XXL Nutrition

My logs - Muay Thai & boxing (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Aquarion

Novice
Lid geworden
18 aug 2015
Berichten
21
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
71kg
Vetpercentage
9%
Dus, even mezelf kort voorstellen, ik ben momenteel 20 jaar, heb ongeveer 1 jaar aan boksen gedaan, 1 jaar aan kickboks en doe momenteel aan Muay Thai.
Deze log is bedoeld voor mensen die me willen volgen maar ook voor mensen die zelf wat ideetjes voor hun eigen trainingen zoeken.

Bedoeling is om me klaar te stomen om ergens volgend jaar aan een (reeks) wedstrijd(en) te participeren. Ik train ongeveer elke dag tussen de 2-4 uur en doe dit al ongeveer 3 maanden, ik heb besloten om mijn leven positief om te draaien en me te verdiepen in de vechtsporten.

De focus van mijn trainingen ligt vooral op het striking aspect (boksen, kick- en thaiboks)

Ik zal elke dag een log proberen te posten van mijn trainingen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
LEGENDE (dit is zowat mn eigen systeem indien iemand geïnteresseerd is in de combinaties)

1 = jab
2 = cross
3 = linker hoek
4 = rechterhoek
Lupc = linker uppercut
Rupc = rechter uppercut
LLK /LMK / LHK = linker low-mid- of highkick
RLK/RMK/RHK = rechter low-mid of highkick
OHR = overhand right
Lkn / Rkn = Linker/rechter knie
LTeep of Rteep = frontkick (links of rechts)
RE / LE = linker of rechter elleboog
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



18/08


Squats: 3x50x40kg
Pushups: 3x32
Ballistic Pushups: 3x12 (dit zijn pushups waarmee je jezelf in de lucht veert)
----------------------------------------------------------------------------------------------
5 rondes afwisselend touwspringen en schaduwboksen (1 round = 3:00 - 1:00)
----------------------------------------------------------------------------------------------
Heavybag
10 minuten enkel boksen aan 1 stuk zonder rust, lage intensiteit met af en toe harde explosieve stoten

10 rounds muay thai combo's op de heavybag (bijvoorbeeld 1 - 2 - switch midkick - 2 - 3 - rechter lowkick) [40']
-----------------------------------------------------------------------------------------------

15 minuten buikspieroefeningen (planks, situps, crunches, leg raises, leg twists, hip raises, noem maar op)

-------------------------------------------------------------------------------------------------
40' lopen, om de 5 minuten een sprint van 10 seconden
-----------------------------------------------------------------------------------------------
 
Laatst bewerkt:
Succes, mooi doel! En ik veronderstel dat je dan ook in clubverband traint?
 
Zo training voor vandaag, 1x korte krachttraining thuis, 1x getraind in clubverband en 1loop sessie

--------------------------------------------

1. Krachttraining (kort) (rug & biceps) Reden hiervoor is omdat deze spieren vaak niet aan bod komen bij thaiboks

Pullups (wijd) 3x20
Pullups (schouderbreedte) 3x24
Pullups (Kort) 2x24
Muscle ups 2x12

----------------------------------------------------
2. Training in de club

15' touwspringen & schaduwboksen om op te warmen met pushups, squats & situps vermengd

30' basiscombinaties op elkaar
1-2
1-2-3-Rechterlowkick
2-3-Switch linker midkicks
etc...

30' moeilijkere combinaties waarbij de andere counterd en jij ontwijkt

15' Kicks trainen met behulp van zo'n rechthoekige grote trapzak
Suicide sets (1, dan 2 achter elkaar, dan 3 etc... tot 6 en dan terug omlaag)
RLK, LLK, RMK & LMK's

---------------------------------------------------------
3. Loopsessie; 11km in 52 minuten







Dat was het voor vandaag, macro's voor vandaag waren ongeveer 150/450/100 (E/K/V), mijn dijbeen is fucked up omdat ik de trappen van een amateur kickbokser van 100 kg mocht incasseren op volle kracht doorheen zo'n kussen , kheb er maar wat ijs op gedaan en ingesmeerd met namman muay.
 
Wat een dag man lekker trainen succes met je doelen/log
 
Wat een dag man lekker trainen succes met je doelen/log

bedankt!

---------- Toegevoegd om 16:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:40 ----------

Momenteel bezig aan mijn pre-workout meal (ik ga het nodig hebben)
75g haver
15ml kokosnootolie
125g rijst
3 eieren
3 sneden ezekiel brood
15ml olijfolie

macro's ongeveer 40/190/30




Training voor vandaag:

Opwarming:20 minuten
5 rondes touwspringen met tussen elke ronde van 3 minuten 1 minuten rust
tijdens de rustrondes oftewel pushups, jumping squats, toe squats, situps of planks

10 minuten stretchen & foamrollen

Kern
10 minuten aan 1 stuk door schaduwboksen terwijl ik mijn techniek bekijk in de spiegel

15 minuten 3 rondes thaiboks op de heavybag (3:30-1:00) dit doe ik m.b.v. een app; namelijk "Shoutbox Workout Timer" deze roept random combinaties op, aanradertje.

30 minuten 10 rounds vaste combinaties drillen op de heavybag; 2 minuten 30 seconden werktijd; 30 seconden rust
1-2-3-RLK
1-LLK-2-3-RMK
2-3-2-switch-LMK-2B-OHL-RMK

...

-------------------5 minuten rustpauze, aquarius en terug aan het werk; bokssessie----------------------

25 minuten 6 rondes op de heavybag, dit doe ik ook met een app namelijk "Precision Striking App", top aanrader


15 minuten 3 rounds sparren met een maat, hij ging voor een kwartiertje afkomen want hij woont toch niet zo ver, hij is minder goed als mij dus ik ga vooral op mijn headmovements & verdediging werken. Hij durfde het aan om mijn krachttraining mee te doen :D :D :D

----------------------------------------------------5 min rustpauze, nu begint de krachttraining---------------------

30 minuten interval krachttraining, het werkt als volgt, 1 minuut lang doe ik een bepaalde oefening, vervolgens heb ik 30 seconden rust, 20 oefeningen

1. Pushup kneeraise kneeraise
2. Jumping squats
3. Military press met een laag gewicht (40kg), meestal zit ik hier rond de 30 reps
4. Burpees
5. Explosieve lunges
6. Mayweathers (dit zijn situps waarna je bij het opkomen recht gaat staan)
7. Ballistic pushups
8. Barbell front raises
9. Barbell raise
10. Deadlifts, high rep, low weight (40kg)
11. Barbell curls
12. Squats, 40kg ----------------------------- > Op dit punt kon mijn maat niet meer mee :p
13. Bent over rows, 40kg
14. Fist pushups
15. Clean 'n jerks
16. Jumping squats
17. Knietjes geven tegen de heavybag
18. Schaduwboksen
19. Touwspringen
20. Heavybag running punchout


15 minuten Core; ik heb gekozen voor een hasfit training namelijk
http://www.youtube.com/watch?v=Jm_9n_IUk7s
-------------------------------------------------------Stretchen, paar bananen en een koude douche---------------
 
21/08

Eerste training van vandaag net afgerond

10' schaduwboksen & touwspringen
5' stretchen
10 minuten schaduwboksen, nu sneller & intensiever
15' lowkicks geven tegen de heavybag (4 rounds)
15' freestyle heavybag (thaiboks) (4 rounds)
10' aan 1 stuk door boksen tegen de heavybag (schouders conditioneren)

---------- Toegevoegd om 17:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:40 ----------

Blijkbaar was de training vandaag afgeschaft bij ons in de club, dan maar alleen trainen :D

15’: 4 rounds (3:00) touwspringen – (1:00 oefening)
1.Statische squat aanhouden
2. Statische push-up aanhouden
3.Statische plank aanhouden

5’: heupen, kniëen, schouders, nek, etc… wat opengooien door dynamische bewegingen

5’ stretchen

15’ 4 rounds schaduwboksen (3:00 – 1:00)
1. Enkel boksen
2. Boksen + trappen
3. Knieën komen erbij
4. Ellebogen komen erbij

10’ 2 rondes van 4 minuten enkel boksen (hangende heavybag)
Eerste ronde: Classic stance
Tweede ronde: Philly shell stance

15’ Bewegingen op de heavybag herhalen, aandacht op techniek en uitvoering (2:00 – 1:00 rust)
1. Teeps
2. Midkicks
3. Knees
4. Ellebogen
5. Spinning backkick

15’ 4 rounds freestyle op een staande heavybag (3:00-1:00)

10’ Core- oefeningen

5’ Stretching
 
22/08

Vandaag enkel krachttraining gehad, ik heb expres mijn borst, benen & buik niet meegetraind omdat ik op die plaatsen zeer veel stress heb gezet met de voorbije trainingen (enorm veel spierpijn en een pijnlijke rechter quadricep)

Het zag er zo uit

5' dynamisch losschudden met bepaalde oefeningen, met 4 kg dumbells opgewarmd

4x24 Military press (50kg)
4x12 Barbell curls (42kg)
4x10 Barbell lying tricep extensions (38kg)
4x10 bent over rows, wijd (70kg)
-
3x12 dumbell lateral raise (16kg)
3x12 hammer curls (20kg)
3x20 Chinups
3x12 Dumbell bent over reverse fly's (16kg)
-
3x12 Cable front raises (35kg)
3x12 Seated cable rows (92kg)
3x16 Cable pulldowns (49kg)
3x12 Cable curls (56kg)

10' foam rolling
-
5' stretching


De training heeft ongeveer 2 uur geduurd



EDIT:
Kon het niet laten om nog 40 minuutjes te joggen :p
 
Laatst bewerkt:
23/08​

Was nog wat stijf van gisteren maar heb toch nog een aardige training kunnen doen :)

20' Ropeskipping - 5 rounds
(3:00-1:00); bij 1:00 [ 10 Pushups, 20 Situps, 10 Squats ]

5' Dynamisch stretchen

5' Bewegingen uitvoeren die de heupen, schouders, etc.. openen (bijvoorbeeld knie omhoog en naar achter het lichaam brengen)

15' 4 rounds schaduwboksen
- kickboxing
- +knieën
- +ellebogen
- + speciale bewegingen (supermanpunch, spinkicks, spinning elbows/fist, axelkick, feintkicks)

5' korte drinkpauze en windels binden

80' Heavybag ; (3:00-1:00) 20 rounds
3 rounds 30-30-30 boksen
2 Rounds Lowkicks (1 round links, 1 round rechts)
1 Round Alternating midkicks (Links - rechts - links - rechts...)
1 round (1-2-switchLMK; ::::::::::::: 1-2-RMK)
1 round (switchLMK-2-3B-2-3-RLK)
1 round (1-6-LLK-2B-3-RMK)
1 round dutch kickboxing (een bokscombinatie & eindigen met een rechterlowkick)
1 round (1-1-Lteep-switchLMK-2-Rkn)
1 round (Lupc-2-3-Rkn-push-LMK)
1 round (1-LLK-2-3-2-RMK-RMK)
1 round (switch1-LMK-2-3-Clinch-Rkn-Rkn)
1 round stoten, trappen & knieën
1 round (1-Rupc-3-RechterElleboog-switchLkn)
1 round (1-2-3-spinning rechter elleboog - terugkomen met nog een rechter elleboog)
1 round (2-Lupc-RMK-LinkerElleboog-Rkn)
1 round (1-LLK-2-teepfeint-LinkerElleboog-2-Rkn)
1 round Muay Thai (clinch + ellebogen komen erbij)

15' buikspieroefeningen (geen rustpauze tussen oefeningen door)

10' Stretching & foamrollen
 
24/08​

Training 1: Duurloop (10km) 49 min 34 sec




Training 2: training in clubverband

15' opwarmen met squats, situps, pushups, schaduwboksen & touwspringen

5' kort stretchen

40' combinaties op elkaar inoefenen

15' sparren

10' tegen zo'n trapzak trappen

5' uitstretchen


Easy dagje vond ik, ik heb wel opnieuw een blessure omdat iemand het trapkussen verkeerd vasthield en ik dus 2 achtereenvolgende midkicks op zijn elleboog heb geschopt met mijn wreef... het grappige was dat hij aan het klagen was van de pijn...

---------- Toegevoegd om 16:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:35 ----------

25/08​


Training 1: Muay Thai met 3 maten (2 uur)
3 vrienden kwamen vandaag langs en we hebben wat in mijn trainingsruimte geoefent, de training zag er zo uit:

10' opwarmen, 30 seconden interval, bij elk interval pushups, situps of squats

5' stretchen

25' padwork, combinaties afroepen en tegelijk couneren om de verdediging bij te stellen

20' combinaties op elkaar inoefenen (3:00, geen rust)
1-2-3-RLK
Lupc-2-3-Rkn-duw-LMK
1-LLK-4-LLK
1-2-switch LMK-2-3-RLK
1-2-LLK-2-liverpunch (3b)-RMK-RMK
1-2-3-2-5-RHK

5' Willekeurige combinaties uitvoeren bij de ander en de ander moet deze verdedigen

5' aanvallen of verdedigen, na 10 seconden switchen we van rol

5' Spar transitioning (0:10) ; dit is sparren terwijl er na 10 seconden gewisseld wordt van tegenstander

25' sparring, 3 minuten, 1 minuut rust (Ieder spart 6 keer in totaal)

15' Buikoefeningen en eindigen met midkicks incasseren in de buik

5' pushup pyramideset (1 PU, 2PU .... 10 PU, 9PU, 8PU... 1PU , je snapt het wel :p)

5' stretchen



Training 2: Korte bokstraining (solo) (1 uur)


12' 3 rondes touwspringen ( tussen elke ronde in 10 pushups, 10 jumping squats & 20 situps) (3:00-1:00)

6' gewrichten loswerken (uitzwaaien, heupen draaien, ...) en kort stretchen (dynamisch)

12' 3 rondes schaduwboksen (3:00-1:00)

25' Heavybag (6 rondes)
1. Focus op head movements
2. Focus op powerpunching
3. Focus op snelle combinaties
4. Southpaw
5. Philly Shell
6. 30-30-30 (dit is 30 seconden normaal boksen, 30 seconden powerpunching & 30 seconden punchout [x2] )

5' stretchen





Leuk dagje, ik vind het ook fijn om mensen de sport aan te leren :D zeker iets waarmee ik in de toekomst verder mee wil gaan!
 
Schoon logske maar vind wel dat je een beetje te veel doet zeker omdat jij nog maar een (beginnende) amateur bent.
Waar ik mij op zou focussen dat is om altijd de rondes aan te houden.
Als je in een werkelijke kamp (wedstrijd) 3 ronden van 3minuten doet of 3 van 2 minuten, dan zou ik tijdens de training u ook aan die tijden houden.
Zo word uw lichaam dat gewoon en ga je het gemakkelijker hebben tijdens een wedstrijd.
 
Back
Naar boven