AndroidHealthClinic

knie blessure (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

devrij12

Novice
Lid geworden
4 jan 2014
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
75kg
Vetpercentage
20%
Hallo allemaal,

vorig jaar rond deze tijd heb ik met voetbal mijn voorste kruisband afgescheurd ( nouja eerst ingescheurd en 5 weken later afgescheurd), en ben nu nog steeds aan het revalideren.

Nu kreeg ik van de week te horen dat ik volgende maand weer mocht gaan voetballen,
echter verstapte ik mij de dag hierna ( donderdag), en voelde het alsof alle spieren in mijn knie dubbelklapte.

Toen ik gister dus naar de fysio ging was hij bezorgd maar kon hij geen diagnose stellen omdat ik te veel vocht had in mijn knie ( dit gebeurd dus maandag).

Nu vroeg ik mij af of iemand ervaring heeft met mijn klachten en misschien weet wat het is ( aangezien ik geen knak heb gehoord vermoed ik dat het niet weer me VKB is maar dat weet ik niet met een nieuwe).

- erna veel instabiliteit
- strekken deed pijn ( het overstrekken)
- buigen is gevoelig ( vooral bij traplopen)
- aan de buitenkant van mijn knie veel last van 1 punt

Deze symptomen had ik ook bij mijn VKB toen die was afgescheurd maar ik weet niet zeker of dit algemene klachten zijn.
Weet iemand hier meer over zodat ik ongeveer weet wat ik van de week kan horen bij de fysio/ziekenhuis??

En zijn er mensen die zo een knie blessure hebben gehad? Zoja, is het dan verstandig om nog te gaan voetballen na zo een blessure (ik twijfel momenteel erg of ik door ga vanwege mijn knie).
 
Dit lijkt me een veel te ernstige blessure om via een forum raad te krijgen of te geven.
Ga zo snel mogelijk naar de dokter want better safe then sorry.
 
Afgescheurd?Dus je hebt nu geen kruisband, of ben je geopereerd?
 
Ben vorig jaar in Juni geopereerd en heb toen een nieuwe gekregen ( maar ik weet niet of die er nu nog zit).
Morgen ga ik naar de dokter maar ik heb aardig wat kans dat ik daar niks hoor vanwege het vochtgehalte in me knie.
 
Juni 2013?

De symptomen die je weergeeft duiden op een mogelijk nieuwe scheur. Instabiliteit en niet volledig kunnen strekken of veel pijn bij doorstrekken. Vocht hoeft niet perse maar het kan. Ik zou het goed laten nakijken en je rustig houden. Termijn voor sporthervatting bij ACL is 6 tot 9 maanden al kan je beter rekening houden met 9 maanden en meer als je competitief wil spelen op een degelijk niveau...
 
gvd dat zouo klote zijn :s
Zat nu op 7 maanden en mocht stoppen volgende maand ( omdat het zo goed ging ).
Ga vanmiddag even langs de fysio, hopelijk kan hij mijn slechte voorgevoel ontkrachten.
 
Schade aan de (buiten)meniscus wellicht? Wat zei de fysio?
 
Back
Naar boven