AndroidHealthClinic

Janaliekes log

Bezoekers in dit topic

Training van gisteren

Lunges

8 x 10 - 7 x 12 - 6 x 14 - 6 x 16

SQ
10 x 50
8 x 50
10 x 50
8 x 50/40/40

DL
10 x 57
8 x 57
10 x 57
8 x 57/55/50

Jump squats (met losse schijf)

12 x 5 - 10 x 2,5/1,25/bw - 10 x 10 - 8 x 5/2,5/1,25

Push ups

12 - 12 - 10 - 10

BP
10 x 22,5
10 x 23
8 x 25
8 x 26 pr

MP
10 x 15
10 x 17,5
9 x 17,5 (de 10de zat er niet meer in)
8 x 20 - de laatste 3 reps behoorlijk pittig maar het ging

Het was echt wel druk gisteren, mijn training hier en daar wat moeten omgooien omdat er gewoon geen plaats was en de squatrek nogal gegeerd was. Al bij al toch blij dat er nog een pr in zat voor de bp.

Update cut (sinds 27/05)
gewicht gelijk gebleven, heup, taille en buik nog -1 cm, bovenarm +1 cm (vreemd? of zouden we gewoon gains aan het maken zijn?)

Man wat heb ik de laatste twee weken moeite gehad om me braaf aan mijn schema te houden. Heb sinds zaterdag terug de motivatie om er weer tegen aan te gaan. Opgelucht dat mijn vreetmomentjes nog geen te grote invloed hebben gehad en nu terug doorzetten!
 
Zou best kunnen dat je ondanks je cut nog wat opbouwd, of je houd wat vocht vast. Beter Cms eraf dan gewicht eraf!!
 
Oef, jump squats, heavy! Geen last van knieën achteraf?
Vervelend is dat hè, een drukke gym waardoor je de planning om moet gooien. Gelukkig heeft het geen invloed gehad op de PR op je bench, goed bezig!
 
Oef, jump squats, heavy! Geen last van knieën achteraf?
Vervelend is dat hè, een drukke gym waardoor je de planning om moet gooien. Gelukkig heeft het geen invloed gehad op de PR op je bench, goed bezig!
Inderdaad, die jump squats zijn pittig voor de knieën! Meestal achteraf nog wel ok, maar de dag erna weten we het dan wel ;)

Zo, zo er weer eventjes tussenuit geweest, op vakantie geweest enzo... Desondanks toch elke week mijn trainingen gedaan en enigzins op mijn voeding gelet. Ondertussen weer enkele pr's bij.
Training van vorige maandag was echt wel pittig, dropsetje sq al gestart met de bibber in de benen...
Tijdens onze vakantie even in een plaatselijke gym gaan trainen, verrast dat er slechts een andere vrouw in het krachtgedeelte zat, weliswaar met behoorlijk stevige armen (waren we even jaloers). Jammer genoeg echt wel een ***squatrek ofwel lag de barbell net te hoog ofwel dus onaangenaam laag en omwille van de vaste safetybars moesten we buiten de rek squatten. Nu dat erbij genomen heb ik wel goed kunnen trainen en een nieuwe pr op de bench met 8x30.
Na mijn bench moest ik wel nog even aanhoren van een of andere kerel dat ik best veel meer aan zou kunnen. Heb ik even bedankt voor zijn uitleg en het mijne ervan gedacht.

Vandaag weer training gehad met de pt en weer twee nieuwe pr's gezet: squat 8x75 en deadlift 8x90.
Van de dl was ik wel even verrast, was de bedoeling om 5x90 'te proberen' om te bekijken hoe het met de techniek zat.
Ja, ja die 100 kg komt nu wel erg dichtbij...
 
Inderdaad, die jump squats zijn pittig voor de knieën! Meestal achteraf nog wel ok, maar de dag erna weten we het dan wel ;)

Zo, zo er weer eventjes tussenuit geweest, op vakantie geweest enzo... Desondanks toch elke week mijn trainingen gedaan en enigzins op mijn voeding gelet. Ondertussen weer enkele pr's bij.
Training van vorige maandag was echt wel pittig, dropsetje sq al gestart met de bibber in de benen...
Tijdens onze vakantie even in een plaatselijke gym gaan trainen, verrast dat er slechts een andere vrouw in het krachtgedeelte zat, weliswaar met behoorlijk stevige armen (waren we even jaloers). Jammer genoeg echt wel een ***squatrek ofwel lag de barbell net te hoog ofwel dus onaangenaam laag en omwille van de vaste safetybars moesten we buiten de rek squatten. Nu dat erbij genomen heb ik wel goed kunnen trainen en een nieuwe pr op de bench met 8x30.
Na mijn bench moest ik wel nog even aanhoren van een of andere kerel dat ik best veel meer aan zou kunnen. Heb ik even bedankt voor zijn uitleg en het mijne ervan gedacht.

Vandaag weer training gehad met de pt en weer twee nieuwe pr's gezet: squat 8x75 en deadlift 8x90.
Van de dl was ik wel even verrast, was de bedoeling om 5x90 'te proberen' om te bekijken hoe het met de techniek zat.
Ja, ja die 100 kg komt nu wel erg dichtbij...
Dat zijn al flinke aantallen!
Dan zou je 1 rm rond de 95 kg squat en dl rond de 115/120kg moeten zitten:) Niet van plan om binnenkort toe te werken naar een 1rm?
 
Dat gaat lekker met trainen! de 100 kg DL in zicht! Nice!
 
Dat zijn al flinke aantallen!
Dan zou je 1 rm rond de 95 kg squat en dl rond de 115/120kg moeten zitten:) Niet van plan om binnenkort toe te werken naar een 1rm?

Goh, eigenlijk nog niet echt over nagedacht, luister momenteel nog braafjes naar wat mijn pt zegt. Zolang ik met 8rm progressie blijf maken, zie ik hem ook niet vlug geneigd om naar een 1rm toe te werken. Trainen met hem blijft voor mij nog een beetje mijn houvast, moet mezelf echt nog wel wat verder gaan verdiepen in het trainen om er in de toekomst alleen mee door te gaan. Het geeft voor mij ook een geruster gevoel, wetende dat hij wel echt weet waar hij mee bezig is. Het moet ook allemaal fysiek haalbaar blijven met mijn rug, moet in oktober al terug naar de reumatoloog om te kijken hoe het evolueert. (momenteel is er een serieus vermoeden in de richting van Bechterew --> aftekenen op scans, bloedwaarden, aard van de klachten, erfelijkheidsfactor). Heb de afgelopen maand ontstekingsremmers moeten nemen en merkte wel echt een verschil. Moeten eerlijk zijn die pr's zijn heel leuk, maar door die medicatie heb ik ook wel niet echt ergens last van en voel ik dus ook veel minder goed zelf aan of we 'teveel' aan het doen zijn of niet... Dus we kijken het nog even aan...
Nu ben zeker wel benieuwd naar mijn 1rm's, maar ze vormen geen doel op zich. Oorspronkelijk ben ik aan dit hele avontuur begonnen om mijn rug te verstevigen en laat ons stellen dat dat toch al zeker gelukt is, alles wat we nu nog extra kunnen is mooi meegenomen... al wil dat naturlijk niet zeggen dat we geen ambitie meer hebben.
 
Training van vandaag

SQ
8x35
8x45
8x55
8x65
8x72.5
8x55

Pfff, frustrerend... daar waar we vorige vrijdag een nieuwe pr hadden met 8x76 voelde de 8x72.5 van vandaag even zwaar en stond ik al na de 5de rep met de bibber in mijn benen....

DL
8x50
8x60
8x70
8x80
8x70/60/50

Hier hetzelfde gevoel als bij de SQ.

Daarna nog wat walking overhead lunges met losse schijven van 10 en 15kg

Momenteel weer terug op weg met mijn cut na een kleine pauze. Nu al terug op mijn dieptepunt van voor mijn 'pauze', erg genoeg word ik dit al meteen gewaar in mijn trainingen.
 
Laatst bewerkt:
Training van gister - normaal voor vandaag, maar het was gewoon echt te warm om buiten te gaan lopen gisteren, dus planning maar even omgegooid.

SQ
10x52
8x52
10x52
8x52

Leg press
20x37
15x42/37/35
12x57
10x67
12x57/52/45

Leg extensions
20x27,5
15x22,5/25/20 (eventjes miskeken bij het droppen, oeps)
12x35
10x42
12x40/35/27,5

DDL
20x62
15x62
12x62
8x62

Walking lunges (dumbbells)
8x12
7x14
6x16
6x18

Pull through
20x19
15x21/18/16
15x23
15x34


Deze ochtend nog even 5 km gaan lopen, lekker vroeg om de warmte voor te blijven en heerlijk zo nog eens lopen zonder pokemonjagers die in de weg staan.
Morgen voor de verandering training met pt ipv vrijdag, vertrek vrijdag met een vriendin op weekend naar Oostende, de kuststad even onveilig maken met z'n tweetjes. Heb er al zin in!
Wel benieuwd hoe me dit qua voeding af zal gaan, aangezien ik net terug goed op weg was.
 
Lekker getraind!
succes met je training morgen en veel plezier in Oostende!
 
Veel plezier dit weekend, gaat vast wel lukken met het mooie weer!
 
Veel plezier dit weekend, gaat vast wel lukken met het mooie weer!
Ja, als we de voorspellingen mogen geloven, nu goed gezelschap is al veel hé ;)

Lekker getraind!
succes met je training morgen en veel plezier in Oostende!
Thankx en gaat helemaal goed komen, geen mannen of kids mee dus de mama's kunnen nog eens los gaan.

Training van vandaag


DL
8x50
8x60
8x70
8x80
8x90
5x95
--> zijn we weer erg tevreden over, al was de 5de rep wel niet meer zo netjes
8x70
8x50

SQ
8x30
8x40
8x50
8x60
8x70 - na rep 4 de bibber in de benen
 
Zo, zo we zijn weer terug thuis. Na ons weekendje aan zee, zijn we aansluitend met het gezinnetje ook weer een weekje weg geweest.
De trainingen gaan nog vlotjes, maar geen nieuwe pr's meer momenteel.

Wel voor het eerst mogen ervaren hoe het is om een falende alternerende grip te hebben bij het dl (5*95). Vrij dubbel want ben blij dat het niet de rug is die faalt, maar helaas kan je aan grip faal niet zoveel doen, of vergis ik me?! Ook best balen aangezien ik voor 8x95 wou gaan. Nu ja zien wel hoe dat dit verder loopt.

In de gym nabij ons buitenverblijf een oude kennis (20 jaar geleden deden we samen aan judo) tegen het lijf gelopen en afgesproken om volgende keer eens samen te trainen. Altijd leuk om elkaar na zoveel jaren in de gym tegen te komen.

Momenteel moeten we het een beetje rustig aan doen want mijn kinesist is twee weken op verlof en mijn ontstekingsremmers zijn uitgewerkt. Nu liever zonder (zolang het gaat), dan voel ik tenminste aan wanneer we teveel aan het doen zijn. Ga toch blij zijn als ik terug de behandeltafel op kan, merk dat dit toch echt wel 'wonderen' doet.
 
Gisteren weer even gaan lopen (5km - 34 min) en ja door de regen. Deed eigenlijk best wel deugd!

Training van vandaag

DL
10 x 67,5
8x 67,5
10 x 67,5
8x67,5/60/50

SQ
10 x 52,5
8 x 52,5
10 x 52,5 even zuchten want man wat voelde dit al zwaar!
8 x 52,5/40/40

BP
10 x 22,5
10 x 25
8 x 27,5
8 x 30
5 x 32,5

Walking overhead lunges (losse schijf)
8 x 5
8 x 10
8 x 15

Push ups: 12 - 12 - 10 - 10

MP
10 x 15
7 x 17,5
5 x 20
5 x 20
Man wat viel deze oefening tegen vandaag, tot zover de 10-10-8-8.

De jumpsquats hebben we vandaag even gelaten voor wat het was, heb me al zo moeten aanmoedigen om niet al eerder te stoppen, maar natuurlijk geen excuus om ze niet te doen.

Hmm ja wat moeten we ervan zeggen, het ging me vandaag gewoon echt niet af, op de een of andere manier wou het lijf vandaag niet mee.
Benieuwd wat het vrijdag gaat geven.
 
Je hebt soms mindere dagen en soms weer sterkere dagen, niks mis mee
 
Toen ik nog aan hardlopen deed, zette ik altijd de beste stats neer in de regen, niets mis met beetje regen tijdens de training ;).
En tsja, die mindere dagen zijn altijd kut.. Gewoon kop op en door naar de volgende, die is vast beter :).
 
Je hebt soms mindere dagen en soms weer sterkere dagen, niks mis mee
Klopt, niet zeuren en gewoon doorgaan zeker ;)

Toen ik nog aan hardlopen deed, zette ik altijd de beste stats neer in de regen, niets mis met beetje regen tijdens de training ;).
En tsja, die mindere dagen zijn altijd kut.. Gewoon kop op en door naar de volgende, die is vast beter :).
Inderdaad, een beetje regen heeft voor mij ook een positieve invloed ;) En vandaag ging het inderdaad al weer beter.

Training (met pt)

SQ
8x35
8x45
8x55
8x65
5x77.5 - ging best goed, geen 8 kwestie van niks te forceren nu we het even zonder de kine moeten doen
8x45

Leg press
Leg extension
Hip abduction
-->Oh die ga ik morgen voelen...
Reps en gewichten blijf ik even schuldig

Overhead lunges L-R- squat - press

8x10
8x15
8x15

Op de een of andere vreemde manier zet ik de beste resultaten neer als ik aan een training start met het gevoel dat mijn knieën niet mee gaan willen.
Best tevreden over deze training, op naar maandag - hopelijk een nieuwe pr op de dl dan!
 
Vandaag weer even een mindere dag, desondanks (met dank aan mijn pt) toch doorgezet om er het max uit te halen.

Back extensions
12x
12x15 (losse schijf)
12x20 (barbell)
12x40

SQ
8x35
8x45
8x55
8x65
8x65
8x45

DL
10x50
8x60
8x65
8x70
5x80
5x70/60 + 8x/50
 
Training van vandaag

SQ

10x52
8x52
10x52
8x52/50/40

DL
10x67
8x67
10x67
8x67/65/60

Seated cable row

12x26
12x33/26/19
10x40
10x33/26/19

MP

10x12,5 (achteraf begreep ik waarom ze zo vlotjes gingen, had 15 moeten zijn)
10x17.5
8x20
6x20

Walking lunges (dumbbells)
8x12
7x14
6x16
6x18
God deze waren tanden bijten! Heb dankzij mijn nieuwe sportzolen voor in mijn loopschoenen twee brandwonden onder mijn voetjes. Eerst waren het blaren en dacht bwa dat is niet abnormaal de eerste keren, betert wel, nu ondertussen geen vocht meer in de blaren maar wel nog veel irritatie en wrijving met als gevolg dat het sinds mijn avondloopje van gisteren twee brandwonden zijn... Morgen toch maar eens terug met mijn zolen... :grumble:

En nog wat andere oefeningen (TRX-Row, push ups)
Vandaag zijn ook de powerbands die ik besteld had aangekomen, kunnen we eens deftig werk gaan maken van die pullups en ook handig voor in het vakantiehuisje. Heb me hier deze middag al eens mee geamuseerd en we houden het hierop: er is nog wel wat werk aan die pullups...
Ochja aanhouder wint zeggen ze dan, geef mezelf nog tot einde van het jaar.
 
Gisteren even mijn voetjes rust gegeven en dat heeft er al voor gezorgd dat het toch aan het genezen is. Lopen nog maar even laten voor wat het is.

Training van vandaag

Vandaag wat press-werk: MP + Cable MP/ Chest press + incline/ Flys/ Dips

DL
8x50
8x60
8x70
8x80
8x90
3x100 en ondanks dat het maar 3 reps zijn, zijn we hier héél blij mee!
Volgende week gaan we voor 5.
8x70


Vandaag ging het echt goed, fijn na zo een mindere periode!
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven