MuscleMeat

Kcal verlaagt, nog steeds bijkomen!! Wat doe ik fout

Bezoekers in dit topic

UnderTheMountain

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
3 feb 2016
Berichten
286
Waardering
17
Lengte
1m75
Massa
90kg
Vetpercentage
20%
Goedemorgen allemaal, ik ben deze maandag begonnen met mn cutting dieet. Het eten enz loopt allemaal prima, maar ik ben in deze 2 dagen dat ik het volg, al 0.2kg bijgekomen.
Komt dit omdat ik pas ben begonnen en mn lichaan er nog aan moet wennen? Verkeerde tijdstippen vaan eten 's avonds? Te veel kcal? Of wat is de reden hiervoor?
Ik heb maandag onderlichaam getraind en gister (dinsdag) bovenlichaam. Vandaag ga ik cardio doen.
Ik zal mijn dieet hieronder erbij zetten. Ik denk zelf dat het kan komen doordat ik te weinig eiwitten eet. Maar als ik eiwitten wil verhogen met 10 gram, zal ik dan koolhydraten verlagen met 10 gram?Bedankt alvast allemaal ;)
 
Hier mijn voedingsschema. Ik train tussen 6 en half 8 's avonds

20161123_065919.jpg
 
Wacht het even een weekje af, kan vocht of iets dergelijks zijn.
Ik vind het zelf ook fijner om 1x per week te wegen en dan op een vaste tijd (liefst sochtends na het plassen wanneer je dus nuchter bent)
Wanneer je na 1x week nog niet bent afgevallen of zelfs bent aangekomen dan kan je je calorietekort naar beneden aanpassen.
 
Wacht het even een weekje af, kan vocht of iets dergelijks zijn.
Ik vind het zelf ook fijner om 1x per week te wegen en dan op een vaste tijd (liefst sochtends na het plassen wanneer je dus nuchter bent)
Wanneer je na 1x week nog niet bent afgevallen of zelfs bent aangekomen dan kan je je calorietekort naar beneden aanpassen.
kan het ook t geval zijn dat ik gewoon wat meer eiwitten moet eten en minder koolhydraten? want ik denk zelf dat dit het geval is
 
kan het ook t geval zijn dat ik gewoon wat meer eiwitten moet eten en minder koolhydraten? want ik denk zelf dat dit het geval is

In principe maakt het niet uit of je nou eiwitten of koolhydraten eet wanneer je maar onder je onderhoud zit dan zul je moeten afvallen.
Natuurlijk is het wel raadzaam om voldoende eiwitten te eten zodat je maximaal spieren behoudt tijdens je cut.
Hoeveel eiwitten eet je? zolang je je houdt aan +- 2x je lichaamsgewicht in eiwitten, 1x je lichaamsgewicht aan vetten en de rest koolhydraten zit je redelijk goed en is het een kwestie van afwachten wat je lichaam doet met je calorietekort..
Na een weekje wegen, niet tevreden is nogeens 100/200 calo eraf bijvoorbeeld.
 
ik weeg nu 91,7 kg. Ik eet nu voor 1459 kcal met eiwitten 122 gram, koolhydraten 119 gram en vetten 55 gram. Dan komt er nog 650 kcal bij voor avondeten, hiervan weet ik de e/k/v verhouding niet, omdat ik niet bepaal wat we eten 's avonds hehe. Maar zoals je ziet moet ik dus het aantal eiwitten nog wel n stuk verhogen. Meeste wat ik uit mn avondeten haal, zal waarschijnlijk grotendeels koolhydraten zijn, erna pas eiwitten en vetten. Dus was aan het denken om (buiten het avondeten) dus de 1459 kcal te verdelen over ongeveer 130 gram eiwitten, 55/60 gram vetten en rond de 110/100 gram koolhydraten.
 
  • Like
Waarderingen: san7
wss bevat je avond eten meer kcal dan je denkt en eet je daardoor niet onder je behoefte ;)
 
ik weeg nu 91,7 kg. Ik eet nu voor 1459 kcal met eiwitten 122 gram, koolhydraten 119 gram en vetten 55 gram. Dan komt er nog 650 kcal bij voor avondeten, hiervan weet ik de e/k/v verhouding niet, omdat ik niet bepaal wat we eten 's avonds hehe. Maar zoals je ziet moet ik dus het aantal eiwitten nog wel n stuk verhogen. Meeste wat ik uit mn avondeten haal, zal waarschijnlijk grotendeels koolhydraten zijn, erna pas eiwitten en vetten. Dus was aan het denken om (buiten het avondeten) dus de 1459 kcal te verdelen over ongeveer 130 gram eiwitten, 55/60 gram vetten en rond de 110/100 gram koolhydraten.

Aangezien je niet zeker weet hoeveel e/k/v je binnenkrijgt met het avondeten (wel +- 200 gram vlees/kip/vis?) lijkt het me inderdaad verstandig om hiernaast iets meer eiwitten te eten om zo toch enige zekerheid in te bouwen.
Verder gewoon even een paar dagen afwachten, 2 dagen is wel een erg korte tijd om resultaat te verwachten.

+1 ^Pillz, 650 lijkt me ook wat weinig (kijkend naar wat ikzelf altijd at toen ik met de pot mee at, de meeste moeders koken nou eenmaal behoorlijk lekker :p)
 
Aangezien je niet zeker weet hoeveel e/k/v je binnenkrijgt met het avondeten (wel +- 200 gram vlees/kip/vis?) lijkt het me inderdaad verstandig om hiernaast iets meer eiwitten te eten om zo toch enige zekerheid in te bouwen.
Verder gewoon even een paar dagen afwachten, 2 dagen is wel een erg korte tijd om resultaat te verwachten.

+1 ^Pillz, 650 lijkt me ook wat weinig (kijkend naar wat ikzelf altijd at toen ik met de pot mee at, de meeste moeders koken nou eenmaal behoorlijk lekker :p)
Zal kcal gaan verhogen naar rond de 700/750 kcal, denk dat deze schatting beter is? Maar avondeten is niet altijd vlees, soms ook, rijst, bami, frietjes, pizza, andijvie, aardappelschotel met gehakt ofzo. Dus eet ongeveer 1x per week kip bij t avondeten. Denk rond de 4 dagen per week eet ik vlees bij mn avondeten.
 
2 dagen is veel te kort.

En als je echt niet afvalt dan eet je meer dan die 1459 kcals. pizza als avondeten dan ga je verschieten hoeveel kcals dit zijn.
 
2 dagen is veel te kort.

En als je echt niet afvalt dan eet je meer dan die 1459 kcals. pizza als avondeten dan ga je verschieten hoeveel kcals dit zijn.
ga t veranderen naar 1349 kcal en ff afwachten

wss bevat je avond eten meer kcal dan je denkt en eet je daardoor niet onder je behoefte ;)
Ik ga dan voor 750 kcal avondeten ipv 650. Ga de overige 1359kcal verdelen over 130 gram eiwitten, 86 gram koolhydraten en 55 gram vetten. Hoop dat ik nu dan wel een goede e/k/v verhouding heb.
 
  • Like
Waarderingen: san7
ga t veranderen naar 1349 kcal en ff afwachten. Avondeten rond de 750 kcal zetten. Hoop dat dit een betere schatting is


Ik ga dan voor 750 kcal avondeten ipv 650. Ga de overige 1359kcal verdelen over 130 gram eiwitten, 86 gram koolhydraten en 55 gram vetten. Hoop dat ik nu dan wel een goede e/k/v verhouding heb.
 
  • Like
Waarderingen: san7
Je eet te weinig eiwit, hetgeen zeker op zeer lag kcal aantallen superbelangrijk is. Meet gewoon al je shit een keer af, dan kun je het daarna gewoon on the fly doen.

Ik vind dat altijd zo bizar, weken of maanden jezelf willen uithongeren, maar een uurtje in een goede opzet steken is teveel.
 
Meet gewoon al je shit een keer af, dan kun je het daarna gewoon on the fly doen.

Dit.
Heb hetzelfde gedaan door ongeveer twee weken alles (maar dan ook echt alles!!!) in MyFitnessPall in te voeren, daarna heb je het trucje echt wel door.

Succes, het is niet zo moeilijk als je misschien denkt.
 
t probleem is alleen dat ik me er beter aan houd als ik een vast schema heb dan wanneer ik zelf kan invullen wat ik eet. Daarom dit schema. Maar 2139kcal per dag lijkt me niet echt uithongeren. 750 kcal avondeten en de rest van de dag rond de 1350 kcal

Vraag me alleen af hoe ik t voor elkaar moet krijgen om 130 gram eiwitten te bereiken, 55 gram vetten en maar 86 gram koolhydraten. Ik gebruik geen shakes, omdat ik de hoeveelheid e/k/v graag uit mn eten haal. Vind dit toch wat meer vullen, en krijg ik een minder honger gevoel.

heeft iemand van jullie nog tips over hoe ik aan 130 gram eiwitten, 55 gram vetten en 86 gram koolhydraten kan komen. Ik eet al 2x per dag een bak franse magere kwark (rond 42 a 43 gram eiwitten per bak), een gekookt ei en melk, voor vetten eet ik nu ongezouten pinda's en pindakaas met bruin brood. Maar wat zijn nog dingen die ik kan eten voor meer eiwitten en weinig koolhydraten? Graag geen totaal uitgebreide maaltijden aangezien ik ook met school zit. Of super dure voeding.
 
Je eet te weinig eiwit, hetgeen zeker op zeer lag kcal aantallen superbelangrijk is. Meet gewoon al je shit een keer af, dan kun je het daarna gewoon on the fly doen.

Ik vind dat altijd zo bizar, weken of maanden jezelf willen uithongeren, maar een uurtje in een goede opzet steken is teveel.
Ik heb ook echt alles wat ik eet afgewegen en berekend hoeveel kcal enz er allemaal inzitten. Maar voor mij is het makkelijker om me aan een strict dieet te houden dan losse dingen en deze bijhouden via myfitnesspal (IIFYM) <--- Werkt bij mij helaas niet.
 
t probleem is alleen dat ik me er beter aan houd als ik een vast schema heb dan wanneer ik zelf kan invullen wat ik eet. Daarom dit schema. Maar 2139kcal per dag lijkt me niet echt uithongeren. 750 kcal avondeten en de rest van de dag rond de 1350 kcal

Vraag me alleen af hoe ik t voor elkaar moet krijgen om 130 gram eiwitten te bereiken, 55 gram vetten en maar 86 gram koolhydraten. Ik gebruik geen shakes, omdat ik de hoeveelheid e/k/v graag uit mn eten haal. Vind dit toch wat meer vullen, en krijg ik een minder honger gevoel.

heeft iemand van jullie nog tips over hoe ik aan 130 gram eiwitten, 55 gram vetten en 86 gram koolhydraten kan komen. Ik eet al 2x per dag een bak franse magere kwark (rond 42 a 43 gram eiwitten per bak), een gekookt ei en melk, voor vetten eet ik nu ongezouten pinda's en pindakaas met bruin brood. Maar wat zijn nog dingen die ik kan eten voor meer eiwitten en weinig koolhydraten? Graag geen totaal uitgebreide maaltijden aangezien ik ook met school zit. Of super dure voeding.
Kip en tonijn, gewoon in bulk inkopen als het in de aanbieding is of bij een slager oid.
Maar met die twee bakken kwark heb je toch al 80 gram? kan mij toch moeilijk voorstellen dat je dan niet nog 50 uit al je andere maaltijden met zuivel en vlees haalt?
 
blikje tonijn met wat komkommer/tomaatjes/paprika en een eitje.. +- 45 gram eiwit en goede vetten en vezels. kwak je in een bakje, lepel mee een vreten maar. doe je dit 3x in de week kost het je misschien 5 euro (en wie weet heeft mama de groente en eitjes al in huis :p)
Je kan ook wat kaas of kipfilet op brood doen ipv pindakaas, een pot whey bij de action is ook niet duur, 10tje uit mn hoofd (natuurlijk ook niet de beste kwaliteit, maar niet perse slecht)
 
je eet te weinig vetten, dat is me big opgevallen. 1g vet per kg lichaamsgewicht is een goede richtlijn
 
Ik heb ook echt alles wat ik eet afgewegen en berekend hoeveel kcal enz er allemaal inzitten. Maar voor mij is het makkelijker om me aan een strict dieet te houden dan losse dingen en deze bijhouden via myfitnesspal (IIFYM) <--- Werkt bij mij helaas niet.
Ik begrijp niet zo goed hoe je aan de hand van mijn tekst met het bovenstaande komt. Het een heeft namelijk niks met het ander te maken.

Je bent je daarnaast overal aan het verdedigen. Wees kritisch en leg je niet zo makkelijk bij je eigen gedrag neer. Just my 2 cents.
 
Back
Naar boven