Fitness Seller

PCT na +- 2 jaar B&C

Bezoekers in dit topic

OoZezima

Cool Novice
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
55
Waardering
33
Hallo iedereen,

Nooit gedacht dat ik dit zou posten maar wegens omstandigheden (waar ik niet dieper op wil ingaan) ga ik het AAS-leven achter me laten.

Ik zou graag 'to the point' willen komen en vragen hoe een PCT protocol eruit ziet voor iemand die:

- 24 jaar is
- Op 22 jarige leeftijd een testosteron-niveau had van 18 nmol/l
- 23 maanden B&C heeft gedaan (met 3 blasts: 2 x high test en 1 x tren /test )
- Geen HCG heeft gebruikt
- Gecruised heeft op +- 200mg test e/w
- Gainsverlies geen probleem vindt
_____________________________________________________________________________________


Momenteel ben ik dus al 3 maanden aan een TRT-dosis en zou dit ook achter me willen laten (nu het nog kan).


Mijn vraag was:
-> Hoe zou een mogelijk PCT-protocol eruit zien voor mij?

__

Ik heb een zeer lang (en uitgebreid) onderzoek gehouden, niet betreft dosissen, maar of ik nu wel zou een PCT zou doen of niet.

Na wat ik heb ondervonden (bij mensen op internetfora) is dat de crash hoe dan ook zal komen en dat het enkel tijd is, dat het genezingsproces in handen heeft. Ik heb nooit gyno-kenmerken gehad en ik moet ook zeggen dat mijn ballen eigenlijk wel gekrimpt zijn, maar ik heb nog steeds niet de kleinste paar onder de douche bij de voetbal.

Zo ben ik vrij sceptisch over het gebruik van HCG om je HPTA een kickstart te geven eigenlijk.

__
Het enige waar ik 'bang' voor ben is het libidoverlies, al maakt het voor mij niet uit als dit slechts voor een bepaalde periode is.


Hopelijk kan ik hier verder advies inwinnen


Alvast bedankt,


Zez
 
Hallo iedereen,

Nooit gedacht dat ik dit zou posten maar wegens omstandigheden (waar ik niet dieper op wil ingaan) ga ik het AAS-leven achter me laten.

Ik zou graag 'to the point' willen komen en vragen hoe een PCT protocol eruit ziet voor iemand die:

- 24 jaar is
- Op 22 jarige leeftijd een testosteron-niveau had van 18 nmol/l
- 23 maanden B&C heeft gedaan (met 3 blasts: 2 x high test en 1 x tren /test )
- Geen HCG heeft gebruikt
- Gecruised heeft op +- 200mg test e/w
- Gainsverlies geen probleem vindt
_____________________________________________________________________________________


Momenteel ben ik dus al 3 maanden aan een TRT-dosis en zou dit ook achter me willen laten (nu het nog kan).


Mijn vraag was:
-> Hoe zou een mogelijk PCT-protocol eruit zien voor mij?

__

Ik heb een zeer lang (en uitgebreid) onderzoek gehouden, niet betreft dosissen, maar of ik nu wel zou een PCT zou doen of niet.

Na wat ik heb ondervonden (bij mensen op internetfora) is dat de crash hoe dan ook zal komen en dat het enkel tijd is, dat het genezingsproces in handen heeft. Ik heb nooit gyno-kenmerken gehad en ik moet ook zeggen dat mijn ballen eigenlijk wel gekrimpt zijn, maar ik heb nog steeds niet de kleinste paar onder de douche bij de voetbal.

Zo ben ik vrij sceptisch over het gebruik van HCG om je HPTA een kickstart te geven eigenlijk.

__
Het enige waar ik 'bang' voor ben is het libidoverlies, al maakt het voor mij niet uit als dit slechts voor een bepaalde periode is.


Hopelijk kan ik hier verder advies inwinnen


Alvast bedankt,


Zez
als het niet erg vind ben ik ff 'in'
 
Ben toch wel benieuwd naar de reden van het stoppen met b/c eerlijk gezegd. Is dit gezondheidsgerelateerd of wil je graag van die kleine pleuris ettertjes?
 
Meh, vraag me af of je gaat herstellen. Beter TRTen voor heel je leven
 
Natuurlijk gaat hij herstellen. Je lichaam herstelt altijd tenzij je dood bent.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf ook aan het BC'en zonder HCG, ongeveer 30 weken nu en ben van plan om zeker door te gaan tot 1 jaar.

Mijn PCT heb ik als volgt gepland:

Op het einde van mijn 'lange kuur' ga ik nog wat door op 150 mg test e per week. Op dat moment ga ik 2 keer per week HCG blasten (2* 1500IU per week dus), ongeveer 2-3 weken --> afhankelijk van hoe snel mijn testes opnieuw normale grootte hebben (ze zijn nu iets gekrompen).

Vervolgens ga ik nog 2 weken door met 150 mg test e en hcg (2*500 IU per week).

Dan wacht ik twee weken na mijn laatste inject test e en zet ik nog steeds 2*500IU HCG per week tot aan nakuur dus.

Vervolgens 7-8 weken nakuur met Clomid op 25-50 mg per dag. Tegelijkertijd testbooster en liver & organ defender.

Hopelijk is het duidelijk zo wat ik van plan ben.

Dat is hoe ik mijn herstel heb gepland, met de 'kennis' die ik heb :)
 
Vanaf nu stoppen met trt en hcg gaan blasten om je testes weer op gang te krijgen. Die zullen namelijk nu nauwelijks op lh/fsh reageren. 4 weken hcg 1500iu om de 3 dagen. Daarna 8 weken clomid op 50 mg ed. Na je pct moet je lichaam nog maanden door herstellen.
 
  • Like
Waarderingen: Cal_
Ik ben om die reden naar de poli geweest in Haarlem.
Ik kreeg het advies om geen na kuur te gebruiken, het lichaam herstelt zelf wel.:o
 
Ben toch wel benieuwd naar de reden van het stoppen met b/c eerlijk gezegd. Is dit gezondheidsgerelateerd of wil je graag van die kleine pleuris ettertjes?

Wil jij nooit meer off? Ik bc ook al een tijd.. Ga nog niet off maar toch... Gaat wel moeten ooit denk ik zo?
 
Ben nu ook 22 maanden aan het bc'en. Meer blast als cruise :X

Zit er ook soms over na te denken om te stoppen en weer een tijd off te gaan. In mijn geval ben ik bang voor wat er gaat komen in de zin van mogelijke depressie, massa verlies en andere nare bijwerkingen. En ja, ik zal ooit off moeten tenzij ik trt wil blijven doen de rest van mijn leven maar ik kijk er wel erg tegen op. Voor nu nog even genieten van mijn test tren blast :D
 
Ben nu ook 22 maanden aan het bc'en. Meer blast als cruise :X

Zit er ook soms over na te denken om te stoppen en weer een tijd off te gaan. In mijn geval ben ik bang voor wat er gaat komen in de zin van mogelijke depressie, massa verlies en andere nare bijwerkingen. En ja, ik zal ooit off moeten tenzij ik trt wil blijven doen de rest van mijn leven maar ik kijk er wel erg tegen op. Voor nu nog even genieten van mijn test tren blast :D
Waarom zou je stoppen en even off gaan als je het al hebt geaccepteerd om aan de TRT te moeten? Enige reden die ik er in zie is gezondheid of kinderen, maar als dat niet van toepassing is waarom dan even off gaan?
 
Ik was in het begin na mijn te lange tren blast wel heel blij dat ik de cruise in ging.. nu 2 maanden verder en ik wil weer een flinke bulk kuur doen.. maar ik wacht nog tot december denk ik. Ff rustig aan
 
hoe houden jullie jullie bloedwaarden in check als je bc? exclusief de hormoonhuishouding dan
 
Waarom zou je stoppen en even off gaan als je het al hebt geaccepteerd om aan de TRT te moeten? Enige reden die ik er in zie is gezondheid of kinderen, maar als dat niet van toepassing is waarom dan even off gaan?
trt dosis heeft afaik geen negatieve invloed op je gezondheid en voor kinderen zet je gewoon hcg en kan je ''lekker'' blijven kuren
 
trt dosis heeft afaik geen negatieve invloed op je gezondheid en voor kinderen zet je gewoon hcg en kan je ''lekker'' blijven kuren
Zou je voor kinderen dan geen hMG moeten zetten? Gezien fsh voor de kwaliteit zorgt en lh de kwantiteit.
 
Ben zelf ook hersteld na 2 jaar b/c

Heb net zoals jou aan het einde trt dosis aangehouden en high hcg erin gepompt voor een aantal weken, weet niet meer precies hoelang. Daarna voor 50 dagen 20 nolva 50 clomid genomen maar 50 clomid 10 nolva of alleen 50 clomid is ook al voldoende voor deze periode

Heeft 10 maanden geduurd tot ik hersteld was
 
Back
Naar boven