Fitness Seller

Log: stoppen met blowen na 16 jaar

Bezoekers in dit topic

denace

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
16 sep 2009
Berichten
134
Waardering
7
Dag allemaal,

Na 16 jaar is dan de kogel definitief door de kerk: ik ga stoppen met blowen ! In de afgelopen 16 jaar is het gebruik van alleen in het weekend tot dagelijks, tot een jaar of wat stoppen tot weer in het weekend en afgelopen 3 maanden weer dagelijks, het is wel weer leuk geweest....tijd om de jonkoe voorgoed te verbannen uit mn leven.

In april gestopt met roken door Alan Carr, maar het heeft mijn lust om te chillaxen zoals ik het noem ( eigenlijk knetter voor de buis zitten, nergens zin in hebben en alles vreten wat los en vast zit ) niet weggenomen. Stoppen met roken was easy peasy, maar echt definitief stoppen met blowen is mij nooit gelukt.

Ik heb me inmiddels goed ingelezen hoe te stoppen en morgen ga ik cold turkey en ik ben van plan, zeker de eerste 3 maanden, om dagelijks dit logboekje bij te houden zodat ik wat houvast heb bij het stoppen. Ik heb gelezen dat hier verschillende mensen met succes zijn gestopt en dat voorbeeld wil ik graag volgen.

Afgelopen zomer heb ik een burn-out gehad waar ik langzaam aan van aan het herstellen ben. Tijdens die burn out ben ik van het gebruik in het weekend naar iedere dag gegaan, en dan 2 tot 4 voorgedraaiden iedere dag. Op zich niet heel veel, maar genoeg om mn doelen te dwarsbomen.

De opgekropte issues van afgelopen tijd zullen zich wel presenteren als ik morgen ga stoppen, maar **** it liever 2 weken shit dan de rest van mn leven verdoofd !

Vorig jaar woog ik een mooie 88 kg en was ik vrij fit. Dit heb ik gerealiseerd door een maand of 2 niet te blowen en hard te gaan sporten en gezond te eten. Door na 2 maanden weer te gaan smoken heeft het er voor gezorgd dat ik nu imiddels 20 kg zwaarder ben en iedere dag met pijn in mn knieen en ellebogen opsta, met een wietkater van heb ik jou daar( loom, sjago, gespannen en ubergaar ). Rugpijn en last van mn nek zijn allemaal van die stress symptonen. Ik weiger overigens om aan de 'pammetjes te gaan die ik van de dokter heb gekregen om woedeaanvallen te temperen. Ik heb dat 1x gedaan( 2x 10 gr. Oxazepam ) en ik voelde me de hele dag echt zwaar k*t.

Doorzettingsvermogen en discipline zijn bij mij ver te zoeken als ik gesmoked heb, of de dag daarna zelfs.

Zoals zoveel dingen weet ik het mooi te vertellen maar uit die comfortzone treden is nog wel het moeilijkst. Morgen mn eerste dag...heb er gewoon zin in...:D
 
Nice man, misschien moet ik ook maar eens de streep gaan trekken en kappen na 6 jaar.......

Succes in ieder geval, ik heb een abbo genomen.
 
Succes man, ik zal het ook bijhouden!

Edit:
Heb je trouwens een fulltime baan, en had dit invloed op je of kon je dat wel gescheiden houden?
 
Thanks boyz !

@daniel: ik ben ooit 2 jaar gestopt geweest en in die tijd heb ik een aantal dingen bereikt die ik nooit voor mogelijk had gehouden. Je zult zien wat voor een geestelijke transformatie je doormaakt, die is ongekend..in mijn geval moet ik door een hele zure appel bijten dus ik kan het ff niet alleen:o


@moraalridder: yep zo'n 10 jaar geleden begonnen bij het bedrijf, daarnaast nog een avondstudie hbo+ rechten gedaan. Deze niet afgemaakt ( gelukkig achteraf, wel tot het 3de jaar gekomen, nog 6 vakken moest ik ) door het blowen onder andere. Als ik mijn diploma had gehaald dan had ik mede-eigenaar kunnen zijn van het kantoor en was ik inmiddels een stukkie welvardender geweest. Ben kortgeleden tot het besef gekomen dat in deze branche mn toekomst niet ligt en per januari werk ik ergens anders :D Een geluk bij een ongeluk dus. Een hoop ****-ups op mn werk zijn te wijten aan blowen in mijn geval...niet scherp zijn de volgende dag beetje dagdromen je kent het misschien wel..
 
Ik blow nu ook al 6-7 jaar, wil er eigk ook wel mee kappen, maar het is af en toe zo chill:P
Heeft iemand handige tips?

Ik denk zelf aan:
- Andere dingen gaan doen met m'n mate (actievere dingen dan in de shop zitte, in de zomer doen we al meestal voetballen enzo)
- Meer focussen op studie waar door de gedachten minder naar het blowen gaan
-leuke dingen vinden die beter voor je zijn dan blowe :P ( en nee ik bedoel geen andere drugs)xD
 
Na 3 jaar ben ik cold turkey gegaan, nooit meer gesmoked op (toevallig) afgelopen zaterdag na. Ik wou weer eens ervaren hoe het was. Ik vond het VRESELIJK, zo naar om zo sloom en lui te zijn als je stoned bent. Kan niet begrijpen dat ik dat destijds chill vond.
 
Goed bezig!! suc6, het is niet zo heel zwaar. wel oppassen dat je niet in een andere verslaving valt, dit is mij toen ook overkomen. geloof in jezelf en vertel iederteen die je kent dat je gestopt bent, dit maakt het makkelijker om er af te blijven.
 
Je had er dus meer nadeel aan dan voordeel? Je noemt namelijk vooral nadelen op. Dan is het zeker tijd om te stoppen. Ik was laatst ook eens een maand gestopt en kwam eigenlijk alleen tot de conclusie dat ik het leven minder leuk vond helemaal zonder. Ben benieuwd wat jij ervan vindt. Ik neem tegenwoordig gewoon kleine beetjes (1/10 gram per keer ongeveer), na het trainen en soms ook op andere dagen, bevalt goed. Eens per week ongeveer neem ik nog een grote hoeveelheid vlak voordat ik naar bed ga, leuk moment om eens anders naar de zaken te kijken.
 
Dag allemaal,

Na 16 jaar is dan de kogel definitief door de kerk: ik ga stoppen met blowen ! In de afgelopen 16 jaar is het gebruik van alleen in het weekend tot dagelijks, tot een jaar of wat stoppen tot weer in het weekend en afgelopen 3 maanden weer dagelijks, het is wel weer leuk geweest....tijd om de jonkoe voorgoed te verbannen uit mn leven.

In april gestopt met roken door Alan Carr, maar het heeft mijn lust om te chillaxen zoals ik het noem ( eigenlijk knetter voor de buis zitten, nergens zin in hebben en alles vreten wat los en vast zit ) niet weggenomen. Stoppen met roken was easy peasy, maar echt definitief stoppen met blowen is mij nooit gelukt.

Ik heb me inmiddels goed ingelezen hoe te stoppen en morgen ga ik cold turkey en ik ben van plan, zeker de eerste 3 maanden, om dagelijks dit logboekje bij te houden zodat ik wat houvast heb bij het stoppen. Ik heb gelezen dat hier verschillende mensen met succes zijn gestopt en dat voorbeeld wil ik graag volgen.

Afgelopen zomer heb ik een burn-out gehad waar ik langzaam aan van aan het herstellen ben. Tijdens die burn out ben ik van het gebruik in het weekend naar iedere dag gegaan, en dan 2 tot 4 voorgedraaiden iedere dag. Op zich niet heel veel, maar genoeg om mn doelen te dwarsbomen.

De opgekropte issues van afgelopen tijd zullen zich wel presenteren als ik morgen ga stoppen, maar **** it liever 2 weken shit dan de rest van mn leven verdoofd !

Vorig jaar woog ik een mooie 88 kg en was ik vrij fit. Dit heb ik gerealiseerd door een maand of 2 niet te blowen en hard te gaan sporten en gezond te eten. Door na 2 maanden weer te gaan smoken heeft het er voor gezorgd dat ik nu imiddels 20 kg zwaarder ben en iedere dag met pijn in mn knieen en ellebogen opsta, met een wietkater van heb ik jou daar( loom, sjago, gespannen en ubergaar ). Rugpijn en last van mn nek zijn allemaal van die stress symptonen. Ik weiger overigens om aan de 'pammetjes te gaan die ik van de dokter heb gekregen om woedeaanvallen te temperen. Ik heb dat 1x gedaan( 2x 10 gr. Oxazepam ) en ik voelde me de hele dag echt zwaar k*t.

Doorzettingsvermogen en discipline zijn bij mij ver te zoeken als ik gesmoked heb, of de dag daarna zelfs.

Zoals zoveel dingen weet ik het mooi te vertellen maar uit die comfortzone treden is nog wel het moeilijkst. Morgen mn eerste dag...heb er gewoon zin in...:D


Mooi verhaal man, jij heet toevallig niet Damocell heh? Ik herken veel van mij zelf erin.
Alleen was het voor voor mij geen voorgedraaide shit, veel te veel van die groene plantjes gesnoept.

Wat je allemaal noemt man, klopt precies doorzettingsvermogen, disciple, en stress symtoompjes..... lijkt wel dejavu voor mij.

Ik wens je heel echt heel veel sucses, mij is het nog niet helemaal gelukt, ben 45 en heb longemfyseem door dat gerook van die jonkoe.

Ik kan wel tegen je gaan zeggen, mijd dit of doe het zo... maar dan mag ik eerst wel in de spiegel kijken. Hoop wel voor je dat je genoeg support hebt dat is namelijk het belangrijkste, vindt ik hoor, komt omdat ik zelf geen support heb, i know i am a loser.

Respect voor je kerel dat je dat zo in een log gaat bij houden allemaal, zo het zelf niet kunnen.

Sucses en ik blijf je log even volgen.:)
 
Je had er dus meer nadeel aan dan voordeel? Je noemt namelijk vooral nadelen op. Dan is het zeker tijd om te stoppen. Ik was laatst ook eens een maand gestopt en kwam eigenlijk alleen tot de conclusie dat ik het leven minder leuk vond helemaal zonder. Ben benieuwd wat jij ervan vindt. Ik neem tegenwoordig gewoon kleine beetjes (1/10 gram per keer ongeveer), na het trainen en soms ook op andere dagen, bevalt goed. Eens per week ongeveer neem ik nog een grote hoeveelheid vlak voordat ik naar bed ga, leuk moment om eens anders naar de zaken te kijken.

Dat 1/10e gram heb ik ook wel eens gelezen van je, maar rook jij het dan puur ofzo? Als je nl. een joint ervan rookt dan geeft dan gewoon 0 voldoening, want je hebt niet het idee dat je ff lekker een jointje rookt. En bij mij is het toch vaak dat ik niet denk van goh ik wil ff knetter stoned worden, maar meer van ik heb zin in een lekker jointje. Dat 1/10e (alhoewel dat wel erg weinig is), is ook wel eens in mij opgekomen omdat dat begin gevoel toch het lekkerst is imo. Maar het jointje is dat gewoon niets meer. Eigenlijk zouden ze een echt lekker wietje moeten hebben, met een laag thc gehalte dat zou ideaal zijn.

---------- Toegevoegd om 14:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:16 ----------

Mooi verhaal man, jij heet toevallig niet Damocell heh? Ik herken veel van mij zelf erin.
Alleen was het voor voor mij geen voorgedraaide shit, veel te veel van die groene plantjes gesnoept.

Wat je allemaal noemt man, klopt precies doorzettingsvermogen, disciple, en stress symtoompjes..... lijkt wel dejavu voor mij.

Ik wens je heel echt heel veel sucses, mij is het nog niet helemaal gelukt, ben 45 en heb longemfyseem door dat gerook van die jonkoe.

Ik kan wel tegen je gaan zeggen, mijd dit of doe het zo... maar dan mag ik eerst wel in de spiegel kijken. Hoop wel voor je dat je genoeg support hebt dat is namelijk het belangrijkste, vindt ik hoor, komt omdat ik zelf geen support heb, i know i am a loser.

Respect voor je kerel dat je dat zo in een log gaat bij houden allemaal, zo het zelf niet kunnen.

Sucses en ik blijf je log even volgen.:)

True, maar ligt er ook wel aan of je het met anderen doet, ja of nee. Trouwens, wat mij nu te binnen schiet is dat je eigenlijk ff een weekje (of lang weekend) op vakantie moet gaan, maar dat zit er zeker niet in?

@Damocell Jij blowt nog steeds dan? En zo ja, hoeveel?
 
Thanks boyz !
in mijn geval moet ik door een hele zure appel bijten dus ik kan het ff niet alleen:o

Ik ook niet.:(

---------- Toegevoegd om 14:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:19 ----------

@Damocell Jij blowt nog steeds dan? En zo ja, hoeveel?

Yep maar......:who:

En ja voor een aantal DBB'ers hier de gekste dingen tegen mij gaan posten:
ik weet het, ik ben een zwakkeling, een mislukkeling, dat ik nog rook zeg met longemfyseem en een kindje van 4 schaam je, wat een zielig figuur ben jij zeg damocell ect. heb ik al zo vaak gehoord.......
 
Dat 1/10e gram heb ik ook wel eens gelezen van je, maar rook jij het dan puur ofzo? Als je nl. een joint ervan rookt dan geeft dan gewoon 0 voldoening, want je hebt niet het idee dat je ff lekker een jointje rookt. En bij mij is het toch vaak dat ik niet denk van goh ik wil ff knetter stoned worden, maar meer van ik heb zin in een lekker jointje. Dat 1/10e (alhoewel dat wel erg weinig is), is ook wel eens in mij opgekomen omdat dat begin gevoel toch het lekkerst is imo. Maar het jointje is dat gewoon niets meer. Eigenlijk zouden ze een echt lekker wietje moeten hebben, met een laag thc gehalte dat zou ideaal zijn.

Hoog in CBD, laag in THC, daar ga ik voor de laatste tijd. Ik rook hash in een bong of doe wat wiet in de vaporizer. Dronk er vroeger nog wel eens wat kopjes koffie bij. Zet mij precies in de mood goed aan de slag te gaan met iets. Lekker ontspannen studeren met een muziekje op. Joints vind ik totaal anders, als ik er ook maar een beetje tabak bij doe, is het effect compleet anders. Volgens mij verwijden je aderen van cannabis en vernouwen ze van tabak, ik denk dat het mede daardoor komt dat tabak het fysieke gevoel van een kleine hoeveelheid cannabis helemaal weg kan halen. De kunst is voor mij om onder onderhoud te eten, zelfs met zo'n kleine hoeveelheid cannabis is dat soms extra lastig. Ik eet daardoor tegenwoordig heel veel groenten, ik denk een dieet wat voor circa 95% vaganistisch is. Voel me echt veel beter, gezonder en energieker zo dan wanneer ik allerlei dierlijke, vette of zoete zooi eet en geen cannabis neem. Maar ik kom nogal graag op voor cannabis, ik vind het gewoon jammer dat ik heel veel mensen te veel blowen om praktisch te leven en daardoor doen alsof cannabis niet een onderdeel kan zijn van een gezonde en productieve levensstijl. Ik moet wel toegeven, ik heb regelmatig de neiging om de bong even 5 keer zo vol te laden. :p Maar ik weet dat ik dan op een aantal fronten toch achteruit zal gaan.
 
Laatst bewerkt:
Disipline heet dat, iets waar ik (helaas) nog niet aan toe ben.

@Damocell

Voel je je aangevallen ofzo?
 
Hoog in CBD, laag in THC, daar ga ik voor de laatste tijd. Ik rook hash in een bong of doe wat wiet in de vaporizer. Dronk er vroeger nog wel eens wat kopjes koffie bij. Zet mij precies in de mood goed aan de slag te gaan met iets. Lekker ontspannen studeren met een muziekje op. Joints vind ik totaal anders, als ik er ook maar een beetje tabak bij doe, is het effect compleet anders. Volgens mij verwijden je aderen van cannabis en vernouwen ze van tabak, ik denk dat het mede daardoor komt dat tabak het fysieke gevoel van een kleine hoeveelheid cannabis helemaal weg kan halen. De kunst is voor mij om onder onderhoud te eten, zelfs met zo'n kleine hoeveelheid cannabis is dat soms extra lastig. Ik eet daardoor tegenwoordig heel veel groenten, ik denk een dieet wat voor circa 95% vaganistisch is. Voel me echt veel beter, gezonder en energieker zo dan wanneer ik allerlei dierlijke, vette of zoete zooi eet en geen cannabis neem.
Maar ik kom nogal graag op voor cannabis, ik vind het gewoon jammer dat ik heel veel mensen te veel blowen om praktisch te leven en daardoor doen alsof cannabis niet een onderdeel kan zijn van een gezonde en productieve levensstijl.
Ik moet wel toegeven, ik heb regelmatig de neiging om de bong even 5 keer zo vol te laden. :p Maar ik weet dat ik dan op een aantal fronten toch achteruit zal gaan.

Ik vind je post na niet bepaald passend in deze topic, TS zegt dat hij gaat stoppen, jij niet jij predikt cannabis de hemel in, tja......

---------- Toegevoegd om 14:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:34 ----------

@Damocell
Voel je je aangevallen ofzo?

Nee absoluut niet, don't think like that.:)
 
Ik vind je post na niet bepaald passend in deze topic, TS zegt dat hij gaat stoppen, jij niet jij predikt cannabis de hemel in, tja......

Nee, ik geef aan dat ik het jammer vind dat het zo vaak heel fel aangevallen wordt en dat ik het daar niet mee eens ben. Ik vertel mijzelf en anderen graag dat het geen enkel probleem is om ermee te stoppen, de keren dat ik stop blijf ik dat denken en heb ik ook weinig moeite met het feit dat ik gestopt ben. Ik ken veel mensen die anderen vertellen dat het enorm verslavend is, ook overdrijven er veel de gezondheidsnadelen. Zo zet je blowers, die constant leven met versterkte emoties in een negatieve spiraal, als ze dan stoppen gaan ze al gouw terug beginnen, denkend dat ze niet zonder kunnen. Naar mijn mening gaat ook het stoppen beter als je een positieve kijk naar cannabis houdt en objectief durft te kijken of je leven beter is met of zonder. Kom je tot de conclusie dat je toch liever zonder leeft, heb je een hele goede reden om te stoppen en kun je weinig excuses bedenken voor jezelf.
 
Waarom is het zo moeilijk voor mensen om genotsmiddelen met mate te gebruiken? Het is altijd van het ene uiterste naar het andere. Maar als je daar al last mee hebt over zo'n lange periode snap ik dat je er een punt achter wilt zetten.

Succes.
 
Hey man, succes met stoppen.

Ik heb ook een paar jar elke dag geblowed, voornamelijk waterpijp.
Elke avond 5/6 ppen. Op gegeven moment werd ik er ineens heel raar
en dat gebeurde toen bijna iedere keer. Ben daarom gestopt en dat beviel
me erg goed. Werd erg actief en kreeg weer zin om dingen tedoen.

Heb toen na 3 jaar weer eens een hijs gehad, was in 1 hijs knetter stoned.
Tijdje geleden 4/5 jaar later weer eens geprobeerd. Ik lijk wel extreem
gevoelig voor THC te zijn. Ik was weer extreem wazig na 2 hijsen.
Toch nog een paar keer gedaan laatste tijd. Paar hijsjes meer niet en alleen
int weekend. Merk toch dat et aan me trekt...

Testosteron + THC is gewoon de geilste coïtus die ik ooit gehad heb.

Gewoon helemaal stoppen is het beste heb er echt 5 jaar niet na getaald.
Nu denk ik er toch geregeld ff aan. Das gewoon k*t.

Nogmaals succes met stoppen na 16 jaar. Zal niet makkelijk worden om het
voor altijd uit je kop te zetten. Ook gewoon roken ruikt na 8 jaar stoppen
soms nog extreem lekker....
 
Ik ga je ook volgen. Ik smoke nu ook al ruim 7 jaar.
Sterkte:cool:
 
Good luck, is wel een mooi doel idd heel de dag maar stoned rondhangen is ook niks...

Misschien is drugsforum.nl wel een goede site voor je, hier staan meer van dit soort verhalen op ;)
 
Disipline heet dat, iets waar ik (helaas) nog niet aan toe ben.

Voor veel mensen is het een probleem met cannabis dat je je met meer dan een klein beetje nog beter gaat voelen. Bij koffie bijvoorbeeld ga je je vrij k*t voelen als je teveel kopjes in korte tijd drinkt. Bij cannabis zit er niet echt een bovengrens aan, je kunt stoneder en stoneder worden. Als je het prettig vind om echt heel stoned te zijn en je hebt niet de discipline om je daarin te beperken, kan het een behoorlijke bellemering zijn in je dagelijks leven.
 
Back
Naar boven