1. Welkom!

Bodybuilding.nl is een Nederlands-Vlaams forum voor iedereen die interesse heeft in krachtsport, bodybuilding of fitness, of gewoon wat aan zijn of haar gezondheid wilt doen. Je zal je eerst moeten aanmelden als je berichten wilt plaatsen. Klik op de rode button hieronder om verder te gaan. Als je berichten wilt bekijken kies dan een subforum uit de lijst hieronder.

Aanmelden is GRATIS! Er zijn honderden extra opties beschikbaar voor aangemelde leden, en het duurt slechts 30 seconden of minder!

"Ik kijk hier ook nog niet zo lang rond, en ben nog niet zo gek lang met de sport bezig. Ik heb ervaren dat je hier echt goed geholpen wordt." Mich Lees het bericht

Snel, eenvoudig en gratis

Last van bovenrug (net onder schouderbladen, wervelkolom gebied)

Discussie in 'Herstel en blessures' gestart door kaluro, 8 apr 2009.

1. kaluro

kaluro I AM the one who knocks. Elite Member

Leuk Bevonden:
    1.572
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m92
    Massa:
    90kg
    Vetpercentage:
    12%
    Ik heb sinds een week of 2 last van mijn bovenrug.
    Als ik mijn schouderbladen naar elkaar toe doe en mijn hand naar mn rug beweeg(richting onderkant trapezius) krijg ik een harde steek in zeg maar het middelste gedeelte van mijn rug, net onder mijn schouderbladen.

ook als ik bankdruk, benen op de grond en dus een lichte holling in mijn rug(kont wel op het bankje natuurlijk ), en de stang van de houder aftil, dan voel ik ook echt zware steken op de hierboven genoemde plek.

Tijdens workouts helemaal niks gevoeld, alleen toen ik de ovlgende dag wakker werd en me strekte(en daarbij redelijk holle rug maakte) voelde ik opeens die steek.. ik had zoiets van 'mhmm zal wel' maar het is nu nog steeds niet weg.

De steken zijn echt precies in het midden van mijn rug, net onder de schouderbladen.. zeg maar waar de wervelkolom loopt.
    Enige info welkom!

Edit: in normale zithouding heb ik nergens last van, ook tjidens het lopen niet.

ik heb wel zeer snel vooruitgang geboekt qua deadlift gewicht (ik zit momenteel op rippetoe)(techniek is goed, ik hou een rechte rug gedurende de hele beweging), dus misschien dat er een spier het niet bij kon houden?

ik verdachtte eerst mijn trapezius maar als ik shrug of upright rows doe dan voel ik totaal geen steken.
    ook tijdens het deadliften voel ik verder geen pijn en/of steken.

Laatst bewerkt: 20 apr 2009
  2. Ken

Ken Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Kan je geen advies geven... die steken waar je het over hebt komen bij mij ook af en toe voor tijdens het (flat) bankdrukken, hou er echter niks aan over. Ben benieuwd naar reacties...

3. Merauder

Merauder Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m87
    heb het ook aan de linkerkant, ook benieuwd naar reacties :)

4. 08Dennis08

08Dennis08 Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    92
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    67kg
    Vetpercentage:
    11%
    Gast ga gewoon naar de fysio als het al langer dan 2 weken duurt. Zit wss gewoon iets vast. Iets wat de fysio zo gepiept heeft.

5. rusher

rusher Freaky Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    28
    Geslacht:
    Man
    ik zou eerder naar een manueel therapeut gaan.

6. borninawonder

borninawonder Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    10
    Geslacht:
    Man
    Heb momenteel hetzelfde en ga deze week naar de chiropractor.
    Ik denk dat het komt door eenzijdige belasting van de voorste schouderspieren.
    In mijn geval heb ik enorm veel military presses gedaan en bench press.Maar ik hoor het wel van de chiro.Je mag dit niet langer laten duren dan enkele dagen want op de lange termijn lijdt dit tot meer schade in de betreffende gewrichten.

7. Interwise

Interwise Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    30
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    95kg
    Vetpercentage:
    12%
    heb je bij je schouder bladen een kromming in je wervelkolom? dat kan nog weleens klachten geven.

Ik zou een goede manueel/sport fysiotherapeut zoeken als ik jou was.

8. Anoniem_1987_2

Anoniem_1987_2 Freaky Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    41
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m92
    Massa:
    94kg
    Vetpercentage:
    12%
    Kan ook zijn dat je rhomboids zijn overbelast, ik had soort gelijke klachten.

9. cuda

cuda Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    32
    Geslacht:
    Man
    deze bevind zich niet onder het schouderblad.

serratus anterior misschien maar dit is echt niet te zeggen via internet.
    ga naar een dokter of fysiotherapeut

10. kwaker

kwaker Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m87
    Massa:
    77kg
    Vetpercentage:
    8%
    hmm ik heb een dergelijk iets. Over het algemeen voel ik er weinig van maar als ik moet hoesten dan voel ik een stekende pijn net onder mijn rechter schouderblad.

Deel Deze Pagina