AndroidHealthClinic

Log: stoppen met blowen na 16 jaar

Bezoekers in dit topic

heey succes met stoppen man.

Heb net een gele kaart gekregen omdat ik mijn eerlijke mening in dit topic zetten.

Maar zo te zien mag dat niet zomaar dus dan maar op deze manier:

succes man ssucces love you (K)
 
heey succes met stoppen man.

Heb net een gele kaart gekregen omdat ik mijn eerlijke mening in dit topic zetten.

Maar zo te zien mag dat niet zomaar dus dan maar op deze manier:

succes man ssucces love you (K)


Hehe wat was dat dan, je hebt me nieuwsgierig gemaakt :P Pm me gerust bro.

Gisterenavond heb ik het in de laatste uurtjes van de dag nog heeeeeeeel koud gehad, tot op het bot zeg maar, vannacht eigenlijk aardig geslapen. Het in slaap vallen ging ook goed, wel heb ik lopen zweten als een tosti heel de nacht zodat mn shirt een beetje klam is. Verder geen klachten te melden.

Everything went better than expected:p
 
niks joh haha
 
Zo dan, dagje 2....is wel ff zwaarder dan gisteren. Stond op met een euforisch gevoel van **** yea dag 1 zit er op, maar dat is gedurende de dag een stuk minder geworden, hehe. Vermoeidheid van een achteraf toch redelijk onrustige nacht hakt er een btje in maar verder valt het reuze mee :)

Ik betrap mezelf soms door te denken...beetje smoken in het weekend moet toch kunnen, of na de feestdagen gaan we er 100 % tegen an... hell no, gaan we niet doen dus. :D Ik weet dat dat gedachten patronen zijn die er in de loop der jaren ingesleten zijn en die moet ik dus negeren. Beetje het Jekyl & Hyde idee wat de kop op steekt.

Eigenlijk gaat het dus prima allemaal, tot de volgende knoop !:D
 
Thanks heren! Gaat wel lukken :)

Vannacht weer lekker geslapen totdat er een reminder afging van mn telefoon om 3.45 en die (&@#(&#&(@# katten van mij begonnen te zeuren om eten aan de slaapkamerdeur om 5.30...homo's !

Gisteren mn diploma's gekopieerd voor mn nieuwe werkgever. Ik kan zo zien wanneer ik veel dampte en wanneer niet. Op mn MEAO diploma gemiddeld en 6.3, mn HBO rechten prop gemiddeld 7.5...en destijds maar stug ontkennen dat het door blowen komt lol.

Ik heb overigens weleens gelezen dat THC lang in je hersenen blijft nadat je gestopt bent, weet iemand daar meer van ? Zijn daar de effecten weleens van vastgesteld ?
 
Dacht drie weken?
 
Succes met stoppen maat. Ik heb zo'n 2 jaar dagelijks geblowd en, ik weet hoe zwaar het kan zijn als het in je dagelijkse ritme hoort. Eerste weken zijn het zwaarst en daarna zul je merken dat je je beter gaat voelen. En wat ik vooral merkte is dat ik in de eerste weken enorm bezweet wakker werd. En als je even niet te doen hebt denk je gelijk aan je jonko. Maten die in het begin opbelden om the ''chillen'' hell no.
Ik doe tegenwoordig max 1 hasjjoint per week en het bevalt me prima ! Ik ondervind alleen de positieve aspecten van het blowen.

---------- Toegevoegd om 21:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:35 ----------

Waar een wil is is een weg. Ik ben ook van de één op andere dag gestopt, ik moest wel want ik ging drie weken naar thailand en daar kun je beter niet gepakt worden met wiet. Ik heb ook een hardnekkige verslaving achter de rug, met korte tussenpozen eigenlijk 14 jaar geblowed, nu bijna 4 jaar zonder.

Het moeilijkste vond ik het niet kunnen slapen, toen ik na een paar weken terug kwam van vakantie had ik het maar sporadisch moeilijk. Wel eens trek in het weekend maar nooit echt meer de behoefte gehad. Er kleven voor mij teveel nadelen aan; moe, futloos, vergeetachtig, slecht eten, slecht presteren op mijn werk, agressief als ik niet geblowed had, slecht trainen (zo snel mogelijk thuis willen zijn om knetter te worden), vrije dagen opnemen om maar de hele dag te kunnen blowen, kost bakken met geld en het koste bijna mijn relatie.

Ik heb overigens nooit gebruik gemaakt van kalmerings of slaapmiddelen dat is in mijn ogen een vervanging van je verslaving, net zoals alcohol.

Ik heb alle soorten drugs in mijn leven gebruikt maar blowen was het moeilijkst om vanaf te komen, volgens velen is blowen maar matig verslavend maar ik weet inmiddels wel beter.

Heel veel succes en sterkte!

Zo herkenbaar allemaal.Ik ging ook na een vakantie stoppen en dat gaat veel makkelijker omdat je in de vakantie niet rookt.Maar zoals eerder gezegd in deze topic. Het zit allemaal tussen je oren!
 
Cheers lads !

Vandaag weinig moeite gehad eigenlijk, had het druk vandaag en dan vergeet je het gewoon :) Ik merk wel dat deze blog helpt hoor, zeker de herkenbare verhalen van iedereen.

THC gaat ook in je vet zitten en ook in je hersenpan waar het soms jaren na het stoppen traceerbaar kan zijn. Zolang ik er geen last van heb, boeit het me eigenlijk niet. Ik vroeg me alleen wel af of ik ooit nog maximale helderheid kan bereiken.

Ik merk nu al kleine dingetjes, zoals in 1x fileparkeren ipv 3x steken omdat je afgeleid bent of gewoon te suf om snel genoeg te sturen :D

Morgen een feesie...ben benieuwd hoe ik me dan ga voelen :)
 
Eerste levendige nachtmerrie is een feit. De droom zelf is niet schokkend, maar ik was ontzettend paranoïde en bang in die droom.
 
Waar een wil is is een weg. Ik ben ook van de één op andere dag gestopt, ik moest wel want ik ging drie weken naar thailand en daar kun je beter niet gepakt worden met wiet. Ik heb ook een hardnekkige verslaving achter de rug, met korte tussenpozen eigenlijk 14 jaar geblowed, nu bijna 4 jaar zonder.

Het moeilijkste vond ik het niet kunnen slapen, toen ik na een paar weken terug kwam van vakantie had ik het maar sporadisch moeilijk. Wel eens trek in het weekend maar nooit echt meer de behoefte gehad. Er kleven voor mij teveel nadelen aan; moe, futloos, vergeetachtig, slecht eten, slecht presteren op mijn werk, agressief als ik niet geblowed had, slecht trainen (zo snel mogelijk thuis willen zijn om knetter te worden), vrije dagen opnemen om maar de hele dag te kunnen blowen, kost bakken met geld en het koste bijna mijn relatie.

Ik heb overigens nooit gebruik gemaakt van kalmerings of slaapmiddelen dat is in mijn ogen een vervanging van je verslaving, net zoals alcohol.

Ik heb alle soorten drugs in mijn leven gebruikt maar blowen was het moeilijkst om vanaf te komen, volgens velen is blowen maar matig verslavend maar ik weet inmiddels wel beter.

Heel veel succes en sterkte!

Ey, deze reactie is egt niet fout bedoel, of ik begrijp het gewoon verkeerd:
Je zegt dat je voor 3 weken thailand (vakantie neem ik aan) moest stoppe met blowe, dat snap ik want ik doe dat ook elke keer alsk met me ouders op vakantie ga naar een ver land. Maar om nou te zeggen dat 3 weken ook echt stoppen is? dat vind ik niet.
Of bedoel je misschien dat jij na die 3 weken had, nu hebk toch al 3 weken nie geblowed dus nu stop ik.
 
Het feesie ging gisteren niet door vanwege het weer. Thuiszitten was geen optie zodat ik naar wat vrienden ben gelopen in de binnenstad.

Bij die vrienden aangekomen was er ook een meisje die m ook aardig doordampt, ze is een btje bitchy dus ik had wel verwacht dat ze het me moeilijk zou maken.

Dat klopte natuurlijk (de hoeerrrrrrrrr), kleine opmerkingen maken, steken onder water geven en demonstratief die jonko opsteken, maar ik ben niet gezwicht haha. :D

De wandeling terug was wel een zware, ik was er klaar voor om de handdoek in de ring te gooien. Heel de week natuurlijk k*t geslapen en vooral de vrijdag is altijd een gevaarlijk momentje. Ik ben 3 koffieshops tegengekomen op de reis terug maar niet in de verleiding gekomen. Ik gunde het haar gewoon niet en ik wilde het écht gewoon niet.

Vannacht alleen maar over ganja gedroomd maar daar zit ik verder niet mee, ben blij dat ik uberhaubt weer droom. Ik hoop alleen dat ik wat meer uitgerust raak komende tijd, want dat maakt het vlees wel zwak.

Maar goed, al met al ben ik tot de conclusie gekomen dat ik veeeeel sterker ben van karakter dan ik altijd gedacht had.

**** yea.
 
Lekker bezig ouwe!!!
 
Thx Briekie !

Gisteren ging maar nét goed.... Gezellig naar de stad gewandeld naar wat andere vrienden die niet smoken, nix aan de hand zou je zeggen.

Door de Jägermeister en een aantal biertjes was ik zwaar in de verleiding gekomen om een dampie te halen. Gelukkig heb ik dit dus uiteindelijk niet gedaan, maar man o man wat zat ik er dicht tegenaan. Tot nu toe heb ik niet echt trek gehad, maar dat was gisteren wel ff anders. Alcohol is dus geen goed idee.

Ik ben overigens blij dat ik op de terugweg naar huis niemand ben tegen gekomen, want dan had ik deze of gene gesloopt, mn powerlevel was over 9000 zal ik maar zeggen. Dikke props ook aan mijn lieve vriendinnetje die altijd geduldig en kalm blijft :o
 
Melatonine slikken voor het slapen?
 
Slapen en in slaap vallen gaat verrassend genoeg prima hoor, voor noodgevallen heb ik het wel, maar tot nog toe is het niet nodig geweest. Die dromen hebben een functie denk ik zo en ik vind het niet erg.
 
Wens je veel succes met het stoppen.
Heb het zelf ook ruim 1,5jaar geleden door moeten maken.
Je hebt het begin in ieder geval gemaakt want zo kort na het stoppen al de verleiding weerstaan is uitermate knap :)

Hoelang de stof in je hersenen blijft weet ik niet precies, kan een lange tijd zijn vooral na zoveel jaar.
 
Wat belangrijk is, is dat je dingen zwart op wit zet en je eraan gaat houden. Een goede manier is opschrijven wat je exact gaat doen. Maakt niet uit of je in een keer stopt, afbouwt of het bij het weekend houd. Leg vast wanneer je nog gaat smoken, hoeveel gram etc. Hou je eraan, als iemand zegt, ey kheb wiet ff blowe? Of als je op een gezellige verjaardag ben waar geblowd wordt, hou je aan je schema, mag je op dat moment niets roken, rook dan ook niets.

Succes goos
 
Back
Naar boven