MuscleMeat

Pindakaas met transvet

Bezoekers in dit topic

danoontjepower

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
27 mrt 2009
Berichten
894
Waardering
22
Lengte
1m82
Massa
80kg
Vetpercentage
10%
tot mijn verbazing zie ik dat in bijna alle pindakaas dextrose is verwerkt, dit is nog niet zo erg maar in bijna elke pindakaas zit ook GEHARD PLANTAARDIG VET! slechte vetten dus... nou dacht ik altijd dat gehard plantaardig vet transvet is maar bij transvet staat 0,0 op het etiket.

wat voor pindakaas hebben jullie altijd?
 
Is al een topic over..even de zoekfunctie gebruiken ;)
 
dan zit er heeel weinig transvet in, verwaarsloosbaar in feite.
ik gebruik zelf altijd calve. (met bruine dop!)
 
calvé, wat kan jou dat vet nou schelen man. je eet tog geen halve pot per dag neem ik aan?
 
Zag ik ook laatst. Ik at altijd de pindakaas van AH. Nu eet ik die van Calve, jamer van de smaak helaas.
 
tot mijn verbazing zie ik dat in bijna alle pindakaas dextrose is verwerkt, dit is nog niet zo erg maar in bijna elke pindakaas zit ook GEHARD PLANTAARDIG VET! slechte vetten dus... nou dacht ik altijd dat gehard plantaardig vet transvet is maar bij transvet staat 0,0 op het etiket.

wat voor pindakaas hebben jullie altijd?

tis echt een ramp met die transvet hoemeer je erop gaat letten hoemeer producten je vind waar het in zit. het mag dan vaak minder dan een gram zijn maar elke gram is er een teveel, en wij bbérs eten ook iest meer dan normaal.

meschien zelf eens pindakaas proberen te maken:rolleyes:
 
Neem die van de natuurwinkel...zitten meer eiwitjes in en een stuk gezonder.

Ook andere gezonde notenpasta's trouwens, om een vb te geven:

Calvé:
Energie 2800kJ (670 Kcal)
Eiwitten 20g
Koolhydraten 9g
Vet 58g

Monki pindakaas:
per 100 gram:
energie: 2580 kJ (620 kcal)
eiwit: 28,00 g
koolhydraten: 13,00 g
vet: 51,00 g

Zie meer op: http://www.nieuweband.nl/producten/merken/128/ maar zo zijn er nog meer merken te koop bij de natuurwinkel.
 
Zag ik ook laatst. Ik at altijd de pindakaas van AH. Nu eet ik die van Calve, jamer van de smaak helaas.
die van de ah is idd heeel erg slecht!! zit maar 65 procent pinda's in, de rest is vet. hebben jullie al eens op [Link niet meer beschikbaar] gekeken? een personal trainer die voor volle producten is hoe de natuur ze heeft bedoeld. dus brinta, muesli, onbewerkte volle kwark, melk, volvette kazen, PINDAKAAS. ik heb zijn boek gekocht en het facineert me enorm!! ik heb veel met jelle gepraat op de fitnessschool waar hij instructeur was. Beetje offtopic trouwens en het lijkt wel of ik aandelen bij hem heb ofniet, haha!
 
Neem die van de natuurwinkel...zitten meer eiwitjes in en een stuk gezonder.

Ook andere gezonde notenpasta's trouwens, om een vb te geven:

Calvé:
Energie 2800kJ (670 Kcal)
Eiwitten 20g
Koolhydraten 9g
Vet 58g

Monki pindakaas:
per 100 gram:
energie: 2580 kJ (620 kcal)
eiwit: 28,00 g
koolhydraten: 13,00 g
vet: 51,00 g

Zie meer op: http://www.nieuweband.nl/producten/merken/128/ maar zo zijn er nog meer merken te koop bij de natuurwinkel.

Same here ^^
 
Gewoon biologische kopen in de biologische winkel doe ik ook
 
tot mijn verbazing zie ik dat in bijna alle pindakaas dextrose is verwerkt, dit is nog niet zo erg maar in bijna elke pindakaas zit ook GEHARD PLANTAARDIG VET! slechte vetten dus... nou dacht ik altijd dat gehard plantaardig vet transvet is maar bij transvet staat 0,0 op het etiket.

wat voor pindakaas hebben jullie altijd?


Uhh in calve pindakaas zit dacht ik geen dextrose.. en transvet niet of minimaal (<0.5g/100g).

En gehard plantaardig vet = transvet

Als er 0.0g transvet inzit, betekent dit eigenlijk <0.05g, dit is zo weinig dat het wel te verwaarlozen valt :)
 
pindakaas afschaffen
 
Pindakaas is Calve.
 
Back
Naar boven