecteren en het eerste medicijn heb je reeds volbracht tot stap i.

Dan zuig je dus terug lucht in je spuit en dit injecteer je dan in je tweede vial om daarna het tweede medicijn in je spuit te zuigen. Maar je kan toch nooit perfect al de lucht in die tweede vial spuiten en voorkomen dat je eerste medicijn niet in je tweede vial gaat? Hoe doen jullie dit precies?
 
Als je nu dus twee medicijnen wilt injecteren en het eerste medicijn heb je reeds volbracht tot stap i.

Dan zuig je dus terug lucht in je spuit en dit injecteer je dan in je tweede vial om daarna het tweede medicijn in je spuit te zuigen. Maar je kan toch nooit perfect al de lucht in die tweede vial spuiten en voorkomen dat je eerste medicijn niet in je tweede vial gaat? Hoe doen jullie dit precies?

wat maakt die 0.1 ml uit?
 
Ik zuig nooit lucht in m'n spuit.. :P Voor het optrekken uit de 1e vial druk ik de spuit leeg, steek 'm in de vial, zuig dan op en de lucht die meekomt spuit ik terug de vial in. 2e vial steek ik gewoon naald erin en zuig ik op wat ik wil hebben, gaat prima.
 
Ik zuig nooit lucht in m'n spuit.. :P Voor het optrekken uit de 1e vial druk ik de spuit leeg, steek 'm in de vial, zuig dan op en de lucht die meekomt spuit ik terug de vial in. 2e vial steek ik gewoon naald erin en zuig ik op wat ik wil hebben, gaat prima.
Maar na het uitzuigen van je 2e vial kan er toch ook terug lucht inzitten? Spuit je die lucht dan ook gewoon terug in je 2de vial? Dan heb je toch het risico dat er een stof uit je 1e vial in je 2e vial terechtkomt?
 
Maar na het uitzuigen van je 2e vial kan er toch ook terug lucht inzitten? Spuit je die lucht dan ook gewoon terug in je 2de vial? Dan heb je toch het risico dat er een stof uit je 1e vial in je 2e vial terechtkomt?

Zal best kunnen maar gebeurd me nooit. Als er lucht uit moet druk je ook niet als een idioot op je spuit toch? Ik hou 'm altijd met de naald naar boven, tik er een paar keer en dan gaat de lucht al zowat de naald in. Heel iets drukken en klaar, geen 0.01 ml verlies.
 
Het is mij wel is overkomen dat er een beetje (+/- 0,05 mL) Sustanon in de Nandrolone terecht kwam of andersom. Dit maakt volgens mij weinig uit.
 
Hmm doe de groene naald altijd helemaal in bij me glute, vaak een beetje een bobbeltje dat keihard is en na paar dagen weg is. Zal het eens proberen met 2/3e van de naald of ik dan geen bobbeltje meer krijg ochtend na injecten(inject altijd in de avond). Of heeft dat harde bobbeltje wat de ene keer net iets groter dan de andere keer is niks te maken met naald er helemaal in of maar 2/3?
 
Hmm doe de groene naald altijd helemaal in bij me glute, vaak een beetje een bobbeltje dat keihard is en na paar dagen weg is. Zal het eens proberen met 2/3e van de naald of ik dan geen bobbeltje meer krijg ochtend na injecten(inject altijd in de avond). Of heeft dat harde bobbeltje wat de ene keer net iets groter dan de andere keer is niks te maken met naald er helemaal in of maar 2/3?

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een "bobbeltje" gehad direct na het injecteren of een dag erna, ik masseer de vloeistof er enigszins in door na het injecteren direct met een alcoholwatje het injectiegaatje te masseren. Klinkt alsof je in het vetweefsel (subcutaan) zit te injecteren en niet tussen de spiervezels.
 
Laatst bewerkt:
Kan dit hier vast wel posten : waar laten jullie je gebruikte naalden? Ik verzamel ze altijd in een lege whey-pot bijvoorbeeld tot die vol zit, dan de hele zooi met deksel dichtmaken met wat pur of kit en dan weg ermee maar was wel benieuwd of er nog veiligere manieren zijn.

Beetje laat maar goed,

Wat ik persoonlijk doe is het volgende:
Ik cap de naald na gebruik, verwijder hem van de syringe en doe hem praktisch terug in de open gescheurde verpakking, dit doe ik bij zowel optreknaald als injecteernaald.
Vervolgens doe ik al het injectiegerei in een boterhamzakje en dump het in de prullenbak.

Ik ben van mening dat het cappen van de naalden al voldoende veilig is voor anderen.
 
wat zijn tips om injectie pijn zo veel mogelijk te voorkomen?
-langzaam injecteren
-vial opwarmen in lauwwarm water?
-spot masseren/warme douche nemen na injectie
??

voor injectie huid beetje opzij trekken om te voorkomen dat olie terug eruit lekt?
 
wat zijn tips om injectie pijn zo veel mogelijk te voorkomen?
-langzaam injecteren
-vial opwarmen in lauwwarm water?
-spot masseren/warme douche nemen na injectie
??

voor injectie huid beetje opzij trekken om te voorkomen dat olie terug eruit lekt?

De dik gedrukte is goud waard.

Ik denk dat je over het algemeen ze wel zo heb.
 
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een "bobbeltje" gehad direct na het injecteren of een dag erna, ik masseer de vloeistof er enigszins in door na het injecteren direct met een alcoholwatje het injectiegaatje te masseren. Klinkt alsof je in het vetweefsel (subcutaan) zit te injecteren en niet tussen de spiervezels.

Masseer altijd er voor maar morgen laatste keer van de kuur dus zal dat eens proberen. Wel gek dat ik misschien in het vetweefsel prik want doe het precies volgens spotinject.com en paar filmpjes op internet. Maar mocht het in het vetweefsel zijn geprikt maakt dat niet veel verschil neem ik aan? want heb prima gains gemaakt! Misschien komt het bobbeltje omdat ik af en toe toch nog even samentrek ofzo als de naald er in zit

Edit: denk dat ik het al weet waarom, ik lag elke keer gewoon plat op me buik.. staat er natuurlijk sowieso meer druk op dan als je op 1 been staat:$
 
Laatst bewerkt:
Geweldige uitleg heb hem vandaag gelijk in praktijk gebracht voor me allereerste injectie. Goed verlopen mede dankzij deze uitleg. Tnxx..!!
 
Geweldige uitleg heb hem vandaag gelijk in praktijk gebracht voor me allereerste injectie. Goed verlopen mede dankzij deze uitleg. Tnxx..!!

Fijn om te horen, hier heb ik het voor geschreven. :)
 
Back
Naar boven