XXL Nutrition

Last van bovenrug (net onder schouderbladen, wervelkolom gebied) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kaluro

Trust the process.
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
17 jun 2007
Berichten
5.380
Waardering
1.891
Lengte
1m92
Massa
98kg
Vetpercentage
12%
Ik heb sinds een week of 2 last van mijn bovenrug.
Als ik mijn schouderbladen naar elkaar toe doe en mijn hand naar mn rug beweeg(richting onderkant trapezius) krijg ik een harde steek in zeg maar het middelste gedeelte van mijn rug, net onder mijn schouderbladen.

ook als ik bankdruk, benen op de grond en dus een lichte holling in mijn rug(kont wel op het bankje natuurlijk ), en de stang van de houder aftil, dan voel ik ook echt zware steken op de hierboven genoemde plek.

Tijdens workouts helemaal niks gevoeld, alleen toen ik de ovlgende dag wakker werd en me strekte(en daarbij redelijk holle rug maakte) voelde ik opeens die steek.. ik had zoiets van 'mhmm zal wel' maar het is nu nog steeds niet weg.

De steken zijn echt precies in het midden van mijn rug, net onder de schouderbladen.. zeg maar waar de wervelkolom loopt.
Enige info welkom!

Edit: in normale zithouding heb ik nergens last van, ook tjidens het lopen niet.

ik heb wel zeer snel vooruitgang geboekt qua deadlift gewicht (ik zit momenteel op rippetoe)(techniek is goed, ik hou een rechte rug gedurende de hele beweging), dus misschien dat er een spier het niet bij kon houden?

ik verdachtte eerst mijn trapezius maar als ik shrug of upright rows doe dan voel ik totaal geen steken.
ook tijdens het deadliften voel ik verder geen pijn en/of steken.
 
Laatst bewerkt:
Kan je geen advies geven... die steken waar je het over hebt komen bij mij ook af en toe voor tijdens het (flat) bankdrukken, hou er echter niks aan over. Ben benieuwd naar reacties...
 
heb het ook aan de linkerkant, ook benieuwd naar reacties :)
 
Gast ga gewoon naar de fysio als het al langer dan 2 weken duurt. Zit wss gewoon iets vast. Iets wat de fysio zo gepiept heeft.
 
ik zou eerder naar een manueel therapeut gaan.
 
Heb momenteel hetzelfde en ga deze week naar de chiropractor.
Ik denk dat het komt door eenzijdige belasting van de voorste schouderspieren.
In mijn geval heb ik enorm veel military presses gedaan en bench press.Maar ik hoor het wel van de chiro.Je mag dit niet langer laten duren dan enkele dagen want op de lange termijn lijdt dit tot meer schade in de betreffende gewrichten.
 
heb je bij je schouder bladen een kromming in je wervelkolom? dat kan nog weleens klachten geven.

Ik zou een goede manueel/sport fysiotherapeut zoeken als ik jou was.
 
Kan ook zijn dat je rhomboids zijn overbelast, ik had soort gelijke klachten.
 
Kan ook zijn dat je rhomboids zijn overbelast, ik had soort gelijke klachten.
deze bevind zich niet onder het schouderblad.

ook als ik bankdruk, benen op de grond en dus een lichte holling in mijn rug(kont wel op het bankje natuurlijk ), en de stang van de houder aftil, dan voel ik ook echt zware steken op de hierboven genoemde plek.
serratus anterior misschien maar dit is echt niet te zeggen via internet.
ga naar een dokter of fysiotherapeut
 
hmm ik heb een dergelijk iets. Over het algemeen voel ik er weinig van maar als ik moet hoesten dan voel ik een stekende pijn net onder mijn rechter schouderblad.
 
Back
Naar boven