XXL Nutrition

Kcal verlaagt, nog steeds bijkomen!! Wat doe ik fout

Bezoekers in dit topic

En dat is lekker? magere kwark met 10 a 15 gram olijfolie?

Ik doe er een heel klein beetje zoetstof bij. Mct olie vind ik beter. Geen smaak. Maar is stukken duurder dan olijfolie.

In de shake valt het goed mee die olijfolie. Maar ik doe er maar 5gr per keer bij.15gr gaat ranzig zijn denk ik :)
 
Ik doe er een heel klein beetje zoetstof bij. Mct olie vind ik beter. Geen smaak. Maar is stukken duurder dan olijfolie.

In de shake valt het goed mee die olijfolie. Maar ik doe er maar 5gr per keer bij.15gr gaat ranzig zijn denk ik :)
Top!:thumb:
 
Dit is t uiteindelijke schema voor de komende 2 weken. Erna ga ik kijken of het een gewenst resultaat heeft gehaald, of dat ik iets moet veranderen

Bedankt voor alle tips allemaal!!!:thumb::thumbs::thumb::thumbs::thumb:
 

Bijlagen

  • voedingsschema cut.xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 107
Zoals Pillz in het begin al schreef: Je eet gewoon op of boven behoefte, daarom val je niet af. Al het geneuzel daarna van meer of minder eiwitten en vetten is zo'n overkill. Eerst moet je afvallen. Als je onder onderhoud zit, val je direct af in de eerste dagen, alleen al doordat je maag en darm inhoud minder wordt.
Het is geen rocket science, zeker in het begin niet. Het wordt pas moeilijk als je onder de 12% gaat, dan worden langzaam de details belangrijker.
 
Zoals her en der over het forum te lezen is, is het idd niet extreem van belang wanneer je eet, wat de exacte macro's zijn en wat je eet als je een beginnende cutter bent met ruim overgewicht. Je moet je ook echt niet blind staren op 1 schema maar leren variëren per dag en wat creatief zijn. Verschillende soorten fruit, proberen de vetten uit verschillende dingen te halen en etc. Om de eerste weken te beginnen is het soms makkelijk om niet te ingewikkeld te willen doen met allemaal variaties maar dat komt op den duur wel. Als je via myfitnespall gewoon gaat bijhouden wat je eet en dat ook goed invult krijg je een mooi overzicht. Het is ook helemaal niet erg als je een dag van het 1 of ander iets meer krijgt en de volgende dag visa versa, niet blind staren op kleine dingen. Stel je voor dat je per ongeluk noten van de AH zou nemen...... wegschema en stop er dan maar mee :)

Ga de supermarkt in en kijk eens rustig op de verpakkingen wat de voedingswaarden zijn, je staat versteld van de mooie creaties die je dan kunt bedenken. Neem een leverworst van de Lidl voor 65 eurocent...... Je hebt dan een stuk vetten te pakken, eiwitten en het is ook nog eens goed vanwege de ijzer die er in zit en vitamine A in hoge dosis. Zwagerman Leverworst €0,62/500gr, per 100gram: Kcal. 232, vetten 18g, koolhydraten 3 gram, suiker 0,4 gram, eiwit 15 gram.

Pak rundergehakt in de aanbieding, uien, paprika, prij en bruine bonen. Chilie poeder er over en goedkoop gezond eten en makkelijk voor een aantal dagen te maken en te bewaren.

Je kunt natuurlijk altijd vragen of er een beetje rekening gehouden kan worden met het avond eten en wie weet dat je zelf dus goedkope gerechten kunt bedenken die lekker zijn en passen binnen het schema?

Schermafbeelding 2016-12-01 om 17.12.46.png


Schermafbeelding 2016-12-01 om 17.59.15.png
 
Laatst bewerkt:
als je niet weet hoeveel je avondeten bevat en je rekent 750 kcal..
wat eet je zoal als avondeten? want dat kan je soms aardig over en onderschatten.
 
als je niet weet hoeveel je avondeten bevat en je rekent 750 kcal..
wat eet je zoal als avondeten? want dat kan je soms aardig over en onderschatten.
Dat verschilt dus extreem erg. Van ovenschotel tot rijst met kip tot frietjes tot spinazie tot pizza tot andijvie. Echt totaal verschillende dingen
 
Dat verschilt dus extreem erg. Van ovenschotel tot rijst met kip tot frietjes tot spinazie tot pizza tot andijvie. Echt totaal verschillende dingen
Meet je koolydraatbronnen een keer af en kijk hoeveel bijv 75 gr rijst op je bord is. Doe dat ook met aardapelen of pasta. Daarna doe je het op het oog.

Groenten gaan het verschil niet maken en je vlees of vis kun je ook iets soepeler mee zijn.
 
Back
Naar boven