MuscleMeat

Rhodiola Rosea extract

Bezoekers in dit topic

ROVA

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
6 nov 2005
Berichten
1.048
Waardering
154
Lengte
1m79
Massa
90kg
Ik heb nu een tijdje Rhodiola Rosea extract gebruikt en dit heeft me aangenaam verrast.

Het wordt niet als Nootropic neergezet, maar ik denk dat dit hier ook wel onder kan vallen.

Mijn ervaring was vooral dat ik makkelijker kon leren en me concentratie erbij kon houden. Ik heb best een stressvolle periode achter de rug en toen ik uiteindelijk Rhodiola Rosea heb geprobeerd, merkte ik duidelijk dat het een stuk rustiger werd in me hoofd en daardoor beter me taken kon doen. Echt energie kreeg ik er niet van, maar toch leek het alsof je een soort energie boost kreeg maar dat voelde veel schoner aan. Klinkt misschien een beetje raar maar weet niet hoe ik dit beter kan verwoorden.

Je hoort hier eigenlijk niks over, dus ben benieuwd of hier nog mensen zijn die dit hebben gebruikt. Komen jullie ervaringen overeen met wat ik voelde?
 
Ik heb nu een tijdje Rhodiola Rosea extract gebruikt en dit heeft me aangenaam verrast.

Het wordt niet als Nootropic neergezet, maar ik denk dat dit hier ook wel onder kan vallen.

Mijn ervaring was vooral dat ik makkelijker kon leren en me concentratie erbij kon houden. Ik heb best een stressvolle periode achter de rug en toen ik uiteindelijk Rhodiola Rosea heb geprobeerd, merkte ik duidelijk dat het een stuk rustiger werd in me hoofd en daardoor beter me taken kon doen. Echt energie kreeg ik er niet van, maar toch leek het alsof je een soort energie boost kreeg maar dat voelde veel schoner aan. Klinkt misschien een beetje raar maar weet niet hoe ik dit beter kan verwoorden.

Je hoort hier eigenlijk niks over, dus ben benieuwd of hier nog mensen zijn die dit hebben gebruikt. Komen jullie ervaringen overeen met wat ik voelde?

En heb je bij die Rhodiola nog iets anders gebruikt of echt enkel Rhodiola? Ik had al wel gemerkt dat ze dit aanprijzen voor stressvolle periodes en dergelijke maar van een effect op concentratie wist ik niets!
 
Ik heb toen alleen Rhodiola gebruikt met 3% salidroside.

Was hiermee veel makkelijker om te concentreren en me werk gedaan te krijgen.
 
M'n moeder gebruikt het, schijnt goed te helpen voor haar. Schijnt wel met pauzes gebruikt te moeten worden. In hoeverre dat waar is weet ik niet. Denk zelf dat het met drugs en medicijnen ook oppassen is, aangezien het effecten op het zenuwstelsel heeft. Een beetje zoals sint janskruid, al is de werking daarvan veel beter onderzocht en bekend.
 
M'n moeder gebruikt het, schijnt goed te helpen voor haar. Schijnt wel met pauzes gebruikt te moeten worden. In hoeverre dat waar is weet ik niet. Denk zelf dat het met drugs en medicijnen ook oppassen is, aangezien het effecten op het zenuwstelsel heeft. Een beetje zoals sint janskruid, al is de werking daarvan veel beter onderzocht en bekend.

Toevallig heb ik dit ook aan me moeder gegeven. Ze had een herseninfarct gehad en heeft dus flink moeten herstellen.. nog steeds eigenlijk.
Ze merkte na een paar dagen al verschil in haar hoofd en heeft haar goed geholpen vertelde ze.
 
Een maat van me zweerde er ook bij tijdens z'n phd
 
mijn moeder gebruikt dit ook :)
 
  • Like
Waarderingen: ROVA
Ik heb toen alleen Rhodiola gebruikt met 3% salidroside.

Was hiermee veel makkelijker om te concentreren en me werk gedaan te krijgen.

En wat was de dosis die je nam per dag? Nam je het 's morgens f zo?
 
Nam 2 doseringen per dag van 200 mg ongeveer.

Ik sla de ochtend het liefst over dus nam het in de middag en avond.
 
Ik zag dat in de nieuwe pre workout Unstoppable v2 ook Rhodiola Rosea in verwerkt zit. Vanwege zijn natuurlijke EPO effecten.
 
Nam 2 doseringen per dag van 200 mg ongeveer.

Ik sla de ochtend het liefst over dus nam het in de middag en avond.
Veel mensen nemen juist modafinil, ritalin/rilatine of dexamphetamine om zich te concentreren(ook "gezonde" mensen zonder ADHD/add). Dit maakt je juist heel actief/energiek terwijl dat rhodiola je juist kalmeert/rustig maakt.. Ik vind het gek dat je je juist beter kan concentreren als je heel rustig wordt:p
 
Ik zag dat in de nieuwe pre workout Unstoppable v2 ook Rhodiola Rosea in verwerkt zit. Vanwege zijn natuurlijke EPO effecten.
Wat bedoel je met ''natuurlijke EPO effecten''?
 
Rhodiola Rosea zit/zat ook in redelijk veel pre-workouts. Zorgt voor de focus en tunnelvisie.
 
Zou je de studie daarvan kunnen linken? Of waar heb je het vandaan? Zou er graag meer over willen lezen
Het was meer een persoonlijke aanname/gok :p Ik weet dat EPO in het beenmerg de productie van rode bloedcellen stimuleert. Vandaar mijn gok naar die RBC :D
 
Het was meer een persoonlijke aanname/gok :p Ik weet dat EPO in het beenmerg de productie van rode bloedcellen stimuleert. Vandaar mijn gok naar die RBC :D

Mss beter niet meer gokken :$
 
Mss beter niet meer gokken :$
Haha ok :D
En word je juist niet moe van de rhodiola(=kalmerend)? En zou de combinatie met bv. ritalin/dexamph synergetisch werken?
 
Haha ok :D
En word je juist niet moe van de rhodiola(=kalmerend)? En zou de combinatie met bv. ritalin/dexamph synergetisch werken?

Nee niet moe, heel gefocussed en geconcenteerd. Vandaar dat het in pre-workouts zit. Als pwo hebt genomen en opweg naar de gym fiets je bijna tegen een geparkeerde auto aan omdat je gefocussed bent op verderweg/tunnelvisie dan grote kans dat die pwo rhodiola heeft.

Zou het trouwens niet met andere zooi stacken
 
Haha ok :D
En word je juist niet moe van de rhodiola(=kalmerend)? En zou de combinatie met bv. ritalin/dexamph synergetisch werken?

Rhodiola verhoogd de aanmaak van verschillende neurotransmitters, waaronder serotonine en dopamine. Het zou voor verschillende dingen gebruikt kunnen worden, maar dan afhankelijk van de dosering denk ik.
 
Back
Naar boven