Fitness Seller

Last van onderste ribben na afvallen

Bezoekers in dit topic

FatBasterd

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
28 sep 2016
Berichten
933
Waardering
657
Lengte
1m86
Massa
90kg
Vetpercentage
30%
Goedemorgen allemaal!

Ik zal mijn verhaal even heel kort houden.

Ik ben een man van 31 van 82 kilo, 1.86m en een vp van rond de 15 1/2
Ik kom bij 102 kilo vandaan met een hoger vp.

Kort samengevat ben ik droger en lichter dan ik ooit geweest ben. Nu is het zo dat mijn onderste ribben eigenlijk buiten mijn borstkas en buik steken (is niet helemaal waar, maar even voor de beeldvorming).

Het probleem is nu dat wanneer ik in mijn bed lig en ik draai of op mijn zij lig ik met deze ribben in het matras lig. Door de druk hiervan is een en ander al een aantal weken gekneusd en beursis.

Zijn er meer mensen die dit hebben? Hoe los je dit op? Ik was niet van plan om er weer vet over heen te kweken eigenlijk :)

Alvast bedankt!
 
Uhhh, ik kan me hier niet echt een voorstelling bij maken maar het klinkt als iets om even mee naar de huisarts te gaan.
 
Als je morgen een been breekt... Dan hoef je niet iedere dag 21 pannenkoeken en 4 everzwijnen te eten om dit te laten herstellen. Niet alles komt omdat je bent afgevallen.
 
Hoe je je ribben kan kneuzen door op een matras te liggen snap ik niet. Pijnlijk door er op te liggen kan ik nog volgen,maar gekneusd.

Gekneusde ribben 4-6 weken om te genezen. Ben nog steeds herstellende hiervan.Bij mij kwam het door hard te vallen met de fiets.

Wie heeft vastgesteld dat ze gekneusd zijn?

En 15% is een vrij normaal vp.
 
Bedankt voor de vlotte reacties. Ik heb zelf de diagnose gesteld dat ze gekneusd zijn. Hiermee bedoel ik eigenlijk een irritatie van het beenvlies (vermoed ik), maar wou het niet te ingewikkeld maken (maar ik begrijp dat ik dat juist wel gedaan heb :)). Het gaat ook echt om de uiteinden.

En nee, het een heeft niet per definitie met het ander te maken, maar in dit specifieke geval dus wel.
 
Bedankt voor de vlotte reacties. Ik heb zelf de diagnose gesteld dat ze gekneusd zijn. Hiermee bedoel ik eigenlijk een irritatie van het beenvlies (vermoed ik), maar wou het niet te ingewikkeld maken (maar ik begrijp dat ik dat juist wel gedaan heb :)). Het gaat ook echt om de uiteinden.

En nee, het een heeft niet per definitie met het ander te maken, maar in dit specifieke geval dus wel.

Als de ribben echt gekneusd zijn dan weet je het wel :)

Kan alleen maar denken aan terug vetter worden of een andere matras :)
 
  • Like
Waarderingen: 040B
johnyjordaan

Tja, ik zou dan toch voor optie 2 gaan :)

Het is ook niet meteen iets waar ik me heel erg veel zorgen om maak, alleen het is echt heel vervelend. Wanneer ik mn overhemd in mn broek trek dan verneem ik het al over mn ribben. Wellicht dat het met de tijd beter wordt. Ik geef het nog even tot het einde van dit jaar.

Ik dacht gewoon even te vragen of meer mensen dit hadden en of dit "even snel" op te lossen is.

Bedankt.
 
Als de ribben echt gekneusd zijn dan weet je het wel :)

Kan alleen maar denken aan terug vetter worden of een andere matras :)
Gekneusde ribben merk je wel. Dan had je waarschijnlijk al bij de dokter gezeten ipv hier te posten.

Het kan inderdaad wel zijn dat je met je lagere vetpercentage meer last hebt van een oncomfortabel matras!
 
Mijn man is 27 kg afgevallen en ervoer hetzelfde. Liggen was gevoelig geworden omdat je nu eenmaal gewend was aan het vetlaagje op je botten.
Als je wat meer spek hebt ligt een matras al sneller goed dan wanneer je minder spek hebt. Het is ook een beetje een kwestie van wennen of mogelijk een iets andere houding met slapen.
 
Mijn man is 27 kg afgevallen en ervoer hetzelfde. Liggen was gevoelig geworden omdat je nu eenmaal gewend was aan het vetlaagje op je botten.
Als je wat meer spek hebt ligt een matras al sneller goed dan wanneer je minder spek hebt. Het is ook een beetje een kwestie van wennen of mogelijk een iets andere houding met slapen.

Andere houdingen met slapen gaat moeilijk worden. In je slaap draai je toch naar een bepaalde houding.
 
Andere houdingen met slapen gaat moeilijk worden. In je slaap draai je toch naar een bepaalde houding.
Dat klopt.. maar in je slaap draai je ook verder als een houding gevoelig wordt. Dat is een automatische reflex van je lichaam.
Ik heb zelf wel eens een paar ribben gekneusd... je weet niet hoe je moet liggen van de pijn en slaapt slecht. Maar op een gegeven moment slaap je toch en dan lig je toch op een of andere manier minder "pijnlijk" zeg maar. Althans dat is mijn ervaring.
 
Dat klopt.. maar in je slaap draai je ook verder als een houding gevoelig wordt. Dat is een automatische reflex van je lichaam.
Ik heb zelf wel eens een paar ribben gekneusd... je weet niet hoe je moet liggen van de pijn en slaapt slecht. Maar op een gegeven moment slaap je toch en dan lig je toch op een of andere manier minder "pijnlijk" zeg maar. Althans dat is mijn ervaring.

dat is niet mijn ervaring :)
 
marina1975

kijk, hier was ik naar op zoek :)

Wat heeft je man hier mee gedaan? Of is het echt een kwestie van "wennen"
 
Op zich heeft mijn man er niet veel mee gedaan. Wij hadden in die tijd een waterbed.. die was aan vervanging toe. We zijn overgegaan op traagschuim en hij heeft er geen last meer van. Overigens.. ik ben zelf te skinny en heb dus ook last van bepaalde plekken met liggen. (heupen). Maar ook dat is met de traagschuimmatrassen over gegaan. Ligt perfect. Maar mijn man geeft zelf wel aan dat hij eerst even moest wennen.
Waar hij vooral aan moest wennen was koude voeten... Daar heeft ie last van sinds hij zoveel afgevallen is.
 
ik heb lekker warme voeten want ben ook gestopt met roken :) Ik trainde in een ver verleden tot 28 uur per week en toen ik gestopt ben deed ik voornamelijk aan roken zuipen en vreten. Als brave huisvader heb ik dat allemaal aan de kant gelegd en zit nu weer op tien uur. Maar soms... :)
 
Back
Naar boven