MuscleMeat

Janaliekes log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

janalieke

Cool Novice
Lid geworden
2 mrt 2016
Berichten
150
Waardering
145
Lengte
1m71
Massa
69kg
Whaa... Ok, beginner of niet, er is geen reden om hier niet gewoon te beginnen met een logje denken we dan!

Even kort voorstellen...

Ik ben een jonge vrouw van 27 jaar.

Wegens chronische rugklachten werd me eind januari door de fysische geneesheer geadviseerd om mijn rug te verstevigen. Al denk ik niet dat hij toen een powerliftingschema in gedachte had :D.
Na heel wat scans en testings is het nog niet volledig duidelijk wat er nu precies scheelt. Over een drietal maanden kan ik pas bij de reumatoloog terecht en hoop dan wat meer duidelijkheid te krijgen.

Nu ondertussen zijn we er volop ingevlogen. Onder het motto: we kunnen stilzitten en achteruit gaan of er voor gaan en redden wat er nog te redden valt!

Heb sinds 8 februari een personal trainer gevonden waar het goed mee klikt en, al zeg ik het zelf, we zijn goed bezig! Dus geen zorgen, we houden het lekker verantwoord!
Ik train 3 x per week en zit wekelijks bij de kinesist.

Ik ben sinds 22 februari gestart met een aangepast voedingsschema gemaakt door mijn pt, omdat ik te weinig eiwitten consumeerde, en deze dus vrij belangrijk zijn :eyes: (oeps!)


Na mijn fysieke testing kon ik 4 dagen de trap niet meer degelijk op of af. Erg eigenlijk als ik hier nu op terugkijk :grinny:.

Als ik hier zo rondneus en naar al jullie 1RM's kijk dan valt mijn mond open, maar vroeg of laat probeer ik jullie te evenaren. Eerst nog wat aan de techniek schaven, dan pas voor meer gewicht gaan :p en het altijd verantwoord houden voor mijn rug.

Al wil ik gerust even een beeld geven van mijn huidige kunnen, aangezien mijn trainer blijkbaar elke keer weer verrast is als hij me bezig ziet (mijn rugklachten erbij genomen).

8/02: squat 10 kg , deadlift 30 kg, bench press nog niet haalbaar omwille van probleem in de heup (normaal altijd sets van 8, hoeveel sets zal ik in het vervolg eens tellen)

12/02: squat 10 kg, deadlift 32 kg

15/02: squat 15 kg, deadlift opbouwend van 30 tot 42 kg

22/02: squat 15 kg, barbell geprobeerd maar ik kon niet meer omhoog :p, 2 x 10 squat 15kg, en 9 x 10 deadlift 30 kg

26/02: squat 20 kg 10x10 (whiii), deadlift 32 kg 5x10

29/02: squat opbouwende testing vertrek bij 20 kg geëindigd bij 4 x 37,5kg, deadlift 32 kg

04/03: squat 35 kg, deadlift 40 kg

Voor de variatie doen we ook nog: lunges, kettlebell swing, overhead press (al is het bij deze uitkijken voor de rug), squat lunge (30kg), touwtje springen

Ik merk dat ik de afgelopen weken, al minder last heb van mijn rug en dat het vaak al wat losser zit. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat aangetaste gewrichten kunnen genezen, maar dat wat beter voor je lijf zorgen zeker geen slecht idee is.

Ik heb eigenlijk de smaak wel te pakken en ben erg benieuwd wat mijn lijf nog allemaal aankan. Kijk al uit naar de dag dat ik eens mag uitproberen hoeveel we nu eigenlijk aankunnen.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Inb4
Welkom en heel veel succes!

Elk begin is er een en inderdaad van stilzitten word je ook niet beter. Goed dat je het wel allemaal onder begeleiding doet.
je kan vaak meer dan je denkt! Zelf werd mij ook gezegd dat ik door mijn nekhernia niet meer goed zou kunnen trainen. Maar hoe meer ik train hoe minder last ik heb.
Ik hoop dat dat voor jou ook zo zal werken!

Moet zeggen dat je mij wel snel ingehaald zal hebben hoor. :D
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Heb voorheen ook veel rugklachten gehad kon niet lang staan of lopen (langzamer lopen). Met krachttraining geen last op de spierpijn etc na. Mooi dat je klachten al wat verminderen. Je spieren van je romp en benen worden steeds sterker dat scheelt al heel veel.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Met bovenstaande eens. Krachttraining is voor mijn rugklachten iig heilzaam geweest ondanks het, in het begin, afwijzen van de fysio (Hij is nu helemaal om).
Ik ga je iig volgen, succes!
 
je kan vaak meer dan je denkt
Inderdaad, Marina, maar in mijn geval is het toch eerder dat het lijf minder aankan dan de geest zou willen ;) Nuja we komen er wel.

Moet zeggen dat je mij wel snel ingehaald zal hebben hoor. :D
Denk dat het hier dan nog niet echt om draait, als we er maar beter van worden zeker, al is al de rest natuurlijk mooi meegenomen.

Super ook om te lezen dat er nog dames zijn die er qua rugklachten op vooruit gegaan zijn. Werkt erg motiverend! Bedankt Natty en Dragonky.

Training van vandaag

Opwarming: squat 3 x 8 x 10kg

Doel: 4 000 kg verzetten d.m.v. afwisselend squats en deadlifts
squat 1 x 20 x 25 kg - deadlift 1 x 20 x 35 kg - squat 1 x 10 x 25 kg - deadlift 1 x 20 x 35 kg - squat 1 x 10 x 25 kg - deadlift 1 x 20 x 35 kg - squat 1 x 10 x 25 kg - deadlift 1 x 12 x 35 kg - squat 1 x 10 x 25 kg

2 x 5 x 20 kg overhead press
3 x 5 x 20 kg seated press
1 x 8 x 15 kg overhead press met los gewicht
Met op het einde van de sets met de barbell soms wel wat hulp van de pt. :p

Aan de overhead press is nog wel wat werk. Maar als ik dan kijk naar het gemak waarmee ik nu squat en deadlift komt dat ook wel goed zeker. Deadliften vind ik gewoon echt hartstikke leuk en het gaat me nog eens goed af qua techniek ook.

Na weer een analyse van het beeldmateriaal van de training van vrijdag, door de 3 trainers, waren ze aangenaam verrast om te melden dat de squat beweging echt wel al super goed zat. Best trots eigenlijk :D

Na de vorige gelijkaardig opgebouwde training heb ik toch wel behoorlijk wat last gehad van mijn rug, dus spannend afwachten nu tot morgen.

Kijk al weer uit naar de training van vrijdag.:banana:
 

Hier is het beeldmateriaal van vrijdag 4 maart.
Gisteren nog eens een lesje bodypump gaan doen, heerlijk! Morgen weer terug naar de pt.
 
squats zien er erg netjes uit zeg! :D
 
Hier zijn we weer met een update. Vandaag twee nieuwe pr 8rm!
Om nog even terug te komen op de vorige training, heb helemaal geen last gehad in mijn rug. :D

Squat
2x8x10kg
1x8x25 kg
1x8x30 kg
1x8x35 kg
1x8x37,5 kg
1x8x40 kg PR!
1x8x35 kg
1x8x30 kg
1x8x25 kg

Deadlift
1x8x30 kg
1x8x40 kg
1x8x45 kg
2x8x50 kg PR!
1x8x40 kg
2x8x35 kg

2 x parcours
- lunges (15x beide kanten)
- touwtjespringen (100x)
- squat 15x10kg
- kettlebell swing 30x 10 kg / suicide lopen

15 min. joggen, had nog een beetje teveel energie :grinny: +- 2,5 km

Heerlijk!
 
Gaat goed hier!
fijn dat je geen last hebt van je rug!
 
Leuk, ik ga je logje volgen :) squat ziet er erg netjes uit moet ik zeggen! Kleine tip: probeer echt met je borst als eerst omhoog te komen, nu komen je heupen soms net wat eerder omhoog, ga je voelen in je onderrug als het echt nog zwaarder wordt. Wat mij daarbij helpt is ij het omhoog gaan meteen denken: borst naar het plafond. En mooi dat je lekker progressie blijft maken, lekker doorgaan zo!
 
Leuk, ik ga je logje volgen :) squat ziet er erg netjes uit moet ik zeggen! Kleine tip: probeer echt met je borst als eerst omhoog te komen, nu komen je heupen soms net wat eerder omhoog, ga je voelen in je onderrug als het echt nog zwaarder wordt. Wat mij daarbij helpt is ij het omhoog gaan meteen denken: borst naar het plafond. En mooi dat je lekker progressie blijft maken, lekker doorgaan zo!
Thankx voor de tip! Kan maar bijleren. Zal er maandag eens op letten!
 
Weer een heerlijke training achter de rug!

Squat
(opwarming 2x8x10)
8x20
8x26
8x31
8x36
8x41
8x43,5 PR
8x36
8x31
8x26

Overhead press
4x4x20 (met een hele hoop frustratie :yell:, dit suckt gewoon echt)
2x8x15
8x10
8x5

SDL
8x40
8x50

DL
8x40
8x50
8x52,5
8x57,5 PR
8x55 (deze voelde veel zwaarder dan de 57,5, benen waren op)
8x50
8x45

Vanaf deze week ook zelf nog eens keertje extra aan de slag. Kijk er al naar uit.
Leuk detail: begin mijn spiegelbeeld en weegschaal veel leuker te vinden.
 
OHP is wat dat betreft ook niet bepaald mijn favoriet.. Ben er niet sterk in en krachttoename erop is minimaal en gaat erg langzaam, althans, bij mij dan..
 
Inderdaad. OHP is niet iets wat snel vooruit gaat. Bij mij in ieder geval ook niet.

ga leren houden van die spiegel en weegschaal! :D
 
Mooie training!

Ik las in je beginpost over rugklachten. Ik had hele erge lage rug en bekkenklachten toen ik begon met trainen. Ik kon vooral niet lang staan of stofzuigen.

Nu 2.5 jaar verder kan ik alles weer zonder pijn.
 
Weer tijd voor een update.
Mijn rug is 95% van de tijd ok, gewrichtspijn speelt soms even op, maar is van voorbijgaande en korte duur. Wat al een hele verbetering is als ik terugkijk naar januari.
Bij de kinesist was het deze week terug behoorlijk afzien (hadden een weekje overgeslagen). Nu ja, we'll survive!

Gisteren even wat cardio gaan doen in de vorm van 3x parcours (burpee light, goblet squat, lunges en kettlebell swing) en hiit op de crosstrainer.

Vandaag weer terug aan slag met de pt.

Squat
opwarming: 8x10-8x15-8x20 met los gewicht
8x25
8x30
8x40
2x8x45 PR (op de een of andere manier krijg ik hier dus een verkramping in mijn linkerbovenarm?)
8x40
8x35
8x30
8x25

Elevated split squad (1x=L+R)
8x zonder gewicht
8x20 dumbbells
8x10 los gewicht
8x30 barbell

Deadlift
8x40
8x45
8x50
8x55
8x58,5 PR
 
Dat parcours klinkt heavy.. Jij liever dan ik! :o
 
Back
Naar boven