AndroidHealthClinic

Log Marleentje

Bezoekers in dit topic

Dead lifts gaan goed, maar dat onderdeel ligt je ook wel geloof ik.

Heb je het idee dat er over het geheel wel vooruitgang in je lichamelijke situatie /welzijn zit ?
 
Dead lifts gaan goed, maar dat onderdeel ligt je ook wel geloof ik.

Heb je het idee dat er over het geheel wel vooruitgang in je lichamelijke situatie /welzijn zit ?

Ja deadlift is gewoon mijn favoriet en doen we eigenlijk elke week omdat het voor mij een goede oefening is. Er worden verschillende spieren geactiveerd die bij mij niet goed werken. even makkelijk in mijn woorden gezegt. Daarom vind hij het extra bijzonder dat ik toch het voor elkaar krijg. Schijn wel het een en ander te combineren. Het is niet een deadlift die jij doet zeg maar.
Vooruitgang is moeilijk te zeggen, ik weet dat ik niet meer beter wordt er is me duidelijk gemaakt dat de lyme er zo lang zit dat al zouden ze me een jaar zware antibiotica geven dat het niet veel uitmaakt.
Ze richten nu meer op dat me lichaam een hoger verweer heeft om de lyme zelf onder controle te houden. En ze zijn nog steeds met allerlei onderzoeken bezig.
Alleen de suikerspiegel is wel mooi aan het dalen nu, en ik merk dat ik zelf meer zin heb om dingen te doen. Het gaat een beetje op en neer op het moment
 
Nog even contact gehad met de lymearts. De dietiste wou namelijk dat ik nog minder ging eten. Krijg per dag ongeveer 1200/1300 kcal binnen. Met af een toe een uitschieter naar de 1400.. De lymearts vond het alleen geen goed idee dat ik nog minder ging eten.Omdat ik nu al veel tekort heb. Hij vermoed voedselintoleranties nog geen idee wat het is moet ik even opzoeken. Hij gaat nu zelf een voedingsplan maken met waarschijnlijk supplementen om de tekorten op te vangen.
 
Door intoleranties kan je de gekste lichamelijke klachten krijgen. Dus op zich zou het niet gek zijn als er wat intoleranties zijn.
Maar minder eten zou ik zeker niet doen. Je wil niet je lichaam en spieren afbreken...
 
Nou ja de arts had het over meer intoleranties en dat dat nu eigenlijk een van de grootste problemen was.
 
Weer veel gebeurt deze week. Maandag naar de dietiste geweest. Me suiker zakt wel, maar schommelt heel erg. En zakt soms in een uur tijd van de 10+ naar die 4 of er onder en ze weten niet goed hoe dat komt. Ook reageer ik heel erg op bepaalde producten waardoor de suiker omhoogschiet. Dus moet erg mijn eten in de gaten houden. Was gelukkig niet aangekomen, maar ook niet afgevallen. Verder is de arts mijn voeding aan het afstemmen, en moet ik proberen om wat meer te eten. Het is nog allemaal erg onduidelijk en niemand weet het eigenlijk. Die onduidelijkheid is het lastigste. Aan de lymearts en Alexander heb ik het meest. Maar die zitten ook echt op een lijn.

Eigenlijk heel lang gepraat, soms heb ik dat nodig
Daarna nog even deadlift gedaan het is en blijft mijn favoriet
5 x 60 kilo dit vooral om houding te oefenen. Mijn knieen willen niet altijd wat ik wil.
1x 70
1x 80
1x 90
5 x 95 tong op de schoenen maar ik heb het gehaald.
 
Heb natuurlijk een lymearts en een dietiste. En natuurlijk krijg je dan ook twee verschillende dieetadviezen. Die niet met elkaar samen opgaan. Dus dan is het uitproberen en kijken hoe ik er op reageer. Eerst het advies van de dietiste gedaan: Dat bestaat uit veel fruit, minstens twee sneeen brood. Rijst pasta etc. Suiker was heel de dag erg hoog zelfs na het sporten bijAlexander zat hij nog op de 10. Met een uitschieter naar de 14,7. En heel de dag buikpijn.
Gisteren het advies van de arts dat dieet bestaat uit groente, rauwkost, vlees en vooral eiwitten en vetten. En absoluut geen rijst, aardappels of pasta. Gevolg me suiker heel de dag netjes rond de 6 met voor het slapen gaan 7,3 (zal ongetwijfeld dat handje chip zijn geweest) nu moet hij tussen de 4 en 8 zijn dus zat alsnog goed.En alleen na het avondeten wat buikpijn.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Probeer nu de adviezen van de lymearts op te volgen. En het gaat redelijk. Ik eet nog wel heel weinig helaas. Dat verbetert nog niet heel veel. Maar de adviezen hebben wel hele goede invloed op me suiker als ik alleen de dingen eet die ik mag eten blijft mijn suiker ook netjes ronde de 6 of 7. Gisteren brood op en binnen een uur zat ik over de 10 heen. Dus ik reageer op de een of andere manier erg fel...
Omdat ik nog veel te weinig eet is er besloten om me met een voedingsprogramma mee te laten doen. Gelukkig niet een heel onbekend persoon dat is wel het fijne.
 
Het is wel fijn te weten waardoor je suiker zo enorm piekt.
Misschien dat dingen als quinoa, boekweit of amaranth wel kunnen.
Ben benieuwd wat het voedingsprogramma je op gaat leveren.

Wat eet je nu zo ongeveer? Je geeft aan dat het niet genoeg is. Misschien kunnen we je wat tips geven? Als je wil.
 
Het is wel fijn te weten waardoor je suiker zo enorm piekt.
Misschien dat dingen als quinoa, boekweit of amaranth wel kunnen.
Ben benieuwd wat het voedingsprogramma je op gaat leveren.

Wat eet je nu zo ongeveer? Je geeft aan dat het niet genoeg is. Misschien kunnen we je wat tips geven? Als je wil.

Ja brood, rijst, pasta aardappels op de een of ander manier wordt dat niet goed opgenomen levert veel buikpijn op en dan schiet de suiker omhoog. Alhoewel ik sinds gisteren brood zonder gluten heb en dat als ik er niet 5 sneden van eet gaat dat wel.
Moet alleen nu opletten, om de paar uur controleren of me suiker niet te laag wordt omdat de insuline nog afgesteld is op me oude eetpatroon dus eigenlijk nog te hoog. Maar daarvoor is al overleg met de arts. En kan zelf ook wel iets minder spuiten maar dan moet ik even een paar dagen afwachten.

Ik eet nu sochtends een beschuitje met pindakaas en hagelslag en een halve beker yoghurtdrink met mucuna en moringa.
Dit moet straks worden volgens de arts. Yoghurt en dan iets van bio garde? met cruesli, een handje noten en zaden, en wat bosbessen n wat kokos..

Rond 11 uur een gekookt eitje met wat kroepoek. Een paar stukjes eigenlijk maar...

Lunch nu twee boterhammen met kaas en tomaten. Even kijken of dat wel werkt gluten vrij brood anders wordt dat vervangen door iets anders maar weet dat niet.

Smiddags was vaak niets maar de arts staat er op dat ik een rijstwafel eet of wat rauwkost.
En eigenlijk vind ik die rijstwafel wel lekker.

En savonds meestal een aardappels met klein schepje groente en stukje vlees. En dat moet naar vlees, 50 gram groente en geen aardappels. En yoghurt na.

Mag dus ook geen pakjes en zakjes meer omdat ik daar behoorlijk op reageer en vind het dus wel spannend ook dat ik nu alles zelf moet klaar maken dat is me nooit bijgebracht.

Er is al heel veel veranderd kreeg eerst maar 1200/1300 binnen. Maar het is volgens ALexander niet genoeg omdat me lichaam ziek is heeft het veel meer nodig...
 
Afgelopen Dinsdag:

Deadlift

5x 70 kilo

1x 80 kilo

1x 90 kilo

5x 100 kilo

Daarna afspraak met youandi en samen een voedingsplan opgesteld. Ben daarmee woensdag gestart en het gaat aardig goed, Wel erg wennen moet van alles afwegen. Nu ik heel anders eet staat de insuline te hoog afgesteld, dus moet erg opletten dat hij niet te laag gaat. Van de week al meerdere hypos gehad. Waaronder 1 onder het autorijden en auto rijden en een hypo hebben ehm gaat niet zo goed samen.
 
Al ruim een week bezig met dat voedingsschema. Dinsdag voor het eerst gewogen en gemeten. Gewicht was bijna gelijk gebleven/ heel iets afgevallen. Dat komt waarschijnlijk omdat ik op het moment me suiker vaak door dextro weer omhoog moet helpen of zoals gisteren er een glas cola voor moet nemen. (En toen duurde het nog even voordat hij weer zover was dat ik geen gevaar meer liep). Verpercentage was wel behoorlijk gezakt en daar doen we het voor.
 
De week goed begonnen goed gisteren eerst begonnen met een dagje sauna. Degene met wie ik was waren allebei arts veiliger kan niet. Ging helemaal goed geen hypos gehad. Af en toe kwamen ze me halen om wat te eten of te drinken, want dat moet ik regelmatig doen anders gaat het niet goed.

Vandaag eerst naar youandi, waar ik vorige week maar 2 ons afgevallen was was ik nu 1 kilo afgevallen. Vetpercentage en bmi waren ook gedaald. Ze heeft wel gezegd omdat ik voor haar ook de suikerwaarde bijhou, dat het er op lijkt dat ik gewoon type 2 heb ipv 1. Precieze cijfers weet ik niet uit me hoofd. Moet ik het blaadje pakken en ben gewoon te lui nu.

Daarna behandeling van Alexander eerst want liep weer behoorlijk op me tenen hij noemt dat altijd een spitsvoet. Nu had ik het rechts en links. Nog even over een supplement gehad die de lymearts voor had geschreven. Ik vind het supplement te duur. En aangezien Youandi en ALexander het niet noodzakelijk vonden doen we die niet. Wel de vitamine D.

Deadlift

5x 70 kilo

1x 80 kilo

1x 90 kilo

5x 100 kilo
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Klinkt goed dat je nu ook afvalt en dat ze goed voor je zorgen ook :)

welk supplement was dan zo duur?

Nice die DL!
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Klinkt goed dat je nu ook afvalt en dat ze goed voor je zorgen ook :)

welk supplement was dan zo duur?

Nice die DL!

Ja ben best wel een beetje trots, vorige week vond ik het moeilijk omdat ik eigenlijk niets was afgevallen. Dit was echt beetje een bonus.

Het supplement heet cluco-fytall 30 euro per pot. Niemand kent het ook. Dus Alexander heeft op internet gekeken en er zitten inderdaad wel goede stoffen in maar ja of het voor mij wat toevoegt is vraag 2. heb al verschillende supplementen allemaal via Alexander. De vitamine D was wel belangrijk want ik zit ver er onder hebben ze geprikt pas weer.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Das inderdaad prijzig.
Ik zou zeggen de kaneel kan je zelf wel nemen. Zakje 100 gram bij Xenos voor 2 euro. 1 theelepel per dag toevoegen. Scheelt al best veel.
Fenegriek kan je ook beter los kopen. bijvoorbeeld [Link niet meer beschikbaar] en dan zelf even pletten. 3,25 per zakje
Groene thee extract kan je goedkoop bij een XXL ofzo kopen of my protein 6,50 per 100 gram http://nl.myprotein.com/sports-nutr...gclsrc=aw.ds&dclid=CPmC7evWvswCFZcUGwodlmwN-g.
Dat zijn de voornaamste componenten samen met de vit D.

dan ben je nog geen 20 euro kwijt en heb je voor een paar maanden.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Ja kaneel nam ik al groene thee ook haha. Had net al een discussie met iemand dat ik teveel op Alexander afga. EN niet naar die arts luistert, maar het is niet iets wat de lyme terugdringt.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Zo goed nieuws uit het ziekenhuis. Jammer alleen dat het zo uitliep. Eerst een bloeddrukmeting... Een tip neem nooit je man mee dan want ik geloof dat hij allerlei knopjes uit geprobeerd heb en zat alleen maar lol te trappen. De dietist ook nog even bezocht. Dat zit er standaard bij in als je diabetes heb. Ik heb meer aan youandi maar goed. Die was tevreden. Ook nog even gewogen dus weet het gewicht voor morgen al... Deze keer geen kilo er af maar het scheelt niet veel...De gemiddelde suiker houden ze op 53 en ik zat op de 5,2, bloeddruk vond hij redelijk en cholestrol was helemaal netjes. Dus tot zover zijn ze tevreden wel een doorverwijzing naar de gynaecoloog omdat hij pcos vermoed (tenminste heb even op het briefje naar de gynaecoloog gespiekt wat hij geschreven had haha). En als dat allemaal goed is, heb ik ook groen licht om zwanger te worden. Dus nog maar een hele poos het voedingsschema van Youandi van Staablijven volgen.
 
Lekker getraint weer. Oefenen met hurken. Me heupen werken nog niet helemaal mee vandaar deze oefeningen. Niet heel leuk om te doen maar ja moet nu eenmaal.

Deadlift

10x 60 kilo

3x 90 kilo

3x 105 kilo

En was weer afgevallen. Ben nu 4 weken bezig en weeg nu 75 kilo, ben er zelf ontzettend trots op. Mijn streefgewicht is uiteindelijk 60 kilo. Lager mag ik van de arts niet gaan. En mocht het eerder dan 60 kilo stoppen, was het ook niet erg en niet harder gaan proberen om die laatste kilos kwijt te raken.
 
Back
Naar boven