XXL Nutrition

(Online) personal trainer

Bezoekers in dit topic

dannos19

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
24 nov 2010
Berichten
130
Waardering
6
Lengte
1m89
Massa
91kg
Vetpercentage
12%
Beste,

Wat is jullie gedacht of ervaring bij/met een online coache?

Ik zit nu al een tijdje in de bulk en wil vanaf jan/feb. gaan cutten.
Ik geef mijzelf hier 6 maanden voor.

Om het nu goed voor elkaar te krijgen wil ik dit uit handen geven, iemand die er voor geleerd(?) heeft of iig meet verstand van heet als mij.

Iemand die mij voedingschemas kan geven en trainings schema's.

Niet alleen is het in mijn ogen makkelijk dat ik niet hoef na te denken over wat we komende maanden gaan eten en of mijn macro's wel kloppen maar de vertrouwen hebben dat enkel hoef te trainen, stats door moet geven en eten.

Alleen hier hangen wel kosten aan.
Verschillende zelf, heb prijzen voorbij zien komen van een online coach, €120p/m en een andere site kon een op maat pakket verstrekken van 6 maanden met zowel 3 eet als trainingsschema's voor €225 totaal.

Wat is jullie ervaring/advies?

Bedankt alvast!
 
Alle informatie die je nodig hebt om je doel te halen kun je gewoon gratis vinden.
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Dat is inderdaad een feit, zolang je geen wedstrijden doet vind ik het overdreven om zoveel geld te spenderen eraan, kun je beter aan eten besteden aan. Maar ieder zijn voorkeur natuurlijk
 
Het is helemaal niet verkeerd om iemand in te schakelen , als stok achter de deur.
Heb ik ook gedaan tijdens een cut, terwijl ik zelf wel wat ervaring/kennis heb .
Om alles te optimaliseren en te fine tunen

Dat de meeste pt'ers achterlijke prijzen vragen en er zelf vaak de ballen verstand van hebben, is een andere discussie.
 
Laatst bewerkt:
+ 1 voor Rain aka Rain.
Alleen ik had er de ballen verstand van voordat ik een coach inschakelde. Achteraf ben er ik echt superblij ermee!

Maar ik ben het er ook mee eens dat sommigen wel erg hoge prijzen vragen.
 
100 euro geef ik je zoveel schema's als je wilt, no problemo.
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Voor iemand die alles gratis kan vinden durf je wel mee te gaan in de prijzen.

Het is inderdaad een feit dat (tegenwoordig) alle informatie gewoon kosteloos beschikbaar is.

Dat wil overigens nog niet zeggen dat iedereen dan ook meteen ook met al die informatie uit de voeten kan. Iets met zien, bomen en het bos enzo.

Een goede coach kan je daarbij zeker op weg helpen, maar helaas zijn die dungezaaid en val je (en jouw centjes) al gauw ten prooi aan mooi-pratende en na-papegaaiende oplichters die altijd wel weer een slaatje uit dingen weten te slaan en daar verdomme ook steeds mee wegkomen.

(Dat is denk ik ook het punt wat Biomek wilde maken met zijn tegenstrijdige posts.)

Ik raad je aan om pas een coach te nemen als je er écht héél zeker bent van zijn kennis en kunnen.

Misschien is het beter je in te lezen en middels vanuit soort van voorstudie gerichte vragen te stellen, waar o.a. ik en vele anderen met liefde EN gratis een antwoord op willen geven. :)
 
Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat iedereen een schema in elkaar kan zetten, en dit kost echt niet veel moeite. Een schema daadwerkelijk uitvoeren en volhouden is moeilijker dan het opstellen ervan.

voedingsschema:
200 gram eiwitten per dag
250 gram koolhydraten per dag
100 gram vet per dag

trainingschema:
ma: borst, triceps
di: rug, biceps
do: benen
vr: schouders

Alstu, een voeding -en trainingsschema. Gratis en voor niets, brah.
 
Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat iedereen een schema in elkaar kan zetten, en dit kost echt niet veel moeite. Een schema daadwerkelijk uitvoeren en volhouden is moeilijker dan het opstellen ervan.

voedingsschema:
200 gram eiwitten per dag
250 gram koolhydraten per dag
100 gram vet per dag

trainingschema:
ma: borst, triceps
di: rug, biceps
do: benen
vr: schouders

Alstu, een voeding -en trainingsschema. Gratis en voor niets, brah.

Hahaha.
Nu maak je dus gelijk duidelijk waarom het niet verkeerd is om iemand in te schakelen die er verstand van heeft, waarvoor dank.;)

Ps: vermijd alle pt'ers die heel instagram volplempen met foto's van zichzelf met ontbloot bovenlijf en een duimpje omhoog zodat de aangespannen biceps groter lijkt.

Dat zijn over het algemeen prutsers.
 
Laatst bewerkt:
Beste,

Bedankt voor jullie antwoorden.
Het is echter niet zo dat ik er totaal geen verstand van hebt. het is niet voor niks dat ik mijzelf 35kg heb laten afvallen en daarna 8 ben aangekomen (noob gainz) exc wat vet.
Droogtrainen kan zwaar worden en vereist veel discipline, ik zou het jammer vinden om mn spieren hierin te verliezen dus een goede ekv verhouding gebruik van bcaa afbouwen kolydraten e.d is belangrijk naar mijn inziens.
Verantwoording adhv foto's wekelijks aan een persoon kan extra motiveren om het vol te houden. Verder is niet enkel mijn vraag of iemand er aan zou beginnen maar ook of iemand hier ervaring mee heeft?
 
Verder is niet enkel mijn vraag of iemand er aan zou beginnen maar ook of iemand hier ervaring mee heeft?


Dat is eigenlijk een van weinige dingen waar ik geen ervaring mee heb, dus nee.

Succes verder!
 
Je moet het meer zien als een kortere / efficiëntere route denk ik. Maar het is tricky, zijn idd echt veel pannenkoeken in de omloop.

Het scheelt ook per trainer wat je tijd waard is. Dat weerspiegelt vaak niet wat hij of zij kan. Je moet dat ook niet zozeer zien als hoe hard werkt iemand voor wat hij vraagt. Niet iedereen zijn tijd is even duur.
 
Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat iedereen een schema in elkaar kan zetten, en dit kost echt niet veel moeite. Een schema daadwerkelijk uitvoeren en volhouden is moeilijker dan het opstellen ervan.

voedingsschema:
200 gram eiwitten per dag
250 gram koolhydraten per dag
100 gram vet per dag

trainingschema:
ma: borst, triceps
di: rug, biceps
do: benen
vr: schouders

Alstu, een voeding -en trainingsschema. Gratis en voor niets, brah.

Dit is een grapje toch....?
 
Je moet het meer zien als een kortere / efficiëntere route denk ik. Maar het is tricky, zijn idd echt veel pannenkoeken in de omloop.

Het scheelt ook per trainer wat je tijd waard is. Dat weerspiegelt vaak niet wat hij of zij kan. Je moet dat ook niet zozeer zien als hoe hard werkt iemand voor wat hij vraagt. Niet iedereen zijn tijd is even duur.

Die van mij is ook een pannenkoek, maar wel 1 met verstand van zaken :p
 
Ik heb zelf ervaring met een coach, niet online maar ik snap best dat je daar behoefte aan hebt.
Mijn zwager is PT/voedingscoach met eigen gym, hij zou je kunnen adviseren / begeleiden.. hij doet dit ook online maar "in t eggie" is altijd beter.
Woon je in de buurt van zutphen dan is hij misschien iets voor jou, aangezien je dan ook langs kan gaan om te zien dat t geen prutser is ;P
 
Vind het weggesmeten geld als je gewoon wat wil cutten. Weet niet op welk vp TS wil raken. Maar om op een % of 12 te raken heb je helemaal geen coach nodig.

Beetje gemakzucht,maar het is zijn geld.
 
Voor dat geld mag je mij 24/7 appen lol en stuur je elke dag nieuw schema vul zelfs je fitnesspall in. Want dat is echt allemaal max 30 minuten werk.
 
Back
Naar boven