MuscleMeat

Race naar Captain of Crush (Crushing Grip) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Die van mijn avatar? Ja inderdaad en dat is ook mijn arm. :lol:
Dat is de Cyr dumbbell van 124kg (gruwelijk beest die de inch dumbbell uitlacht).
Mijn inch trainer dumbbell is al bijna klaar, kan niet wachten om ermee te gaan trainen. :cool:

Hoe gaan de trainingen met je rolling thunder?
 
Die van mijn avatar? Ja inderdaad en dat is ook mijn arm. :lol:
Dat is de Cyr dumbbell van 124kg (gruwelijk beest die de inch dumbbell uitlacht).
Mijn inch trainer dumbbell is al bijna klaar, kan niet wachten om ermee te gaan trainen. :cool:

Hoe gaan de trainingen met je rolling thunder?

Ik begrijp uit het bovenstaande dat je herstel goed gaat! dat is mooi!

Ik ga straks weer even met jou RT aan de slag en dat wordt pas de 3de keer.
Ik heb net weer grippers gedaan en dit keer negatives met mijn 3.5 met extended handle.
Ik bemerk wat stagnatie, dus vandaar het veranderen naar de negatives.
De 3 krijg ik nu op een haar na vanaf 20mm dicht. Vanaf 18mm lukt de close goed zo nu en dan en 16mm is overtuigend.
Mijn 3 voelt nooit eens lekker licht, hij is altijd zwaar en voor mijn gevoel dichter richting mijn 3.5 als naar mijn 2.5.
Ik zie de foto's van je inch trainer tegemoet als die af is!
 
Daar word ik vrolijk van dat je de 3 al sluit vanaf 16 en 18mm. Ik dacht dat 17/18mm een parallel set is. Dan zou je jezelf kunnen certificeren voor de mash monster lijst, level 0. Als je langs komt in Dordt kan ik je #3 raten. Als deze hoog in de 150 zit dan zou je ook al aan de MM1 cert kunnen nadenken.

Ik heb een armaid gekocht om mijn arm maar zelf mee te behandelen en dat ding is goud waard. Mijn armen voelen nu al zoveel beter.
 
Daar word ik vrolijk van dat je de 3 al sluit vanaf 16 en 18mm. Ik dacht dat 17/18mm een parallel set is. Dan zou je jezelf kunnen certificeren voor de mash monster lijst, level 0. Als je langs komt in Dordt kan ik je #3 raten. Als deze hoog in de 150 zit dan zou je ook al aan de MM1 cert kunnen nadenken.

Ik heb een armaid gekocht om mijn arm maar zelf mee te behandelen en dat ding is goud waard. Mijn armen voelen nu al zoveel beter.

M.M certificeren is in eerste instantie niet mijn doel, maar wie weet denk ik daar ooit anders over.
Aan de ene kant wil ik graag mijn grippers raten en aan de andere kant wil ik nog niet weten hoe zwaar ze zijn!

Armaid wordt toch vaak gebruikt in de armworstel wereld. Ik meen dat John Brzenk het apparaat getest of zelfs gepromoot heeft.
 
De Captain of Crush certificering staat hoger dat begrijp ik maar wanneer je nu al grippers sluit vanuit de MM set diepte dan kun je het zien als een training op weg naar de CoC cert.

Raten is gewoon weten waarmee je traint. Bij alle overige oefeningen weet je ook de gewichten. Tevens is een MM cert wel de eerlijkste omdat de kracht voor iedere atleet gelijk is (zelfde gripper). Op de CoC cert lijst staan mannen die bijvoorbeeld een 135lb hebben gesloten of een 160lb gripper, zoveel kunnen ze varieren. Je moet maar net geluk of pech hebben en zo komt het helaas toch een beetje neer op soort loterij. De laatste tijd vallen de nieuwe #3's wel aan de hoge kant uit wat imo een positieve ontwikkeling is.

Wand/berg beklimmers gebruiken ze ook heel vaak. Daar las ik juist hele positieve dingen over.
 
De Captain of Crush certificering staat hoger dat begrijp ik maar wanneer je nu al grippers sluit vanuit de MM set diepte dan kun je het zien als een training op weg naar de CoC cert.

Raten is gewoon weten waarmee je traint. Bij alle overige oefeningen weet je ook de gewichten. Tevens is een MM cert wel de eerlijkste omdat de kracht voor iedere atleet gelijk is (zelfde gripper). Op de CoC cert lijst staan mannen die bijvoorbeeld een 135lb hebben gesloten of een 160lb gripper, zoveel kunnen ze varieren. Je moet maar net geluk of pech hebben en zo komt het helaas toch een beetje neer op soort loterij. De laatste tijd vallen de nieuwe #3's wel aan de hoge kant uit wat imo een positieve ontwikkeling is.

Wand/berg beklimmers gebruiken ze ook heel vaak. Daar las ik juist hele positieve dingen over.

Je hebt natuurlijk wel gelijk Chick! Eigenlijk is het dat ik nog niet alle tijd en energie erin kan stoppen op dit moment.
Voorlopig klooi ik lekker door en gaan we nog steeds vooruit!
 
Ff filmpje ter motivatie hier.
Beste gripper close ooit op film imo. GHP9 staat qua kracht gelijk aan een CoC #4 en dat vanuit een 38mm block set. :bow2:

 
Deze week week mn eerste CoC gripper binnen gekregen, #1.5 Kreeg m met pijn en moeite 1x geclosed met rechts, links was waardeloos. Toen in deze sectie aan het lezen geslagen en kwam erachter dat ik helemaal geen goede techniek hanteerde. Gisteren dus even met juiste techniek geprobeerd en kneep er zowaar 4 reps uit (pun intended). Zal binnenkort even proberen om een filmpje te maken
 
Even bij gelezen.
En ook nog weer voorzichtig aan het gripperen.
In een dronken bui de 2,5/3/3,5/4 bij gekocht!
Gewoon omdat het kon!
Ongelofelijk dat mensen zo'n COC-4 dicht krijgen...
 
Deze week week mn eerste CoC gripper binnen gekregen, #1.5 Kreeg m met pijn en moeite 1x geclosed met rechts, links was waardeloos. Toen in deze sectie aan het lezen geslagen en kwam erachter dat ik helemaal geen goede techniek hanteerde. Gisteren dus even met juiste techniek geprobeerd en kneep er zowaar 4 reps uit (pun intended). Zal binnenkort even proberen om een filmpje te maken
Techniek doet wonderen. #1.5 is een solide startpunt.
Even bij gelezen.
En ook nog weer voorzichtig aan het gripperen.
In een dronken bui de 2,5/3/3,5/4 bij gekocht!
Gewoon omdat het kon!
Ongelofelijk dat mensen zo'n COC-4 dicht krijgen...
Inderdaad, zijn er maar weinig die dat kunnen.
Een van de jongens die wel eens bij mij trainen kreeg een zware #2.5 eenvoudig dicht voor de eerste keer. Zonder techniek en ook nog redelijk eenvoudig.
Maar het is een mooie set die je hebt met zo'n #4 erbij. Ik heb een super elite die op 203lb zit, een gemiddelde nummer #4 zit op 210lb. Is alsof je gewoon in een baksteen aan het knijpen bent. :D
 
Deze week week mn eerste CoC gripper binnen gekregen, #1.5 Kreeg m met pijn en moeite 1x geclosed met rechts, links was waardeloos. Toen in deze sectie aan het lezen geslagen en kwam erachter dat ik helemaal geen goede techniek hanteerde. Gisteren dus even met juiste techniek geprobeerd en kneep er zowaar 4 reps uit (pun intended). Zal binnenkort even proberen om een filmpje te maken
 
Nice, mooi in beeld. Goede CCS close.

Het is nu 10 jaar geleden dat een Nederlander officieel de zwaarste gripper ooit sloot (MM2). En 11 jaar geleden dat hij zich als eerste Nederlander als een CoC certificeerde. Theo Burggraaff aka Fries was denk ik de sterkste Nederlander op de grippers als we naar de cijfers kijken. Chewie heeft denk ik de potentie om daarover heen te kunnen gaan.
 

keurige techniek! Het setten voor de creditcard is precies goed en je gebruikt je duim automatisch om te helpen en dit heeft ook als voordeel dat de gripper goed stabiel in positie blijft tijdens de gehele close.
Zeer goede close!:thumbs:
 
Laatst bewerkt:
PS CoC 3


upload_2016-5-22_19-43-40.png
upload_2016-5-22_22-45-37.png
 
Laatst bewerkt:
Dikke shit ouwe rammer je hebt flinke progressie geboekt.
Ik moet wel streng zijn en kan deze niet in de lijst opnemen hoewel ik dat graag zou willen, dat weet je.
Ik heb goed moeten kijken maar het is een deepset, voorbij parallel. Het is heel lastig te zien omdat de set niet goed wordt getoond voordat je aan de close begint.
Zal niet lang meer duren voordat je hem hebt. Je bent sowieso een van de weinige Nederlanders die een #3 sluit.

Een van de jongens die bij mij wel eens komt trainen sloot van de week een 143lb gripper vanuit een vrij wijde set zonder ooit met grippers te hebben getraind. 143 is een lichte #3. Ook tilde hij paar weken terug 73,5kg op de inch trainer. https://forum.bodybuilding.nl/topics/manhandling-the-inch-first-time.396790/
Idioot sterk.
 
Bruut sterk maar eens met Chick
 
Dikke shit ouwe rammer je hebt flinke progressie geboekt.
Ik moet wel streng zijn en kan deze niet in de lijst opnemen hoewel ik dat graag zou willen, dat weet je.
Ik heb goed moeten kijken maar het is een deepset, voorbij parallel. Het is heel lastig te zien omdat de set niet goed wordt getoond voordat je aan de close begint.
Zal niet lang meer duren voordat je hem hebt. Je bent sowieso een van de weinige Nederlanders die een #3 sluit.

Een van de jongens die bij mij wel eens komt trainen sloot van de week een 143lb gripper vanuit een vrij wijde set zonder ooit met grippers te hebben getraind. 143 is een lichte #3. Ook tilde hij paar weken terug 73,5kg op de inch trainer. https://forum.bodybuilding.nl/topics/manhandling-the-inch-first-time.396790/
Idioot sterk.

upload_2016-5-22_19-45-24.png


Lijkt toch echt op Parallel!

Maar goed ! Het is jouw Topic en dus ben jij de scheidsrechter!!!!
 
Lol ik wil ook sterke crushing grip voor de vervelende mensen hun nekjes! Ga ook eens coc bestellen.
 
Back
Naar boven