MuscleMeat

Road to being fit

Bezoekers in dit topic

UnderTheMountain

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
3 feb 2016
Berichten
286
Waardering
17
Lengte
1m75
Massa
90kg
Vetpercentage
20%
best BB'ers, Ik ben nu al 2 jaar bezig met krachttraining en heb er veel verschil in gezien. Dankzij een blessure die ik heb gehad ongeveer 9 maanden geleden, ben ik veel bijgekomen en heb er nog niet veel aan gedaan. Ik wil nu natuurlijk weer beginnen met cutten. Had graag jullie mening over dit cuttingprogramma. Stats zijn, 175 cm, 90.6 kg, BF 23%. Mijn doel is dus rond de 13 a 15% te komen, dit vind ik toch wel een mooi doel om mee te beginnen en ik heb voor mijn blessure zelfs rond de 10% gezeten.

Ik heb nu een voedingsschema opgesteld, deze zal ik hieronder toevoegen. Maar ik wil ook ff erbij zetten wat ik zoal doe voor activiteiten bij dit voedingsschema. De beweging die ik iedere dag heb is:

---Maandag krachttraining: 2 oefeningen quads, 2 voor hams, 1 voor kuiten, 1 voor core en 2 voor abs
---Dinsdag krachttraining: 2 oefeningen voor borst, 2 voor rug, 1 voor schouders, 1 voor triceps en 1 voor biceps
---Woensdag Cardio: Joggen in de buurt, zolang ik kan en zin heb ;) (zal natuurlijk wel proberen zo lang mogelijk vol te houden)
---Donderdag Rust
---Vrijdag Krachttraining: 1 oefening voor onderrug, 2 voor quads, 1 voor hams, 1 voor kuiten, 1 core en 2 abs
---Zaterdag Krachttraining: 1 oefening voor borst, 3 voor rug, 2 voor schouders, 1 voor triceps en 1 voor biceps
---Zondag Rust

Dit is dus mijn trainingsplan en mijn voedingsschema staat hieronder. Heb wel het gewoen dat mijn carbs wat kunnen worden verlaagd en eiwitten/vetten wat omhoog kunnen, graag jullie mening hierover
 

Bijlagen

  • voedingsschema cut.xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 68
Zou je er niet goed aan doen om 2 gram eiwit en 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht aan te houden? Dat is toch wel een beetje de stel regel om je spiermassa zoveel mogelijk te behouden en je hormoon productie goed te laten verlopen.

Ik zou nog even wat verder sleutelen aan de voeding als ik jou was.
 
Zou je er niet goed aan doen om 2 gram eiwit en 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht aan te houden? Dat is toch wel een beetje de stel regel om je spiermassa zoveel mogelijk te behouden en je hormoon productie goed te laten verlopen.

Ik zou nog even wat verder sleutelen aan de voeding als ik jou was.
is goed, maar de 2300kcal per dag is een goed aantal voor vetverlies bij dit trainingsschema?
 
Zou je er niet goed aan doen om 2 gram eiwit en 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht aan te houden? Dat is toch wel een beetje de stel regel om je spiermassa zoveel mogelijk te behouden en je hormoon productie goed te laten verlopen.

Ik zou nog even wat verder sleutelen aan de voeding als ik jou was.
kom nu hierop uit. Heb vetten en eiwitten wat kunnen verhogen, en koolhydraten wat verlaagd. De e/k/v van het avondeten staat er nog niet bij, deze is verschillend iedere dag, omdat ik zelf niet bepaal wat we eten ;) Maar avondeten zit rond de 650kcal bij mij
 

Bijlagen

  • voedingsschema cut.xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 48
180 gram eiwit en 90 gram vet..... je zit nog veel te laag, even door sleutelen :)

Voorbeeld: haal er twee eieren uit en je komt aardig in de buurt. Als je my fitness pal gebruikt en de gegevens goed controleert of deze kloppen kun je aardig mooi een schema maken en per dag bekijken hoe je uitkomt en waar je eventueel moet aanvullen of moet verlagen. Beetje groente en fruit, volkoren producten, eventueel een shake voor makkelijke eiwitten, vetten uit diverse producten halen zoals vis, noten, avocado, pindakaas en etc. Voor antioxidanten en dat soort dingen kun je denken aan diverse soorten bessen of gewoon een tomaatje of iets.

Elke dag wat variëren en je niet blind staren op 1 schema omdat je elke dag wat moet wisselen en over de grote linie het geheel moet bekijken en daarin best wel wat marge zit om per dag wat te mogen schommelen.

Of het genoeg is of te veel is aftasten hoe je lichaam er op reageert. Twee dagen niet trainen of je training niet serieus nemen en je hebt te veel. Metabolisme hoog en zwaar trainen en je hebt te weinig. Hanteer eerst wat je nu in gedachten hebt en als je te snel begint af te vallen na een week of drie en je begint slap te worden dan weet je dat je te laag zit. Val je niet af, dan zit je te hoog. je kunt dan of 200 meer of 200 minder gaan eten en zo kom je er op den duur achter wat goed voor jou werkt. Ieder lichaam reageert anders en dat is voor niemand goed in te schatten behalve de persoon zelf die het moet ervaren wat werkt of niet.

Eventueel en volgens mij best wel aan te bevelen is een "vitamine compleet kracht" ergens bij een winkel ophalen omdat je snel ergens wel een tekort creëert als je eentonig gaat eten. potje met 180 pillen kost je een 7 tot 10 euro en is de moeite dan ook waard.

Voor eventueel whey (makkelijk voor de eiwitten) gewoon bij de action kopen voor een tientje en je kunt een poosje vooruit en bepalen of het iets voor je is. Dan kun je later eventueel wel via internet een grotere en voordeligere verpakking aanschaffen die hoogwaardiger is van kwaliteit.

Schermafbeelding 2016-11-19 om 18.21.58.png
 
Laatst bewerkt:
180 gram eiwit en 90 gram vet..... je zit nog veel te laag, even door sleutelen :)

Voorbeeld: haal er twee eieren uit en je komt aardig in de buurt. Als je my fitness pal gebruikt en de gegevens goed controleert of deze kloppen kun je aardig mooi een schema maken en per dag bekijken hoe je uitkomt en waar je eventueel moet aanvullen of moet verlagen. Beetje groente en fruit, volkoren producten, eventueel een shake voor makkelijke eiwitten, vetten uit diverse producten halen zoals vis, noten, avocado, pindakaas en etc. Voor antioxidanten en dat soort dingen kun je denken aan diverse soorten bessen of gewoon een tomaatje of iets.

Elke dag wat variëren en je niet blind staren op 1 schema omdat je elke dag wat moet wisselen en over de grote linie het geheel moet bekijken en daarin best wel wat marge zit om per dag wat te mogen schommelen.

Of het genoeg is of te veel is aftasten hoe je lichaam er op reageert. Twee dagen niet trainen of je training niet serieus nemen en je hebt te veel. Metabolisme hoog en zwaar trainen en je hebt te weinig. Hanteer eerst wat je nu in gedachten hebt en als je te snel begint af te vallen na een week of drie en je begint slap te worden dan weet je dat je te laag zit. Val je niet af, dan zit je te hoog. je kunt dan of 200 meer of 200 minder gaan eten en zo kom je er op den duur achter wat goed voor jou werkt. Ieder lichaam reageert anders en dat is voor niemand goed in te schatten behalve de persoon zelf die het moet ervaren wat werkt of niet.

Eventueel en volgens mij best wel aan te bevelen is een "vitamine compleet kracht" ergens bij een winkel ophalen omdat je snel ergens wel een tekort creëert als je eentonig gaat eten. potje met 180 pillen kost je een 7 tot 10 euro en is de moeite dan ook waard.

Voor eventueel whey (makkelijk voor de eiwitten) gewoon bij de action kopen voor een tientje en je kunt een poosje vooruit en bepalen of het iets voor je is. Dan kun je later eventueel wel via internet een grotere en voordeligere verpakking aanschaffen die hoogwaardiger is van kwaliteit.

Welk vitamine compleet kracht potje is dat? hoe ziet het eruit en bij welke landelijke winkel kun je deze krijgen?
 
ik ga me de komende weken hieraan houden e/k/v verhouding zit rond de 33/36/30
 

Bijlagen

  • voedingsschema cut.xlsx
    10,6 KB · Weergaven: 55
Gewoon Etos, Trekpleister of een andere standaard drogisterij en neem je een potje vitamine compleet en sommigen zijn ook extra krachtig dus dat kan geen kwaad.

Tip: Verdiep je echt nog even goed in voeding en lees de stickies hier op het forum of kijk naar mensen die ook hebben gevraagd of hun schema goed was.

Ongeveer 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht, ongeveer 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht.

Fruit toevoegen voor vitaminen en dergelijke en anders een vitamine pilletje erbij nemen.
In de ochtend eventueel visolie capsules gebruiken (helpt ook bij afvallen).
In de late avond je kwark eventueel met wat vetten innemen voor vertraagde opname van de eiwitten (opname voor de gehele nacht).
Af en toe eens wat bessen en dergelijke nemen voor antioxidanten (blauwe bessen, blauwe pruimen, blauwe druiven, rode frambozen, bramen en etc)
Vetten proberen te halen uit diverse voeding zoals walnoten, lijnzaad, vette vis, avocado, eieren, olijfolie en etc.

Voor/tijdens/na het sporten eventueel een shake met een banaantje op sportdagen. Of een beetje kwark met wat fruit is ook een optie.

Niet blindstaren op 1 schema wat je hebt gemaakt maar proberen elke dag ongeveer binnen je macro's te blijven.
Eventueel alles gaan bijhouden in My fitness pal, maar goed controleren of de waarden kloppen (willen wel eens rare dingen tussen zitten)
Twee tot drie weken aanhouden en als je niet afvalt kun je weer een 200 calorieën minder innemen en als je te snel afvalt 200 extra.
 
Gewoon Etos, Trekpleister of een andere standaard drogisterij en neem je een potje vitamine compleet en sommigen zijn ook extra krachtig dus dat kan geen kwaad.

Tip: Verdiep je echt nog even goed in voeding en lees de stickies hier op het forum of kijk naar mensen die ook hebben gevraagd of hun schema goed was.
oh oke thnx, en ja ik zal ff de stickies lezen en wat meer verdiepen. Maar totdat ik alles helemaal compleet heb, houd ik me gewoon ff aan dit voedingsschema, aangezien dat nog altijd beter is dan gewoon wat los eten wanneer ik honger krijg
 
  • Like
Waarderingen: 4me
Gewoon Etos, Trekpleister of een andere standaard drogisterij en neem je een potje vitamine compleet en sommigen zijn ook extra krachtig dus dat kan geen kwaad.

Tip: Verdiep je echt nog even goed in voeding en lees de stickies hier op het forum of kijk naar mensen die ook hebben gevraagd of hun schema goed was.
Overgedoseerde multivitamines kunnen zeker wel kwaad. Let op hoeveel % ADH er van alles in zit, sommige vitamines kunnen namelijk toxisch worden als je te lang ver boven deze hoeveelheid inneemt. Sterker is dus NIET per se beter. Alles boven de 100% is ofwel nutteloos of op lange termijn schadelijk.

Verder zou ik gewoon zorgen dat je veel gevarieerde groenten eet dan heb je die dingen al helemaal niet nodig.
 
Back
Naar boven