XXL Nutrition

Magnesium

Bezoekers in dit topic

"Onze" gewassen worden dusdanig commercieel verbouwd, dat er alleen maar 1 ding telt: de opbrengst (in euro's wel te verstaan). De opbrengst in micronutrienten is van ondergeschikt (geen?) belang. Door overintensief gebruik van de bodem wordt deze steeds armer aan mineralen, waardoor het fruit en de groenten steeds minder vitaminen aanmaken en mineralen opnemen. Door ze ook nog eens met kunstmest te voeden (kunstmest is een beperkt aantal mineralen die er alleen voor zorgen dat het snel, mooi en groot groeit) en met gif te besproeien maken ze ook minder tot geen salvestrolen meer aan. Naar de werking van salvestrolen wordt nog onderzoek gedaan.

http://www.resource-online.nl/achtergrond.php?id=139
http://www.orthoeurope.com/nl/ortho/dossier/salvestrolen

Bedenk dit eens: door het gebruik van kuntmest verarmen onze gewassen en worden ze aangevreten. Daarvoor worden ze besproeid met gif. Door de verarming van de gewassen ontwikkelen we allerlei gebreken (ziek-zwak-misselijk-depri). De producent Bayer heeft de touwtjes in handen: eerst de kunstmest leveren, en als gevolg daarvan de landbouwgiffen. Als we ziek-zwak en misselijk zijn heeft Bayer daar ook een oplossing voor... en het gebruik van kunstmest is niet eens nodig: [Link niet meer beschikbaar] en [Link niet meer beschikbaar]

Verder vind ik het opvallend dat er mensen zijn die met testosteronboosters hun testosteron willen opkrikken terwijl dat in hun jonge levensjaren daar geen gebrek aan hebben en tegelijkertijd willen sommigen het gebrek aan micronutrienten in onze voeding niet zien. Ik vind het ook byzonder jammer dat de huisarts niet geleerd wordt om de oorzaak van een gebrek eerst op te sporen, maar we moeten ook niet vergeten dat de praktijk van de huisarts gewoon een winkel is. Er moeten pillen verkocht worden en omzet gemaakt worden.
 
1967, dat zeg je echt helemaal goed. Goed uitgelegd!

Dat is ook 1 van mijn redenen dat ik zelf voor biologische voeding kies van de natuurwinkel (zij zijn daar zelf heel kritisch, vergeleken met de "biologische" producten die worden aangeboden bij de grote supermarkten..bijv. Bio+) en af en toe naar een vrouwtje die alles zelf "natuurlijk" verbouwd. En ik ga liever naar een orthomoleculaire arts dan ipv de "normale" arts, ALS ik naar een arts ga.

Het is gewoon jammer dat overal geld aan moet worden verdient...het gaat zelfs boven de gezondheid, het is gewoon 1 groot complot.
 
Ik zie niet in waarom je magnesium zou supplementeren, via de voeding is een veel betere manier. Supplementeren van magnesium kan nierinsufficiëntie teweeg brengen, ook kunnen je peesreflexen verdwijnen en bij extreme dosissen zelfs tot een hartstilstand.
Beter is om je lichaam van magnesium te verschaffen door middel van voeding, op deze manier wordt het teveel door het lichaam zelf uitgescheiden met de urine, bv groene groenten, peulvruchten, noten,vis en volkorenbrood is rijk aan magnesium
Een tekort kan inderdaad leiden tot lusteloosheid en spierzwakte, maar dit komt maar zelden voor ...
Om maar mee te geven, mannen hebben 450 mg per dag nodig, vrouwen 330 mg !!
greetz
 
1967, dat zeg je echt helemaal goed. Goed uitgelegd!

Dat is ook 1 van mijn redenen dat ik zelf voor biologische voeding kies van de natuurwinkel (zij zijn daar zelf heel kritisch, vergeleken met de "biologische" producten die worden aangeboden bij de grote supermarkten..bijv. Bio+) en af en toe naar een vrouwtje die alles zelf "natuurlijk" verbouwd. En ik ga liever naar een orthomoleculaire arts dan ipv de "normale" arts, ALS ik naar een arts ga.

Het is gewoon jammer dat overal geld aan moet worden verdient...het gaat zelfs boven de gezondheid, het is gewoon 1 groot complot.
(thanks :) ) Dat is waar, maar geld is eigenlijk niets anders dan een vorm van energie. Iedereen die ergens energie instopt, wil er iets voor terug zien. De manier waarop het in dit geval gemanaged wordt is iets dat wat mij betreft wel eens over gediscussieerd mag worden. Ik ga trouwens ook nooit naar de huisarts. Ik heb geen huisarts.

Een tekort kan inderdaad leiden tot lusteloosheid en spierzwakte, maar dit komt maar zelden voor ...
Het beste is inderdaad om zoveel mogelijk te varieren met (liefst biologische) voeding om op die manier voldoende voedingsstoffen zoals magnesium binnen te krijgen. Een acuut magnesiumtekort komt niet zo snel voor, lusteloosheid, depressies en slapeloosheid helaas wel. Als je teveel magnesium binnenkrijgt, krijg je diarree. Aan te veel water ga je trouwens ook dood. Ik denk overigens dat de farmaceutische industrie liever medicijnen verkoopt dan magnesium. Bij symptomen van tekort is het nu eenmaal lucratiever om een medicijn voor te schrijven dan uit te zoeken of een tekort aan (in dit voorbeeld) magnesium de oorzaak is. En omdat het niet uitgezocht wordt, zal een tekort daaraan nooit als "vaak voorkomend" geclassificeerd worden.

Verder bevatten veel volkorenprodukten fytinezuur dat de opname van een aantal mineralen (zoals Magnesium) belemmert.

http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/002423.htm
 
Veel mensen hebben tegenwoordig vitamine/mineralen tekort. En vele denken het te kunnen oplossen door een pilletje. Een vitamine/mineralen supplement = geen vervangen!!!

Magnesium is een heel belangrijk mineraal voor het lichaam. Ontzettend belangrijk zelfs..... Om het te verhelpen is het al een goed idee om elke dag een zo'n puur mogelijk stuk chocola te eten. Hier zit ook ontzettend veel magnesium in en bomvol anti-oxidanten.

Trouwens ook goeie combi met calcium... (melk/kwark). Het bevorderd namelijk de opname van calcium in je lichaam.
Maar niet té veel magnesium eten, dat is niet goed voor je... bijv. magnesium word weer versterkt door dacht ik, Vitamine D. Die word aangemaakt door je lijf door de zon. Dus bij te te veel magnesium + combi van volle zon, kun je best ziek worden. Je kunt duidelijk (al denken sommige van niet) een overdosis vitamine+mineralen krijgen...en bij bepaalde kan dat best gevaarlijk zijn.

Ook een hele gezonde, maar niet té veel van eten = mineraal Selenium. Selenium s een zeer belangrijk mineraal met ook veel anti-oxidanten.

Selenium is de bouwsteen van diverse enzymen in ons lichaam. Selenium is oa van belang voor een goede werking van de schildklierhormonen. Het bekendste enzym waarvan selenium deel uitmaakt is het gluthation peroxidase, dat als antioxidant zeer belangrijk is.

Dit enzym kan de schade die ontstaat aan de celwanden door de schadelijke werking van zuurstof tegengaan. Ook bindt de selenium zware (giftige) metalen die in het lichaam terecht zijn gekomen en is daarom van belang bij het ontgiftigen van het lichaam zoals bijvoorbeeld bij een kwikvergiftiging (amalgaan vullingen).


De bron waar het meeste selenium in zit = Paranoten!!! Word vaak vergeten als je gaat zoeken naar selenium, maar in paranoten, damn daar zit een boost selenium in :D. Maar geen overkill van eten! Houdt het bij max. 5 kleine noten / 3 grote noten per dag = genoeg.

Interacties:
Een hoge calcium-inname (meer dan 2 gram) en vitamine D*, verlagen de absorptie van magnesium. Dit geldt ook voor een hoge inname van Inositol hexafosfaat. Gelijktijdige inname van magnesium en ijzer geeft een absorptievermindering van ijzer. Gelijktijdige inname van magnesium en mangaan veroorzaakt een mangaan-absorptievermindering. Gelijktijdig gebruik van niet-verteerbare oligosaccharides (FOS) remt de colon-absorptie van magnesium. Gelijktijdige inname van fosfaat geeft een verlaagde opname van zowel magnesium als fosfaat.*(Een tekort aan vitamine D geeft eveneens een verlaging van de magnesiumabsorptie!)

en overdosis magnesium? moet je wel heeel veel slikkken, btw de meeste vitaminen en mineralen heb je eg niet snel een overschot.
wel eens bedacht dat als jij zo lang in de zon heb gelegen dat ook je daardoor de volgende dag wat minder kan voelen? vitamine D komt uit zonlicht heb je dat goeie zonlicht nou te pakke komt het soms wel met 30.000 x adh binnen. overdosis? neeeh

miss had je dat boek beter in het nederlands kunnen lezen.

en vitamine D wordt alleen maar aangemaakt door de zon en dat is maar op bepaalde uren de dag en bepaalde tijden van het jaar, dat is meestal op het heetst van de dag wann iedereen met kleren aan loopt of zich insmeert. weer een tekort.

aangezien ik rook blow en zuip en dan ook nog eiwitrijk eetpatroon heb en veel melk drink ook hoogstwaarschijnlijk tekort aan magnesium. heb ongecontroleerde spiertrekkingen, trillend ooglid, en stijve krampachtige nekbewegingen en hoop dat het zo over gaat!

alleen tis 1 grote puzzel qua vitaminen en mineralen en telkens lees ik weer dingen in tegenspraak met het ander.
 
Laatst bewerkt:
Interacties:
Een hoge calcium-inname (meer dan 2 gram) en vitamine D*, verlagen de absorptie van magnesium. Dit geldt ook voor een hoge inname van Inositol hexafosfaat. Gelijktijdige inname van magnesium en ijzer geeft een absorptievermindering van ijzer. Gelijktijdige inname van magnesium en mangaan veroorzaakt een mangaan-absorptievermindering. Gelijktijdig gebruik van niet-verteerbare oligosaccharides (FOS) remt de colon-absorptie van magnesium. Gelijktijdige inname van fosfaat geeft een verlaagde opname van zowel magnesium als fosfaat.*(Een tekort aan vitamine D geeft eveneens een verlaging van de magnesiumabsorptie!)

miss had je dat boek beter in het nederlands kunnen lezen dan..

en vitamine D wordt alleen maar aangemaakt door de zon en dat is maar op bepaalde uren de dag en bepaalde tijden van het jaar, dat is meestal op het heetst van de dag wann iedereen met kleren aan loopt of zich insmeert. weer een tekort.

aangezien ik rook blow en zuip en dan ook nog eiwitrijk eetpatroon heb en veel melk drink ook hoogstwaarschijnlijk tekort aan magnesium. heb ongecontroleerde spiertrekkingen, trillend ooglid, en stijve krampachtige nekbewegingen en hoop dat het zo over gaat!

Thx onbekende soldier, waar heb je deze info vandaan? Zeker wel interessant... zo zie je maar weer... alles met mate.

Over welk boek heb je het overigens???
 
Ik ben een week geleden begonnen met ZMA. Iedere avond voor het slapen. En heb nu enorme pijn in mn nek en linker schouder als ik wakker wordt...iemand dezelfde ervaring?
 
Back
Naar boven