Fitness Seller

Reeel doel

Bezoekers in dit topic

PantaniCBS

Cool Novice
Lid geworden
9 aug 2016
Berichten
100
Waardering
65
Lengte
1m95
Massa
94kg
Vetpercentage
17%
Op 10 juni 2016 ben ik begonnen met afvallen, de weegschaal gaf toen (134 kg) aan. Nu twee maanden verder geeft de weegschaal 114 kg aan, ik ben behoorlijk trots op de 20 kg die er al af zijn maar dat is nog niet genoeg.

Mijn uiteindelijk doel is tussen de 90-100 te wegen, en een vetpercentage van 10-15% (nu 30%), mijn streefdatum is 1 juli 2017. Nu wil ik tussendoor ook streefgewichten/percentages, ik vind het alleen zelf moeilijk om dit in te schatten. Wat denken jullie dat (per maand/twee weken) realistische doelen zijn.

Ik eet nu 6-8 keer per dag totaal 2000 kcal (hoog in eiwitten, laag in vet en koolhydraten), verder doe ik 6 keer krachttraining per week en 3-5 keer loop ik hard/basketbal ik. Hoop dat dit genoeg informatie is
 
20 kg op 2 maand. das veel. Maar het zal niet zo snel blijven gaan. Hoe lager in vp hoe trager het zal beginnen gaan.

Maar op 10 maand kan je nog veel vet verliezen. Moeilijk op voorhand te zeggen hoeveel natuurlijk.

Je moet een 2gr eiwitten per kg/lichaamsgewicht binnen krijgen 1 gr vet per kilo/lichaamsgewicht en de rest aanvullen met koolhydraten.

Zien dat je kcals steeds onder je onderhoud zit om af te vallen. Een 500 kcals eronder. Van de moment je een week of 2 niet meer afvalt kan je nog wat zakken in kcals. Maar zolang je vet verliest zou ik niet te laag gaan.

Keep up the good work!!!!
 
Top man!
Met een kilo afvallen per week kun je blij zijn, je wilt natuurlijk wel vet verliezen en niet je spiermassa.

Voor je lengte en gewicht eet je erg weinig en je sport daarbij gigantisch veel, zorg er wel voor dat het vol te houden valt.
 
ik mik op 2 kg per maand eraf, wil van 100 naar 80 op tien maanden dus ...
 
Top man!
Met een kilo afvallen per week kun je blij zijn, je wilt natuurlijk wel vet verliezen en niet je spiermassa.

Voor je lengte en gewicht eet je erg weinig en je sport daarbij gigantisch veel, zorg er wel voor dat het vol te houden valt.
1 kg per week is behoorlijk veel, zou eerder doen wat DiSTuRBeD aangeeft. 2 kg per maand is veel makkelijker vol te houden.
ik mik op 2 kg per maand eraf, wil van 100 naar 80 op tien maanden dus ...
 
Wat een prestatie al zeg! Erg goed gedaan!

Ik zou inderdaad ook mikken op 2kg per maand, wat dus 0,5kg per week is. Dat is prima en dan gaat het niet te snel.
Ook al zouden we allemaal het liefst morgen al onze overtollige kilo's kwijt zijn is dit ook niet goed voor je.
Je lichaam heeft ook de tijd nodig om aan te passen.

Anyways.

Je geeft aan dat je veel eiwit eet en weinig KH en weinig Vet.

Dat je weinig KH eet is helemaal prima, op zich kun je daar prima zonder, ware het niet dat je daar wel het meeste energie van krijgt. Vet daarentegen is wel erg belangrijk voor je lichaam, het is namelijk niet zo dat je van Vet dik wordt.

Je wordt dik omdat je lichaam te veel calorieën binnenkrijgt (dus teveel Eiwit, teveel KH en teveel Vet).

Vet heb je nodig voor je hormoonhuishouding. Als jij te lang te weinig vet binnenkrijgt heeft dit een negatief effect op je lichaam en ook op je afvallen.
Je wilt daarom alles zo goed mogelijk afstemmen.

Voor Vet kun je ong. 1gram vet per kg lichaamsgewicht aanhouden, meer mag ook, maar minder raad ik in ieder geval nooit aan.
Zoals gezegd kun je je Eiwitten rond de 2gram per kg lichaamsgewicht aanhouden. Je mag ook meer nemen, maar je kunt bijvoorbeeld de rest van je calorieën ook opvullen met koolhydraten. Zo is het misschien makkelijker vol te houden, en je kunt met je laatste loodjes (die echt het allerzwaarst zijn) altijd alsnog je KH skippen.

Succes!
 
Bedankt voor de tips, hier kan ik mee aan de slag

Ik ga mijn doel bijstellen naar 3 kilo de komende twee maanden (omdat het nu nog snel gaat), daarna pak ik 2 kilo per maand. Verder zal ik mijn voeding proberen aan te passen op jullie tips, verder eet ik 1 weekend in de twee weken gewoon "normaal", hierbij let ik twee dagen minder op mijn eten, gewoon 3 maaltijden (2 broodmaaltijden 1 avond uit eten en 1 avond gezond), 2 tussendoortjes (3 gezond, kip/vis, 1 ongezond per weekend), als een soort beloningssysteem.

Thx voor al de tips, ga hier op letten in mijn voedingsapp.
 
Back
Naar boven