MuscleMeat

Jose Aldo is the new champ

Bezoekers in dit topic

Dat geeft de titel kampioen toch behoorlijk wat minder glans. Vind eerder dat er een nieuw gevecht om de titel moet komen ipv iemand aanwijzen die het hoogst op de ranking staat.

Ook de pound for pound ranking slaat nergens op. Rousey stond altijd bovenaan, na een nederlaag komt ze niet meer in de top 10 voor. Cris Cyborg daarentegen staat op plek 10 en heeft alles met groot verschil gewonnen.
 
Dat geeft de titel kampioen toch behoorlijk wat minder glans. Vind eerder dat er een nieuw gevecht om de titel moet komen ipv iemand aanwijzen die het hoogst op de ranking staat.

Ook de pound for pound ranking slaat nergens op. Rousey stond altijd bovenaan, na een nederlaag komt ze niet meer in de top 10 voor. Cris Cyborg daarentegen staat op plek 10 en heeft alles met groot verschil gewonnen.
Aldo heeft met Edgar gevochten voor de interim belt op UFC 205. Als er dan een belt wegvalt dan gaat die automatisch naar de interim-houder. Daar is dat ding voor. Dus heel logisch, neemt niet weg dat het een rare situatie in die klasse is. Maar als Holloway en Pettis hebben gemat, dan krijg je de winnaar daarvan tegen Aldo. Prima toch?

Rousey heeft nooit op nr 1 gestaan pvp. Ik dacht rond 6-7 als ik me niet vergis. Jones, Aldo, DJ, Barao en Cain hebben heel lang die top 5 bezet.

Die rankings worden samengesteld door allerlei partijen waaronder veel journalisten. Als je dan meer dan een jaar eruit bent, dan kom je op steeds minder lijstjes voor. Niemand wist of ze überhaubt nog terugkwam. Dat is niet zo onlogisch, al kun je wel je vraagtekens bij die hele pfp ranking zetten en het belang ervan.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven