Fitness Seller

Nieuwe auto

Bezoekers in dit topic

Het hangt er vanaf welke automaat. Sommigen zijn niet, of nauwelijks, zuiniger dan manuele versnellingsbakken.
 
Vind schakelen net leuk aan autorijden. De automaten waar ik mee gereden heb, schakelen imo ook altijd veel te laat.
 
Vind schakelen net leuk aan autorijden. De automaten waar ik mee gereden heb, schakelen imo ook altijd veel te laat.

Jij zit gewoon graag op de pook.

1476179455-img-0383.gif
 
Laatst bewerkt:
Niet elke auto is geschikt voor een automaat vind ik, kleine auto`s met kleine motoren vaak totaal niet fijn met een automaat.
Een grote motor is juist heerlijk, soepel overschakelen.
Maar goed, niet ieder merk heeft fijne automaatbakken, dat ook weer.
 
Geen zin om te schakelen.
De hedendaagse dsg bakken zijn ook gewoon prima.
Thanks voor de input iedereen, ben er nog niet helemaal over uit. Gaat denk ik wel een diesel worden gezien >20.000 km per jaar.
 
Ik ben op zoek naar een nieuwe auto(wel 2e hands ;)). Even op een rijtje:

- Max rond de 15k
- Automaat
- Redelijk zuinig
- benzine


Zat zelf te denken aan vw polo, bmw 1-serie maar sta zeker open voor andere suggesties.

Thx
Prius, zuinigere benzine auto vind je niet onder de q5k
 
Dsg bakken zijn toch best onderhouds gevoelig?
 
Niet alleen de bak, alles aan een vw
Lulkoek. 1e VW was een golf 6. Ruime ton mee gereden en het enige dat defect is gegaan was een sensor van de roetfilter (voor regeneratie). Daarna een vw jetta hybrid (dsg bak) waar inmiddels 110K op staat na 3 jaar. Direct bij levering snel genoeg ontdekt dat er ergens een lekkage in een slang zat. Kan gebeuren, productiefoutje. Tot dusver geen enkel probleem gehad nog.

Die lulpraat komt vaak omdat mensen niet kunnen relativeren. De volkswagen is de meest gereden auto in NL, dus in absolute getallen hoor je dan ook vaker iets. Relatief gezien valt het wel mee. VW zit niet in de top qua betrouwbaarheid, maar je kunt ook overdrijven.
 
Lulkoek. 1e VW was een golf 6. Ruime ton mee gereden en het enige dat defect is gegaan was een sensor van de roetfilter (voor regeneratie). Daarna een vw jetta hybrid (dsg bak) waar inmiddels 110K op staat na 3 jaar. Direct bij levering snel genoeg ontdekt dat er ergens een lekkage in een slang zat. Kan gebeuren, productiefoutje. Tot dusver geen enkel probleem gehad nog.

Die lulpraat komt vaak omdat mensen niet kunnen relativeren. De volkswagen is de meest gereden auto in NL, dus in absolute getallen hoor je dan ook vaker iets. Relatief gezien valt het wel mee. VW zit niet in de top qua betrouwbaarheid, maar je kunt ook overdrijven.
Het was natuurlijk wat overdreven. Maar dat het bij jou goed ging zegt niet dat het bij elke zo is. Bekend is hoe vw omgaat met problemen en eigenaren laten zitten met dsg, ketting en alle andere problemen. Audi was ik dacht in 2015 ook het merk met de minst betrouwbare motoren. Ik zal er nooit 1 durven kopen. Heb van veel mensen met een vw en audi horrorverhalen gehoord, ik pas.
 
Het was natuurlijk wat overdreven. Maar dat het bij jou goed ging zegt niet dat het bij elke zo is. Bekend is hoe vw omgaat met problemen en eigenaren laten zitten met dsg, ketting en alle andere problemen. Audi was ik dacht in 2015 ook het merk met de minst betrouwbare motoren. Ik zal er nooit 1 durven kopen. Heb van veel mensen met een vw en audi horrorverhalen gehoord, ik pas.
Niet alleen ik. Bij ons op het werk zijn er heel veel die een VW leasen. Die hebben ook niet veel problemen. Moet er wel bijzeggen dat dit vaak de 1.6 en 2 liter diesels waren met handbak. Die 3 pittertjes polo's heb ik ook minder vertrouwen in. En natuurlijk komen die auto's bij ons niet boven de 160K aan kilometers, want dan moeten ze eruit.
 
De ('betaalbare') VW AG producten doen het vaak matig bij de dauertests van Autobild dacht ik.

Bijvoorbeeld: [Link niet meer beschikbaar]
 
Niet alleen ik. Bij ons op het werk zijn er heel veel die een VW leasen. Die hebben ook niet veel problemen. Moet er wel bijzeggen dat dit vaak de 1.6 en 2 liter diesels waren met handbak. Die 3 pittertjes polo's heb ik ook minder vertrouwen in. En natuurlijk komen die auto's bij ons niet boven de 160K aan kilometers, want dan moeten ze eruit.
Tja verschil hou je, voorbeeld: wij gingen met drie autos op vakantie, e klasse amg, een octavia en ik in prius. 3000km gereden aan 1 stuk door. Snelheid waar kon 180/190. Amg olieproblemen, octavia elektronische problemen, ik niks. Het jaar erop, octavia weer problemen. Volgensmjj hebben de diesels sowieso minder problemen dan de tsi tfsi motoren.
 
Back
Naar boven