AndroidHealthClinic

Is dit schema teveel van het goede?

Bezoekers in dit topic

FitnissHulp17

Novice
Lid geworden
29 nov 2014
Berichten
3
Waardering
0
Mijn schema:
Dag 1: Borst (3oef) Triceps (2oef)
Dag 2: Rug (3oef) Biceps (2oef)
Dag 3: Benen (3oef) Schouders (3oef)
Dag 4: Rust
Dag 5: Borst (3oef) Triceps (2oef)
Dag 6: Rug (3oef) Biceps (2oef)
Dag 7: Benen (3oef) Schouders (3oef)
Dag 8: Rust enzovoort.

Ik heb dit schema zo gemaakt omdat wanneer ik de supercompensatie grafiek gebruik zou ik tussen de 72 uur-84 uur mijn spieren weer moeten trainen. (Ik weet dat dit van variabelen afhangt maar even uitgaand van dit gemiddelde) Er zit nu 96 uur tussen omdat ik anders elke dag in de sportschool ben. Op internet vind ik posts waar er gezegd word dat 5/6x in de week krachttraining teveel is?
 
Mijn schema:
Dag 1: Borst (3oef) Triceps (2oef)
Dag 2: Rug (3oef) Biceps (2oef)
Dag 3: Benen (3oef) Schouders (3oef)
Dag 4: Rust
Dag 5: Borst (3oef) Triceps (2oef)
Dag 6: Rug (3oef) Biceps (2oef)
Dag 7: Benen (3oef) Schouders (3oef)
Dag 8: Rust enzovoort.

Ik heb dit schema zo gemaakt omdat wanneer ik de supercompensatie grafiek gebruik zou ik tussen de 72 uur-84 uur mijn spieren weer moeten trainen. (Ik weet dat dit van variabelen afhangt maar even uitgaand van dit gemiddelde) Er zit nu 96 uur tussen omdat ik anders elke dag in de sportschool ben. Op internet vind ik posts waar er gezegd word dat 5/6x in de week krachttraining teveel is?

5/6 keer in de week is alleen maar te veel als je algemene herstel en de recuperatieve vermogens te zwaar belast worden.
Hoe frequenter je traint, hoe belangrijker het wordt dat je niet té veel doet iedere training (volume) en ook dat je de mate waarin je tot het uiterste gaat (to failure) beperkt cq. goed doseert.

Voor zover ik kan beoordelen is er niet veel mis met het soort split dat je hier schetst, behalve dan dat er wellicht nog iets te zeggen valt over de specifieke keuze van oefeningen, die ik hier verder niet zie natuurlijk.
 
Ik zou rear delts bij rug doen en front / side delts bij borst en benen alleen.

Pull push leggs rust repeat
 
Ik zou rear delts bij rug doen en front / side delts bij borst en benen alleen.

Pull push leggs rust repeat
Hier ben ik het mee eens. Ik zou - als je vaak kan trainen zoals bij jou het geval is - de benen apart plaatsen en dus een 'legday' te vormen. Waarom? Kijk naar je benen. Het is relatief gezien een grote spiergroep. Veel en veel groter dan je schouder bijv., die kan je beter ergens anders plaatsen.
Dan kan je voor benen weer wat meer oefeningen dan 3, bijv:
- squats
- romanian DL
- hamstring curl
- leg press
- quad leg curl

Bijvoorbeeld!
 
Hier ben ik het mee eens. Ik zou - als je vaak kan trainen zoals bij jou het geval is - de benen apart plaatsen en dus een 'legday' te vormen. Waarom? Kijk naar je benen. Het is relatief gezien een grote spiergroep. Veel en veel groter dan je schouder bijv., die kan je beter ergens anders plaatsen.
Dan kan je voor benen weer wat meer oefeningen dan 3, bijv:
- squats
- romanian DL
- hamstring curl
- leg press
- quad leg curl

Bijvoorbeeld!
Gaat vooral over je triceps rust geven ze 4x per week te gebruiken.
 
Back
Naar boven