Fitness Seller

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen

Bezoekers in dit topic


Wie gaat dat filmpje nou bekijken?

kcal maakt niks uit :roflol:

Dacht precies hetzelfde maar ach, had niks te doen en kwam terecht op hun kanaal. Toch vreemd als wat ze zeggen klopt op 10:30 (iemand die op 1200 calorieën een DL haalt van 305 KG?)

filmpje niet gekeken, maar 1 voorbeeld van een pipo aanhalen die claimed 1200 kcal per dag te eten is natuurlijk een bullshit onderbouwing. Daarnaast liegen atleten over wel meer, dus wellicht ook voedsel inname. Misschien eet ie stiekem meer, misschien heeft ie een rete traag metabolisme, hoe lang at ie die 1200, had ie net een refeed gehad etc etc.

kcal in kcal uit telt gewoon
 
Maar metabolisme is ook te boosten door meer cardio he? Zo cut ik nu op 3400 kcal, uur cardio per dag op 95kg nu. Kom van 100
 
Maar metabolisme is ook te boosten door meer cardio he? Zo cut ik nu op 3400 kcal, uur cardio per dag op 95kg nu. Kom van 100
Zonder uur cardio per dag zou ik daar al op afvallen en ben even zwaar. 3800 onderhoud :(
 
Maar metabolisme is ook te boosten door meer cardio he? Zo cut ik nu op 3400 kcal, uur cardio per dag op 95kg nu. Kom van 100

Zonder uur cardio per dag zou ik daar al op afvallen en ben even zwaar. 3800 onderhoud :(

Mijn 3700, maar extra cardio wat beter :D


well, dat ligt eraan wat je onder metabolisme verstaat; de hoeveelheid kcal die je verbruikt op een dag, dan zeker ja. Maar dit zou ik eerder TEE noemen (zie topic hierover).
Als je met metabolisme bedoelt, alle processen die in rust actief zijn en zorgen voor energieverbruik, kan cardio (LISS) je metabolisme over time zelfs vertragen vgm/zorgen voor spierverlies, in ieder geval wanneer je er veel van doet
http://www.cell.com/current-biology/abstract/S0960-9822(15)01577-8

also, (kon t onderzoek even niet vinden)
(3) A study conducted by Wilson et al. From the University of Tampa, FL, shows when you add in LISS you get a temporary boost in weight loss. Subjects lost a couple of pounds the first week and after that they lost nothing. This happened because their metabolism completely adjusted to that and that became their new set point to what they had to do just to maintain. LISS with a low calorie diet is terrible for fat loss and could cause muscle loss. During a low calorie diet, LISS cardio is more catabolic (muscle wasting) towards muscle as opposed to HIIT cardio being much more muscle sparing.

Cardio dus zeker doen als dat ervoor zorgt dat je je macros haalt, maar ik zou geen cardio doen (LISS) wanneer je nog ruim 3k kcals kan eten oid. puur vanuit bodybuild perspectief dus.

(dit eventjes snel opgezocht, zal eventueel later wel wat verder doorzoeken)
 
Die eerste valt weer terug op spaarstand adaptaties, maar in grotere mate dan ze daarmee kunnen verklaren, maar zit ook met erg beperkte metingen... lastig zeggen hoe relevant dat ecologisch perspectief dan is voor een specifieke case met krachttraining.

Die (3) is Wilson, et al. Concurrent Training: A Meta Analysis Examining Interference of Aerobic and Resistance Exercise. University of Tampa, FL. J Strength Conditioning.
(tenminste, van je quote van simplyshredded.. kan wat ze daar zeggen alleen niet zo 1-2-3 terugvinden in die studie)

Cardio niet doen met een low calorie diet, logisch, maar we doen het om met normaal/veel eten nog af te vallen toch :P
 
Laatst bewerkt:
well, dat ligt eraan wat je onder metabolisme verstaat; de hoeveelheid kcal die je verbruikt op een dag, dan zeker ja. Maar dit zou ik eerder TEE noemen (zie topic hierover).
Als je met metabolisme bedoelt, alle processen die in rust actief zijn en zorgen voor energieverbruik, kan cardio (LISS) je metabolisme over time zelfs vertragen vgm/zorgen voor spierverlies, in ieder geval wanneer je er veel van doet
http://www.cell.com/current-biology/abstract/S0960-9822(15)01577-8


Cardio dus zeker doen als dat ervoor zorgt dat je je macros haalt, maar ik zou geen cardio doen (LISS) wanneer je nog ruim 3k kcals kan eten oid. puur vanuit bodybuild perspectief dus.

(dit eventjes snel opgezocht, zal eventueel later wel wat verder doorzoeken)

Kan me nog wel herinneren dat ik hier ooit een vraag over heb gesteld. Mijn vraag was of het meer cardio en meer eten beter was tegenover minder eten en dus minder cardio. Je zei dat je beter meer kon eten en meer cardio toevoegen om die balans te trekken ivm hormonale processen. Logisch natuurlijk aangezien weinig eten zorgt voor minder macro en micronutrienten.

Mijn onderhoud is 3750. Ik eet 3400 kcal en doe 3 maal 20 min. cardio van ongeveer 200 kcal per sessie. Zie die cardio niet perse als -200 kcal maar meer als boost van het metabolisme. (actiever zijn)
 
vind deze gast ook wel aardig informatief kwa voeding etc.

 
Jwdoetookmee

hoe bang moet je zijn voor 'vet' gain na een diepe cut (onder de 6%) als je 1 weekend even helemaal los gaat en daarna terug op onderhoud gaat en wel cardio er bij blijft doen?

en met los bedoel ik 2-3 dagen 8k of meer... de dagen ervoor zijn low carb geweest en low kcal btw en ben helemaal leeg.
 
Jwdoetookmee

hoe bang moet je zijn voor 'vet' gain na een diepe cut (onder de 6%) als je 1 weekend even helemaal los gaat en daarna terug op onderhoud gaat en wel cardio er bij blijft doen?

en met los bedoel ik 2-3 dagen 8k of meer... de dagen ervoor zijn low carb geweest en low kcal btw en ben helemaal leeg.

well, das opzich wel redelijk makkelijk te berekenen.
als je 3 dagen 8000 kcal vreet en in totaal dus 24k, en je onderhoud is bijv 3k, zal je zeker wel flink wat vet aanzetten. begin met je onderhoud eraf te halen; 15.000 kcal over. Dan TEF (10% van totale inname zoiets?), dus dan nog 12.600. extra bewegen eraf halen, mocht je dat doen, eventueel NEAT, maar dat varieert enorm van persoon tot persoon. kan niks zijn, kan honderden en honderden kcals zijn per dag. Daarna wat je opslaat als glycogeen, maar de rest is in principe gewoon vet. Kilootje vet aankomen in zon weekend lijkt me niet heel onrealistisch.
 
well, das opzich wel redelijk makkelijk te berekenen.
als je 3 dagen 8000 kcal vreet en in totaal dus 24k, en je onderhoud is bijv 3k, zal je zeker wel flink wat vet aanzetten. begin met je onderhoud eraf te halen; 15.000 kcal over. Dan TEF (10% van totale inname zoiets?), dus dan nog 12.600. extra bewegen eraf halen, mocht je dat doen, eventueel NEAT, maar dat varieert enorm van persoon tot persoon. kan niks zijn, kan honderden en honderden kcals zijn per dag. Daarna wat je opslaat als glycogeen, maar de rest is in principe gewoon vet. Kilootje vet aankomen in zon weekend lijkt me niet heel onrealistisch.
valt me nog mee :D blijven wel trainen hoor.. en hoe 'permanent' is die vet gain.. aangezien je daarna gewoon weer back on track gaat?
 
valt me nog mee :D blijven wel trainen hoor.. en hoe 'permanent' is die vet gain.. aangezien je daarna gewoon weer back on track gaat?
niet. stel je gained 1,5 kg, (goed voor zo'n 12000 kcal) kan je zo uitrekenen hoeveel tijd je hebt weggegooid als je een tekort van 500 kcal per dag aanhoudt :p
bijna een maand dus. haha
 
niet. stel je gained 1,5 kg, (goed voor zo'n 12000 kcal) kan je zo uitrekenen hoeveel tijd je hebt weggegooid als je een tekort van 500 kcal per dag aanhoudt :p
bijna een maand dus. haha
ik zat op een defecit afgelopen tijd van 2k per dag en dat 2 dagen en dan een refeed plus cardio er nog eens bij :P .. ga vanaf maandag op onderhoud met gewoon cardio erbij dus hoef me niet zo zorgen te maken denk ik.. ben nu compleet depleted ook :P
 
Gewoon t3 op 500mcg gooien man! (not srs ofc ;))
 
Gewoon t3 op 500mcg gooien man! (not srs ofc ;))
nooit weer! (wel srs hier) ik zat je de details besparen wat dat doet met je stoelgang of überhaupt met je eten
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Dr X
Ik weeg 98 kg en 14% bf en eet 2600 kcal op een dag in m'n bulk en kom al goed aan. Train 5x per week plus dagelijks halfuur fietsen. Voor de rest zittend beroep
 
Wanneer ga je ons weer slimmer maken met een nieuw artikel? Of te druk met in shape raken voor je wedstrijd?
Jwdoetookmee
 
Back
Naar boven