XXL Nutrition

IVDM - Oktober 2016 - Lloydatoni

Bezoekers in dit topic

RFFNCK

Super Moderator
Super Mod
10 jaar lid
Lid geworden
28 mrt 2011
Berichten
29.195
Waardering
8.335
IVDM is terug!

Het interview van de maand werd in het jaar 2011 verzorgd door tremendes en was best populair te noemen. Helaas is hij er destijds mee gestopt en is het concept op de eeuwige DBB-jachtvelden terecht gekomen. Nu halen wij het weer onder het stof vandaan en blazen we het nieuw leven in.

Ons eerste interview van de maand valt op dierendag en toevalligerwijs hebben we een van de grote forum-beren bereid gevonden om wat vragen te beantwoorden. We hebben het natuurlijk over lloydatoni .

Dus, laten we snel eens zien wat hij te vertellen heeft en hopelijk wordt het concept weer zo succesvol als destijds.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]




Allereerst bedankt dat je deel hebt willen nemen aan IVDM!

Op dit forum hebben we natuurlijk een gezamenlijke passie voor bodybuilding en allerlei andere takken van krachtsport zoals bijvoorbeeld powerlifting. Welke tak van sport heeft jouw voorkeur, en waarom? En wanneer is dit voor jou begonnen?

Ik heb voordat ik op kamers ging altijd met veel plezier teamsporten beoefend op zodanig niveau dat ik van mezelf vond dat ik wel wat lichamelijk onderhoud moest plegen in de vorm van de gebruikelijke dumbbells die denk ik elke tiener wel aangeschaft heeft. Wat extra massa om de mensen bij de basket weg te houden leek me wel handig, aangezien ik toen 78 kilogram woog bij 188 cm en ik moest opboksen tegen een stuk langere spelers.

Zoals gezegd werd een teamsport vrij onmogelijk nadat ik op kamers ging en veel in het nachtleven van eigenlijk heel Nederland te vinden was. Daarnaast had ik heel mijn leven wel gesport en wilde ik dat nu ook blijven doen. De dumbells werden een abonnement bij de fit for free en ik begon te trainen met een teamgenoot destijds van me, die nu nog steeds even zwaar is als tijdens onze periode in het basketbal team. Wellicht zelfs lichter.

Ik wilde gewoon een beetje sterk worden en had al een enorme liefde voor de squat opgebouwd. Dagen waarop ik dat niet kon doen waren minder leuke dagen. Beetje een splitschema met compounds in de stijl van 5x5 maar wel met het nodige pompwerk. 2 keer per week dezelfde spiergroep was wel het uitgangspunt. Echter was de leiding niet erg bekwaam om in te schatten of ik wel diep genoeg squatte en ben ik op het forum behoorlijk tegen de lamp gelopen in een best legendarisch topic waar ik achteraf erg veel aan heb gehad.

Het trainen van bodybuilding stond me destijds wel aan. Echter stond het uiteindelijke einddoel mij totaal niet aan en had ik redelijk wat massa gepakt en kracht en wilde na een lange periode niks doen dolgraag verder met strongman en/of powerliften. Niet echt de meest gunstige keuze om dat tegelijk te doen maar niet onmogelijk.

Zoals op het forum te lezen is, doe je ook aan wedstrijden. Met name jouw laatste avontuur op de SBD Cup is natuurlijk opvallend te noemen. Leg eens uit, wat is daar gebeurd?

Ik had voor mijzelf het doel gesteld om in de -120 kg klasse uit te komen aangezien ik tijdens het inschrijven 135 kg woog en ik dat redelijk schandalig begon te vinden. Vond de bulk die 5 jaar had geduurd wel lang zat waar ik van 82 kg naar 135 kg ben gegaan. Tijd voor een cut dus.

Alle eerdere mockmeets waren erg goed en boven mijn verwachtingen gegaan en hebben ook de basis gelegd om te gaan powerliften. Dus had met de cut wel verwacht wel in de buurt te komen van mijn totaal wat ik had gehaald op een mockmeet in februari op aanzienlijk meer BW. 2 weken voor de SBD Cup ben ik ziek geworden wat resulteerde in een niet al te beste wedstrijd. 1 van de 9 lifts goedgekeurd waarvan 3 niet aan begonnen en waaronder 3 afgekeurde squatbeurten op diepte.

Normaal gesproken gewicht waarmee ik zou moeten kunnen spelen in de gym. Kennelijk behoorlijk wat plankierkoorts. Ik was het gewoon allemaal even kwijt die dag op het podium. Goed kunnen leren die dag van alles wel. Een overwinning was wel dat ik op een makkelijk dieet (minder eten en mezelf inhouden bij de mac) en een watercut wel die 117 kg heb weten te behalen op de wegingsdag.


Welke wedstrijden heb je nog meer gedaan, en hoe heb je het er daar afgebracht?

3 mockmeets en een sterkste man wedstrijd waarbij ik in het eerste onderdeel al geblesseerd uitviel na een uitstekende voorbereiding. 160 kg op je teen laten vallen zou ik zeker niet iedereen kunnen aanraden...


Dan zijn we natuurlijk ook benieuwd naar jouw all-time beste lifts, zowel in training als wedstrijd.

In training: Squat 220, Bench 127.5, Deadlift 240

Meets: Squat 215, Bench 122.5, Deadlift 235


Hoe vaak ben jij te vinden in de sportschool? En hoe ziet jouw wekelijkse trainingsschema eruit?

Ik ben op het moment 3 keer per week in de gym te vinden met ruimte voor een zondag of zaterdag om strongman onderdelen te beoefenen.
Vooral omdat het heel erg leuk is en leerzaam.

Momenteel dus op maandag: Squat Bench squat plus assistance

Woensdag: Deadlift variant bench deadlift variant plus assistance

Vrijdag: Squat bench squat plus assistance

Allemaal afgeleid van de schema’s of ideeën die de Russische powerlift coach Boris Sheiko hanteert.


Wat betreft voeding kunnen we grofweg een onderscheid maken tussen de ‘brofood’-aanhangers en de mensen die een flexibeler dieet hanteren, onder het mom van ‘if it fits your macros’. Hoe vul jij jouw dieet in, en waarom? Hoe ziet een dag eten eruit voor jou?

Ik ben in mijn cut van 135 kg naar 117 kg niet veel anders gaan eten. Gewoon wat minder eten en wat minder carbs gaan eten op niet trainingsdagen. Onderhoud was 6000 kcal en ben gaan cutten met in eerste instantie 5000 kcal om te eindigen in de laatste paar weken met 4000 kcal per dag. En iets minder op een niet trainingsdag. Heb in de cut dan ook gewoon zat sushi of McDonalds gegeten. Lekker makkelijk ook om te tracken. Heb alles wel gewoon via een app bijgehouden.


Studeer je, of werk je? En hoe werkt voor jou de combinatie tussen je werk/studie en je sport?

Ik heb in de zomer gewerkt als vuilnisman als bijbaantje. In maart begint de studie weer. De sportschool ligt op de route naar werk/school of huis dus dat is erg goed te doen. Helpt ook wel dat ik 5 minuten van werk, school of de gym woon. Merkte wel dat ik tijdens de studie een stuk sterker was. Cardio is dodelijk kennelijk.


Heb je ook een voorbeeld? Of sporter waar je tegenop kijkt?

Ik heb als voorbeelden eigenlijk vrij veel mensen in verschillende disciplines van sport of van vaardigheden. Iemand die al zoveel meer kan dan een andere medespeler of sporter op zijn/ haar niveau kan bij mij veel bewondering oogsten.

Ik haal ook meer voldoening uit 1 bepaald moment van een wedstrijd waarin je kan zien hoeveel talent bepaalde spelers hebben dan van de uitslag zelf. Dat kan een jumpshot of een dunk zijn, maar ook natuurlijk het gemak waarmee sterkste mannen bepaalde gewichten kunnen optillen die voor weinig mensen haalbaar zijn. Of de uitvoering van een squat of een ander onderdeel binnen het powerliften.

Het mooie is dat binnen de krachtsport dat nog redelijk tot op een niveau trainbaar is. Zonder al te veel talent kan je binnen een sport als voetbal of basketbal al gelijk een stuk minder. Ben dus eigenlijk al best snel tevreden qua voorbeelden qua sport.


Waar liggen jouw doelen in de sport, zowel op korte als langere termijn?

Laat ik maar eerst die norm van een Wilks score van 350 total halen binnen het powerliften om in elk geval dan maar niet door de mand te vallen op een NK of iets dergelijks. Als ik door 1 onderdeel kom bij een strongman wedstrijd ben ik al verder dan ik ooit eerder was.


Als jij een advies mag geven aan beginnende sporters, wat zou dit dan zijn?

Geen gekke dingen gaan doen en de sticky’s op het forum lezen uiteraard. En natuurlijk geen dingen doen die je totaal niet liggen als mens of lichamelijk. Alhoewel er weinig mensen zijn die niet kunnen squatten, benchen of deadliften. Daarmee kan je binnen de krachtsport al een eind komen, lichamelijk en qua kracht.


Stel, jij was voor een dag de baas van het forum. Wat zou je dan doen?

Iets van een keurmerk oprichten zodat er een instantie in Nederland en België komt die al die diploma’s en ongein die je na een paar seminars al kan krijgen gaat reguleren. Zoiets is er ook gebeurd in de supplementenindustrie na actie van wat forumleden, wat later weer is opgepakt door een extern bedrijf.

Nog een belangrijke vraag namens Sanca Saxon : heb je een baard?

Mijn pogingen om een baard te laten staan waren niet al te succesvol. Verder dan een semi blonde geitensik kwam ik niet echt.


Heb je nog suggesties voor een volgend interview?

De eigenaar van Build mind build muscle natuurlijk.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Mijn voorbeeld. Big zalmbeer loit
300toab.gif
 
Mooi stukje :thumbs:
 
In hoeveel tijd had je van 135 kg naar 117 kg gecut?
 
In hoeveel tijd had je van 135 kg naar 117 kg gecut?
Woog bij de wedstrijd van 17 juli 133 kg geverifieerd door Pleurklaat . Denk dat ik begin mei was begonnen met de eerste Cut naar 127 om het wat op te laten lopen voor die sterkste man wedstrijd.
 
Dus cardio is de gains-killer en het is heel normaal om af te vallen om 4K. In mijn logje kunnen ze dat laatste nog steeds niet geloven :o.

Leuk stuk. Bedankt lloydatoni :D!
 
Leuk interview, maar moeten daar niet een paar mooi geënsceneerde picas bij van een moeilijk kijkende Lloyd die met chains aan het dippen is ofzo?
 
Leuk interview, maar moeten daar niet een paar mooi geënsceneerde picas bij van een moeilijk kijkende Lloyd die met chains aan het dippen is ofzo?

Pics toegevoegd.
 
Strongman en squat pics zijn het mooist omdat je duidelijk de moeite kan zien die het kost. :cool:
 
Cutten op 5000kcal :roflol:
 
Powerlifting / Basket / Strongman / Bodybuilding

Mist alleen nog een mooie crossfit en voetbal pic :D

Ik mis de foto waar lloydatoni aan een stripperpaal hangt


*edit*

Gevonden nadat Lloyd zei dat ik deze gewoon nog kon vinden in een fb group

2i03zwp.jpg
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven