XXL Nutrition

ProudPizza's first log

Bezoekers in dit topic

ProudPizza

Huge Freak
Lid geworden
14 dec 2015
Berichten
7.990
Waardering
15.429
Goedenavond allemaal!

Omdat dit mijn eerste post hier is zal ik me eerst even kort voorstellen:
Leeftijd: 18
Lengte: 178 cm
Gewicht: 66-67 kg
Vetpercentage: geen flauw idee
Trainingservaring: bijna 4 maanden KT, daarvoor 1x pw body pump of lekker ouwehoeren en aan apparaten trekken voor niks
Ben sinds een half jaartje actief op bodynet-forum maar hoop hier ook wat meer input te krijgen op m'n log en wat meer leesvoer te kunnen hebben.

Zat eind vorig jaar op een ruime 76 of 77 kg en ben toen begonnen met al m'n drankjes vervangen voor water. Daarna wat minder "vreten", daarna wat "cutten", vervolgens KT en nu ben ik hier. Stats van nu:
Taille 22/6 op 77.5 cm > 68 cm
Heupen 22/6 op 93.5 cm > 85.5 cm

PR's (juiste uitvoering)
Squat boven parallel | 3x5 | 65 kg
Squat onder parallel | 3x5 | 60 kg
Bench | 3x5 | 40 kg
Press | 3x4 | 27.5 kg
Deadlift | 1x5 | 65 kg
Ben de afgelopen twee weken wat gaan stretchen om onder parallel te kunnen komen met squats

Eerst een paar weken een push/pull schema gevolgd voor 4 dagen pw. Volg sinds 5 oktober het Starting Strength schema, welke ik 12 weken doe. Doe daarbij 1x pw HIIT op de fiets en 1x pw 30 minuutjes wat cardio.
Momenteel eet ik nog op onderhoud sinds 12/10 totdat ik SS heb afgemaakt, daarna lekker cutten om te zien wat het me opgeleverd heeft.
Toevallig heb ik vanaf vandaag de power clean ingewisseld voor BOR omdat het me simpelweg na al die weken nog niet lukt om te cleanen. Doe dan liever een oefening die ik weet uit te voeren waarin ik progressie kan maken dan iets waarmee ik al 10 weken lang niks doe.

Bij deze dus mijn log! Vragen en opmerkingen zijn altijd welkom
---
Week 10, dag 3 - schema B
Squat

Stretchen
3x5 20
1x3 35
1x2 45
3x5 60
Weer stukkie dieper
Geen 62.5 geprobeerd omdat ik enorm vermoeid was van vandaag

Press
2x5 10 kg
1x5 15 kg
1x3 15 kg
1x2 20 kg
2x5 27.5 kg
1x4 27.5 kg

BOR
3x5 20 kg
1x3 25 kg
1x2 35 kg
3x5 40 kg
Liet me er weer even aan herinneren waarom ik hierbij magnesium gebruikte...
 
Laatst bewerkt:
Ss prima schema voor beginner.

Waarom eet je op onderhoud?
 
Ik eet op onderhoud omdat ik al een paar maanden cutten en het op een plateau kwam & ik meer uit SS wilde gaan halen vanaf het begin. Beetje standards zetten en kan de energie goed gebruiken achteraf gezien.

Vanaf januari dus een beetje zomer ready worden :)
 
Zou je dan niet beter er klein beetje boven gaan zitten?

Calorie overschot plus progressief overladen is gains
 
Succes!

Hoe ziet je voeding er verder uit?
 
Ken ik jou niet ergens van? :)
 
Ben onder begeleiding van iemand sinds dat ik begonnen ben met voedingsschema's etc. Reden dat ik niet er boven ga zitten is omdat ik dit wel prima vind, heb ook eigenlijk niet eens overwogen om te gaan bulken of om in die richting te gaan, misschien komt dat nog :)

Voeding is als volgt:
- 65gr brinta + 350ml halfvolle melk
- 140gr brood + 30gr pindakaas + 50gr kip/vis/mager vlees
- 200gr groente + 175 kip/vis/mager vlees + 15ml olijfolie + 40gr rijst/pasta of 160gr aardappel
- 250gr kwark, 30gr whey, 3x fruit (meestal appel, peer, banaan)
In ideale omstandigheden (alles met kip berekend) zijn m'n macro's dan ekv: 149/227/51 en 2000 kcals. Vul wel op myfitnesspall in ter controle maar is meestal wel klein tikkie hoger dan dit als in 50 kcals meer.

Wel vandaag besloten om voeding klein beetje te verhogen omdat ik afgelopen 3 weken kilootje gedropt ben en taille en heupen ook gestaag wat blijven afnemen, wellicht door wat stress en fysiek meer inspanning op stage, stop er 200 kcals bij. Wellicht zit ik dan toch "per ongeluk" iets net over onderhoud, maar dat kan me ook niet zoveel boeien die laatste paar weken en met de feestdagen in het vooruitzicht.
 
Welkom en succes :)
 
Week 11, dag 1 - schema A
Squat

Stretchen
2x5 20 kg
1x5 25 kg
1x3 35 kg
1x2 50 kg
3x5 62.5 kg PR!

Bench
3x5 20 kg
1x3 25 kg
1x2 35 kg
3x5 40 kg
Geen idee hoeveel die stang woog maar voor m'n gevoel waren worksets 42.5 kg. Was zo druk in de gym dat ik er maar even voor koos om de stang te gebruiken bij deze bench, anders kon ik waarschijnlijk nog een half uur wachten, als het niet langer is

Deadlift
2x5 25 kg
1x3 35 kg
1x2 50 kg
2x5 70 kg
Merkte dat ik erg veel moeite had met die 2e rep dus ben niet doorgegaan, zou ten koste gaan van m'n rug
---
Heb besloten voor tot aan m'n cut een boterham pindakaas en 15gr whey extra te eten per dag. Vandaag even te moe om nog HIIT of cardio er achter aan te doen. Doe een van de twee na de training van vrijdag en zaterdag los de ander.
 
Goeie stats al voor de korte tijd dat je traint! Wat voor stang pak je normaal voor benchpress?
 
Meeste stangen zijn 20 kilo
 
Tara is -buiten dat ze een natuurtalentje is:) -ook voor een no-nonsense aanpak.
Gewoon een degelijk fullbody schema zonder 40.000 overbodige isolatie oefeningen.

Ik denk dat ze zichzelf en ons nog kan verbazen binnen een korte tijd.
 
Goeie stats al voor de korte tijd dat je traint! Wat voor stang pak je normaal voor benchpress?

Meeste stangen zijn 20 kilo

Dankjewel, leuk om te horen! Meestal gewoon olympische stang van om en nabij 20 kg. Dit was een barbell met zwarte uiteinden en ik gok datie ergens tussen de 10 en 15 kg woog.


Tara is -buiten dat ze een natuurtalentje is:) -ook voor een no-nonsense aanpak.
Gewoon een degelijk fullbody schema zonder 40.000 overbodige isolatie oefeningen.

Ik denk dat ze zichzelf en ons nog kan verbazen binnen een korte tijd.

Ik voel me een beetje gevleid :D lekker aan de fullbody inderdaad. Komt ook mooi uit want heb momenteel niet meer tijd dan 3x pw trainen. Heeft echt al heel veel opgeleverd tot nu toe!
 
Merk ook al qua kracht dat m'n benen veel meer aankunnen en dat ze bij dagelijkse bezigheden minder snel vermoeid zijn vergeleken met een paar maanden terug. Erg zichtbaar zijn de spieren daar op dit moment helaas niet, maar komt hopelijk bij het cutten.
 
Laatst bewerkt:
Week 11, dag 2 - schema B (18/12)
Squat

Stretchen
2x5 20 kg
1x5 25 kg
1x3 35 kg
1x2 50 kg
3x5 62.5 kg
Trainingsbuddy heeft van de zijkant gekeken en zag dat ik echt een heel flink stuk onder parallel zat. Quads brandde ook erg goed. Volgende keer even filmen.

Press
2x5 10 kg
1x5 15 kg
1x3 15 kg
1x2 20 kg
3x5 27.5 kg PR!
Ging erg lekker, gelet op m'n bar path en houding

BOR
3x5 20 kg
1x3 25 kg
1x2 35 kg
3x5 40 kg

17 min fietsen (100 kcal, 7.0 km)
10 min lopen (5% helling, 5.5 km/h)
Kreeg erg last van m'n maag toen
 
Week 11, dag 3 - schema A (21/12)
Squat

Stretchen
2x5 20 kg
1x5 25 kg
1x3 35 kg
1x2 50 kg
3x5 62.5 kg

Bench
3x5 20 kg
1x3 25 kg
1x2 35 kg
3x5 40 kg
Best veel pomp in chest en triceps

Deadlift
2x5 25 kg
1x3 40 kg
1x2 55 kg
1x5 67.5 kg PR!
Had er maar voor gekozen om niet weer die 70 te proberen en ben hartstikke blij dat dit lukte! :D
---
Besloten even niet HIIT te doen omdat ik merk dat het wel m'n spierherstel heel minimaal belemmert (of het zit tussen m'n oren). Denk even geen HIIT tot na 1 januari zodat ik nu het maximale uit SS kan halen.
 
Hiit cardio is ook nergens voor nodig ;)

Cardio op normaal tempo kan ook prima.
 
Back
Naar boven