XXL Nutrition

keto-dieet tips/advies?

Bezoekers in dit topic

ik stop ermee... keto is voor mij niet haalbaar! al is het de discipline of de tijd ervoor hebben om al je eten te bereiden ik trek het niet meer. Keto werkt niet als je je er niet helemaal aan houd. Buiten dat mis ik gewoon bepaalde producten zoals magere yogurt en fruit! Ik ga de boel weer omgooien naar hoe ik eerst at, ik heb ook niet echt het idee dat ik nog met keto vooruit ben gegaan heb t idee dat t verloren tijd is geweest. Ik ga weer een normaal cut schema doen met laag in de cabs. Lekkere overschotels met kip en groenten maken etc. Wellicht als ik ooit nog ver kom met cutten gebruik ik t nog wel om t laatste beetje te helpen :(

Waarom zou je dat moeten missen?
Yoghurt + fruit, ijs + fruit. Ik had afgelopen zaterdag bosvruchten ijs met bevroren frambozen op een pannakoek.
Past allemaal in een korte 12 uur high GI carb refeed.

Ovenschotels kunnen ook zonder carbs.
Overigens als je oven voedsel lekker vind, meatloaf is ook erg lekker.
 
Waarom zou je dat moeten missen?
Yoghurt + fruit, ijs + fruit. Ik had afgelopen zaterdag bosvruchten ijs met bevroren frambozen op een pannakoek.
Past allemaal in een korte 12 uur high GI carb refeed.

Ovenschotels kunnen ook zonder carbs.
Overigens als je oven voedsel lekker vind, meatloaf is ook erg lekker.

Ja, in een refeed past het natuurlijk wel, maar in het dagelijks leven kun je het gewoon erg missen. Ik mis ook 'normaal drinken' (melk, vruchtensap...).
 
Een mogelijkheid is misschien wat mixen? Een soort van TKD/TCD dus.

Gewoon 0-carb gaan tijdens de dag, en dan 's avonds, vlak voor je training een stuk fruit + (liefst complexe) koolhydraatrijke maaltijd naar keuze.
Na je training dan wat dextrose of wat fruitsap / magere yoghurt en een uur later pas je laatste, iets minder vettige keto maaltijd van de dag.
Op deze manier doe je best geen refeed.
Wel kan je bvb 1 of 2 keer per week een minirefeed doen. Die bestaat dan uit een uitgebreide koolhydraatrijke maaltijd.

Persoonlijk ga ik zo min of meer proberen te bulken na de zomer.
Op deze manier treedt er nog steeds ketose op maar zal je minder last hebben van dat opgeblazen gevoel na een refeed en heb je meer vrijheid qua eetpatroon.

Op de website van Iron Addicts vind je hier meer info over, vooral deze post is intressant.
Ook deze link ivm TKD is de moeite waard.
Gewoon proberen onder 120-150gr carbs te blijven op trainingsdagen, en op niet-trainingsdagen je carbs zo laag mogelijk houden (< 50gr).

Hoe dan ook er zijn verschillende manieren om af te vallen met low carb, en iedereen moet een beetje hetgeen volgen waar men zich goed bij voelt.
Ik zou zeggen probeer een paar combinaties en kijk waar je het best op reageert.

Waar je ook voor kiest, ik zou zeker low carb blijven gaan indien je wil afvallen.
Hetgeen watchout zegt, dat het alleen maar gaat om het aantal cal dat je inneemt dagelijks, klopt niet en dat is bewezen in meerdere studies.
Met low-carb val je sowieso gemakkelijker af.

Edit: Spelling
 
Laatst bewerkt:
het gaat mij er vooral om dat ivm mijn werk het niet haalbaar is voor mij om iedere keer eten te bereiden om mee te nemen. Ik ben vaak genoodzaakt dus om nog in de supermarkt wat te kopen voor mee te nemen. Aan boord kan ik nergens meer mn stukje vlees bakken oid. Buiten dat beinvloede keto teveel mijn sociale leven ook. Ik was er gewoon teveel mee bezig. Ik wil weer gewoon normaal cut schema, eventueel letten dat ik niet al teveel carbs binnen krijg.
 
Hallo! Ik ben sinds woensdag begonnen met keto en gisteren verkleurde het stripje naar roze. Het is dus officieel begonnen :D

Echter mijn gewicht neemt nog niet echt af. Ik las hier dat de eerste paar dagen veel vocht werd verloren. Bij tot nu toe 0,5 kg eraf. Duurt het bij mijn lichaam gewoon wat langer of is er iets anders aan de hand?
 
Hangt een beetje af van persoon tot persoon.
Indien je weinig vocht ophoudt van carbs of van nature redelijk ripped staat ga je natuurlijk minder vocht verliezen door low carb te gaan.
Wat is je lichaamstype?

Ik was na een goeie week bijna 5kg vocht kwijt door te stoppen met carbs + creatine. Ik ben nu ook wel een endo en heb altijd minder goed gereageerd op carbs.

Misschien gaat het iets langzamer bij jouw?
Hoe dan ook, het is maar vocht. Tenzij je echt wedstrijdklaar wil geraken leg je beter de focus op je vetpercentage ;)
 
Hangt een beetje af van persoon tot persoon.
Indien je weinig vocht ophoudt van carbs of van nature redelijk ripped staat ga je natuurlijk minder vocht verliezen door low carb te gaan.
Wat is je lichaamstype?

Ik was na een goeie week bijna 5kg vocht kwijt door te stoppen met carbs + creatine. Ik ben nu ook wel een endo en heb altijd minder goed gereageerd op carbs.

Misschien gaat het iets langzamer bij jouw?
Hoe dan ook, het is maar vocht. Tenzij je echt wedstrijdklaar wil geraken leg je beter de focus op je vetpercentage ;)

Mwa ik zit tussen de endo en meso in, maar ik neig meer naar meso denk ik.

Ik weet dat ik me beter op vet% kan richten, maar je weet het, oog wil ook wat :D Ik ben een ongeduldig type en wil graag resultaat
 
Ik weet dat ik me beter op vet% kan richten, maar je weet het, oog wil ook wat :D Ik ben een ongeduldig type en wil graag resultaat
Hehe is begrijpelijk.
Heb je een pre-keto foto? Gewoon volgende maand nog eentje nemen en ze dan naast mekaar leggen. Ik kan je garanderen dat je resultaat zal zien :D
 
Hangt af van persoon tot persoon denk ik ja. Ik viel de eerste week drie kilo af... maar misschien moet je je woensdag pas wegen. Of weeg je je elke dag?
 
Hehe is begrijpelijk.
Heb je een pre-keto foto? Gewoon volgende maand nog eentje nemen en ze dan naast mekaar leggen. Ik kan je garanderen dat je resultaat zal zien :D

Die ga ik morgen meteen maken. Andere foto's zijn langer geleden. :thumbs:

Hangt af van persoon tot persoon denk ik ja. Ik viel de eerste week drie kilo af... maar misschien moet je je woensdag pas wegen. Of weeg je je elke dag?

Elke dag natuurlijk :D
 
Ja bij mij was het helemaal vaag. In de eerste twee weken voor de eerste refeed viel ik eerst een kilo af en daarna kwam ik drie kilo aan.

Gewoon zorgen dat je dieet klopt en dan pas in de ochtend op de dag wanneer je je tweede refeed begint wegen. Dan vooral niet gaan schrikken ofzo en dingen gaan aanpassen, maar eerst vergelijken met hoeveel je de week daarna weegt. Als je dan niet afgevallen bent ga je iets minderen in kcal.

Je moet het langzaam (0,5 - 0,75kg (max 1kg) per week) aanpakken, zonder cardio. Als je het op die manier aanpakt zal je geen kracht verliezen. Verschil is er natuurlijk per persoon.
Als je achteruit gaat in kracht vergeleken met rond je tweede refeed, dan moet je eens aan je refeed gaan sleutelen.
Ik kwam er bijvoorbeeld, eigenlijk wat te laat, achter dat ik vele malen beter reageer op een korte high GI refeed dan een lange low GI refeed.
 
kan je met een keto-dieet in de sauna, omdat je al zo weinig vocht vasthoudt daarom?
 
Ja bij mij was het helemaal vaag. In de eerste twee weken voor de eerste refeed viel ik eerst een kilo af en daarna kwam ik drie kilo aan.

Gewoon zorgen dat je dieet klopt en dan pas in de ochtend op de dag wanneer je je tweede refeed begint wegen. Dan vooral niet gaan schrikken ofzo en dingen gaan aanpassen, maar eerst vergelijken met hoeveel je de week daarna weegt. Als je dan niet afgevallen bent ga je iets minderen in kcal.

Je moet het langzaam (0,5 - 0,75kg (max 1kg) per week) aanpakken, zonder cardio. Als je het op die manier aanpakt zal je geen kracht verliezen. Verschil is er natuurlijk per persoon.
Als je achteruit gaat in kracht vergeleken met rond je tweede refeed, dan moet je eens aan je refeed gaan sleutelen.
Ik kwam er bijvoorbeeld, eigenlijk wat te laat, achter dat ik vele malen beter reageer op een korte high GI refeed dan een lange low GI refeed.

Het lijkt wel of ik steeds sterker wordt. Slaat nergens op haha.
 
Back
Naar boven