AndroidHealthClinic

powerliften vrouwen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lilith

Novice
Lid geworden
27 feb 2016
Berichten
15
Waardering
2
Lengte
1m72
Massa
68kg
Zijn hier ook dames die powerliften?

Ik ben sinds een halfjaar of iets langer bezig met powerliften en vroeg me af wat jullie status waren en hoe jullie blijven vorderingen maken. Zit een beetje op een doodpunt .

Tot nu toe zijn dit me status.

BW is 68 kg

BP 57.5 kg
SQ 85 kg
DL 115
 
:pWat is het verschil met krachttraining en powerliften ? Gewoon bij beide met gewichten spelen toch
 
Ijzer is ijzer!maar ik geeft de voorkeur graag aan de 3 lifts ik train graag op kracht en explosieviteit dan op hypertrofie. Voorzover ik weet. Weten de meeste gelijk wat ik ik bedoel met de powerlifts.
 
Gaat een beetje lastig tijdens nacht diensten
 
En ik zou daar graag advies van willen met betrekking van schema rond deze drie lifts :))

Bij mij in de gym zijn er weinig tot geen vrouwen die echt bij het ijzer zitten. Of trainen op tijden dat ik er niet ben (dubbele onregelmatig werktijden)

Ik weet niet of ik wel goed op weg zit!:)))
 
Met alleen Squats bench en deadlifts kom je al een heel eind. Ben je van plan ook met wedstrijden mee te doen?
 
Ja ik zit er wel al een lange tijd aan tedenken. Ik moet alleen echt een serieuze keuze gaan maken. Waar ik me focus op ga zeten. Ik heb een mma en BJJ achtergrond(nog steeds). En de Powerlifts deed ik als aanvulling. Maar Door me werk moet ik echt een beslissing maken wat ik wil bereiken en wat me doelen zijn had namelijk nooit verwacht dat ik naar wedstrijden zou willen toe werken. Nu moet ik alleen nog de keuze maken of ik dat ga doen! Mijn diensten werken niet echt bepaald me ik draai alles vroeg/laat/nacht dubbele onregelmatigtijden (v.b. beginnen om 17.24 t/m 02.24 ) me rust is soms moeilijk in te plannen Door de minimale rust periodes tussen me diensten in.
 
Laatst bewerkt:
Ben sinds maart 2016 bezig met powerliften en daarvoor bodybuilding.
Doe dit obv een coach dus mijn schema's maak ik niet zelf maar wel ruimte om te overleggen/aanpassen.
Staan ook veel schema's online. Diverse methoden.

Afgelopen september 1e wedstrijd sbd cup meegedaan in -63kg

Stats
Sq 110
Be 67.5
Dl 147.5

Las je ook wel eens een deload in?

Misschien een idee om een log te openen sectie powerliften? Je kunt daar je schema posten , progressie en vragen stellen.
 
Men vrouw doet ook aan kracht training.

BP 72.5 kg
SQ 90 kg
DL 100
 
:pWat is het verschil met krachttraining en powerliften ? Gewoon bij beide met gewichten spelen toch

Powerlifters houden niet van volume
Powerlifters houden niet van reps
Powerlifters houden niet van kort rust
Powerlifters houden niet van zweten
Powerlifters houden niet van diëten.
Enz
Enz

:trollface:
 
Powerlifters houden niet van volume
Powerlifters houden niet van reps
Powerlifters houden niet van kort rust
Powerlifters houden niet van zweten
Powerlifters houden niet van diëten.
Enz
Enz

:trollface:


ik ben geen seriouze powerlifter. Maar hou wel van de powerlifts ik train soms ook op hypertrofie niet teveel ivm me mma en bjj trainingen en me gewichtsklasse zodat ik rond een wedstrijd 10 kilo kan droppen dus Let wel degelijk op de juiste timing van me macro's. Dus als ik Serious naar powerlifting toe gaat is het niet omdat ik niet van hypertrofie houd maar omdat het beter bij mij doel past. En zweten doe we sowieso anders ben je niet hard genoeg aan het trainen.
 
Ben sinds maart 2016 bezig met powerliften en daarvoor bodybuilding.
Doe dit obv een coach dus mijn schema's maak ik niet zelf maar wel ruimte om te overleggen/aanpassen.
Staan ook veel schema's online. Diverse methoden.

Afgelopen september 1e wedstrijd sbd cup meegedaan in -63kg

Stats
Sq 110
Be 67.5
Dl 147.5

Las je ook wel eens een deload in?

Misschien een idee om een log te openen sectie powerliften? Je kunt daar je schema posten , progressie en vragen stellen.

Misschien idd een idee omdat te doen!.

Wat ik vraag me ook af stel als ik in de buurt kom om überhaupt met de juiste totale score om te powerliften Hoe moet ik dat dan aanpakken. Moet je een aparte coach ervoor hebben? waar wordt er getraind?

Ik weet echt helemaal niks van dat wereld en wanneer je het Serious zou kunnen gaan doen!
 
Hoi ik ben ook dit jaar begonnen met powerlifting.

De beste tip die ik kan geven is inderdaad een logje openen in de powerlifting sectie en je gaan inlezen in de sport.

Ik heb zelf enorm veel gehad aan strengththeorie.com, maar ook powerliftingtowin.com en veel youtube kanalen (oa mike israetel, layne norton, greg nuckols, supertraininggym etc).

Coach is niet per perse nodig. Je kan zelf gaan sleutelen aan een schema, maar met name op powerliftingtowin staan veel reviews van schema's waar je zeker wel wat aan hebt! Het e-book programmintowin is een aanrader en tevens de e-book programming for strengthtraining (laatste editie is beter, maar van de eerste staat ergens wel een pdf als je googled).
 
Misschien idd een idee omdat te doen!.

Wat ik vraag me ook af stel als ik in de buurt kom om überhaupt met de juiste totale score om te powerliften Hoe moet ik dat dan aanpakken. Moet je een aparte coach ervoor hebben? waar wordt er getraind?

Ik weet echt helemaal niks van dat wereld en wanneer je het Serious zou kunnen gaan doen!

Coach hoeft niet. Is maar net wat je zelf wilt.
Je kunt altijd een beginners wedstrijd meedoen als je daar aan toe bent.

Trainen gewoon je gewoon in een gym doen , mits ze de juiste spullen hebben natuurlijk om de 3 uit te voeren:)
 
Powerlifters houden niet van volume
Powerlifters houden niet van reps
Powerlifters houden niet van kort rust
Powerlifters houden niet van zweten
Powerlifters houden niet van diëten.
Enz
Enz

:trollface:

Beetje powerlifter zweet al als hij naar de bar loopt
 
Best wel erg dat ik de hele sectie pl gemist heb hier op het forum haha. ben maar gewoon logje begonnen bij de vrouwen.
 
Back
Naar boven