Fitness Seller

leverklachten

Bezoekers in dit topic

hardbody

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
20 jan 2004
Berichten
799
Waardering
4
Lengte
1m79
Massa
101kg
Vetpercentage
7%
hoe weet je nou dat je lever overblast is,ik bedoel wat zijn de signalen van een zieke lever?Hoe merk je dat,krijg je pijn in je zij ofzo?En wat gebeurd er precies met je lever als die het niet meer aan kan?En bestaat zoiets als leverkramp?
 
Dan kan je huid oa een gele kleur krijgen (geelzucht) doordat het billirubine dan niet meer afgebroken kan worden. Ook veranderingen in je cholesterol wat je later pas merkt als je aderen dicht slippen.
 
Dan is het al laat denk ik,en hoe verloopt het herstel proces dan,wordt je opgenomen in het ziekenhuis voor een operatie of krijg je medicijnen van de dokter?Gaat geelzucht wel vanzelf over als je stopt met AS gebruik?Hoe zit het met de leverfuncties achteraf,kan de lever weer normaal funtioneren nadat je hersteld bent?
 
- Geel zucht. ( Geele ogen en huid)
- Je houd heel veel vocht vast.
- Huid uitslag
- Bloed ophopingen
 
nasty^PhysIc zei:
- Huid uitslag
- Bloed ophopingen

zie je idd bij heel veel alcoholisten
 
Witte ontlasting(en daar bedoel ik dus je drol mee)
 
Lever-'stoten'.

Korte pijnscheuten vanuit je maagstreek.
 
kun je laten testen door je lever enzymen te testen ALAT en ASAT en nog een maar ff naam kwijt. als die enzymen verhoogd zijn is je lever opt moment niethelemaal goed. maar lever is meestal naar 1 a 2 weeken weer helemaal hersteld. of je moet wel heeel gek doen.
 
idd, volgens mij moet je wel erg ver gaan wil je je lever zwaar beschadigen.
 
als je leverproblemen hebt, merk je dat ten eerste omdat je dikwijls moe bent en lusteloos en zeker niet omdat je pijn hebt. en hier spreek ik ook uit ervaring want ik ben 15 jaar leverpatient geweest. geel zijn komt maar weinig voor. en als je dan zeker wil zijn moet je je leverwaarden met een bloedtest laten testen. dit is de enige test en daarna een biopsie van de lever. één van mijn beste vrienden heeft pas na 20 jaar ontdekt dat hij hepatitis c had. ik had het na vijf jaar ontdekt. wij hebben dat samen opgelopen destijds waarschijnlijk toen we op dezelfde dag een tattoo laten zetten hebben. buiten moe zijn, hadden we geen klachten. al die zever van pijn hebben en geel zijn is dikke bullshit. ik ken nog iemand die aan leverkanker is gestorven en hij had dezelfde symptonen als mij. mijn neef, die zou oud was als mij is gestorven aan een levercirrose en juist hetzelfde. moe en lusteloos. dat is het probleem met de lever. veel leverziekten worden te laat ontdekt omdat men nooit geen pijn heeft. in de lever zitten geen zenuwen. zelfs een biopsie van de lever voel je niet.
 
boogie zei:
idd, volgens mij moet je wel erg ver gaan wil je je lever zwaar beschadigen.


Denk elke dag n kratje bier zal je wel n eind op weg helpen :D
 
Diepbruine urine is ook niet een best teken..of zo dit eerder te wijten zijn aan je nieren die overuren draaien?

Heb 1 keer een beetje geel weg getrokken en dat was tijdens mijn eerste kuur waar ik nog steeds spijt van heb. (anapolon/annavar)
 
Dus als je je moe voelt heb je kans dat je lever naar de kloten is want als ik van school kom of ik vroeg uit mijn bed moet ben ik meestal wel moe.
 
volgens mij is de eerste klacht dat je vaak moe bent, het duidt er natuurlijk niet altijd op dat er iets ernsig aan de hand is.
Echte klachten krijg je niet zo snel denk ik, dat duurt volgens mij toch wel een tijdje,
en dan kan je allee nog maar hopen dat het niet te laat is
 
gallie zei:
Dus als je je moe voelt heb je kans dat je lever naar de kloten is want als ik van school kom of ik vroeg uit mijn bed moet ben ik meestal wel moe.

Zou kunnen maar ik ben ook niet altijd even wakker, vooral niet als ik vroeg begin met werken.
 
Je lever kan veel aan. ENORM veel. Je moet het wel heeeeeeeeel bont maken wil je je lever goed aantasten. Je kan snel levercystes krijgen maar die zijn meestal symptoomloos en worden gewoon zo gelaten.
 
Jonah Lomu zei:
Witte ontlasting(en daar bedoel ik dus je drol mee)

lol, je pis is heel erg donker omdat je lever niet genoeg kan zuiveren
 
Iron Pump zei:
Je lever kan veel aan. ENORM veel. Je moet het wel heeeeeeeeel bont maken wil je je lever goed aantasten. Je kan snel levercystes krijgen maar die zijn meestal symptoomloos en worden gewoon zo gelaten.

luister vriend je moet je hele leven met 1 lever! Mens die leverkanker krijgen worden ongeneselijk ziek verklaard. Ik weetr zeker dat het gebruik van aas een vette impact op je lever heeft. Luister.. Je lever hersteld zich niet, 1 maal kapot = en blijft kapot van elke zware belasting komt er litteken weefsel op. Die plekken zijn kapot en worden niet meer gebruikt of genezen!
 
nasty^PhysIc zei:
luister vriend je moet je hele leven met 1 lever! Mens die leverkanker krijgen worden ongeneselijk ziek verklaard. Ik weetr zeker dat het gebruik van aas een vette impact op je lever heeft. Luister.. Je lever hersteld zich niet, 1 maal kapot = en blijft kapot van elke zware belasting komt er litteken weefsel op. Die plekken zijn kapot en worden niet meer gebruikt of genezen!
uhm vriend, je lever is juist in staat zich zelf weer te herstellen...
 
boogie: littekenweefsel op de lever kan zich niet herstellen!!! en daar heeft nasty^physic gelijk in. éénmaal littekenweefsel= altijd littekenweefsel. zolang het geen littekenweefsel is kan de lever zich herstellen.

en wat de anderen betreft: het is niet omdat je moe bent dat je iets aan je lever hebt. wil je weten of je lever gezond is, laat je dat natrekken met een bloedtset. dan ben je zeker. zo simpel is het.
 
Back
Naar boven