Fitness Seller

PUSH PULL schema controleren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Rushy

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
14 apr 2007
Berichten
158
Waardering
0
Hallo, heb op aanraden van sport dokter eens een push pull schema opgesteld; voordien deed ik iedere dag spiergroep appart(schema staat hier ook ergens op jullie site) . Moet vooral lichter gaan trainen want uit bloedonderzoek kon hij afleiden dat spieren serieus overtraind waren!! trainde 5a 6dagen per week nogal zwaar programma met regelmatig intensieve cardio maar liep dan ook altijd moe. Is ook de reden dat ik naar sport dokter geweest ben. Hoop dat jullie mij kunnen helpen om mijn schema eventueel te verbeteren. Zou zo'n 3 a 4 x per week aan massatraining willen doen gedurende 6weken en dan 6weken kracht-training.Cardio ga ik ook nog doen maar minder lang ga proberen te beperken tot25-30 min.
PUSH
Borst: -schuin bankdrukken. 3x 8-12
-DB press (vlak): 3x 8-12
-Peck deck flyes: 3x 8-12
Schouders: -Shouderdrukken DB. 3x 8-12
-Zijwaarts heffen pulley. 3x 8-12
-Achterkant schouders machine. 3x 8-12
Triceps: -dippen. 3x 8-12
-presdown pulley onderhandse greep. 3x 8-12
-triceps strekken met touw achter hoord. 3x 8-12

PULL
Rug: -Deadlift 3x 8-12
-Presdown tot op borst(chinnen) 3x 8-12
-DB Row: 3x 8-12
-Zittend roeien kabel. 3x 8-12
Biceps: -EZ-barbell curl. 3x 8-12
-Db curl schuine bank. 3x 8-12
-Hamer curl: 3x 8-12

BENEN
Quads. -Squat. 3x 8-12
-Lunges. 3x 8-12
-Leg extensions. 3x 8-12
Hams. -Straight leg deadlift. 3x 8-12
-Leg curl liggend. 3x 8-12
Kuiten. - Staand kuiten. 4x 12-15
Zo Dit is het als ik nog 4de training erbij zou doen zou ik dus opnieuw beginnen met push. Ga telkens ongeveer 1min.Tss sets rusten wat toch wel basis is voor massa. Voeding is zoiezo al goed, ga niet bulken of zo. Ik eet heel gezond. (6 maaltijden per dag heel gevarieerd) en drink minimum 2liter water op een dag. Neem een multivitamine en Vit. C als aanvulling op voeding. Voor en na training BCAA en ga nu ook beginnen met arginine. Koffielepel uur voor training een koffielepel voor slapen gaan. Is zuiver vorm van arginine heb deze van apotheker met voorschrift wel!Wil zo droog mogelijk massa opbouwen...Weeg nu 75en wil naar 80gaan komend jaar.Ben ook van plan om traininglogs hier op deze site te zetten zodat iedereen kan volgen. Heb dit deze week ontdekt en vind dit echt super!!:D
 
Ziet er goed uit
 
dank u voor de reactie, zijn er nog die mijn log willen bekijken...meerdere meningen zijn altijd welkom. Heb het volledig zelf samengesteld maar moet er wel bij zeggen dat ik alles nattuurlijk doe en dat het dus zeker niet mag te zwaar zijn want spieren waren al overbelast!
 
Waren al overbelast? Lijkt me dan verstanding om een deload te doen voordat je hiermee begint.
 
Ja spieren waren overbelast bleek uit bloedonderzoek van paar maaanden geleden, maar weet het nog maar van vrijdag. Heb wel al een hele week niks van gewichttraining gedaan. Juist wat joggen en zwemmen...Zou er morgen willen mee beginnen!Spieren voelen wel goed aan en ben al heel wat minder moe...
 
Als je overbelast bent geweest zou ik eens een maandje stoppen
 
Tja, ligt er maar net aan wat de definitie van 'overbelast' is.
 
een maand stoppen zit er niet in voor mij, heb een week platte rust gehouden en dat is meer of genoeg voel me ook fitter. Maar wat vinden jullie van mijn schema dat was eigenlijk mijn grote vraag hé...:p
 
Het valt me op dat je je buikspieren niet traint. Is daar een speciale reden voor mbt je overbelasting?
 
Hallo Rushy,

ik ken soortgelijke problemen (veel cardio, overbelasting, red.). Maar mag ik vragen wat voor een dokter je hebt? Die van mij zou nooit dit soort adviezen geven, maar ik vind hem persoonlijk dan ook een beetje een ***. Ben je bij een sportdokter geweest???
 
Men volgende schema word ook push / pull

Succes ermee !
 
Schema ziet er goed uit. Persoonlijk zou ik minder herhalingen maken, of in ieder geval ermee varieren, zodat je ook eens lage reps maakt.

Doe nu zelf ook Pull-benen-push, vind het zeker chill trainen.
 
Lol dit topic is een jaar oud.
 
Back
Naar boven