Fitness Seller

Méér dan 3 tot 4 maaltijden eten tijdens de cut is eigenlijk niet nodig (1 bezoeker)

Méér dan 3 tot 4 maaltijden eten tijdens de cut is eigenlijk niet nodig


  • Totaal stemmers
    432

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
Stelling: méér dan 3 tot 4 maaltijden eten tijdens de cut is eigenlijk niet nodig.
 
sorry dat ik de eerste was om te stemmen. ik hoop niet dat nu iedereen hetzelfde als mij gaat stemmen.
 
sorry dat ik de eerste was om te stemmen. ik hoop niet dat nu iedereen hetzelfde als mij gaat stemmen.
Er moet toch altijd iemand de eerste zijn? En waarom zouden ze hetzelfde als jou stemmen dan???
 
Omdat hij musclegod is:D
Ik ben juist van mening dat je meer maaltijden moet over de dag moet eten om je energie ook op peil te houden.
Als ik 3 maaltijden zou eten en in de cut zitten, dan zou ik a) te weinig voedingstoffen binnen krijgen b) ik zou teveel in die 3 maaltijden eten, zodoende ik dan weer ga opslaan.
 
ik vind dat je meer maaltijden moet eten, zeker om je metabolisme op gang te houden als je goed aan t cutten bent.
 
meerdere kleine maaltijden.. t motortje moet blijven branden :P

maar dit is toch een feit en geen mening?
 
meerdere kleine maaltijden.. t motortje moet blijven branden :P

maar dit is toch een feit en geen mening?
Tip: denk dit niet te snel.

Ga me er zelf niet direct mee bemoeien, benieuwd wie als eerste de stelling wetenschappelijk durft aan te vechten of juist kan onderbouwen ;)
 
Wat versta je onder een cut, van 25% naar 17%?

Ik heb zelf meerdere (eet momenten)maaltijden nodig om op 12% te blijven.
denk dat het bij iedereen verschilt en niet wetenschappelijk vast staat.
 
Degene die 'oneens' hebben gestemd..wat is jullie mening over de frequentie ?
 
is het met deze stelling dan de bedoeling dat je je Kcal ook allemaal verdeeld over 3 maaltijden?

een gezond niet trainend persoon moet er genoeg aan hebben. ontbijt, lunch en diner..met een stukje fruit tussendoor.
 
is het met deze stelling dan de bedoeling dat je je Kcal ook allemaal verdeeld over 3 maaltijden?

een gezond niet trainend persoon moet er genoeg aan hebben. ontbijt, lunch en diner..met een stukje fruit tussendoor.
Gaat gewoon over frequentie van eten he, kcal blijven onveranderd. Meer maaltijden = minder kcal per maaltijd.
 
om af te vallen werkt het wel denk ik.. maar of het dan voor de spieren wat doet weet ik niet

.Auteur: Willemijn Wissekerke, voedingsdeskundige bij www.valtaf.nl



4. Zorg voor regelmaat
Regelmaat is belangrijk bij een gezond eetpatroon. Dat houdt in: 3 keer per dag een hoofdmaaltijd en maximaal 3 keer iets tussendoor. Probeer ook elke dag rond hetzelfde tijdstip te eten. Je zult merken dat je lichaam hier aan went. Je zult niet langer overvallen worden door plotselinge trek in eten.
 
Constante aanvoer van voedingstoffen is voor zover ik weet anti-kataboler en anaboler dan 3 grote maaltijden. Als je maar 3 maaltijden eet heb je pieken en dalen in je aminoafgifte.. of niet soms? ;)

Heb ook eens een bizar onderzoek geleden met boxers waarvan de ene helft ging cutten op 3 maaltijden per dag, en de andere helft met 6 maaltijden per dag, maar beide groepen evenveel kcals. De groepen verloren ongeveer evenveel gewicht, maar de 3 maaltijden groep verloor meet VVM.

Het onderzoek zelf was erg dubieus, maar stond op ergogenics.. als ik hem gevonden heb post ik die even.

---------- Toegevoegd om 08:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:30 ----------

Afvallen met meer maaltijden per dag gaat niet vlotter

Kan die andere ff niet vinden..
 
Volgens een onderzoek van Lanyne Norton:

-4 maaltijden
-Tussen elke maaltijd 5 gram Leucine met 10 gram suikers/vitargo

Zelf vind ik het grote voordeel dat je nog gewoon lekker 600-1000kcal in een maaltijd kan stoppen, een maaltijd van 400kcal zorgt bij mij alleen maar voor meer honger.


http://www.sportsnutritionsociety.org/conference_presentations/ISSNConference_200806_Layne.pdf

Kan het onderzoek zo niet meteen vinden, verder is dit een stuk makkelijker te lezen dan het onderzoek.
 
Laatst bewerkt:
oneens, je moet toch je stofwisseling hooghouden, de maaltijden moeten wel kleiner worden uiteraard.
 
oneens, je moet toch je stofwisseling hooghouden, de maaltijden moeten wel kleiner worden uiteraard.


Dat stofwisselingsverhaal is dus achterhaalt. Maar je ziet dat meer maaltijden wel minder spierafbraak veroorzaakt.. althans in dat onderzoek.

De high meal frequency-groep verloor iets meer vet en hield iets meer vetvrije massa vast, maar de verschillen tussen beide groepen waren niet significant.
 
Dat stofwisselingsverhaal is dus achterhaalt. Maar je ziet dat meer maaltijden wel minder spierafbraak veroorzaakt.. althans in dat onderzoek.

De high meal frequency-groep verloor iets meer vet en hield iets meer vetvrije massa vast, maar de verschillen tussen beide groepen waren niet significant.

Zit ik me daar elke dag na elke 2/3 uur weer te stressen dat ik moet eten.
 
Zit ik me daar elke dag na elke 2/3 uur weer te stressen dat ik moet eten.

(Ann Nutr Metab. 2006 Aug 24;50(5):476-481.) Een eye-opener voor iedere krachtsporter die bang is dat hij zijn musculatuur verliest als hij even niet kan eten. Australische onderzoeker meetten de activiteit van de anabole genen myoD, myogenin en Myf5, en de katabole genen myostatin, atrogin-1 en MuRF-1 in gezonde volwassenen die veertig uur niets aten.
De genen deden alleen iets tijdens de eerste drie uur na een maaltijd. Daarna veranderde er helemaal niks meer. Eet je na die periode van drie uur niks, dan bouw je dus geen spierweefsel op, maar breek je ook geen spierweefsel af. Afbreken gebeurt pas na een vastenperiode die langer duurt dan veertig uur. Maar hoeveel langer, dat weten de onderzoekers niet.


http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/spieren-kunnen-gerust-40-uur-zonder-voeding-230647/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16931880?dopt=AbstractPlus

Sja, zo zijn er altijd weer studies die het tegenovergesteld beweren.
:D
 
(Ann Nutr Metab. 2006 Aug 24;50(5):476-481.) Een eye-opener voor iedere krachtsporter die bang is dat hij zijn musculatuur verliest als hij even niet kan eten. Australische onderzoeker meetten de activiteit van de anabole genen myoD, myogenin en Myf5, en de katabole genen myostatin, atrogin-1 en MuRF-1 in gezonde volwassenen die veertig uur niets aten.
De genen deden alleen iets tijdens de eerste drie uur na een maaltijd. Daarna veranderde er helemaal niks meer. Eet je na die periode van drie uur niks, dan bouw je dus geen spierweefsel op, maar breek je ook geen spierweefsel af. Afbreken gebeurt pas na een vastenperiode die langer duurt dan veertig uur. Maar hoeveel langer, dat weten de onderzoekers niet.


http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/spieren-kunnen-gerust-40-uur-zonder-voeding-230647/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16931880?dopt=AbstractPlus

Sja, zo zijn er altijd weer studies die het tegenovergesteld beweren.
:D

En dat zal waarschijnlijk altijd wel zo blijven, maar dank je voor de info dat scheelt me een hoop stress over eten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven