MuscleMeat

Journal of the Valley

Bezoekers in dit topic

Ik bedoelde trainen ;)
Dat vind ik wel meevallen eigenlijk.
Ik ben begonnen op 11/14 februari met:
Squat 10kg
Bench Press 10kg
Barbell Row 10kg
Overhead Press 10 kg
Deadlift 20 kg

Ik zit nu 13/15 maart op:
Squat 32,5kg
Bench Press 20kg
Barbell Row 20kg
Overhead Press 20 kg
Deadlift 40 kg

Hiervoor deed ik apparaten en zat ik wel hoger, dus ben wel helemaal terug bij af begonnen. Ik had hoger kunnen zitten als ik niet een week ziek was geweest.
 
16 mrt wandelen
17 mrt wandelen
18 mrt SL (squat 35 / barbell row 22,5 / bench press 22,5)
 
Gaat nu toch wat lekkerder zo te zien?
 
Gaat nu toch wat lekkerder zo te zien?
Niet meer ziek of erg pijn. Maar doe nog steeds rustig aan. Mijn benen voelen al een week als rubber, dus nog steeds niet hardgelopen. Vandaag maar even rustdagje ingelast :)
 
Zo en toen was het opeens ruim een half jaar verder. Iemand me gemist? ;)

Ik heb een hele lichamelijke struggle achter de rug en begin nu pas heel langzaam en voorzichtig eruit te kruipen. Het ging steeds slechter en slechter met me. Steeds meer pijn, koud, geen energie. Ik kwam er uiteindelijk achter dat ik een hyperthyroid had, waar ik jodium voor heb genomen. In de eerste instantie ging ik met sprongen vooruit, maar ik voelde dat ik alsnog bleef haken en kwam uiteindelijk bij een orthomoleculair arts die constateerde dat ik candidea heb. Ik kreeg een speciaal dieet en medicijnen en begon te knappen en af te vallen. In de vakantie fietsen weer opgepakt en in 8 weken 1300km gefietst. Terug op controle duidelijk verbetering te zien en daarna ging het weer mis. Ik geef mezelf gewoon de schuld ervan, doordat ik gewoon geen geld had om genoeg eten te kopen was ik afhankelijk van eten wat ik op mijn werk kon krijgen en dat trickerde nog eer slecht eten. En daardoor kreeg ik een rheuma aanval zoals ik die nog nooit heb gehad. Daar ben ik weken van uit de roulatie geweest. En daarbij was mijn lijf weken lang helemaal kapot van de stress op de werkvloer. Pas vorige week weer heel voorzichtig begonnen met sporten en pas zaterdag kreeg ik mijn dieet weer goed op de rails. Af en toe nog steeds dagen met pijn, maar probeer steeds op mijn goede momenten weer naar de sportschool te gaan.

Op dit moment heb ik totaal geen doel of idee hoe ik mijn training weer ga opbouwen. Ik heb een weekje yoga geprobeerd, maar merk dat ik daarmee makkelijker en sneller te ver gaat en dat te laat door heb. Dus dat gaat hem niet worden. Krachtsport voel ik me nog te zwak voor. Op dit moment doe ik eigenlijk alleen een half uurtje lopen per dag 3/4/5 dagen per week en proberen wat rustig hardlopen. Zaterdag voor het laatst. Vandaag is er niets van gekomen, zat onverwachts de hele middag met mijn zoon bij de dokter en in het ziekenhuis.
Ik doe eigenlijk maar wat. Heb geen trainer, geen hulp, geen buddy, niets. Ik heb een goede vriend die veel sport wat vragen gesteld over lopen. That's it.

12 okt: 25min - 2,16km - 0 (langste jog op 5,6km/u)
20 okt: 30min - 2,63km - 15sec
21 okt: 30min - 2,71km - 1,15min
22 okt: 30min - 2,72km - 1,30min
24 okt: 31min - 2,82km - 5min
 
Jeetje meid.. wat een periode zeg.. :(
Dat is letterlijk tegen een muur aanlopen. Maar wel goed te horen dat er veel onderzocht is en dat je nu wel weet waar het van komt.

Naar geleide van pijn sporten is prima. Het oppakken moet je ook op je eigen tempo doen en zo hoe je lijf het toelaat. Dat doe je nu en ik denk dat dat alleen maar goed is. Grenzen herkennen en er niet overheen gaan is lastig. Heb dat zelf ook wel.

Toch zou het leuk zijn als je wel een buddy vind die dichtbij woont om de dingen samen op te pakken. Qua sporten kan je hier ooi hulp vragen maar niets fijner dan iemand dichtbij. Hoop dat je toch een buddy vind.

Ik vind het dapper van je dat je zo doorzet. Respect meid! Met alles wat speelt! Het begin is er weer en dat is het belangrijkste.

Niets ernstigs met je zoon?

Hou je taai!
 
Tnx Marina! :)
Ja een buddy zou fijn zijn, maar dat kan je ook niet afdwingen. Het moet wel op zowel sportief als persoonlijk vlak klikken.

Hij had erg veel pijn zijn buik, lag helemaal dubbel. Het leek op blindedarmontsteking en toch ook weer niet. Toen dachten ze galstenen, maar konden niets vinden. En vervolgens verdween het net zo snel als het was opgekomen. Hij was nog wel ziek en vooral moe, maar niet meer zo'n pijn.
 
Een buddy moet inderdaad gewoon vanzelf gaan zeg maar. Toch hoop ik dat je iemand vind.

Wat naar met je zoon. Hoop dan toch echt dat het wegblijft nu.
 
Zo en toen waren we weer een paar weken verder. Ik heb weer 3 weken weer niet kunnen sporten en verwachtte wederom van voren af aan te kunnen beginnen. Ik was blij-verrast dat ik het niet alleen weer gewoon oppikte, maar zelfs wat waardes wist te verbeteren. Ik heb nog steeds last van pijn in mijn benen, maar ik zet gewoon door.

ZR = ZombieRun(C25K-programma)
12 okt: 25min - 2,16km - 0 (langste jog op 5,6km/u)
20 okt: 30min - 2,63km - 15sec
21 okt: 30min - 2,71km - 1,15min
22 okt: 30min - 2,72km - 1,30min
24 okt: 31min - 2,82km - 5min


01 nov: ZR - 32min - 2,91km - 2 min
02 nov: ZR - 33min - 2,97km - 3min
03 nov: ZR - 32min - 2,99km - 5min

Na 3 weken:
23 nov: ZR - 32min - 3,03km - 10min (walk op 5,5km/u - run op 6,0km/u)
24 nov: TW - 36min - 3,08km (5,0km/u)
27 nov: ZR - 33min - 3,14km - 7min
TW = The Walk (wandelprogramma)

Bij de TW-dag ook begonnen met wat fitness oefeningen.
 
soms kan rust ook goed doen en je net weer dat zetje geven om wat vooruit te gaan. :)

Wel balen van de pijn in je benen. Is er helemaal niets wat je ertegen kan doen? Oorzaak weet je die al?
 
En toen was ik een jaar van de aardbodem verdwenen. Vraag me af of het nog wel nut heeft om weer opnieuw te loggen. Hardlopen mee gestopt, vanwege mijn rheuma. Krachttraining af en aan vanwege verschillende oorzaken. Netto gezien gaat het beter met me dan vorig jaar. Hypothyroid is goed onder controle, al heb ik nog steeds een temp van 35,5. Netelroos komt in vlagen en slaat soms op mijn longen. Ben nu een jaar bij een orthomoleculair arts voor mijn candida, die laatst minder was en niet meer zo actief. Hoe ik er nu voorsta kan ik wel enigszins gedetailleerd vertellen, omdat ik 2 weken geleden ben begonnen met een schriftelijk log bij te houden.

25 September woog ik weer 120kg. Ik ben toen met IF begonnen. In principe 22/2. Een week later 2 kilo lichter, vanmorgen nog altijd 118kg (Ga me zo even meten, maar dan heb ik dus geen vergelijking, dat wordt de eerste keer). Ik ben afgelopen vrijdag met keto begonnen. Daar zit een lang verhaal achter, dus die zal ik voor nu besparen. Toen ik er vorige week mee in aanraking kwam, vielen er voor mij wat puzzelstukjes op hun plek. Dus ik ga het gewoon proberen. Tot nu toe bevalt het me heel goed. Ik heb nauwelijks honger, waardoor ik drastisch minder calorieën eet, terwijl ik met mijn vorige dieet veel meer volume en calorieën at en nodig had en nog onverzadigbaar was. Voelde me net een hol vat, dat de hele dag met eten bezig was :eek!:

Qua sporten heb ik een apart log-tabje, want ik doe best veel verschillende dingen. Heb nu thuis gewichten. Kan helaas niet te snel opbouwen, omdat ik nog geen geld heb voor een squatrack en bankje. Ik kan in principe op mijn werk gratis sporten, maar werd daar in de praktijk (om verschillende redenen) niet gelukkig van. Doe nog steeds Stronglift 3x per week. 3 a 4 dagen in de week doe ik wat Pilates oefeningen. En ik fiets elke dag. Sowieso woon/werk-verkeer en boodschappen (heb geen auto). Maar ook verre afspraken, zoals eens per maand naar Leidschendam, afgelopen Vrijdag naar Hellevoetsluis (woon zelf in Rotterdam). En ik heb een fietsgroep opgericht, waarmee ik elke week een stuk fiets. Heb wel sinds donderdag een ebike. Probeer zoveel mogelijk zonder ondersteuning te fietsen. Maar omdat ik mijn fiets echt nodig heb, kan ik me niet laten tegenhouden door een rheuma-aanval, opspelende knie-blessure of als het windkracht 8 waait. Mijn nieuwe fiets fietst trouwens zonder accu aan, sneller dan mijn vorige fiets. Wil ook wel gaan zwemmen, maar nog niet concreet stappen toe gezet.

Wat cijfers:
Stronglift
Squat 17,5kg
bench 12,5kg
row 12,5kg
oh-press 12,5kg
deadl 15kg
Fietsen
do 6 okt 12,5km
vr 7 okt 87,52km
za 8 okt 58,58km
zo 9 okt 20,11km

Het enige is dat ik het echt heel druk heb. En net nu ik mijn afspraken gestroomlijnd had, wordt een vriendin van me ziek en ben ik elke dag ook nog bezig om naar het ziekenhuis te gaan, haar huis op te ruimen en katten eten geven etc. Eigenlijk kan ik dat er helemaal niet bij hebben, maar ze heeft niemand anders, dus kan ik haar moeilijk laten barsten.
 
Das een tijd geleden inderdaad. Je hebt wel weer wat voor je kiezen gehad zo te lezen.
maar al met al pak je het wel steeds weer aan. Ik hoop dat keto je zal bevallen en effect zal hebben.
en goed dat je het trainen zo oppakt. Thuis trainen kan wel zo fijn zijn als je inderdaad wat spullen hebt. Misschien kan je kijken wat je van marktplaats af kan halen.
In het topic aangeboden hier staan soms ook wel wat dingen. Misschien kan je daar wat uithalen.

Het fietsen bevalt je in ieder geval nog wel goed zo te horen. Leuk dat je ee fietsgroepje hebt opgezet. Altijd gezellig om samen een stuk te gaan fietsen.

en ja.. jij zal het eens niet zijn he.. waar hulp nodig is offer je jezelf op. Geen tijd eigenlijk maar het toch doen... bekend is het wel. Maar pas wel op dat je jezelf niet voorbij loopt.
Spanning kan ook vreemde dingen met je lijf doen.

Maar goed te zien dat je in ieder geval nog altijd bezig bent!
 
Das een tijd geleden inderdaad. Je hebt wel weer wat voor je kiezen gehad zo te lezen.
maar al met al pak je het wel steeds weer aan. Ik hoop dat keto je zal bevallen en effect zal hebben.
en goed dat je het trainen zo oppakt. Thuis trainen kan wel zo fijn zijn als je inderdaad wat spullen hebt. Misschien kan je kijken wat je van marktplaats af kan halen.
In het topic aangeboden hier staan soms ook wel wat dingen. Misschien kan je daar wat uithalen.

Het fietsen bevalt je in ieder geval nog wel goed zo te horen. Leuk dat je ee fietsgroepje hebt opgezet. Altijd gezellig om samen een stuk te gaan fietsen.

en ja.. jij zal het eens niet zijn he.. waar hulp nodig is offer je jezelf op. Geen tijd eigenlijk maar het toch doen... bekend is het wel. Maar pas wel op dat je jezelf niet voorbij loopt.
Spanning kan ook vreemde dingen met je lijf doen.

Maar goed te zien dat je in ieder geval nog altijd bezig bent!
Heye Marina :)
Tot nu toe gaat het heel goed. Nu mijn zoon thuis is (Hij werkt nu week op week af), eet ik niet meer, maar mijn eetraam is groter. Maar heb voor mezelf gesteld dat ik 2uur wil, maar 6uur mag, dus zit daar ook nog steeds tussen. En geen behoefte aan ander eten.

Probleem is dat ik zelf geen auto heb. Ik kan het laten bezorgen, maar dat maakt de keuze op marktplaats een stuk beperkter. Als ik weer geld bijeen heb gespaard, zal ik het zeker even checken.

Uiteraard ben ik weer diegene :D Mijn zoon zegt dat ik gewoon nee moet zeggen. Maar heb hem even uitgelegd dat dat zo niet werkt. Hij moest ook wel toegeven dat hij in mijn plaats ook geen nee zou hebben gezegd. Maar belastend is het wel. Lag ik gisteravond eindelijk een keer om 23uur op bed, word ik om 4uur 's nachts weer wakker :( Naja... Een nieuwe dag vol met afspraken :rolleyes::D
 
Had vorige week mijn maten opgenomen, maar die liggen thuis (ben nu op mijn werk). Maar is eigenlijk alleen interessant als er verandering is.
Dieet gaat goed. Sport even op een laag pitje. Had het zo druk dat ik echt heel veel fietste en gewoon de hele dag niet thuis was. Eind vorige week werd ik ook nog ziek en heb het weekend toen het eindelijk rustig was vooral veel geslapen en films gekeken.

Ben wel afgevallen. In totaal nu 5 kg in 3 weken.
 
Ik wil mijn vetpercentage bijhouden, maar ik kan nergens een weegschaal vinden die vet meet. Ik heb zelf een ouderwets oud ding, mijn moeder heeft er één, maar die werkt niet meer. Of niemand weet hoe het moet, dat kan ook. Zelfs op mijn werk hebben ze er geen één, dat had ik toch wel verwacht. Ik me helemaal over mijn schaamte heen gezet (Ja... ondanks dat ik mezelf voor 99% geaccepteerd heb hoe ik er uit zie, is er soms toch nog die ene %), maar helaas, hebben ze niet.

Op dit moment schat ik mijn vetpercentage op 45%. Maar ik heb ook redelijk wat spier onder mijn laag vet. Ik hoor ook heel vaak dat ik er slanker uitzie dan ze verwachten bij mijn gewicht. Voor mijn lengte zou een gewicht van zo'n 63kg ideaal zijn, komt altijd inj allerlei grafieken en calculators naar voren. Geloof me, dan ben ik echt broodmager. Vroeger was ik 72kg met maatje 38 en toen was ik niet eens zo gespierd. Minder wil ik niet wegen, waarcshijnlijk wel meer, omdat ik meer spier wil dan toentertijd.

Als ik de berekening bekijk van Keto Buddy, is het vetpercentage eigenlijk alleen belangrijk voor de hoeveelheid proteine die je nodig hebt. Ik hou mijn proteine tussen de 0.5gr en 0.8gr per kg body mass. Gezien ik op dit moment helemaal niet veel aan bodybuilding doe. Dat kan ik pas echt gaan doen als ik die squatrack heb. Op dit moment kom ik niet boven de 20kg.
 
Goed dat je je over je schaamte hebt heengezet! Dat is nergens voor nodig! Iedereen is mooi hoe hij/zij is op zijn eigen manier!
Zo ben ik te dun en een ander wat te fors.. het gaat om jou en hoe jij je voelt. :thumb:

Eiwitten kan je beter wat hoger houden als je af wil vallen heb ik vaak begrepen (zelfs geen ervaring mee) maar om spierverlies te voorkomen.
En dat kan ook al als je met licht gewicht traint. Dus ik zou kijken hoe je dat wat omhoog kan krijgen.

Verder.. zet door! de volhouder wint! Zo zit ik er ook nog altijd in!
 
Goed dat je je over je schaamte hebt heengezet! Dat is nergens voor nodig! Iedereen is mooi hoe hij/zij is op zijn eigen manier!
Zo ben ik te dun en een ander wat te fors.. het gaat om jou en hoe jij je voelt. :thumb:

Eiwitten kan je beter wat hoger houden als je af wil vallen heb ik vaak begrepen (zelfs geen ervaring mee) maar om spierverlies te voorkomen.
En dat kan ook al als je met licht gewicht traint. Dus ik zou kijken hoe je dat wat omhoog kan krijgen.

Verder.. zet door! de volhouder wint! Zo zit ik er ook nog altijd in!
Ja dat is ook zo. Meestal is het vooral dat je voor een ander gaat invullen, "Hij zal wel [...] denken." En die ander denkt dat helemaal niet, want die is echt niet bezig met iemand anders zijn gewicht. En als ze dat al wel zijn, dan zijn ze waarschijnlijk onzeker over zichzelf. Maar ja... ratio en gevoel ;)

Ik vind het proteïne verhaal best moeilijk. De een zegt 0,5 - 0,75 - 0,8 is meer dan genoeg. Een flink getrainde bodybuilder hoorde ik ongeveer een jaar geleden zeggen 1,2 als je echt aan bodybuilding doet. Hier zie ik getallen van 1,5 - 2,0 en zelfs 2,5 voorbij komen. Met de opmerking "Je kan nooit teveel eiwitten hebben. Maar o wee te weinig, dan ..." Andere bronnen zeggen juist dat je echt je best moet doen om een eiwit te kort te hebben en er juist heeft veel aandoeningen een teveel aan eiwit ten grondslag ligt. Sommige dagen eet ik opeens heel veel eiwit, dan zit ik opeens aan de 150gr ofzo. Ik weet niet of dat mijn lichaam is die om eiwitten vraagt, of dat ik me gewoon niet goed aan mijn dieet heb gehouden :D
Ik zal het iets omhoog gooien, kijken hoe dat gaat.

Ik heb 2 jaar een dieet gevolgd met op afvalgebied verschrikkelijke resultaten, dus neem aan dat ik een diet met goede resultaten dan ook wel kan volhouden.
 
Ben zo ziek als een hond. Vorige week woensdag werd ik er opeens mee wakker. Ik heb al 2 jaar geen griep of verkoudheid meer gehad, dus dat is weer even wennen. Geen idee of dit de 'Keto-flu' is, maar het voelt behoorlijk kut.

En nieuwe foto van mijn giechel in de avatar :cool:
 
Laatst bewerkt:
Ben zo ziek als een hond. Vorige week woensdag werd ik er opeens mee wakker. Ik heb al 2 jaar geen griep of verkoudheid meer gehad, dus dat is weer even wennen. Geen idee of dit de 'Keto-flu' is, maar het voelt behoorlijk kut.

En nieuwe foto van mijn giechel in de avatar :cool:

Het zit je niet mee, sterkte !
 
Back
Naar boven