XXL Nutrition

Positieve verbetering van voedingschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jim1975

Novice
Lid geworden
3 feb 2016
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
87kg
Vetpercentage
19%
Hoi,

Eerst iets over mezelf. Ben een +40 jarige man, die vroeger vaak in de fitness te vinden was en dit gedurende vele jaren.
Maar een aantal jaren geleden door medische redenen moeten stoppen met alles.
Nu ben ik sinds enkele maanden terug 100% in orde, en nu mag ik ook terug gaan Trainen zoveel en zo zwaar ik wil, zolang ik maar naar mijn lichaam blijf luisteren
.
Dus ik heb mij direct een jaar abo genomen in mijn vroegere Die hard Gym en nu zijn we toch weer lekker een DIKKE week bezig, voelt geweldig.

Maar door het niet mogen trainen (of niet kunnen trainen) ben ik toch enkele kilo's zwaarder geworden die ik er zo snel mogelijk af wil. En aangezien het toch lang geleden is wil ik hier mijn schema even laten bekijken.

Ik heb een Basaal metabolisme van rond de 1900 Kcal, ik heb ook een zittende job dus ik verbruik ook niet overdreven veel als ik ga werken.
Maar je gaat me wel minstens 4 maal per week in de fitness vinden, nu ik eindelijk mezelf terug pijn mag doen.

En ja ik zeg hierboven wel dat ik wil afvallen maar das niet goed verwoord ik wil gewoon van de 30 % vet terug richting 11%.

mijn voeding schema

Ontbijt


40 gr havermout
1 scoop Whey protein (+- 32 gr)

Tussendoor 1

4 rijstwafels
4 sneetjes kip
1 appel


Middageten

35 gram ongekookte rijst
100 gram kipfilet (of biefstuk)
125 gram ananas

Tussendoor 2

4 rijstwafels
4 sneetjes kip
1 appel

Avondeten

35 gram ongekookte rijst
100 kipfilet (of biefstuk)
Broccoli 1 of 2 cups

Voor het slapen gaan

High protein pudding - Nutritech 40 gr


Dit zijn ongeveer tussen de 1500 en 1600 Kcal, lijkt mij weinig maar tot eind februari zou ik dit heel graag strikt gaan volgen.

+-
200 gr Koolhydraten
19 gr Vet
120 gr Eiwit
124 mg Natirum
21 gr suiker

Ik neem dagelijks Multi vitaminen van het merk Concap met extra vit B.
Ik volg een 4 dagen massa schema en doe ook de nodige extra cardio

Mocht er iemand nog goede aanvullingen hebben of mij netjes op mijn fouten willen wijzen dan hoor ik het graag.

Doel is om tegen de zomer 2017 tegen die 11% te zitten. (en waar een wil is, daar is een weg)
 
Zonder je huidige gewicht te kennen kun je moeilijk beoordelen of dit gaat werken.
Je zit wel extreem laag in vet. Verhoog dat naar 1g per kg lichaamsgewicht, en pas carbs naar beneden aan om binnen je doel kCal te blijven.

Voor een gemiddelde(ruim onder 30% vet) man is 1500kcal al heel erg laag. Dit soort crashdieeten zijn moeilijk vol te houden.
 
Je basaal metabolise is 1900 zeg je.
Je verbrand tijdens/ naar je werk ook vast wel 100 kcal dus 2000.

Dan ga je een uur krachttraining doen 4x pw = +- 400 kcal ( ik ken je stats en je inzet niet natuurlijk)
Dan cardio, half uur ? Uur? 3x? Pw = 400 kcal per keer.

Zit je toch al gauw op 16800 kcal per week , a 2400 kcal per dag.
Trek daar 400 kcal af en voila.

Waarom eet je zo bijzonder weinig vet , is hier een reden voor?
Eiwitten vind ik ook vrij laag.

Post eens je lengte en gewicht dan kan iedereen je veder helpen.
Trainen op 35 gram rijst en een handje kip?... Mij niet gezien.
 
Aan de hand van je stats in je profiel verbrand je al 2200 kcal per dag als je zittend werk hebt...

Plan B: eet deze week wat je altijd eet en noteer dit.
Je weegt jezelf na deze week , ben je afgevallen max 0.5 kg dan zit je goed.
Kom je aan? Trek er 2/300 kcal per dag af en herhaal dit weer.
 
Back
Naar boven