Fitness Seller

Macro's uitgerekend

Bezoekers in dit topic

Dees-pekinees

Novice
Lid geworden
14 jan 2017
Berichten
3
Waardering
1
Lengte
1m64
Goedenavond Dames,
vandaag een nieuw sportschema gekregen en ik heb zelf al 2 weken via de Food app mijn eetschema een beetje in elkaar geflanst maar als ik ze zelf uitreken kom ik op andere macro's uit.
kunnen jullie mij vertellen of ik op de goede weg ben?

164cm
67,1 kg (wil eerst 7 kilo afvallen)
2-3 keer in de week krachttraining met cardio
1x in de week 1uur sh'bamm

1500 calorieën (100 onder onderhoud)
1,8gr eiw/kg = 120,6
1gr vet/kg = 67
200 koolhydraten

Kunnen jullie mij misschien vertellen of het klopt, of ik iets moet aanpassen of andere tips?

Alvast bedankt!!
 
Met 3 x in de week sporten is te jouw stats je onderhoud echt geen 1600 kcal.
dat lijkt eerder op je BMR. Heb je ook al vermenigvuldigd met de activiteitsfactor?
Als ik met jouw gegevens je onderhoud bereken met 1-3 x sporten per week is je onderhoud ca. 2000 kcal.
Ik zou toch iets hoger gaan zitten. Maar dat is meer persoonlijk.

Je maakt toch ergens een fout in je berekening
120 gr eiwit = 480 kcal
67 gr vet = ca 600 kcal
je houdt dus 420 kcal over voor koolhydraten. dat is 420/4=105 gr koolhydraten.
 
Met 3 x in de week sporten is te jouw stats je onderhoud echt geen 1600 kcal.
dat lijkt eerder op je BMR. Heb je ook al vermenigvuldigd met de activiteitsfactor?
Als ik met jouw gegevens je onderhoud bereken met 1-3 x sporten per week is je onderhoud ca. 2000 kcal.
Ik zou toch iets hoger gaan zitten. Maar dat is meer persoonlijk.

Je maakt toch ergens een fout in je berekening
120 gr eiwit = 480 kcal
67 gr vet = ca 600 kcal
je houdt dus 420 kcal over voor koolhydraten. dat is 420/4=105 gr koolhydraten.

bedankt voor je reactie!
ik heb inderdaad geen rekening gehouden met 1-3x in de week sporten, en inderdaad een fout gemaakt met het berekenen van de koolhydraten.
als ik die 2000 kcal. aanhoud zou ik dan ook afvallen? want tot nu toe heb ik daarin geen verschil in gezien.
 
Heb je al eens een aantal weken 2000 kcal gegeten? Dus echt alles afgewogen en berekend?
Pas als je dat gedaan hebt en je gewicht verandert niet is dat je onderhoud.
Berekeningen geven slechts een indicatie. Ik zou zeggen start gewoon eens op 1800 kcal en kijk met 1 a 2 weken wat het doet.
Zorg dat je macros goed zijn en zorg dat je ook echt alles meerekent wat je eet. Dus ieder hapje en ook het vet waar je in bakt etc.
Dan krijg je pas echt een goed beeld.
 
Heb je al eens een aantal weken 2000 kcal gegeten? Dus echt alles afgewogen en berekend?
Pas als je dat gedaan hebt en je gewicht verandert niet is dat je onderhoud.
Berekeningen geven slechts een indicatie. Ik zou zeggen start gewoon eens op 1800 kcal en kijk met 1 a 2 weken wat het doet.
Zorg dat je macros goed zijn en zorg dat je ook echt alles meerekent wat je eet. Dus ieder hapje en ook het vet waar je in bakt etc.
Dan krijg je pas echt een goed beeld.

Ga ik dat eens aanhouden, want eerst wist ik niet zeker of mijn macro's klopte (want dat volgde ik via een app) nu ik ze zelf uitreken weet ik het zeker.
bedankt!
 
Back
Naar boven