MuscleMeat

Kuurlog anavar vrouw

Bezoekers in dit topic

isabellebelle

Cool Novice
Lid geworden
20 dec 2015
Berichten
59
Waardering
60
Lengte
1m59
Massa
52kg
Vetpercentage
14%
Hai,

Ik heb besloten een kuurlog bij de houden over mijn eerste kuur anavar. Dit om verschillende redenen. Ik heb gemerkt dat er erg weinig te vinden is over het gebruik van anabolen door vrouwen, laat staan ervaringen. Tijdens mijn zoektocht vond ik een kuurlog van een andere vrouw en ik moet zeggen dat ik hier dolgelukkig mee was, ik vond het fijn om de ervaring van een vrouw te lezen, zo wist ik ook een beetje wat me eventueel te wachten stond, een prettige houvast. Omdat iedereen natuurlijk anders is zullen ook mijn ervaringen hiervan verschillen. Ik dacht dat het misschien nuttig is voor andere vrouwen om meerdere ervaringen te lezen, of voor mannen gewoon leuk. Verder vind ik het ook wel leuk om het op papier te zetten.

Ik zal me even kort voorstellen. Ik ben Isabelle, 25 jaar jong. Sinds september 2014 ben ik begonnen met trainen en al snel werd ik erg fanatiek, met name op het gebied van krachttraining. Sinds afgelopen februari speelt het idee van een wedstrijd in mijn hoofd, vanaf dat moment ben ik me ook meer bezig gaan houden met voeding, maar ik was zowel geestelijk als lichamelijk nog niet klaar voor een wedstrijd. Na de zomer heb ik dan toch de knoop doorgehakt, ik wil echt een wedstrijd gaan doen. Ik zal meedoen in de klasse bikini fitness :D Omdat ik inmiddels ook al door had dat ik hier zelf toch echt te weinig verstand van heb, heb ik een coach ingeschakeld en samen werken we naar mijn wedstrijd toe, die in maart plaats zal vinden. Ben nu dus lekker aan het bulken nog :)


Omdat ik afgelopen zomer tijdens het cutten heb gemerkt dat ik snel massa en kracht kwijtraak heb ik besloten om anavar te gaan gebruiken. 4 weken op, 4 weken af en daarna nog 6 weken op, ik start met een dosis van 5 mg, wellicht dat ik dit nog verhoog naar 10 mg, ligt er aan wat er gebeurd. Ook gebruik ik de anticonceptiepil erbij, voorheen was ik niet aan de pil dus hier ben ik zodra ik met de anavar startte ook mee begonnen.

Hieronder zal ik alles posten, mijn stats, voedselinname, etc. Ik claim absoluut geen expert te zijn op dit gebied en alles te weten, vragen en tips zijn altijd welkom!

Stats start:
Lengte: 159 cm
Gewicht: 52,6 kg
BF: 19,6%
Voedselinname:
2515 kcal
172 eiwit
248 carb
91 vet
Supplementen: visolie, multivitamine, creatine, BCAA
Anticonceptie: microgynon 30
Anavar 5 mg
Training: 6x per week kracht. 3x 15 mim cardio

(De stats hierboven zijn van mijn laatste weging/meting één week voordat ik met anavar begon)



Week 1 (8/12 - 14-12)
Allright, week 1 zit erop; ik vond het toch wel erg spannend. Het gekloot begon natuurlijk al met die tabletten die ik niet goed gehalveerd kreeg, haha, maar dat kwam uiteindelijk wel goed, oefening baart kunst he. De eerste dagen merkte ik niets, bij elk ding wat je anders voelt dan normaal denk je meteen dat het door de anavar komt. In de loop van de dagen dácht ik wel dat ik meer kracht had, maar ik denk dat dit ook wel een beetje een mindfuck is, omdat je verwacht dat je sterker gaat worden ofzo, I don't know, ik heb in ieder geval wel de hele week prima goed getraind :).
Omdat ik wel het een en ander las over maagklachten, neem ik mijn 5mg in de avond in met mijn laatste maaltijd voor het slapen. Naar ervaring ben ik namelijk altijd de lul als het over ditsoort bijwerkingen gaat, dus ik neem het zekere voor het onzekere.

Ik merk dat ik in de ochtenden wel eens wat misselijk ben, als ik eet gaat dit over. Ook ben ik heel typisch, in de namiddag rond een uur of 3 vaak misselijk, geen idee of dit door de anavar komt, het was me nog niet eerder opgevallen en nu ik er over nadenk...


Week 2 (15/12 - 21-12)

20/12
Aan het begin van de tweede week begon ik me toch wel echt anders te voelen, hormonen, jeej. Ik had het eerst niet echt door, maar het viel me ineens op dat ik vooral in de avonden me echt een beetje down voelde, alsof er iets dwars zat, ik wilde ook echt huilen, heel raar. Ook was mijn geduld ver te zoeken, snel geïrriteerd ook, ik voelde me echt een typische vrouw zo net tegen haar menstruatie, ik heb hier normaal echt geen last van. Rare bedoeling dit. Nu tegen het einde van de tweede week lijkt het weer wat rustiger, gelukkig, ik voelde me echt niet mezelf en dat was erg vervelend.
Heb afgelopen woensdag weer gemeten en gewogen, gewicht zit nu op 54.5 kilo en BF op 21% (my god... ik voel me zo dik he). Omdat ik toch wel erg veel gestegen was in vet hebben we wat carbs hier en daar geschrapt


21-12
Er schieten me natuurlijk steeds weer nieuwe dingen te binnen. Zoals martinuz ook zegt dat hij een een up stemming ervoer. Nu moet ik zeggen dat ik dat de afgelopen dagen ook wel heb gehad. Met vlagen voelde ik me echt super tof. Het stomme is ook wel dat ik me vooral tijdens het trainen goed voel, ik ben wel snel op m'n teentjes getrapt, maar somehow voel ik me toch beter dan de rest, erg eigenlijk. Ik weet niet of dit de anavar is? Of omdat ik gewoon een soort van "kick" ervaar dat ik dit nu doe ofzo, het is een apart iets.

Week 3 + 4
Het is alweer even geleden, maar om eerlijk te zijn had ik ook weinig bijzonders te melden, en ik heb het belachelijk druk gehad. Ik ben nu inmiddels gestopt met de anavar, heb 4 weken 5mg gebruikt, en nu heb ik een pauze van 4 weken (3 weken en 5 dagen).
Ik heb de laatste weken eigenlijk nauwelijks last van bijwerkingen gehad. Tegen het einde van week 2/begin week 3 heb ik even last gehad van het verliezen van haren, hoewel ik naar mijn idee altijd wel redelijk wat haren verlies, leek het nu meer, dit was eind week 3 ook weer weg. Ik heb nu wel wat last van een beetje acné, niet heel dramatisch, maar dit kan ook goed door m'n menstruatie komen. Verder heb ik me helemaal prima gevoeld, de emotionele gevoelens die ik ervoer heb ik geen last meer van gehad. Wel was ik nog steeds wat sneller boos om soms de meest achterlijke dingen.


Hieronder een overzicht van mijn stats, ik pas dit iedere week aan, je hoeft dus niet het hele topic door te spitten :)
________________
3-12:
gewicht: 52.6
BF: 19.6%

(vanaf 8-12 start anavar)

Inname vanaf weging:
2515 kcal
172 eiwit
248 carb
91 vet
________________
16-12:
(gebruik anavar)
gewicht: 54.5
BF: 21.2%

Inname vanaf weging:
kcal 2107
eiwit 158
carb 177
vet 85
________________
29-12:
(gebruik anavar t/m 4-1)
gewicht: 53.9
BF: 20%

Inname vanaf weging:
kcal 1774
eiwit 151
carb 162
vet 52
+ cardio 5x 45 min na training
________________
7-1:
(geen anavar)
gewicht: 54.7
BF: 18%

Inname vanaf weging:
kcal: 1877
eiwit: 210
carb: 146
vet: 48
+ cardio 5x 45 min na training
________________
14-1
(geen anavar)
gewicht: 53.9
BF: 17%

Inname vanaf weging
kcal: 1680
eiwit: 181
carb: 151
vet: 38
+ cardio 5x 45 min na training (in de loop van de week gestart met fasted cardio)
________________
21-1
(geen anavar)
gewicht: 53.3
BF: 16,5%

Inname vanaf weging:
om de dag een eiwitdag

gewone dag:
kcal: 1680
eiwit: 181
carb: 151
vet: 38

eiwitdag:
kcal: 1372
eiwit: 193
carb: 69
vet: 40

+ cardio 5x 45 min op nuchtere maag

28-1
(geen anavar)
gewicht: 52.4
BF: 15.6%

Inname vanaf weging:
Om de dag eiwitdag:

gewone dag:
kcal: 1587
eiwit: 197
carb: 113
vet: 42

eiwitdag:
kcal: 1372
eiwit: 193
carb: 69
vet: 40

+ 5x 45 min cardio op nuchtere maag

4-2
(5 mg anavar vanaf 30-1)
Gewicht: 52.4
BF: 15%

Inname vanaf weging
2 dagen eiwitdag - 1 gewone dag

gewone dag:
kcal: 1623
eiwit: 197
carb: 120
vet: 42
eiwitdag:

kcal: 1372
eiwit: 193
carb: 69
vet: 40

+ 5x 45 min cardio op nuchtere maag

11-2
(anavar verhoogd naar 10 mg vanaf 6-2)
Gewicht: 52.4
BF: 14.5%

Inname vanaf weging:
2 eiwitdagen - 1 gewone dag

Gewone dag:
Kcal: 1522
Eiwit: 186
Vet: 36
Carb: 118

Eiwitdag:
Kcal: 1187
Eiwit: 181
Vet: 34
Carb: 48
Cardio 6x 45 min op nuchtere maag

18-2
(10 mg anavar)
Gewicht: 52.5 kg
BF: 13.7%

Inname vanaf weging:
2 dagen gewoon 5 dagen lowcarb

Gewone dag:
Kcal: 1522
Eiwit: 186
Vet: 36
Carb: 118


Eiwitdag:
Kcal: 1187
Eiwit: 181
Vet: 34
Carb: 48

Cardio 6x 60 min op nuchtere maag

25-2
(10 mg anavar + 4 dagen spironolacton)
Gewicht: 51.9 kg
BF: 11.8%








Ik wil wel graag ivm werk enzo anoniem blijven, maar ik zal proberen of ik het voor elkaar krijg progress-foto's te maken en te posten.

Liefs, Isabelle
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de belangstelling voor jouw log voor veel vrouwen groot zal zijn, omdat er hier nauwelijks vrouwen zijn die hun ervaring hebben vastgelegd in een publiek log.

Voor mij als man was het eerste dat me opviel dat de anavar bij jou in de eerste instantie een down stemming veroorzaakte, terwijl het bij mij een subtiele up stemming bracht, die me heel goed naar mn eigen lichaam deed luisteren. Veel plezier en succes, en ben benieuwd naar het vervolg van je kuur. :-)



 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goed voor andere vrouwen die interesse hebben in aas.

Zeker verder blijven posten.Zeer informatief voor anderen.
 
Ik lees mee.
Denk dat velen dat zullen doen zonder dat te melden....
 
  • Like
Waarderingen: REJ
Altijd interessant omdat vele vrouwn niet eerlijk/open hierover zijn.

Zal volgen.

Ik zie nergens je lengte staan?
Wedstrijd in welke klasse?

Elke apotheek kan je een pillen Snijder halen, scheelt veel ge-kut.
 
Ohhh echt leuk al die reacties :) fijn dat iedereen zo positief reageert, was bang voor een hoop negatieve reacties...
Mijn lengte is 159, en ik ga meedoen in de klasse bikini fitness, zal het even aanpassen!
 
Altijd interessant omdat vele vrouwn niet eerlijk/open hierover zijn.

Zal volgen.

Ik zie nergens je lengte staan?
Wedstrijd in welke klasse?

Elke apotheek kan je een pillen Snijder halen, scheelt veel ge-kut.

Lengte is 159, klasse bikini fitness. Klopt ja die pillensnijder tipte een vriend van me ook al, binnenkort toch maar eens langsgaan :)
 
Ik volg ook. Interessant voor velen om te zien hoe deze kuur je vergaat.

Waarom 4 weken op, 4 weken af en dan nog eens 6 weken? Wat is de denkwijze hierachter? Ik heb helemaal geen verstand van AAS, dus misschien een domme vraag, maar zou het graag uitgelegd zien :)

Doordat je ook nu pas begonnen bent met de anticonceptiepil zal je in een hormonale rollercoaster zitten. Dat kan de reden zijn dat je je down voelt en wilt huilen. Het zijn hormonen waar je lichaam aan moet wennen en dat resulteert vaak in schommelingen in je humeur. Zal na een paar weken wel gesetteld zijn hoor.

Ik denk dat wanneer je de anavar begint te voelen je je gauw vrolijker enz. voelt. Althans volgens mij voelt het gros zich altijd beter, sterken, fitter, vrolijker enz. op AAS.

Hopelijk hou je het loggen vol, ik ben erg benieuwd.. Voor en na foto's zouden ook wel erg cool zijn!
 
Ik volg ook. Interessant voor velen om te zien hoe deze kuur je vergaat.

Waarom 4 weken op, 4 weken af en dan nog eens 6 weken? Wat is de denkwijze hierachter? Ik heb helemaal geen verstand van AAS, dus misschien een domme vraag, maar zou het graag uitgelegd zien :)

Doordat je ook nu pas begonnen bent met de anticonceptiepil zal je in een hormonale rollercoaster zitten. Dat kan de reden zijn dat je je down voelt en wilt huilen. Het zijn hormonen waar je lichaam aan moet wennen en dat resulteert vaak in schommelingen in je humeur. Zal na een paar weken wel gesetteld zijn hoor.

Ik denk dat wanneer je de anavar begint te voelen je je gauw vrolijker enz. voelt. Althans volgens mij voelt het gros zich altijd beter, sterken, fitter, vrolijker enz. op AAS.

Hopelijk hou je het loggen vol, ik ben erg benieuwd.. Voor en na foto's zouden ook wel erg cool zijn!

Zou ook wel willen weten waarom die 4 weken op 4 weken af en dan nog eens 6 weken.Ik ken niets van AAS btw :)
 
Ik volg ook, leuk dat je er een logje van bij houdt!
 
Zou ook wel willen weten waarom die 4 weken op 4 weken af en dan nog eens 6 weken.Ik ken niets van AAS btw :)

Het moment dat ik begon met anavar was het nog 14 weken tot aan de wedstrijd (13 weken en 6 dagen om precies te zijn). 14 weken aan de anavar is te lang, zeker voor een vrouw. Aangeraden wordt voor een vrouw 4 tot 6 weken te gebruiken (volgens mijn coach), ook is het verstandig de periode die je gebruikt ook weer te stoppen, dus 4 weken gebruiken is 4 weken rust. Ook heb je voor zover ik weet ongeveer 4 weken nodig voordat je lichaam weer alles op orde heeft.
Zoals ik hierboven in mijn eerste post ook zei, ik claim geen expert te zijn, alles wat ik doe in overleg met mijn coach en op zijn aanraden.
 
Het moment dat ik begon met anavar was het nog 14 weken tot aan de wedstrijd (13 weken en 6 dagen om precies te zijn). 14 weken aan de anavar is te lang, zeker voor een vrouw. Aangeraden wordt voor een vrouw 4 tot 6 weken te gebruiken (volgens mijn coach), ook is het verstandig de periode die je gebruikt ook weer te stoppen, dus 4 weken gebruiken is 4 weken rust. Ook heb je voor zover ik weet ongeveer 4 weken nodig voordat je lichaam weer alles op orde heeft.
Zoals ik hierboven in mijn eerste post ook zei, ik claim geen expert te zijn, alles wat ik doe in overleg met mijn coach en op zijn aanraden.

Thanks voor je reactie.

Misschien kan onze aasgoeroe Galen bevestigen dat jij/je coacht het juist heeft (niet dat ik je niet geloof, maar om verwarring/verspreiding van onjuistheden te voorkomen)?
 
Thanks voor je reactie.

Misschien kan onze aasgoeroe Galen bevestigen dat jij/je coacht het juist heeft (niet dat ik je niet geloof, maar om verwarring/verspreiding van onjuistheden te voorkomen)?

Galen gaat er idd meer over weten.Mij leek het gewoon beetje veel op korte tijd.Maar ik ken er niet veel van.
 
In. Misschien ook wel interessant voor Cools

Vraag die iedereen afvraagt, worden er ook progressie pics bijgehouden/gepost
 
Thanks voor je reactie.

Misschien kan onze aasgoeroe Galen bevestigen dat jij/je coacht het juist heeft (niet dat ik je niet geloof, maar om verwarring/verspreiding van onjuistheden te voorkomen)?
Lengte van een AAS-kuur bij vrouwen wordt met name bepaald door de doelen en daarbij het optreden van androgene (vermannelijkende) effecten. De ene heeft daar met een lage dosering na enkele weken last van, de ander zelfs na maanden niet. Dus in principe is er geen tijdsduur die de 'norm' is. Dat gezegd hebbende is 4-6 weken als tijdsduur, van tevoren al bepalen, nogal onzin. De periode die je gebruikt ook als periode aanhouden dat je moet stoppen is nog grotere zever.
 
Lengte van een AAS-kuur bij vrouwen wordt met name bepaald door de doelen en daarbij het optreden van androgene (vermannelijkende) effecten. De ene heeft daar met een lage dosering na enkele weken last van, de ander zelfs na maanden niet. Dus in principe is er geen tijdsduur die de 'norm' is. Dat gezegd hebbende is 4-6 weken als tijdsduur, van tevoren al bepalen, nogal onzin. De periode die je gebruikt ook als periode aanhouden dat je moet stoppen is nog grotere zever.

Okay, even voor mijn duidelijkheid.. De lengte van een AAS-kuur bij vrouwen hangt af van de vrouw en of zij wel of niet cared dat er androgene effecten optreden? Dus als die effecten bijv. minimaal zijn kun je gerust 20 weken achter elkaar kuren. En heeft dat dan nog nut? Heeft dit andere (gezondheids)gevolgen? Daarnaast is het vooraf bepalen van de tijdsduur volgens jou onzin, dus je moet gewoon gaan met de flow en stoppen bijv. wanneer de androgene effecten te heftig worden, of wat?

En voor wat betreft je offtijd, is dan een kwestie van luisteren naar je lichaam?

Wat is jouw algemene advies daarin?
 
Nooit kuren als vrouw zijnde of je moet echt wedstrijden willen draaien en dan heb ik het niet over D wedstrijdje en klaar.
 
Okay, even voor mijn duidelijkheid.. De lengte van een AAS-kuur bij vrouwen hangt af van de vrouw en of zij wel of niet cared dat er androgene effecten optreden?
Nou, ik ga er eigenlijk vanuit dat alle vrouwen daar wel om caren. Dus in principe stoppen zodra je stem verandert, je clitoris verandert in een piemel, etc.

Dus als die effecten bijv. minimaal zijn kun je gerust 20 weken achter elkaar kuren. En heeft dat dan nog nut?
Ja, en dat heeft gewoon nog nut.

Heeft dit andere (gezondheids)gevolgen?
Ja, zelfde riddeltje als voor mannen wat betreft een verhoogd risico op cardiovasculaire aandoeningen. Het staat alleen wel in verhouding met de dosering; mannen kunnen grammen per week wegspuiten, terwijl een vrouw nog geen fractie van dat gaat trekken omdat de androgene effecten limiterend zijn, en niet zo zeer de gezondheidseffecten.

Daarnaast is het vooraf bepalen van de tijdsduur volgens jou onzin, dus je moet gewoon gaan met de flow en stoppen bijv. wanneer de androgene effecten te heftig worden, of wat?
Ja, of wanneer het niet meer strookt met je doelen (dus als je te groot wordt bijv.).

En voor wat betreft je offtijd, is dan een kwestie van luisteren naar je lichaam?
Binnen enkele weken is doorgaans je cyclus weer hersteld, en van daaruit is het helemaal aan jezelf of je weer on gaat. Heb je tijdens je kuur androgene bijwerkingen opgelopen? Dan zul je waarschijnlijk wel nog wat langer off willen zijn om te kijken of deze nog omkeerbaar zijn. Als dit niet het geval is, dan is het gewoon de afweging of het je gezondheid waard is (verhoogd risico op cardiovasculaire aandoeningen blijft staan, net als bij mannen). Voor die enkeling die redelijk hoge doseringen trekt en orale AAS neemt zit je ook met hepatotoxiciteit natuurlijk.

Wat is jouw algemene advies daarin?
Bovenstaand.

Nooit kuren als vrouw zijnde of je moet echt wedstrijden willen draaien en dan heb ik het niet over D wedstrijdje en klaar.
En dit is iets waar ik me in veel gevallen in kan vinden. Het fysiek dat de meeste vrouwen willen bereiken ligt doorgaans toch wel binnen handbereik van het natuurlijke.
 
Nou, ik ga er eigenlijk vanuit dat alle vrouwen daar wel om caren. Dus in principe stoppen zodra je stem verandert, je clitoris verandert in een piemel, etc.


Ja, en dat heeft gewoon nog nut.


Ja, zelfde riddeltje als voor mannen wat betreft een verhoogd risico op cardiovasculaire aandoeningen. Het staat alleen wel in verhouding met de dosering; mannen kunnen grammen per week wegspuiten, terwijl een vrouw nog geen fractie van dat gaat trekken omdat de androgene effecten limiterend zijn, en niet zo zeer de gezondheidseffecten.


Ja, of wanneer het niet meer strookt met je doelen (dus als je te groot wordt bijv.).


Binnen enkele weken is doorgaans je cyclus weer hersteld, en van daaruit is het helemaal aan jezelf of je weer on gaat. Heb je tijdens je kuur androgene bijwerkingen opgelopen? Dan zul je waarschijnlijk wel nog wat langer off willen zijn om te kijken of deze nog omkeerbaar zijn. Als dit niet het geval is, dan is het gewoon de afweging of het je gezondheid waard is (verhoogd risico op cardiovasculaire aandoeningen blijft staan, net als bij mannen). Voor die enkeling die redelijk hoge doseringen trekt en orale AAS neemt zit je ook met hepatotoxiciteit natuurlijk.


Bovenstaand.


En dit is iets waar ik me in veel gevallen in kan vinden. Het fysiek dat de meeste vrouwen willen bereiken ligt doorgaans toch wel binnen handbereik van het natuurlijke.

Dankjewel voor je duidelijke reactie. Ik denk dat velen hier iets aan hebben ;)
 
Back
Naar boven