Fitness Seller

Voetbal Compilaties & Trivia

Bezoekers in dit topic

The table below show the only seven players who have won all international tournaments recognised by UEFA[14] and FIFA(chronological order).

Footballer European Champions' Cup/
Champions League
Cup Winners' Cup UEFA Cup[12] Super Cup Intercontinental Cup
23px-Flag_of_Italy.svg.png
Gaetano Scirea 1985Juventus 1984Juventus 1977Juventus 1984Juventus 1985Juventus
23px-Flag_of_Italy.svg.png
Antonio Cabrini 1985Juventus 1984Juventus 1977Juventus 1984Juventus 1985Juventus
23px-Flag_of_Italy.svg.png
Stefano Tacconi 1985Juventus 1984Juventus 1990Juventus 1984Juventus 1985Juventus
23px-Flag_of_Italy.svg.png
Sergio Brio 1985Juventus 1984Juventus 1990Juventus 1984Juventus 1985Juventus
23px-Flag_of_the_Netherlands.svg.png
Arnold Mühren 1973Ajax 1987Ajax 1981Ipswich Town 1973Ajax 1972Ajax
23px-Flag_of_the_Netherlands.svg.png
Danny Blind 1995Ajax 1987Ajax 1992Ajax 1995Ajax 1995Ajax

Scholletje :rocker2:
 

De Europacup II vind ik interessanter qua concept dan de UEFA Cup/Europa League. Jammer dat financieel gewin boven het sportieve gaat, waarvan het EK en WK de laatste slachtoffers zijn.
 

Strunz! :mad:
 
  • Like
Waarderingen: mat
De vraag is: was van Gaal wel een absolute top trainer?
 
Ik vind van wel. Kan je wel scharen in het rijtje van Happel, Goethals, Trappatoni, Beckenbauer en Zagallo. Big Phil is geen toptrainer.
 
Wie? Fergie?

:lol:
 
Op basis van het aantal gewonnen competities en bekers is hij is de succesvolste trainer aller tijden.
 
League cup heb je volgens mij niet in andere grote voetballanden. Zo zou dacht ik Giggs ook meer prijzen hebben gewonnen dan Xavi en Iniesta.
 
League cup heb je volgens mij niet in andere grote voetballanden. Zo zou dacht ik Giggs ook meer prijzen hebben gewonnen dan Xavi en Iniesta.

Daar had ik nog niet bij stilgestaan. In Duitsland hadden ze wel even de Ligapokal. Daar heeft Kahn er zes van op zijn palmares staan.
 
De vraag is: was van Gaal wel een absolute top trainer?

Heeft toch bijzonder goed gepresteerd met teams die hij vanaf de grond moest opbouwen. Laten we anders stellen, zou Ajax in de jaren '90 ook CL en wereldbeker hebben gepakt zonder v Gaal? AZ kampioen hebben gemaakt en nog het meest bijzondere wie anders had dit matige Nederlands elftal bijna in de finale van een wk gekregent?

Nog nooit heb ik op een wk zo'n trainer gezien met zo veel invloed als vGaal. Keuzes met ontzettend veel risico op eeuwenlang gezeik (5 verdedigers in Oranje is in geen 100 jaar eerder gebeurd) ,(2 backs wisselen voor Dirk Kuyt) ,( de keeper wisselen voor een penaltyserie).

Zijn enige grote smet is het missen van het WK in 2002, maarja als je er alles aan doet maar je spelers willen gewoon niet ben je machteloos. En zijn laatste jaar bij utd. maar zie hoe het nu gaat, exact hetzelfde.
Als vGaal geen toptrainer is dan vraag ik me af welke namen dat dan wel zijn.
 
Back
Naar boven