XXL Nutrition

IVDM - maart 2011 - Maaike1976

Bezoekers in dit topic

tremendes

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
16 nov 2006
Berichten
11.662
Waardering
2.927
Lengte
1m86
Massa
102kg
Deze keer zijn we voor het Interview van de Maand aangeschoven bij: Maaike1976

Deze maand een dame dus. Een fantastische atlete, waar we maar wat trots op zijn dat zij op ons forum aanwezig is.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hey Maaike, allereerst leuk dat je aan "Interview van de Maand" mee wilt werken.

Laten we maar gelijk beginnen en onze vragen op je loslaten...



Hoe ben je met bodybuilding in aanraking gekomen? Hoe lang train je al?

Ik ben eigenlijk vrij jong begonnen met fitness en dan op en af. Nu ik erover nadenk was ik er in mijn omgeving toch al mee omringd, via mijn broer en mijn man. Maar echt serieus ben ik begonnen vanaf het moment dat ik wedstrijden ben gaan doen.

Hoeveel uren train je in de week en vertel eens hoe een trainingsweek van je er uit ziet?

Dit is eigenlijk moeilijk in te schatten, gemiddeld proberen we toch het te beperken tot 1 uur per training, maar on-season zit er ook cardio bij en daarnaast train ik ook nog anderen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wat is je favoriete spiergroep?

Oef..het is maar net hoe je dit bekijkt qua training of fysiek, schouders vind ik het leukst om te trainen en voor benen hoef ik eigenlijk weining te doen.

En je mindere?

Kuiten en kuiten, verschrikkelijk om te trainen en altijd een groep waar ik weinig tot niets bij krijg. In het begin ging dit nog wel, maar nu blijven ze hetzelfde.

En voeding? hoe ga je daar mee om?

Dat is eigenlijk een way of life geworden. Ik ben er erg creatief in geworden zodat ik altijd overal m'n maaltijden bij elkaar kan scharrelen.

Je doet ook wedstrijden, hoe ben je erop gekomen om mee te gaan doen aan wedstrijden? Wat was je motivatie hiervoor?

Dit is begonnen als een geintje!! Had een zwaar jaar achter de rug met blessures en heel veel gegroeid in vette kilo’s. Door m'n voeding juist aan te passen ben ik die kilo’s weer kwijt geraakt..helaas ook spiermassa omdat het te snel was gegaan. Uiteindelijk dacht ik als mij dit is gelukt moet dat andere ook lukken. Het was kiezen; of de ring in (kickboksen) of het podium op. Dit laatste is het geworden, ook omdat ik nogal een degelijke kantoorbaan had.

Moet best spannend geweest zijn een eerste wedstrijd, hoe heb je dit beleefd?

Dit heb ik niet beleefd, het was één grote roes. Toen het voorbij was had ik zoiets van is dit het nou? Beetje vreemd, maar wel erg lekker……er volgde erna nog een hele reeks wedstrijden.

Heb je sponsors? Op welk vlak ondersteunen ze jou?

Sponsors vind ik een duur woord, de eerste wedstrijden werd ik ondersteund met voedingsupplementen en voeding. Korting bij de slager, korting op m'n supplementen e.d.. Uiteindelijk is m'n grootste sponsor m'n man geweest. Mijn trainingsschema’s en m'n voeding etc werden ook belangenloos gedaan door Rinus en nu met Leen erbij.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wanneer is je volgende wedstrijd? En waar kunnen we je hier op DBB volgen?

Ik post eigenlijk niet meer op forums, vaak wordt alles verkeerd begrepen en dan krijg je actie reactie. Ik post soms nog wel eens, voor een log heb ik het echt te druk (sorry). We hebben besloten dat mijn volgende wedstrijd het WK gaat worden, als ik goedgekeurd word tenminste. Ik ga in ieder geval een gooi doen.

Met welke leden heb je op het forum het meeste contact?

Met Dwarvenwarrior en JP met beide heb ik veel contact en geef ze ook advies qua voeding en training.

In welke sectie(s) kunnen de leden jou het meeste vinden en vanwaar juist je interesses in deze sectie(s)?

De log-secties, altijd leuk om te lezen en soms ook om te leren. Ik begrijp goed wat men meemaakt om het doel te bereiken wat je voor ogen hebt, ik ken de uppers en de downers.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Tegen welke profbodybuilder kijk je het meest op, en waarom?

Eigenlijk geen één, maar ik verdiep mij er ook niet zo in. Ik vind daarentegen Gina Allioti een mooi fysiek hebben.

Wat zijn je doelen momenteel op het gebied van bodybuilding?

Deze heb ik eigenlijk al bereikt, dit was een titel van Nederlandse bodem dit is mij in november gelukt. Ondanks dat er weinig tegenstand was heb ik wel erg genoten van de wedstrijd. En nu gaan we gewoon door...

Welke aspecten van onze sport vind je het moeilijkst?

De vooroordelen, die gebruikt, die niet. Uiteindelijk geven we op deze manier de sport een rare naam en beeld voor de buitenstaanders. Het is voor iemand die deze sport niet doet en er weinig mee heeft al moeilijk te begrijpen dat we steeds weer met onze etensbakjes in de weer zijn en bijna geen trainingen overslaan, dus als deze praatjes onderling er zijn wordt het steeds moeilijker om de buitenwereld binnen te krijgen.

Hoe zou je jezelf omschrijven?

Die is moeilijk! Deze laat ik aan de lezers en posters van DBB over.

In welke sector ben je werkzaam?

Momenteel in de fitnessbranche en dit bevalt mij eerlijk gezegd prima. Voorheen was ik een kantoor miep en er gaat nu toch wel een wereld voor mij open.

Zijn er zaken die je maatschappelijk bezig houden?

Daar heb ik weinig tijd voor en ook geen tijd voor over, ik word al depri als ik het journaal kijk in de ochtend dus laat ik dit de rest van de dag maar. Ik kan er weinig aan veranderen en ben zelf (denk ik) maatschappelijk verantwoord bezig.



Heeft bodybuilding je maatschappelijke carrière beïnvloed? Ik bedoel heb je door de sport juist meer kunnen bereiken of denk je dat als je niet zoveel tijd in bodybuilding had gestoken je verder had kunnen zijn in je maatschappelijke carrière?

Jazeker, en niet op de manier dat ik teveel tijd in mijn sport heb gestoken. Ik ben altijd mijn verantwoordingen nagekomen t.o.v mijn werkgever, alleen strookte mijn sport niet met de uitstraling van het bedrijf. Hierdoor kwam er na 5 ½ jaar een eind aan mijn carriere de dag na het NK vorig jaar april. In het begin een beste domper, maar na erover negedacht te hebben had ik mijn sport nooit opgegeven voor mijn werkgever dus was het beter op deze manier.

Welke andere bezigheden/interesses heb je nog meer?

Op de passie van sport na? Mijn gezin en al de dierbaren die daarnaast staan.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vind je bodybuilding goed te combineren met je andere interesses en werk? Hoe ga je daar mee om?

Nu is het goed te combineren, voorheen ook wel. Maar nu hoef ik er geen capriolen meer voor uit te halen. Gelukkig is er veel begrip in m'n naaste omgeving dus veel rare bochten hoef ik niet te maken.

Wat is jouw sterkste en je zwakste punt?

Heb ik die?.....Hmm ook deze laat ik over aan de anderen, kan ik misschien iets van leren.


[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Kan je, om anderen te adviseren, in één zin samenvatten wat het belangrijkste is wat je door de jaren heen geleerd hebt over bodybuilding?

Blijf jezelf, dit is soms erg moeilijk en bij je eigen doelen. Laat je niet van de wijs brengen, luister naar je lijf!! Je lijf is uiteindelijk hetgeen wat mee moet werken!! Geloof in jezelf!!

Wil je nog wat tegen de lezers zeggen?

Wat ik eigenlijk hierboven al aangeef. Wat veel mensen vergeten dat ieder lijf anders reageert dus als je goed leert luisteren naar je lijf dan kom je er wel. "Your body is your tempel".

Wie zou jij graag in een volgend interview willen zien?

Gina Allioti, of Dwarvenwarrior.

Maaike heel hartelijk bedankt voor je tijd en het openhartig beantwoorden van de vragen. Veel succes met je trainingen en het behalen van je doelen, zowel op het sportieve als op het maatschappelijke vlak.
 
'alleen strookte mijn sport niet met de uitstraling van het bedrijf.'

betekent dit dat je ontslagen werd wegens bodybuilding?

verder mooi interview, vroeg me al af wanneer er een vrouw aan de beurt kwam. :thumbup:
 
Mooi interview Maaike en ik heb veel van u opgestoken sinds je mij begeleid waarvoor dank .
En je bent een vriendelijke dame zonder capsones , dat siert je .Want van een ex pro wielrenner een bodybuilder maken is niet zo evident :-) you know what i mean :-)

Groeten JP
 
Laatst bewerkt:
dik interview:clap:
 
Top! Maaike krijgt de eer om als eerste aan de tand gevoeld te worden door Tremendes!
Weer goed werk as usual, keep it up!! :D En idd wat Haaii zegt, daar ben ik wel benieuwd naar.
 
Prachtige atlete en een hele mooie dame!!
 
'alleen strookte mijn sport niet met de uitstraling van het bedrijf.'

betekent dit dat je ontslagen werd wegens bodybuilding?

verder mooi interview, vroeg me al af wanneer er een vrouw aan de beurt kwam. :thumbup:

Dat is geen ontslaggrond. Waarschijnlijk heeft ze geschikt.
 
Wie zou jij graag in een volgend interview willen zien?

Gina Allioti? Of Dwarvenwarrior?

:eek:

---------- Toegevoegd om 11:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:23 ----------

Top interview, en al vaker aangehaald: voorbeeld voor me!
 
Goed intervieuw en jaja DW, nu moet jij er aan geloven topper!

Mooi dat een dame als Maaike als inspiratie wordt gezien door vele anderen.
 
Interview met Gina Allioti zou ik wel cool vinden! :cool:
 
Leuk interview! :thumb:
 
leuk en open intervieuw
met dwarfje kan nu alleen maar beter gaan
 
Dat is geen ontslaggrond. Waarschijnlijk heeft ze geschikt.

idd....uiteindelijk zal de grond " verstoorde arbeidrelatie " gegeven worden en dan gaat het mij geld kosten....
 
Leuk om te lezen wie Maaike is. Zeker een mooie dame.
 
Goed interview. :)
 
Leuk interview.
Wel kleine foto's zeg;)
 
Wat voor werk deed je dan en op welke manier strookte dat niet met de uitstraling?
 
Ik vind het echt goed dat er bekende mensen uit de sport worden geïnterviewd!
Het is niet alleen goed voor de motivatie maar je leert er ook nog een hoop van.
Keep up the good work!
 
Mooi interview weer, mooie dame ook natuurlijk!
 
Goed interview ! :thumbs:
 
Back
Naar boven