AndroidHealthClinic

power rack (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mjers

Cool Novice
Lid geworden
17 nov 2016
Berichten
95
Waardering
16
Lengte
1m83
Massa
94kg
Vetpercentage
13%
Hoi iedereen,

Kan iemand me een goede power rack aanraden?

Wegens aankomend vaderschap zal ik mijn trainingen in de toekomst meer thuis moeten doen.
Dus ik moet investeren :)

Ik heb momenteel verstelbare dumbells, een trainingsbankje en een hometrainer.

Ik zoek nog een power rack en een halterstang met gewichten...
 
Wat is je budget ongeveer en wat zijn je doelen? Doe je vooral aan powerlifting? Gebruik je bands?
Van welke regio ben je? Afhankelijk van de regio kan je namelijk naar een winkel gaan zoals Fitness-seller bijvoorbeeld.
 
Wat is je budget ongeveer en wat zijn je doelen? Doe je vooral aan powerlifting? Gebruik je bands?
Van welke regio ben je? Afhankelijk van de regio kan je namelijk naar een winkel gaan zoals Fitness-seller bijvoorbeeld.

Laat ons zeggen dat ik er er max 1000 euro voor over heb. Maar ik wel ook geen geld door de deur gooien... Dus prijs/kwaliteit belangrijk.
Ik ben van Belgie, regio zuid west-Vlaanderen.
Ik koop dergelijke zaken eigenlijk liever online vanwege het herroepingsrecht.
Neen, ik gebruik geen bands.

Mijn doel is om spiermasssa op te bouwen.
 
Trouwens, is een power rack eigenlijk werkelijk nodig? Kan ik mij niet gewoon een halterset aankopen?
Wat is de meerwaarde precies?
 
Reden dat je naar een winkel moet gaan is zodat je net geen gebruik moet maken van je herroepingsrecht...

Ik heb een Barbarian Powercage, maar dan zit je al boven je budget als je ook nog een olympische stang en gewichten nodig hebt.

Misschien moet je eens tweedehands kijken, voor nieuw materiaal is dit een krap budget. (ik veronderstel dat je ook nog een bankje wilt?)
 
Je hebt niet echt een powercage nodig als dit te duur is. Een half rack is in 99% van de gevallen meer dan voldoende.
Megatec wall rack bijvoorbeeld is een stuk goedkoper, maar je verliest wat "veiligheid" tov een powercage waarbij het geen probleem is om naar voor of naar achter te vallen.
Met een HD2 powerrack zit je aan 530 euro, ATX econ bar 185 euro, 2x 20kg bumpers 148 euro, de andere gewichten aanvullen aan 2 euro/kg ( 1,25x2, 2,5 x2, 5x6 om te beginnen).
Daarmee kom je dicht bij je huidige budget. Dan heb je wel nog een bankje nodig. Een kwalitatief bankje gaat de helft van je leven mee, dus hier zou ik niet op besparen. Bijna iedereen die ik ken die een bankje tot 150 euro gekocht had, heeft upgrade naar een beter bankje (rond de 300 euro). Ik heb de barbarian multi-bench 2.

Edit: Powermark materiaal kan je vaak zeer goedkoop tweedehands vinden aangezien het niet zeer gewenst is op de tweedehandsmarkt.
 
ok, super bedankt, hier kan ik verder mee.
 
Barbarian powercage ziet er wel heel aantrekkelijk uit... :)
Maar die prijs krijg ik thuis niet verkocht...

Ik dacht eerder aan zoiets...?

PowerMark 470HR Power Rack kopen? Helisports is hét adres
Ik heb deze half rack, en ben er erg tevreden over. Zeker als er gewichten aan hangen staat ie gewoon erg stevig. Alleen zijdelings zit er wat beweging in, maar hier heb je geen last van. Zolang je geen 200kg+ gaat squaten kan je hier prima mee uit de voeten.
 
Hey Mjers,
Ik heb een Barbarian power rack staan, bankje en olympische barbell van 220 cm.
Alles is ongeveer drie jaar oud, ik wil er vanaf omdat ik de ruimte nodig hebt. Als je het wil komen halen kunnen we een goede prijs overeenkomen. Ik woon nabij Gent. Als je interesse hebt mag je me pm'en.
 
powercage.nl
 
Ik heb juist me spullen verkocht toen onze zoon Jay geboren werd. Het maakt behoorlijk wat kabaal thuis trainen ook al probeer je nog zo zachtjes te doen. Ik zal er dus nog even goed over nadenken als ik jou was. Anders een rack met goede geluiddemping op de J hooks en de vangers en rubbercoated schijven.

Ik had beide ook maar het dreunt behoorlijk. Beter ga je gewoon naar de gym, heb je ook even rust. Want geloof me je zal het nodig hebben
 
Ik heb deze half rack, en ben er erg tevreden over. Zeker als er gewichten aan hangen staat ie gewoon erg stevig. Alleen zijdelings zit er wat beweging in, maar hier heb je geen last van. Zolang je geen 200kg+ gaat squaten kan je hier prima mee uit de voeten.

100% mee eens (ik heb dat rack ook)
 
Ik heb juist me spullen verkocht toen onze zoon Jay geboren werd. Het maakt behoorlijk wat kabaal thuis trainen ook al probeer je nog zo zachtjes te doen. Ik zal er dus nog even goed over nadenken als ik jou was. Anders een rack met goede geluiddemping op de J hooks en de vangers en rubbercoated schijven.

Ik had beide ook maar het dreunt behoorlijk. Beter ga je gewoon naar de gym, heb je ook even rust. Want geloof me je zal het nodig hebben
Ik heb juist mijn sport abo opgezegt en een homegym gekocht vanwege de geboorte van mijn dochter.

Je hebt misschien wel gelijk over enig geluid, maar dat is echt niet dermate luid dat een kind er last van heeft.
Voor mij is het toch wel een hele goede oplossing thuis te kunnen trainen, ik heb al een paar keer onze dochter gewoon in de wipstoel ernaast gezet, tussen de setjes door een beetje aandacht geven, en zo kan je toch trainen terwijl je op je kind past.
 
:roflol:
Ik heb juist mijn sport abo opgezegt en een homegym gekocht vanwege de geboorte van mijn dochter.

Je hebt misschien wel gelijk over enig geluid, maar dat is echt niet dermate luid dat een kind er last van heeft.
Voor mij is het toch wel een hele goede oplossing thuis te kunnen trainen, ik heb al een paar keer onze dochter gewoon in de wipstoel ernaast gezet, tussen de setjes door een beetje aandacht geven, en zo kan je toch trainen terwijl je op je kind past.

Misschien als je een makkelijk kind heb wel, die van mij werd van een scheet al wakker. En rustig een uurtje in een wipstoel zat er al helemaal niet in
 
Hoi iedereen,

Kan iemand me een goede power rack aanraden?

Wegens aankomend vaderschap zal ik mijn trainingen in de toekomst meer thuis moeten doen.
Dus ik moet investeren :)

Ik heb momenteel verstelbare dumbells, een trainingsbankje en een hometrainer.

Ik zoek nog een power rack en een halterstang met gewichten...
Als het mogelijk trainen in de garage / schuur..Doe ik ook kinderen horen mij niet! PowerRack zelf gemaakt opzich ook een optie. Bij intresse stuur maar pb..
 
Back
Naar boven