AndroidHealthClinic

Rode oogleden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

xamderzone

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
20 feb 2008
Berichten
1.071
Waardering
5
Hallo allemaal,

Ik zie zelf in de spiegel weleens dat het velletje boven mijn oog (ooglid) aan de rand ietwat rood/paars-achtig is. Ik stoor me hier soms weleens aan omdat ik er hierdoor soms voor mijn gevoel wat duf uitzie. Ben er al voor bij de huisarts geweest en die zei; ja smeer er maar wat vaseline op dan zal het wel overgaan. Ik heb zijn advies 2 weken gevolgd alvorens verder te gaan met het smeren van vaseline op een ander lichaamsdeel.

Nou zit ik er toch nog mee iemand enig idee of heeft iemand anders dit ook een beetje?

MVG

Xamderzone
 
Smeer er maar wat vaseline op ? kan hij niet uitleggen wat het is, hoe het ontstaat, en wat vaseline er precies mee doet ? hij is toch een dokter ?
 
Smeer er maar wat vaseline op ? kan hij niet uitleggen wat het is, hoe het ontstaat, en wat vaseline er precies mee doet ? hij is toch een dokter ?

Ja ik had dus gevraagd of dit niet iets met een bepaalde ziekte te maken zou kunnen hebben (had ik ergens op internet gelezen dat het een symptoom kan zijn). Dat zou het volgens hem niet zijn en het had waarschijnlijk ik meen met droogte oid te maken. Maar ik geloof er geen reet van want ik smeer het er toch nog regelmatig op en de kleur blijft gewoon roodachtig met paarse adertjes erin. Ik vind het zelf een beetje muf uitzien dus ik ga binnenkort maar weer eens langs.
 
Ja ik had dus gevraagd of dit niet iets met een bepaalde ziekte te maken zou kunnen hebben (had ik ergens op internet gelezen dat het een symptoom kan zijn). Dat zou het volgens hem niet zijn en het had waarschijnlijk ik meen met droogte oid te maken. Maar ik geloof er geen reet van want ik smeer het er toch nog regelmatig op en de kleur blijft gewoon roodachtig met paarse adertjes erin. Ik vind het zelf een beetje muf uitzien dus ik ga binnenkort maar weer eens langs.

Ik heb er ook iets last van, maar nooit mee naar de dokter geweest, ik vind het wel hardcore eigenlijk :D

En daarbij ben je een kerel, je moet je niet teveel bezig houden met je uiterlijk.
 
Mascara, oogschaduw?
 
Ja kan wel hardcore zijn maar als ik het gevoel heb dat ik er muf uitzie dan wil ik er toch wel graag wat aan doen. En nee haha oogschaduw gaat zelfs mij te ver. Het is gewoon iets wat niet helemaal in orde is en daar zal toch wel een zalfje oid voor zijn.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Heb je niet toevallig hooikoorts?
 
Klinkt als een geval van ooglidlepra. Als het goed is ben je hier zo van verlost.
 
Nee, ga ik niet van uit, of kun je dit het hele jaar door hebben?
ja dat kan.
maar je hoeft dan niet perse hooikoorts ze hebben.


maar hoelang heb je dit al? sinds kort? en jeukt het soms ook een beetje?

ik heb er ook een beetje last van, maar dat komt door de zon.
na een tijdje houd het vanzelf over.
denk dat jij het zelfde hebt, niks ernstig ofzo...

als je denkt dat het niet is, kun je altijd nog bij het ziekenhuis je bloed laten controleren op allergie
 
ja dat kan.
maar je hoeft dan niet perse hooikoorts ze hebben.


maar hoelang heb je dit al? sinds kort? en jeukt het soms ook een beetje?

ik heb er ook een beetje last van, maar dat komt door de zon.
na een tijdje houd het vanzelf over.
denk dat jij het zelfde hebt, niks ernstig ofzo...

als je denkt dat het niet is, kun je altijd nog bij het ziekenhuis je bloed laten controleren op allergie

Ja, het is mij ongeveer een half jaar geleden op gaan vallen. Soms dacht ik weleens dat het misschien door het zonnebanken zou kunnen zijn ontstaan. Maar het is echt het onderste randje net boven de wimpers zeg maar. Ik zie er dus ook wat paarse kleine adertjes door lopen.

Verder jeukt het niet.

Ik vraag de huisarts nog wel een keer en zeg em dat de vaseline niet heeft geholpen (in ieder geval niet bij mijn oogleden)
 
Ik zit precies met hetzelfde. Als je goed kijkt dan zie je inderdaad de adertjes lopen in de oogleden, vlak onder de wimpers. Hierdoor lijkt het door het kleur verschil met de huid eronder, alsof je altijd wallen hebt. Best wel irritant. Ik heb wel hooikoorts, maar heb dit ook niet elke dag van het jaar, zoals de rode oogleden. Heb je al een idee waardoor het komt? Gebruik je weleens van de men expert spul die je huid er bruiner uit laat zien? Ik dacht dat het misschien daar aan kon liggen. Een ander idee dat ik had, was dat misschien de traanbuisjes niet goed functioneren, waardoor het rood wordt of opzwelt. Maar daar is ook een reden voor vaak. Tot nu toe is het enige wat bij mij helpt regelmatig onder de zonnebank gaan, zodat je wallen wat meer kleur krijgen en zo meer op de kleur van je oogleden lijken.
 
ik heb vaak rode ogen,ben vorig jaar naar een juridische assisten moeten gaan omwille van een evaluatie gesprek van hoe ik ben.
toen ik voorkomen moest kreeg ik het rapport te zien en er stond dat ik naar haar denken drugs neem omdat min ogen rood en doorbloed waren,ik was enkel vroeg wakker geworden en neem geen drugs
 
Back
Naar boven