Fitness Seller

Op welk tempo hardlopen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

KillTheNoise

Cool Novice
Lid geworden
20 mei 2016
Berichten
78
Waardering
13
Lengte
1m95
Massa
93kg
Hey iedereen, momenteel ben ik bezig (aan het experimenteren) om na mijn training een cardiosessie van 20 (opbouwend naar 45) minuten puur gericht op vetverlies op te bouwen. Hardlopen is een vorm van cardio die mij het meest aanspreekt omdat ik ook wel aan mijn conditie mag gaan werken.

En met hardlopen bedoel ik dan op de loopband in de gym, alleen heb ik nog geen idee wat nou het optimale ren tempo is, of moet ik snelwandelen ipv rennen? Welke incline, of juist geen incline? Hoeveel pauzes, of geen pauze?

Ik hoor het graag (niveau beginner)
 
Zou zeker in het begin niet beginnen met incline. Ik zou incline gewoon helemaal niet doen als je doel is om wat aan de conditie te werken.

Zou wel lopen ipv snelwandelen.
 
Zou zeker in het begin niet beginnen met incline. Ik zou incline gewoon helemaal niet doen als je doel is om wat aan de conditie te werken.

Zou wel lopen ipv snelwandelen.
En met lopen neem ik aan dat je joggen/hardlopen bedoelt? De loopbanden bij de gym hebben stand 1 t/m 9 en vanaf 9 kan je handmatig hogere standen inschakelen, 9 is al op een hoog tempo joggen. Welk tempo raad je aan voor optimale vetverbranding?
 
En met lopen neem ik aan dat je joggen/hardlopen bedoelt? De loopbanden bij de gym hebben stand 1 t/m 9 en vanaf 9 kan je handmatig hogere standen inschakelen, 9 is al op een hoog tempo joggen. Welk tempo raad je aan voor optimale vetverbranding?

Ik weet niet of er een tempo is voor ideale vetverbranding. Hoe meer kcals je verbrand hoe sneller ja vp zal zakken. Als je voeding natuurlijk op orde zit.

Als je te veel eet dan zal je zelfs vetter worden ondanks al je geloop.

Ik zou me niet al te druk maken over sneheden. Neem gewoon een tempo waarbij je je vooropgestelde aantal minuten haalt en bekijk het dan. Natuurlijk geen 45 minuten joggen aan een tempo dat je 6 uur kan volhouden bij wijze van spreken.
 
Ik ben voorstander van HITT; enerzijds verbrand je er veel kcal mee en anderzijds verbeterd je conditie er enorm mee.
 
En hoe vaak per week lopen is verstandig? Ik ben bijvoorbeeld gisteren wezen trainen en heb 15 minuten gelopen op een redelijk tempo, kan ik dit dan vandaag weer doen? En dan misschien wat langer?
 
Ik zou niet incline gaan rennen, met verkeerde techniek geheid shin splits
 
En hoe vaak per week lopen is verstandig? Ik ben bijvoorbeeld gisteren wezen trainen en heb 15 minuten gelopen op een redelijk tempo, kan ik dit dan vandaag weer doen? En dan misschien wat langer?
Nee. Sommige dagen moet je traag maar lang lopen en één of twee keer per week kan je dan interval of kort tegen een redelijk tempo lopen. Ik zou mij toch wat meer gaan verdiepen op fora voor hardlopers of duursporters want hier zijn maar een paar enkelingen die vroeger ook gelopen hebben, die je wat raad kunnen geven. En ga buiten lopen. Veel leuker. Op een loopband is voor vrouwen of ouderen die nooit gesport hebben.
 
Laatst bewerkt:
En hoe vaak per week lopen is verstandig? Ik ben bijvoorbeeld gisteren wezen trainen en heb 15 minuten gelopen op een redelijk tempo, kan ik dit dan vandaag weer doen? En dan misschien wat langer?

Alles staat of valt er mee, hoeveel Kcal's jij onder aan de streep in een deficit eindigt.
Maakt niets uit hoe snel je loopt. Hoe sneller je loopt, hoe meer Kcal's je per minuut verbrand.

Neem dus een tempo wat je volhoudt en waarmee je zo effectief mogelijk (= persoonlijk) Kcal's verbrand.
 
En hoe vaak per week lopen is verstandig? Ik ben bijvoorbeeld gisteren wezen trainen en heb 15 minuten gelopen op een redelijk tempo, kan ik dit dan vandaag weer doen? En dan misschien wat langer?

Ik vind 3x de week meer dan genoeg. En ik zou wat afwisselen in afstanden ook.
 
Alles staat of valt er mee, hoeveel Kcal's jij onder aan de streep in een deficit eindigt.
Maakt niets uit hoe snel je loopt. Hoe sneller je loopt, hoe meer Kcal's je per minuut verbrand.

Neem dus een tempo wat je volhoudt en waarmee je zo effectief mogelijk (= persoonlijk) Kcal's verbrand.
Duidelijk dat jij nooit gelopen hebt. Het gaat hem niet over kcals verbranden. Het gaat hem erover dat als je steeds vlug loopt, je conditie niet zal verbeteren en jij je moe en lusteloos zal voelen.
 
Ik zou beginnen met maximaal 2 en misschien 3 keer per week met hardlopen. Hou genoeg rust ertussen!
Je conditie zal namelijk als een gek stijgen, maar je spieren in je benen kunnen het nog lang niet aan met alle gevolgen van dien (Chin-split etc...)

Ik zou als je op een loopband gaat rennen beginnen op +1% aangezien dit het beste het buiten hardlopen nabootst.

Tevens niet elke keer gewoon op een maximum snelheid gaan hardlopen aangezien je na een tijdje (hoe raar het ook klinkt) trager wordt.
1 × per week een interval training om de snelheid bij de duurlopen hoog te houden.

Succes!:)
 
Back
Naar boven