AndroidHealthClinic

kcal verbruik krachttrainingssessie?

Bezoekers in dit topic

Luukzorika

Cool Novice
Lid geworden
9 sep 2015
Berichten
171
Waardering
22
Lengte
1m75
Massa
75kg
Vetpercentage
16%
Hey,

Ik ben bezig om mijn onderhoud te berekenen maar hiervoor moet ik weten hoeveel kcal ik ongeveer verbrand in een half uur krachttrainingssessie?

Iemand een idee?
 
Welke formule gebruik je? De meesten hebben een activiteitsfactor, daar zit je krachttraining ook bij in. Natuurlijk blijft het een wel een schatting ;)
 
Welke formule gebruik je? De meesten hebben een activiteitsfactor, daar zit je krachttraining ook bij in. Natuurlijk blijft het een wel een schatting ;)
Ik heb gekozen voor een zittend beroep met weinig kcal verbruik. Vandaar dat ik mijn krachttrainingsessies er appart bij wilde rekenen
 
Waarom zou je de formule niet gewoon gebruiken zoals bedoeld?
Afin, zelf weten, de kcal kosten van een krachttraining sessie zijn lastig te schatten omdat iedere persoon anders traint, ik zou voor een half uurtje 200 extra rekenen (inclusief herstel)
 
Ik heb gekozen voor een zittend beroep met weinig kcal verbruik. Vandaar dat ik mijn krachttrainingsessies er appart bij wilde rekenen
Majoring in minors. Ga af van een activiteitsfactor, probeer die kcals x aantal weken en beoordeel dan of je moet bijstellen. Het blijft namelijk een theoretische benadering en dus niet 100% accuraat.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Waarom zou je de formule niet gewoon gebruiken zoals bedoeld?
Afin, zelf weten, de kcal kosten van een krachttraining sessie zijn lastig te schatten omdat iedere persoon anders traint, ik zou voor een half uurtje 200 extra rekenen (inclusief herstel)
Waaruit haal jij dat ik de formule niet gebruik zoals bedoeld? Ik heb een zittend beroep dus heb ik gekozen voor weinig tot geen lichaamsbeweging.

Daarnaast probeer ik elke dag te trainen, maar als ik dan in de formule zou kiezen voor elke dag sporten rekenen ze daarvoor 1000+ kcal per dag. Gaan ze waarschijnlijk uit van voetbal oid. Vandaar dat het mij de beste optie leek om gewoon de krachttrainingssessies er appart bij te rekenen.
 
Welk uit onderstaand rijtje zou ik moeten kiezen als ik kantoorwerk doe en 7 dagen per week krachttraining doe?

  1. Weinig of geen training, kantoorwerk -- x 1.2
  2. Lichte training/sport 1-3 dagen per week -- x 1.375
  3. Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week -- x 1.55
  4. Zware training/sport 6-7 dagen per week -- x 1.725
  5. Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etc. -- x 1.9
 
Ik zou 2 kiezen. Maar op zich maakt het niet zo heel veel uit, immers pas in praktijk kom je erachter wat je onderhoud is.
Je voedingsschema gezien hebbende denk ik dat je wel okay zit, dat zal blijken.

Je doet 7 dagen per week KT, pak je wel de broodnodige rust dan ?
 
Waaruit haal jij dat ik de formule niet gebruik zoals bedoeld? Ik heb een zittend beroep dus heb ik gekozen voor weinig tot geen lichaamsbeweging.

Daarnaast probeer ik elke dag te trainen, maar als ik dan in de formule zou kiezen voor elke dag sporten rekenen ze daarvoor 1000+ kcal per dag. Gaan ze waarschijnlijk uit van voetbal oid. Vandaar dat het mij de beste optie leek om gewoon de krachttrainingssessies er appart bij te rekenen.
dat haal ik uit het feit dat je niet de correcte activiteitsfactor invult ;)
als je elke dag traint heb je dus niet "weinig tot geen lichaamsbeweging"
Als je hele korte trainingen hebt zou ik ook voor factor 2 gaan (de formule gaat idd meer uit van zware en langere trainignen) maar kijk vooral aan wat je gewicht doet, als je niet aankomt gewoon kcal verhogen, formules geven alleen een schatting
 
ik zit ook op kantoor en heb activiteitsfactor 4 gewoon gepakt, ik train 6x in de week en doe na elke KT 30 min slow steady cardio.

Start gewoon ergens, kijk het twee weken aan en zie wat je lichaam doet.
 
Back
Naar boven