XXL Nutrition

Log tegen acne

Bezoekers in dit topic

Ik ben nu zo'n 4 weken aan de ROA. Ik geloof dat ik nu het ergste gehad heb van die uitbraak die bijna iedereen krijgt die met roa begint. Het begint nu iets te verbeteren, ik heb iig als ik 's ochtends opsta niet van die nieuwe kleine puistjes meer.

Van de spier en gewrichtspijn bijwerkingen merk ik op dit moment niets, ik kan gewoon hard trainen. Ogen zijn wel soms heel droog, lippen zo droog dat ze regelmatig scheuren. Verder geen bijwerkingen op het moment.
 
Geen clearasil kopen! Dermatoloog, eerst Differin, dan tretoine, daarna Roa.
 
Ik heb hier nog geen 1 foto tegegekome mmet iemand die "veel" acne heeft LOL !
Ik denk dat TS spontaan misselijk wordt als ik een foto van men schouders trek :D.
 
Even een correctie op mijn vorige post icm met ROA. Ik wil even zeggen: pas op met zware gewichten training icm met ROA!

Ik zei in mijn post hierboven:
Van de spier en gewrichtspijn bijwerkingen merk ik op dit moment niets, ik kan gewoon hard trainen.
Wat ik daar zei klopt niet helemaal. Ik had de eerste 2 weken wel last van mijn spieren, daarna 2 weken niet, waarna ik die post gemaakt heb. Ik dacht dat die spierpijn 2 weken daarvoor gewoon normale spierpijn van trainingen was... Ik heb na ik die post gemaakt heb de volgende dag enorm last van mijn rug en andere spieren gekregen.

Hier even een quote uit mijn trainingslog:
Heb enkele dagen geleden te horen gekregen dat ik in combinatie met mijn ROA medicatie absoluut geen zware gewichten mag heffen. ROA remt de celdeling in je lichaam hard af, het is precies het tegenovergestelde van kanker. Het verklaart waarom de brandwonden op mijn handen, nadat ik een pan heet water erover had geknoeid, nog niet genezen zijn na 3 weken. Ik krijg ook bloedneuzen op random momenten...

Ik heb sinds ik begonnen ben met ROA al last van mijn spieren, maar ik trainde dus gewoon door. Blijkt dat dat dus het slechtste is wat je kan doen..
Telkens zware gewichten heffen + ROA maken eigenlijk je lichaam kapot. Heb al sinds training vorige week dinsdag ontzettend last van mijn rug.
Bij de ene persoon remt ROA de celdeling harder af bij anderen. Maar ik wil even duidelijk maken dat ROA erg gevaarlijk kan zijn i.c.m. vaak zware gewichten tillen! Ik heb vorige week ook wat wetenschappelijke literatuur, die ik op dit moment niet bij de hand heb, gezien die dit aantoont.

Dit staat dus niet zo in de bijsluiter van ROA. In de bijsluiter staat niet dat ROA je celdeling keihard remt. Er staat in de bijsluiter:
Patiënten die Roaccutane gebruikten, maakten zeer vaak melding van rugpijn. Na het staken van de behandeling gaat dit over. Omdat spier- en gewrichtspijn heel vaak werden waargenomen bij de behandeling met Roaccutane, doet u er goed aan intensieve fysieke activiteiten te beperken tijdens de behandeling met Roaccutane.
Ik dacht zelf gewoon door te kunnen trainen met rippetoe, omdat deze beschrijving zo onduidelijk is. Beperking van fysieke activiteit kan zoveel betekenen: volume, intensiteit, frequentie... Niet dus...

Pas dus op met zware gewichtentraining in combinatie met ROA!
 
Ik heb vorige week ook wat wetenschappelijke literatuur, die ik op dit moment niet bij de hand heb, gezien die dit aantoont.
Zou je die hier kunnen posten?

Heb zelf gewoon progressie geboekt as usual op roa, 80 mg per dag, laatste maand 100 mg per dag. Van mensen die ik ken die het hebben gebruikt ook geen problemen gehoord wat betreft zware gewichten, alleen die onderrug en/of lichte last van gewrichten.
 
Heb het al vaker gelezen dat als je roa neemt, trainen wat achteruit gaat of iig niet meer vooruit zoals het eerst ging.
 
Zou je die hier kunnen posten?
Ik zal er achteraan gaan. Mijn trainingsmaatje had dat van een medicijnen student ofzo. Ik zie mijn trainingsmaatje morgen dus ik zal er om vragen.
 
Ik merkte het zelf ook, op 20mg per dag zelfs. Normaliter heb ik nooit spierpijn, heel klein beetje als ik echt alles heb gegeven (maar dat is meer een soort van stijfheid lijkt het), maar toen ik met roa was begonnen had ik de dagen na trainingen opeens wel (wat iig leek op) spierpijn. Dit is nu weer minder geworden.. misschien went je lichaam eraan? Ben nu 2 maanden bezig op 20mg.
 
Ik ben toch echt benieuwd naar de acne van de meeste hier. De topicstarter heeft na mijn mening een hele lichte vorm. Ik heb echt van die ontstekingen.. de pijnlijke bodybuilders onder de puisten :(
 
Ik merkte het zelf ook, op 20mg per dag zelfs. Normaliter heb ik nooit spierpijn, heel klein beetje als ik echt alles heb gegeven (maar dat is meer een soort van stijfheid lijkt het), maar toen ik met roa was begonnen had ik de dagen na trainingen opeens wel (wat iig leek op) spierpijn. Dit is nu weer minder geworden.. misschien went je lichaam eraan? Ben nu 2 maanden bezig op 20mg.

Hoe is het bij jou inmiddels met de sides?
 
Hoe is het bij jou inmiddels met de sides?

Geen spierpijn meer, weet uberhaupt niet of het van de roa kwam hoor. En voor de rest, licht droge lippen, voor de rest niks. Huid is heel netjes nu, mooie zuivere huid.
 
Heb geen problemen ondervonden met intensieve KT sessies gedurende de 7 weken dat ik nu ROA gebruik. Wel wat last van gewrichten/onderrug maar niks 'ernstigs'.
 
Guys,

Ik ben 15 jaar, had van mijn 10de puisten op mijn hoofd, rug, schouders, borst enz... maar echte dikke bollen.
Ben al naar zoveel huidartsen geweest kreeg anti-biotica mee waar men neus van ging bloeden etc... clearasil maakt alles ergens omdat er alcohol inzit..
Had eens aan een hele goede dokter gevraagd of hij nix meer wist die benzo zalf droogt alleen je huid maar uit, oke je acne mindert maar je huid begint te schillen dat wil je toch ook niet? Vraag aan je huisarts een voorschrift (weet niet hoe het allemaal werkt in nederland..) voor MINO 50 zit minocycline in, dit dood alle bacteriën in je lichaam.Je moet deze blijven nemen tot je er helemaal van af bent. ik GARANDEER JOU op 2 maanden ben je van alles verlost.. er bestaan geen wondermiddelen voor acne, op uitzondering van MINO 50 ik ben mijn arts nog steeds dankbaar
 
Jammer dat mijn zorgverzekering geen derma denkt :( ik heb namelijk 2 sterren en je moet 3 hebben, naja care
 
Je moet het voorschriftje niet aanvragen bij een derma, een huisarts mag het je ook geven hoor, hier in België kosten de medicijnen slechts 4 euro voor 50 medicijnen geloof ik, en je moet er 2 per dag best na je eten. Dus het is eigenlijk maar 4 of 5 euro p/m en het helpt teminste. Veel vrienden van mij hadden ook last van acne, zij hebben ook deze pillen genomen en ze zijn er ook van verlost :p
 
Guys,

Ik ben 15 jaar, had van mijn 10de puisten op mijn hoofd, rug, schouders, borst enz... maar echte dikke bollen.
Ben al naar zoveel huidartsen geweest kreeg anti-biotica mee waar men neus van ging bloeden etc... clearasil maakt alles ergens omdat er alcohol inzit..
Had eens aan een hele goede dokter gevraagd of hij nix meer wist die benzo zalf droogt alleen je huid maar uit, oke je acne mindert maar je huid begint te schillen dat wil je toch ook niet? Vraag aan je huisarts een voorschrift (weet niet hoe het allemaal werkt in nederland..) voor MINO 50 zit minocycline in, dit dood alle bacteriën in je lichaam.Je moet deze blijven nemen tot je er helemaal van af bent. ik GARANDEER JOU op 2 maanden ben je van alles verlost.. er bestaan geen wondermiddelen voor acne, op uitzondering van MINO 50 ik ben mijn arts nog steeds dankbaar

Heb de minocycline sandroz 50mg is wss dezelfde, ik neem ze nu al 1 maand zie wel duidelijk verschil maar nog niet echt van alles verlost, nog veel last op mijn rug? was dit bij jou ook en gaat dit na een tijd weg ? moet er wel bij zeggen dat ik maar 50mg per dag moet nemen, wat niet zo heel veel is. thanks
 
Je moet het voorschriftje niet aanvragen bij een derma, een huisarts mag het je ook geven hoor, hier in België kosten de medicijnen slechts 4 euro voor 50 medicijnen geloof ik, en je moet er 2 per dag best na je eten. Dus het is eigenlijk maar 4 of 5 euro p/m en het helpt teminste. Veel vrienden van mij hadden ook last van acne, zij hebben ook deze pillen genomen en ze zijn er ook van verlost :p
Mijn huisarts wilt het niet geven..
 
2 weken roa op 40mg en de acne is al een pak minder ! goed spul dit !
heb wel overal gewrichtspijnen en spieren die verkrampen en verzuren als een mother****er.
iemand die iets kent dat dit toch wat soepelder maakt ?

de derma sprak over een 6 maanden kuur, hoop dat ik geen 6 maand met die spierkrampen rondloopt, of ze mogen mij binnen paar maand in een rolstoel steken :D
 
Ik ben nu op dag 8 van roa 20mg p.dag, wanneer zou het moeten inkicken zegmaar ?
 
aepc8l.jpg


---------- Post toegevoegd Fri 6 Jan 2012 om 23:05 ----------

Niet echt veel veranderd -__- geen meeeters maar gewoon rode shit overal, 2 keer gaan zonnebanken erbij.

Ik neem btw momenteel 14 biergisttabs van de kruidvat, en het helpt geen reet krijg er meer van **** zink deed ook niks

WTF IS THIS! never nooit kan mn shirt uit -__
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven