Fitness Seller

Onregelmatig eten

Bezoekers in dit topic

Ersan

Cool Novice
Lid geworden
8 mrt 2015
Berichten
47
Waardering
2
Lengte
1m75
Beste DBB'ers,

Ik had een voedingsschema opgesteld voor het afvallen met het juiste aantal macro's en calorieën en toch heb ik een aantal vragen.

Meestal eet ik onregelmatig, bijvoorbeeld soms 20 gram eiwitten, 50 gram koolyhdraten en 10 gram vetten. En soms ook weer 10 gram eiwitten, 50 gram koolyhdraten en 10 gram vetten.

Doet het onregelmatig eten er niet toe of is het puur het aantal macro's/calorieën per dag?
 
Maakt geen fuck uit.
 
10 gram eiwitten is te weinig per maaltijd, zou toch proberen minimaal 20gr te pakken. Regelmaat is wel belangrijk tijdens het afvallen want als je onregelmatig eet vergroot je de kans op honger.
 
10 gram eiwitten is te weinig per maaltijd, zou toch proberen minimaal 20gr te pakken. Regelmaat is wel belangrijk tijdens het afvallen want als je onregelmatig eet vergroot je de kans op honger.

die laatste zin is persoongebonden. Maar om de 2a3 uur moeten eten is allang achterhaald.
 
10 gram eiwitten is te weinig per maaltijd, zou toch proberen minimaal 20gr te pakken. Regelmaat is wel belangrijk tijdens het afvallen want als je onregelmatig eet vergroot je de kans op honger.

gemakshalve doen we alsof de gigantische groep mensen die zweert bij intermittent fasting even niet bestaat :)
 
10 gram eiwitten is te weinig per maaltijd, zou toch proberen minimaal 20gr te pakken. Regelmaat is wel belangrijk tijdens het afvallen want als je onregelmatig eet vergroot je de kans op honger.

Bedankt voor je reactie. Als je 10 gram eiwitten per maaltijd eet en je moet er per dag 170 gram eten, dan moet je bij wijze van spreken 17 maaltijden eten. Om dat te vermijden moet je dus meer eiwitten eten per maaltijd, als ik je goed heb begrepen.

Daarnaast is met regelmaat eten belangrijk, omdat je dan voorkomt dat je ongezond snacken.
 
Als je de ene maaltijd maar 10 gram eiwit binnenkrijgt en de volgende maaltijd maar liefst 100 gram dan is dat geen probleem. Waar het om gaat is dat je aan het einde van de dag een bepaald aantal eiwitten hebt gegeten. Hoe die eiwitten over de dag zijn verdeeld, maakt in feite niks uit. Dat is persoonlijk. De ene vindt het prettig om elke paar uur een maaltijd te eten met steeds 20-30 gram eiwitten. De ander eet slechts twee grote maaltijden per dag met ieder 80 gram eiwitten.

Intermittent Fasting is natuurlijk ook regelmaat, namelijk iedere dag bijvoorbeeld 16 uur vasten en iedere dag 8 uur eten.
 
Back
Naar boven