MuscleMeat

Proteine ´Monchou´ taart

Bezoekers in dit topic

LoVaKo

Cool Novice
Lid geworden
22 apr 2015
Berichten
37
Waardering
43
Lengte
1m53
Massa
50kg
Vetpercentage
19%
Hallo allemaal,

Ik ben meer een lezer dan een poster maar wilde graag dit recept met jullie delen. Mijn vriend en ik vinden monchoutaart heerlijk, maar het past niet echt binnen ons ´dieet´. Daarom heb ik zelf een recept in elkaar geflanst. Het smaakt niet precies hetzelfde, maar het komt verdomd dicht in de buurt!

Voor 1 taart met een doorsnee van 18 cm:
200 gram zuivelspread light
400 gram Cottage cheese
2 el zoetstof
50 gram light boter
1 schep vanille eiwitpoeder
100 gram havermout
250 gram kersen
1 tl zout

Ik heb alles bij de albert heijn van het eigen merk gehaald, behalve vanille eiwitpoeder, die is van Body en Fit. Voedingswaarde voor de hele taart:
V: 72 K:112 E:103 CAL: 1538

Per stuk (als je 1/6 neemt):
V 12 K:18 E:17 CAL: 256

Het recept zelf:

De bodem:
Maal de havermout in een keukenmachine of met de staafmixer fijn zodat je havermeel krijgt. Meng hier 1 tl zout doorheen. Bekleed een bakvorm van 18 cm met bakpapier. Smelt de boter in een pannetje. ALs de boter is gesmolten, neem de pan van het vuur en roer de havermix erdoor. Als het goed gemengd is bekleed dan de bodem van de bakvorm met de havermix. Dit gaat het beste met de handen. Druk de bodem goed aan en zet de vorm in de koelkast.

De taart:
Meng de cottage cheese met de zuivelspread in een kom met een handmixer. Probeer zoveel mogelijk de klontjes eruit te halen (dit zal niet helemaal lukken). Voeg vervolgens het schepje vanille eiwit toe. Mix weer goed door. Voeg hierna de zoetstof doe. Ik heb 2 el gedaan, dit kan naar smaak. Als de mix klaar is schep je deze op de bodem. Laat de taart vervolgens nog een uurtje of twee in de koelkast staan.

Garneren: Voor het aansnijden van de taart bekleed je de bovenkant met de kersen.

Enjoy!


Je kan hiermee ook varieren, wil je meer eiwit dan doe je meer eiwitpoeder erin. Wil je geen eiwitpoeder, laat het dan weg en voeg wat meer zoetstof toe. Het is even uitproberen qua smaak. Maar het is een makkelijk en lekker recept en het kost ook nog eens bijna niks :)
 
Klinkt goed! Welke zoetstof gebruik je?
Toplaag je goed mee varieren, bijvoorbeeld met van die doosjes ingevroren vruchten (opwarmen, klein beetje zoetstof, kort prakken met een vork en wat gelatine erbij voor het opstijven),
 
Lijkt me wel lekker, je kan i.p.v. boter ook kokosolie nemen.
 
Gemaakt voor een verjaardag van maat die relatief fanatiek traint. Stevia als zoetstof genomen en kokosolie ipv de light boter. Beviel erg goed, smaak was prima!
 
Zou je cottage cheese kunnen vervangen door kwark? Minder kans op klontjes denk ik.
 
Zou je cottage cheese kunnen vervangen door kwark? Minder kans op klontjes denk ik.
Ja zou volgens mij wel kunnen, maar dan zou ik 2-3 blaadjes gelatine oplossen in warm water en die aan het mengsel toevoegen voor de stevigheid.
 
Back
Naar boven